לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

היום יום הולדת


פעם, כאשר היה לי יום הולדת, הייתי מקבלת כרטיסי ברכה מנייר, יפים ומושקעים חלקם מנגנים, בדואר רגיל לכבוד יום הולדתי. פעם, הייתי גם מקבלת הרבה טלפונים ממשפחה וחברים שהתקשרו כדי לברך אותי.

 

היום הכל השתנה והפך לוירטואלי. את הברכות הראשונות כבר קיבלתי אתמול בלילה בפייסבוק. זה המשיך על הבוקר ובמשך כל היום עם מסרונים בסלולרי ומלא ברכות ומסרים דרך הפייסבוק. עוד איחולים נשלחו לדואר האלקטרוני הרגיל שלי. כיף! אני נהנית מתשומת הלב. פעם בשנה מותר.

 

שלחו לי גם כרטיסי ברכה אלקטרוניים והם מושקעים ומשמחים. אני מאד אוהבת את האתר הזה לשליחת כרטיסי ברכה אלקטרוניים.

יש להם מבחר גדול וזה חינם.

 

הכי מצחיק זה לקבל כרטיסי ברכה יפים בדוא"ל מכל מני חברות, כמו אלעל ואתר אגורה.


 

 

דואר ישראל לא קופח. בימים האחרונים קיבלתי בתיבת הדואר גלויות ברכה עם הנחות לכבוד יום הולדתי ממספר חנויות בהן אני חברת מועדון. 50 ₪ הנחה  פה, 30% הנחה שם, 1+1 בעוד חנות. הרבה הצעות, אבל אף אחד לא מעניק מתנה חינם, לא מותנית בקנייה, כי יש לי יום הולדת.

 

נראה שכולם שותפים לחגיגה. בתלוש המשכורת האחרון כתבו לי מזל טוב, בדו"ח חשבון של כרטיס האשראי איחלו לי יום הולדת שמח ופקיד הבנק גם בירך אותי.

 

מצחיק!

 

כמה טלפונים בכל זאת קיבלתי, מדוד של אמי שלא מאמין באמצעי התקשורת המודרניים, מאחותי מחו"ל שאוהבת לשמוע את קולי ומכמה חברות טובות שלא מאמינות בפייסבוק.

 

הערב אצא לחגוג עם זיס, רק שנינו, כי הילדים אינם בבית. איתם אחגוג בסוף השבוע בע"ה.

 

אז תודה רבה לכל המברכים על האיחולים והברכות, על החום, האכפתיות ותשומת הלב ועל היותכם כאן איתי כבר 4 שנים.

ברוכים תהיו.

נכתב על ידי , 14/12/2010 17:48   בקטגוריות אישי, אני, דואר אלקטרוני, יום הולדת, פייסבוק, אינטרנט  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-27/12/2010 13:58
 



רשתות חברתיות – סכנת התמכרות


מחקר חדש שערך המרכז הבינלאומי למדיה ולסדר יום ציבורי ICMPA) )באוניברסיטת מרילנד מצא שסטודנטים מכורים לרשתות חברתיות ולטלפונים סלולאריים. הם תיארו תסמיני נסיגה/גמילה במונחים הדומים לאלה של מכורים לסמים ואלכוהול.

 

במחקר בקשו מ-200 סטודנטים להתנתק במשך 24 שעות מכל אמצעי תקשורת ולכתוב בבלוג של המחקר את התחושות שלהם. התנהגות הסטודנטים הראתה תסמיני נסיגה המעידים על התמכרות, כמו חרדה, מצוקה ועצבנות. היעדר מידע - התחושה של לא להיות מחובר לעולם - היה אחד הגורמים העיקריים שגרם לסטודנטים הכי הרבה חרדה.

 

תוצאות המחקר הראו ש:

 

- סטודנטים השתמשו במונחים מילוליים של התמכרות כדי לאפיין את תלותם באמצעי התקשורת.

- הם שונאים ללכת בלי אמצעי תקשורת. בעולם שלהם, ללכת בלי אמצעי תקשורת, פירושו ללכת בלי חברים ומשפחה.

- סטודנטים לא הראו נאמנות משמעותית לתוכניות חדשות, או יוצרי חדשות. למעשה הם לא מבחינים בין חדשות לבין מידע אישי נוסף. לעתים קרובות חברים הם ספקי המידע גם של חדשות.

- סטודנטים בני 18-21 כל הזמן שולחים הודעות SMS או מחוברים לפייסבוק. טלפונים ודואר אלקטרוני היוו אלטרנטיבה הרבה פחות רצויה כדי לשמור על קשר, במיוחד עם חברים.

- סטודנטים יכולים לחיות בלי טלוויזיה ועיתון, אבל הם לא יכולים לשרוד בלי האייפוד שלהם.

 

המסקנה העיקרית של המחקר הראתה שהניידות של כל אמצעי התקשורת שינתה את היחס של הסטודנטים לא רק לחדשות ומידע, אלא גם למשפחה ולחברים.

 

מה הסטודנטים למדו מההתנזרות מאמצעי תקשורת במשך 24 שעות?

שאכפת להם מה קורה בקרב חבריהם ומשפחותיהם. שאכפת להם מה קורה בתוך הקהילה שלהם. אפילו אכפת להם מה קורה בעולם הרחב.

אבל, יותר מכול, אכפת להם להיות מנותקים מזרימת המידע המיידית  שמגיע מכל הצדדים ואינו נראה קשור למכשיר, יישום בודד או ספק חדשות מסוים. 

נכתב על ידי , 2/5/2010 21:35   בקטגוריות Information Science, דואר אלקטרוני, התמכרות, ווב 2.0, חברתי, טלפונים סלולאריים, מקורות מידע, פייסבוק, תוכנות וישומים, אינטרנט  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-6/5/2010 07:51
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)