לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2008

שלימזל


שלימזל הוא כינוי ביידיש לאדם חסר מזל. שלומיאל מיוחס לאדם מגושם וחסר קואורדינציה, בעל שתי ידים (או רגליים) שמאליות.

 

מה ההבדל בין שלימזל לשלומיאל? (שלימיל)

לפי הבדיחות העממיות השלומיאל הוא זה שמפיל את צלחת המרק הרותח, והשלימזל הוא זה שהמרק נשפך עליו. או, בגרסה אחרת: השלימזל הוא זה שעובר ברחוב מתחת לחלון כאשר השלומיאל מפיל עציץ מלמעלה.

 

אני כנראה גם שלימזל וגם שלומיאל ביחד.

 

באמצע אוגוסט היה שבוע של חופשה מרוכזת. תכננתי לטייל, ללכת לים, לבקר חברים ומשפחה, בקיצור להנות קצת. בפועל, מה שקרה לשלימזל כמוני הוא שהיה לי דלקת ונאלצתי להישאר בבית כל השבוע. הבראתי בזמן לחזור לעבודה.

 

אי לכך ובהתאם לזאת החלטתי שבשבוע שבתי תהיה בפולין אקח שבוע חופש כדי למלא את המצברים שהתרוקנו במשך השנה. מכל מיני סיבות, שלא אפרט כאן, לא הסתדר לנו לנסוע והיינו עסוקים עם סידורים ודברים מעצבנים אחרים.

 

מה נשאר? שבת ויום ראשון. רק לשבת לא כדאי לנו לנסוע. זה מאד יקר ובתור שומרי שבת אין הרבה מה לעשות. ללכת לבית כנסת, לאכול ולישון אני יכולה בבית. שיהיה שבת שקטה ורגועה.

 

תכננו ליום א' יום כיף בספא של רמת רחל. הזמנתי טיפול זוגי, פנטזתי על מסג' מפנק, בטן גב, קצת בריכה, ארוחת צהריים במלון, נשמע נהדר. ברגע האחרון גם הזמנתי למוצאי שבת כרטיסים לקומדיה "בעלי המתוק, ואשתי היקרה" בתיאטרון החאן.

 

ההצגה הייתה נחמדה ומכיוון שמזג האוויר היה נעים צעדנו הביתה ברגל.

רחוק לא הגענו, כי מעדתי ונפלתי. קוראי הותיקים זוכרים שככה שברתי את ידי לפני שנה וחצי.

הפעם היה לי מזל, כי החזקתי את זיס. הוא אמנם לא הצליח למנוע את הנפילה לגמרי, אבל בזכותו לא התרסקתי על הרצפה ונמנע נזק כבד. ישבתי באמצע הכביש ולא הייתי מסוגלת לקום ולדרוך על הרגל. מרוב פחד שאדרס זיס צועק "קומי" ואני צועקת "אני לא יכולה". ממש סיטואציה להצגה.

 

לזכותם של כל עוברי האורח ייאמר שכולם, בלי יוצא מין הכלל, עצרו לשאול מה קרה ולהציע עזרה. הראשונה עזרה לזיס להעביר אותי לשולי הכביש. הזעקנו את הבן שלנו עם האוטו ובעזרת חבר שניהם העלו אותי על כסא הבייתה. מסכנים, ריחמתי עליהם, עכשיו אני ממש נחושה לרזות.

 

בכל אופן, יום הפינוק בספא בוטל.

במקום זה ביליתי את הבוקר בקופת חולים. רופא, צילומים וחבישה. למזלי לא שברתי שום עצם, רק נקע. אני מרותקת בבית לשלושה ימים עם רגל למעלה וקומפרסים של קרח כדי להוריד את הנפיחות.

ביום רביעי בע"ה בתי חוזרת מפולין ואני חוזרת לעבודה.

 

נראה לי שיש מישהו שם למעלה שממש לא רוצה שאצא לחופש.

עם כל זה היה לי מזל, ב"ה שהנפילה הסתיימה בנקע בלבד. כמו שאומרים ביידיש:

 

"צו יעדען שלימזל דארף מען האבן מזל" (בתרגום חופשי: לכל חוסר מזל צריך גם מזל)

 

 

נכתב על ידי , 7/9/2008 16:35   בקטגוריות אני, בריאות, חופשה, נופש  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-14/9/2008 00:13




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)