לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כנס טכנולוגיה ומדיה בשירות החינוך


בשבוע שעבר השתתפתי בכנס בסמינר לוינסקי בשם "כנס טכנולוגיה ומדיה בשירות החינוך".  

על פי הכתוב באתר הרציונל של הכנס הוא:

 

"שמכללת לוינסקי לחינוך רואה את תחום התקשוב כמנוף לחדשנות פדגוגית במערכת החינוך, וכמקדם שינוי בפרדיגמות ההוראה והלמידה."

  

לרוב אני משתתפת בכנסים והשתלמויות בתחום שאני עוסקת בו, דהיינו ספרנות-מידענות. התחום כל כך רחב שגם ככה אין דרך לכסות את כל הכנסים, השתלמויות וימי עיון המתקיימים במקצוע שלי, כך שלרוב אינני משתתפת בכנסים בתחומים אחרים. הפעם הציעו לי להשתתף בכנס בלוינסקי, מכיוון שאני חברה בוועדה במקום העבודה שלי הדנה בנושאים של הכנס. הנושא נושק לתחום עיסוקיי בספרייה ולאור העובדה שהתכנית נראתה מעניינת שמחתי להיענות לבקשה.

 

במיוחד עניין אותי החלק בו הציגו חברות מובילות בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת, יזמים וראשי עמותות את היוזמות שלהם בתחום החינוך: 

  • חזון Apple בחינוך - ערן תור, מנכ"ל iDigital 
  • Google: שיתופיות בקמפוס - ברק רגב, מנהל אזורי Google אינטרפרייז ביוון, ישראל ודרום אפריקה,
  • גדלים אחרת, חושבים אחרת: StartupSeeds, הבית לנוער הטכנולוגי - עמי בן בסט, מנכ"ל StartupSeeds
  • חדשנות טכנולוגית והעצמת ההוראה והלמידה - יוסי שובל, מנהל קשרי חוץ, Intel ישראל

לצערי מאד התאכזבתי מהכנס. היו הרבה דיבורים ומילים יפות, בלי הרבה מאחורי זה. בהחלט היה שם הרבה פרסום ושיווק עצמי. הפרזנטציות היו מלוטשות, מלוות במצגות וסרטוני פרסום יפים, אבל חסרי תוכן חינוכי ממשי. באו לביטוי בהרצאות 2 תפיסות עולם חינוכיות שונות. הראשונה, שהיו שותפים לה ערן תור וברק רגב, היא שהמורה היום די מיותר. פעם המורה היה בעל הידע ותפקידו היה להעביר את הידע הזה לתלמידים. היום, בזכות הטכנולוגיות החדשות והגישה החופשית של התלמידים למידע באינטרנט, כולם שותפים לתהליך הלמידה ודפוסי ההוראה המסורתיות כבר לא רלבנטיות.

 

לעומת זאת יוסי שובל מאינטל הביע דעה אחרת, שאני לגמרי שותפה לה. הוא טען שהטכנולוגיה היא בסך הכל כלי שתומך בתהליך ההוראה. פעם היו כלים בלתי ממוחשבים והיום יש כלים ממוחשבים, אבל הגורם האנושי נשאר אותו גורם ואי אפשר לגרוע מתפקידו של המורה.

 

בתחום הטכנולוגיה לא חידשו לי כלום. את כל החידושים כבר שמעתי בכנסים של מידענות לפני 3 שנים לפחות. העלייה של הרשתות החברתיות והצעירים שנולדו עם העכבר ביד. מחשוב ענן, הצורך להיות מחוברים כל הזמן מכל מקום. המגמה לפתח אפליקציות לטלפונים סלולאריים המאפשרים למשתמשים גישה לכל היישומים שהם רוצים, כדי לענות על הרצון להיות מחוברים למידע מכל מקום ובכל זמן.

 

ציפיתי להרצאות יותר תכליתיות על שימושים בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור ההוראה, על יישומים בשטח שאפשר ללמוד מהם, אבל לרוב היו דיבורים תיאורטיים שאי אפשר לעשות איתם כלום. יוצאת דופן הייתה ההרצאה המרתקת של דן חמיצר. הוא דיבר על פרויקט חינוכי שלו עם אינטל ומשרד החינוך, המשתמש בממשק חידה אינטראקטיבי כדי להניע את התלמידים לחקור וללמוד. את הנושאים השונים הם לומדים בדרך מעניינת מתוך הרצון לפתור את החידות של חמיצר. ההרצאה שלו השאירה טעם של עוד ואני מקווה שתהיה לי הזדמנות נוספת לשמוע יותר על שיטת החינוך שלו.

נכתב על ידי , 4/4/2011 19:13   בקטגוריות הוראה, חידות, כנסים, לימודים, מחשבים, מכללה, אינטרנט, חינוך  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-7/4/2011 19:42
 



שנה אקדמית חדשה


השנה האקדמית החדשה התחילה לפני שבועיים ואיתה באה קצב עבודה שונה. זה לא שחסר עבודה בחופשות הסמסטר, לנו בספרייה יש תמיד מה לעשות, אבל האווירה שונה. מרגישים אנרגיות אחרות באוויר. ההבדל הגדול הוא בכמות האנשים המסתובבים במכללה בזמן שנת הלימודים לעומת החופשות ומפלס הרעש. צריך להתרגל מחדש לעומס במסדרונות, לשאלות החוזרות על עצמן בלי סוף, נוסח: "את יודעת איפה חדר X"? או "איפה יושבת Y?" או "איך מגיעים לזאתי מהנהלת חשבונות?".

 

מתחילים סיבוב חדש של שאלות אודות השימוש במשאבי הספרייה. נוהלי השאלה, הסבר על השימוש בקטלוג, איפה מכונות הצילום, איך מדפיסים, איך מזדהים בקטלוג כדי לקבל גישה למאמרים סרוקים, איפה מפקידים את התיקים וכו'. השנה יש הרשמה גדולה ב"ה, והספרייה מתמלאת בקוראים חדשים וישנים.

 

את החדשים אנחנו מקבלים בחיוך ובסבלנות, מנסים להקל עליהם את המפגש הראשוני המבלבל עם ספרייה אקדמית. את הוותיקים אנחנו מקבלים כמו חברים ישנים שלא ראינו הרבה זמן. אנחנו הרבה יותר נחמדות עם הסטודנטים שלנו מאשר ספרני האוניברסיטאות. אני לא סתם משוויצה, זאת המציאות. את זה אני אומרת לא רק מהניסיון שלי כסטודנטית באוניברסיטה, אלא גם ממה שהסטודנטים עצמם אומרים לנו.

 

אני חושבת שזאת מגמה כללית במכללה, לתת יחס אישי לכל סטודנט, לפעמים אפילו בצורה מוגזמת, עד כדי האכלה עם כפית. באוניברסיטה לא תמצאו יחס כזה.

 

את האישור האולטימטיבי קיבלתי בשבוע שעבר מפרופסור מכובד, המלמד שנים באוניברסיטאות והחל ללמד אצלנו לפני שנה. פגשתי אותו אחרי שיעור ושאלתי אותו איך היה. התשובה שלו הייתה שהקבוצה הייתה בסדר גמור ואז הוסיף "את יודעת, האווירה כאן הרבה יותר נחמדה מאשר באוניברסיטה". התשובה שלי הייתה : "נכון, אני יודעת" ולא יכולתי להתאפק להוסיף "וגם הספרניות יותר נחמדות". קריצה

נכתב על ידי , 28/10/2010 00:39   בקטגוריות מכללה, ספריה, ספריות, ספרניות, עבודה  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-23/11/2010 08:58
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)