לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2008

דו קיום


 

כמה מכם יודעים שעכשיו רמדאן?

כמה מכם יודעים מה מותר ומה אסור ברמדאן?

כמה מכם יודעים מה מנהגי רמדאן, איך הוא מתחיל ואיך הוא מסתיים?

כמה מכם מסוגלים חודש שלם לצום כל היום וגם להמשיך לעבוד?

 

כל השנים בהן עבדתי רק עם יהודים לא ידעתי את התשובות לשאלות האלה. האמת, זה גם לא הטריד אותי יתר על המידה.

רק בשנים האחרונות, מאז שאני עובדת עם עמיתים לעבודה מוסלמיים, הרגשתי לא נוח עם הבורות הזאת ולמדתי להכיר חלק מהתרבות והדת שלהם.

 

נדהמתי לגלות כמה מעט ידעתי על אורח החיים של שכנינו.

בהתחלה התביישתי לשאול, אבל עם הזמן הקרח נשבר ועכשיו אני שואלת כל מה שאני רוצה אודות הדת, ההיסטוריה, המנהגים והחגים.  

 

הרבה יותר נעים לי ההדדיות הזאת. הייתה לי תמיד הרגשה לא טובה שמאחלים לי חג שמח בחגים היהודיים ואני לעומת זאת לא יודעת אפילו מתי החגים המוסלמיים.

 

אנחנו לא מדברים פוליטיקה. לא עקרוני אם אוהבים אותי או לא. אני גם לא יודעת מה יקרה בעתיד. כאשר העתיד יגיע כולנו נצטרך להתמודד איתו.

אבל, כל עוד אנחנו חיים, לומדים ועובדים ביחד חשוב לי דו-קיום נעים, בגובה העיניים.

עדיף לי להכיר ולכבד את אורח החיים של השני ולא להתעלם ממנו כאילו לא קיים.

 

לא נראה לי שיש פגיעה בקיום של מדינת ישראל כמדינה יהודית אם ברמדאן אני לא אוכל את הסנדוויץ' ליד קולגה שצמה, או שאברך אותה ברמדאן קרים (רמדאן נדיב).

 

לדעתי לא היה מזיק אם בבית הספר כולם יחויבו ללמוד ערבית, כמו שלומדים אנגלית.

 

בבקשה, אל תגיבו לי בכל מיני תגובות פוליטיות למיניהם. זה לא פוסט פוליטי ולא מתכוון להיות.

אל תכתבו לי על פיגועים ועל ערבים שאי אפשר לסמוך עליהם. אני יודעת איפה אני חיה.

אני יודעת כמה המציאות יכולה להיות עגומה, אני חיה בירושלים, עיר מוכה פיגועים.

 

אני בסך הכל מנסה להגיד שיש היום בפועל מציאות של דוי-קיום. במציאות הזאת חשוב לי להכיר את האנשים שרוצים לחיות בשקט את החיים שלהם ועובדים לידי כל יום. 

נכתב על ידי , 8/9/2008 23:19   בקטגוריות אפליות, הרהורים ומחשבות, חגים, ירושלים, עבודה  
81 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-13/9/2008 20:07




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)