לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אם אין לחם תאכלו...


המשפט המפורסם של מארי אנטאונט "אם אין להם לחם, שיאכלו עוגות" קיבל שימושים רבים בפרסומות לפסח. הגיוני להגיד "אם אין לחם תאכלו מצות", אבל פרסומים רבים משתמשים במשפט בצורה ממש לא הגיונית. למשל פרסומת למסעדת בשר "אם אין לחם תאכלו אנטרקוט", די הצחיקה אותי, כי היא כל כך לא קשורה לעניין.

 

למה חשבתי על המשפט של מארי אנטאונט? לא רק בגלל ההקשר של לחם ומצה, אלא גם כי אני רואה הקבלה בין האיכרים הצרפתים הרעבים של המאה ה-18 לבין העניים במדינת ישראל של ימינו. המחאה החברתית של הקיץ לא הביאה לשינויים משמעותיים ויש פערים גדולים בין הכנסותיהם של רוב האוכלוסייה לבין הכנסותיהם של שכבה קטנה של עשירים המחזיקים את הכוח הכלכלי בידיהם.

 

לפני פסח זה במיוחד בולט. קמחא דפסחא אינה המצאה חדשה, אבל נוצר הרושם שהשנה המצב יותר חמור. רשימת הארגונים המחלקים קמחא דפסחא לשנת  2012 ארוכה. באתר הממשלתי של משרד הרווחה יש אפשרות לבקש תמיכה בצורה מסודרת בעזרת טפסים הניתנים להורדה במקום.

 

בכל סופר יש קרטונים של ארגונים המחלקים מזון לנזקקים ליד הקופות, לאיסוף מוצרים מהציבור בזמן אמת. אני גם מקבלת פניות טלפוניות מכל מני ארגוני צדקה שאוספים תרומות לחג. ואני שואלת את עצמי אם השנה המצב באמת יותר גרוע משנים קודמות או שמדובר בתופעה אופנתית שלא קשורה למצב הכלכלי דווקא.

 

על עצמי אני יכולה להעיד שהוצאות הקניות לחג השנה לא היו גבוהות בצורה חריגה. למרות שליל הסדר אצלי, ויש לי אורחים, לא השתוללנו עם קניות של מוצרי מזון לחג. היינו מחושבים ועשינו קניות במקומות כמו רמי לוי ובשוק מחנה יהודה, איפה שהמחירים סבירים. הפינוק היחיד שאני מרשה לעצמי השנה זה לקנות עוגות מוכנות. כל שנה אני אופה עוגות לפסח, אבל השנה בגלל המצב של היד שלי קשה לי.

 

אנחנו לא מושפעים מכל הפרסומות המעודדות קניות כאילו שאין מחר. מי צריך את כל המתנות המיותרות האלה? אין לי מקום בארונות בכל מקרה ולרוב אין לי מה לעשות עם מה שקונים לי. כאשר הגיסות שלי שואלות אותי מה אני רוצה, אני אומרת שיביאו משהו לאכול לארוחת החג. הבקשה תמיד מתקבלת יפה. זה מוריד ממני עבודה וכולם זוכים לאוכל יותר מגוון וטעים, כי הגיסות שלי בשלניות מעולות.

 

מחר בע"ה נסיים להכשיר את המטבח ונתחיל בבישולים. היעד הוא להספיק כמה שיותר מחר כדי שביום ו' לא נגיע לליל הסדר מעולפים. אני כבר אומרת לכם חג שמח, כי לא בטוח שיהיה לי זמן לכתוב עוד פוסט לפני החג.

נכתב על ידי , 4/4/2012 22:46   בקטגוריות פסח, חגים, צרכנות נבונה, חברתי  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-29/4/2012 21:45
 



צעד קטן לי צעד גדול לצרכנות


למרות שאנחנו מנויים על עיתון הארץ שנים רבות החלטנו, מכל מני סיבות, להפסיק את המנוי בתום תקופת ההתחייבות. Easier said than done, כמו שאומרים. את ההחלטה להפסיק את המנוי כבר קיבלנו בעבר מספר פעמים ובכל פעם נציגת העיתון הצליחה לשכנע אותי להמשיך את המנוי לתקופה נוספת.

 

תקופת ההתחייבות מסתיימת בעוד שבוע ולכן התקשרתי היום כדי לבטל את המנוי, שלא יגידו לי שאיחרתי את המועד ושאני חייבת לשלם עוד חודש, או משהו כזה. הייתי נחושה הפעם להפסיק סוף סוף את הפרשה הזאת. ידעתי שאני חייבת לוותר על נימוסים אלמנטריים כדי להשיג את מטרתי.

 

אחרי שיחת עידוד לעצמי התקשרתי לשירות לקוחות. כמו בפעמים הקודמות, כאשר הודעתי לפקידה הראשונה שענתה לי שאני רוצה לבטל את המנוי היא מיד שאלה אותי "למה?". הפגנתי אסרטיביות ועניתי לה שזה לא עניינה. יש להם את הטקטיקות שלהם, אז במקום להתווכח איתי היא אמרה לי "בסדר, רק רגע" והעבירה אותי ישר לנציגה אחרת (שכנראה עברה קורס יותר מתקדם בשיווק קריצה).

היא לא אמרה לי שהיא הולכת להעביר אותי לפקידה אחרת, אלא נתנה לי הרגשה שהיא הולכת לרשום את בקשת הביטול שלי. יעני, הפעלת אלמנט ההפתעה על הלקוח.

 

למודת ניסיון מהפעמים הקודמות ידעתי שזה מה שיקרה ושאסור לי לתת לנציגת הלקוחות לדבר, כדי שלא תשכנע אותי עוד פעם, עם איזה הצעה כביכול מפתה, להמשיך את המנוי. השיחה הלכה ככה:

 

היא: (בקול מתקתק) שלום גברת, מה שלומך, הכל בסדר?

 

אני: בסדר גמור, תודה. אני רוצה אישור שהמנוי שלי מבוטל.

 

היא: כן זה מבוטל, אבל הרשי לי להגיד לך...

 

אני: לא תודה, אין לי זמן.

 

היא: זה לא ייקח יותר מחצי דקה.

 

אני: איך קוראים לך?

 

היא: ר...

 

אני: יש לך שם משפחה?

 

היא: כן, ק...

 

אני: אז יש לי אישור ממך שהמנוי שלי מבוטל?

 

היא: כן, (מנסה להמשיך לדבר) אבל...

 

אני: (קוטעת אותה באמצע) תודה רבה, שיהיה לך יום נעים.

 

ו..סגרתי את הטלפון.

 

אין לכם מושג כמה אני גאה בעצמי. אני מרגישה צרכנית לתפארת מדינת ישראל!

 

אני רק מקווה שזה סוף פסוק ושלא יפעילו עליי טקטיקות שיווק נוספות.

אני מחכה לשבוע הבא כדי לראות אם באמת יפסיקו לשלוח לי את העיתון או שינסו להתחכם.

נכתב על ידי , 12/10/2010 00:31   בקטגוריות צרכנות נבונה  
113 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-18/10/2010 09:16
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 69




135,223
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)