לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

פוסט קיטורים - הרי הוזהרתם


איך הזמן טס. כאשר כתבתי את הפוסט הקודם במאי לא חשבתי שהוא יהיה הפוסט היחיד לאותו חודש. השתתפתי בכנס מידענות חשוב, שאני בדרך כלל כותבת עליו, למדתי דברים מעניינים בהשתלמות בנושא קידום אתרי אינטרנט, המשפחה מספקת חומר כתיבה, אבל עובדה שלא כתבתי.

 

הנה אנחנו כבר ביוני ואוטוטו מסתיים הסמסטר. זה היה באמת סמסטר קשה מכל הבחינות. 3 קורסים בסמסטר אחד יחד עם העובדה שלא הרגשתי טוב יצרו קוקטייל לא מוצלח בכלל. תוסיפו לזה עבודה רגילה במשרה מלאה והנה לכם מתכון בדוק לעייפות יתר ושחיקה. אין לי אנרגיה לכלום, אפילו לא לחברים או לבילויים וזה ממש לא אופייני לי. אני זקוקה לחופש, לאוויר, לראות טבע וירוק בעיניים ולהתרחק מהמקום בו אני מבלה את רוב שעות היום. אני אוהבת את העבודה שלי, אבל אני גרועה בלתפקד במתח ולחץ. פשוט נגמר לי הסוס ואין לי יותר סבלנות. 

 

ההוראה בסמסטר הזה היה קשה, בעיקר בגלל שלא הצלחתי ללמד כמו שאני אוהבת. יש שנים עם כיתות טובות ויש שנים עם כיתות...ה' ישמור. השנה יש סטודנטים שמוציאים אותי מדעתי. כמה פעמים אפשר להסביר את אותו הדבר ולראות שזה לא נכנס לראש? עם כל הרצון הטוב והסבלנות יש גבול כמה אני יכולה לעשות. יש לי מספיק שנות ניסיון בהוראה כדי להשוות, והשנה אני לא אספיק ללמד את כל מה שאני צריכה.

אני כל כך שמחה ששנת הלימודים הזאת עומדת להסתיים. לפחות אני יודעת שבשנה הבאה העומס יתחלק בין 2 הסמסטרים.

 

ההתעסקות עם הבריאות שלי גם עולה לי על העצבים וגוזלת זמן. מעצבן אותי שאני כבר לא יכולה להתעלם מהנושא, כמו שעשיתי המון זמן. ייתכן מאד וההזנחה הזאת הביאה אותי עד הלום. אוף

אני מבלה אצל רופאים והכירופרקטור, בבדיקות, בטיפולים ועוד לא התחלתי פיזיותרפיה. אין לכם מושג כמה דברים אי אפשר לעשות עם צוואר כואב! אי אפשר ללכת לרופא שיניים או להסתפר, בגלל שכאשר נוטים את הראש אחורה התנועה גורמת לגב להיתפס. לא ידעתם את זה, נכון? גם אני לא, עד עכשיו!

 

הבשורות הטובות, וב"ה יש כאלו טפו טפו טפו, הן שהודות לדיקור הסיני אני לא לוקחת יותר תרופות נגד כאבים. בנוסף, אני שומרת על הדיאטה וכבר רזיתי כמה קילו. שרק ימשיך ככה. קבוצת ההרזייה נחמדה והמנחה נהדרת. היא מעודדת ומצחיקה והייתה יכולה להתפרנס כסטנדאפיסטית.

 

הילדים וזיס ב"ה בסדר וזה כמובן הכי חשוב. מקווה שהפוסט הבא יהיה יותר שמח.

אני יודעת שאני צריכה להפסיק להתבכיין, אבל בשביל מה יש לי בלוג אם לא להתבכיין בו מדי פעם? קריצה

נכתב על ידי , 6/6/2012 18:37   בקטגוריות אישי, אני, שחרור קיטור, עבודה  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-18/6/2012 00:49
 



מערך התחבורה החדש בירושלים


לא יאומן איך באתר של מערך התחבורה החדש בירושלים הכל נראה נהדר ופשוט. חבל שאי אפשר לנסוע באתר במקום בעולם האמיתי הלא וירטואלי, כי המציאות נראית אחרת לגמרי. האתר שופע פסקאות נוסח:

"הנגישות בתחבורה הציבורית מתקדמת בצעדי ענק ברחבי הארץ כחלק ממאמץ משותף של משרד התחבורה, מפעילי התחבורה הציבורית והרשויות המקומיות."

 

מי שכתב את זה בוודאי לא ראה את האנשים המבוגרים המבולבלים הרגילים לנסוע בקו אחד ממקום למקום בוכים, ממש בוכים, מרוב שקשה להם להתמצא ולהשתמש במערך "המשופר". שלא לדבר על אימהות עם עגלות או אנשים שעושים קניות בשוק שצריכים להיסחב עם כל הסלים מקו אחד לשני. אולי יותר קל לאדם עם מוגבלות לעלות על הרכבת הקלה מאשר על אוטובוס, אבל מה שלא אומרים זה שהרכבת הקלה לא מביאה את רוב האנשים לביתם ויש צורך לנסוע גם ברכבת הקלה וגם באוטובוס, ואחד לא עומד ליד השני, אז איפה השיפור בנגישות?

 

"החל מי"ח טבת (13.1) יחוברו תושבי השכונות מקרית מנחם ועד קרית משה לרכבת הקלה וישודרגו 22 קווי האוטובוסים שלהם".

 

תאמינו לי, אין בין מה שכתוב באתר לבין המציאות שום קשר. 22 קווי אוטובוס אכן שינו את מסלולם, אבל אי אפשר לקרוא לזה שדרוג. בנוסף לשינוי המסלול וכדי לבלבל את האויב – הכוונה לציבור הנוסעים כמובן –  גם שינו את מספרי הקווים. כך שבכלל אי אפשר לדעת איזה אוטובוס נוסע לאן, כי כבר לא יודעים על איזה קו אוטובוס מדובר. העיקר שחילקו ברושורים יפים עם קווי האוטובוס החדשים שעליהם כתוב "חשוב לשמור! מידע חיוני להתמצאות בעיר". צריך דוקטוראט כדי להבין איך לנסוע לפי מה שכתוב שם.

 

התוצאה היא שהעיר פקוקה יותר מתמיד. הפקקים מתחילים יותר מוקדם ולא מסתיימים, לפחות לא בשעות שאני נוסעת בכבישים. במקום לעודד אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית המערך החדש גורם למצב הפוך. אנשים נוסעים יותר במכוניות פרטיות, כי לא סומכים על התחבורה הציבורית ולא מתחשק להם להתברבר במעברים בין הקווים כדי להגיע לייעדם. ועוד שהחלמאים האלה התחילו את המערך החדש באמצע החורף. למי יש חשק לחכות פעמיים בקור ובגשם בשביל הזכות לנסוע בתחבורה ציבורית? רק מי שאין לו ברירה וזה כרגיל האנשים שהכי קשה להם.

 

לי לדוגמא היה אוטובוס שהיה מביא אותי מהבית עד לעבודה ישירות. אמנם לקח זמן, אבל ידעתי מתי הוא בא ומתי הוא יגיע ליעד ותמיד היה לי מקום ישיבה, כי עליתי בתחילת המסלול. היום אני לא חולמת לנסוע בתחבורה ציבורית. אני צריכה לקחת אוטובוס למרכז העיר ושם לחכות לרכבת הקלה כדי להגיע ליעד.  סביר להניח שלא יהיה לי מקום ישיבה ואני לא מסוגלת לעמוד כל כך הרבה זמן בכלי תחבורה מתנועע. אז אני נוסעת במכונית כל הזמן ומצטרפת לפקקים האיומים שנוצרו.

 

באחד הימים נתקע אמבולנס על פסי הרכבת הקלה, כך שכל המערך השתתק. מכיוון שאין אלטרנטיבה של אוטובוסים בקרבת מקום, מאות אנשים ירדו מהרכבת וצעדו ברחובות כדי להגיע למקום איפה שכן יש אוטובוס. שמעתי תיאור על מה שהלך שם וזה פשוט היה נורא. כמובן שאין שום ערובה שזה לא יקרה עוד פעם.

 

עוד דבר מעצבן הוא שאין התאמה בין זמני הגעת האוטובוסים הבין-עירוניים לתחנה המרכזית לבין הרכבת הקלה ביום ששי. הרכבת הקלה מפסיקה לעבוד לפני האוטובוסים, כך שמי שמגיע מחוץ לעיר אין לו דרך לנסוע הביתה. אמנם אמרו שיאריכו את זמן פעילות הרכבת הקלה, אבל זה לא מספיק. אני אוספת את בתי החיילת שמגיעה אחרי השעה 3  ובאותה שעה מגיעים המון אוטובוסים. בדרך כלל מחכות איתי עוד כמה מכוניות, אבל בשבוע שעבר בקושי יכולתי להיכנס לרחוב מרוב מכוניות שחיכו לאסוף נוסעים, כי אחרת אין אפשרות להגיע הביתה. מעניין מה יהיה היום. חלם, כבר אמרתי.

 

יש באתר תוית "פניות הציבור". כאזרחית טובה כתבתי שם בטופס את כל התלונות שלי וההצעות לשיפור ובסוף כאשר לחצתי על "שלח" קיבלתי את ההודעה הבאה:

 

שגיאת מערכת
הודעה הועברה למנהל האתר

 

בשביל זה בזבזתי את הזמן שלי? אחר כך יגידו בעירייה שלא היו תלונות ושהירושלמים מבסוטים עד הגג מהשינויים! מי יודע כמה תלונות נכתבו והלכו לאיבוד ככה.

 

בקיצור, במקום שיפור יש החמרה, במקום יעילות יש סרבול, במקום שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית יש שימוש מוגבר במכוניות פרטיות, הטמטום חוגג והציבור הירושלמי סובל. אני שואלת את עצמי אם מי שאחראי על המערך החדש שונא ירושלמים, מנותק מהמציאות או שאולי הוא צאצא של ד"ר פרנקנשטיין וכמוהו ברא מפלצת שאין עליה שליטה.

 

לכל מטבע יש צד חיובי, נכון? לפני כמה ימים ראיתי כתבה בחדשות על יוזמה פלסטינית להקמת צבא לשחרור ירושלים. כמה שזה נורא חייכתי כאשר ראיתי את זה, כי חשבתי לעצמי שעם מצב התחבורה בירושלים כרגע אין להם סיכוי להגיע.  

נכתב על ידי , 20/1/2012 09:10   בקטגוריות שחרור קיטור, ביקורת, אקטואליה, תחבורה ציבורית, ירושלים, הרכבת הקלה  
62 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-26/1/2012 18:21
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 69




135,210
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)