לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2008

עונת התינוקות בספרייה


יש יתרון גדול לעבוד בספרייה של מכללה עם סטודנטיות צעירות. אני זוכה ליהנות מהרבה תינוקות בלי לעבור חבלי לידה בעצמי.

במשך החורף, תחת הבגדים העבים, לא שמים לב שמתפתח הריון. אחרי חופשת פסח, כאשר הן חוזרות ללימודים בבגדי קיץ, פתאום רואים בטן תפוחה אצל סטודנטית אחת, ועוד אחת, ועוד אחת, כאילו תיאמו את ההריונות ביניהן.

מכיוון שמאפשרים רק חודש חופשת לידה בזמן הלימודים, מהר מאד האמהות הטריות חוזרות למכללה מלוות בתינוקותיהם בשלל עגלות, סלקלים ומנשאים למיניהם. חלקן באות עם התינוקות כי אין להן סידור וחלקן באות איתם מכיוון שהן מניקות. לפעמים הן באות עם אימא, בייביסיטר או בן זוג, שישמור על התינוק בזמן שהן משתתפות בשיעורים.

במוקדם או במאוחר הן מגיעות לספרייה עם התינוקות וזה כיף גדול בשבילי. רק אני שומעת קול של תינוק באולם הקריאה ואני קופצת לראות את האוצר. אני מתפעלת מהילוד והאימא קורנת מאושר. לפעמים התינוק בוכה ואני מתנדבת להחזיק אותו/אותה עד שהסטודנטית תסיים לחפש במחשב. בדרך כלל לא כל כך נעים להן והן לא יודעות איך להודות לי, אבל מה שהן לא יודעות זה שהתענוג כולו שלי.

אין כמו להחזיק תינוק חדש. מסתכלים עליהם ומתפלאים מנס הבריאה. הכול אצלם כל כך קטן ועדין. יש להם ריח מיוחד, של ייצור חדש. אמא של יועד ואן תיארה את חוויית הסנפת התינוקת שלה בצורה נהדרת. היא קוראת לזה "סמים קשים. סם החיים"  גם אני חושבת ככה.

יש משהו ממכר ומושך, בלתי מוסבר, בתינוקות קטנים. נכון, הם חמודים, אבל זה לא מספיק כדי להצדיק את הפיכתו של אדם מבוגר ושפוי לגוש צמר גפן מתוק שעושה "גוגו גאגא" לתינוק.

אני חושבת שהיחס שלנו לתינוקות נובע מהתחושות שלנו כלפי חיים חדשים. אפשר להוריד את מעטה הציניות, האכזבה והעייפות מההתמודדות היומיומית עם החיים כדי להאמין בעולם חדש וטוב, איפה שהכול אפשרי וכל האופציות פתוחות.

נכתב על ידי , 8/8/2008 00:12   בקטגוריות אמא, ילדים, ספריה  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-9/8/2008 23:10




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)