לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לימודים והוראה


אני אוהבת ללמוד ותמיד אהבתי ללמוד. אחד הדברים הכי כיפים בעבודה שלי זה שאני כל הזמן צריכה ללמוד דברים חדשים או למצוא פתרונות לבעיות חדשות. זה מפעיל את התאים האפורים, כמו שהיה אומר הבלש הבלגי המפורסם הרקול פוארו. מה שכן, אין לי היום סבלנות ללימודים אקדמיים מסודרים, איפה שלומדים בעיקר נושאים תיאורטיים. אני בעיקר אוהבת ללמוד דברים פרקטיים, יישומיים, שאפשר לעשות איתם משהו ומיד.

 

לכן שמחתי מאד להשתתף בינואר האחרון בהשתלמות במכון מופ"ת בנושא של שימוש ביישומי אופיס 2010 השונים. יש שאמרו לי שקורס כזה מיותר, מכיוון שאפשר ללמוד לבד איך להפעיל את התוכנות, אבל אני לא מסכימה איתם. מניסיוני אם לומדים תוכנות בצורה מסודרת עם מורה שמכיר אותן היטב, משתמשים בהן בצורה הרבה יותר חכמה ולעומק מאשר אם לומדים להפעיל אותן לבד.

רוב האנשים שאני מכירה, כולל את עצמי, ממשיכים להשתמש בתוכנה חדשה כמו שהשתמשו בתוכנה בגרסה הישנה, בלי לנצל את החידושים. זה כמו לקנות אוטו ספורט מאובזר בחידושים הטכנולוגיים הכי מתקדמים ולנסוע איתו כמו עם סוסיתא טרנטה שבקושי זזה.

 

הקורס היה פשוט נהדר, הרבה בזכות המרצה, טל מיכלוביץ. יש לו ידע רב והוא גם יודע להעביר את החומר בצורה מעולה. למדתי ממנו, בנוסף לאופיס 2010, כמה טיפים דידקטיים חשובים שאני מתכוונת ליישם בהוראה שלי בסמסטר הבא.

 

אפרופו הוראה, אם שמתם לב שעד עכשיו לא כתבתי על הוראה, זה בגלל שלא לימדתי בכלל השנה בסמסטר א' וכל הקורסים שלי מרוכזים בסמסטר ב'. זה הולך להיות קשה, קשה מאד ואני די חוששת מהלחץ של העברת 3 קורסים בסמסטר אחד.

 

אני אוהבת ללמד, אבל אני לא אוהבת לחץ. אני גם לא יודעת לחפף. מכיוון שאני מלמדת דברים פרקטיים (כמו שאני אוהבת) אני מאמינה שבלי תרגול אי אפשר ללמוד את החומר. אי לכך כמעט בכל שיעור אני נותנת תרגיל. הווי אומר שיהיו לי הרבה תרגילים לבדוק, לכתוב הערות, להחזיר, לקבל תיקונים...והדבר הכי שנוא עליי, לתת ציונים. אוף

 

בעיה נוספת היא שאני אוהבת ללמד אנשים שרוצים ללמוד. בשבילם יש לי סבלנות אין קץ. קשה להאמין שעם מבוגרים יש בעיות משמעת, אבל יש. מהרגע שמושיבים אותם על ספסל הלימודים חלקם חוזרים לדפוסים שהיו להם בכיתה ו'.  סטודנטים שבאים כדי להוציא את התעודה או התואר ולא מעניין אותם ללמוד את החומר די מאתגרים את הסבלנות שלי. אלה שחושבים שעצם זה שבאים לכיתה צריך להקנות להם אוטומטית את התעודה או התואר, בלי ללמוד בכלל, די מתסכלים אותי. בדרך כלל הם גם מפריעים למהלך התקין של השיעור ומי שכן רוצה ללמוד סובל. לפעמים אני מרגישה שיש כאן חוסר נימוס אלמנטרי ואני לא יודעת אם אני רגישה מדי לנושא כי גדלתי באירופה, או שהם באמת מגזימים גם בסטנדרטים הישראלים.

 

כדי להירגע לפני תחילת הסמסטר לקחתי השבוע חופש. אני מתכוונת לנוח, לישון ולאגור כוחות, בתקווה שזה יספיק לי עד סוף יוני.

 

תתכוננו לקיטורים. קריצה 

נכתב על ידי , 12/2/2012 22:30   בקטגוריות Information Science, אופיס, הוראה, לימודים, ספרנות -מידענות, ספרניות, ספרנים, רגשות, תוכנות וישומים, עבודה  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-19/2/2012 17:54
 



תכנת אופיס במחשבי הספרייה


אחת השאלות הנפוצות שעולה במפגשים מקצועיים של ספרנים בספריות אקדמיות היא: "מה המדיניות שלכם לגבי הכנסת תכנת אופיס במחשבי הספרייה?"

אינני יודעת מה המצב בספריות הציבוריות, אבל לגבי ספריות אקדמיות השאלה הזאת ממש לא טריוויאלית. גם אני מתחבטת בה כל הזמן. עד לפני מספר שנים התשובה הייתה די אחידה וחד משמעית – לא. אין אופיס במחשבי הספרייה. בזמן האחרון יש שינוי בתפיסה והרבה ספריות כן מכניסות אופיס למחשבים שלהם.

כדי להבין את השינוי צריך להבין ממה נבעה ההתנגדות. בעיקר מפאת המספר המצומצם של מחשבים בספריה. תמיד סברנו שיש לשמור אותם לצרכי חיפושים במשאבי הספרייה בלבד. אנשים שכותבים עבודות תופסים מחשב לפרק זמן ארוך, לוקסוס שלא מתאפשר כאשר אין מספיק מחשבים. זה בא על חשבון קוראים אחרים שבאים לעתים לעשות חיפוש קצר בקטלוג הספרייה. הצעתי לשריין אחד המחשבים לחיפושים קצרים בלבד, אבל בינתיים זה בגדר של חלום, כי אין מספיק עמדות מחשב.

לרשות הסטודנטים הרוצים לכתוב עבודות עומדים חדרי תרגול, עם מחשבים משוכללים ומתרגל צמוד. לנו הספרנים אין את הידע הדרוש במחשבים כדי לטפל בכל הבעיות היכולות לצוץ בעקבות השימוש באופיס. גם אין לנו זמן לזה. יש לנו את העבודה המקצועית שלנו. להזעיק את אנשי התמיכה במחשבים לספרייה כל פעם שמתעוררת בעיה, לא בא בחשבון.

בנוסף לשימוש השוטף, מתקיימות הדרכות קבוצתיות לסטודנטים על אותם מחשבים. מאד לא נעים להקים סטודנט באמצע כתיבת עבודה כדי לקיים את ההדרכה. הוא יהיה עוד יותר ממורמר אם גם אין מחשב פנוי אחר בספרייה שהוא יכול להמשיך עליו את עבודתו. עדיף כבר שמלכתחילה ילך לחדר תרגול.

שינוי התפיסה אצל הספרנים בנושא תוכנת אופיס נובע מכמה סיבות.

משאבי הספרייה השתנו. היום יש שימוש הולך וגובר במשאבים דיגיטליים, לא רק בספרים מודפסים. הספרייה מנוייה על מאגרי מידע ברשת, על כתבי עת אלקטרוניים ועל ספרים אלקטרוניים. קריאת החובה לקורסים סרוקה ומופיעה לעתים קרובות בקטלוג (עם גישה לפי סיסמא כמובן). כל זה גורם לשינויים בהרגלי הלמידה ובהרגלי כתיבת העבודות של הסטודנטים. הם לא רוצים לשבת בספרייה ולסכם ביד. הם רוצים ישר להעביר את המידע שמוצאים ברשת לקובץ וורד ולשמור אותו על דיסק און קי או לשלוח בדוא"ל הביתה. בלי אופיס קשה להם לנצל את משאבי הספרייה בצורה היעילה ביותר.

 

גם צורת ההוראה השתנתה. יש קורסים מקוונים. גם לקורסים רגילים יש אתרים מלווי קורס, איפה שהמרצים מעלים את התכנים של הקורס, בדרך כלל בקבצי אופיס. את המטלות של הקורס הסטודנטים אמורים לכתוב בוורד ולהגיש דרך האתר. אם רוצים שישתמשו באוסף של הספרייה כדי למלא את המשימות, חייבים לאפשר להם גישה לתכנה שהם צריכים, דהיינו אופיס.

הדרישה ההולכת וגוברת מטעם הסטודנטים לאופיס השפיעה על החלטת הספרנים, גם בספרייה שלי. לקחנו ברצינות את בקשת הקוראים והתחלנו בקטן. למה בקטן? כי כל הסיבות להתנגדות ממשיכות להתקיים. הכנסנו לפני שנה לניסיון אופיס למחשבים בקומה אחת והם כל הזמן תפוסים.

קשה לדעת אם כל המשתמשים עושים רק דברים הקשורים לספרייה. חשבנו לעקוב אחרי דפוסי שימוש כדי לראות אם החלטתנו הייתה מוצדקת, אבל אנחנו לא יכולים ולא רוצים להיות שוטרים.

עכשיו השאלה אם להמשיך עם פריסת האופיס או לעצור כאן. אני מתלבטת. יש שיקול נוסף, חברתי, שמעסיק אותי. מלפני שנה וחצי יש כיסוי של רשת אלחוטית בספרייה. זאת אומרת שקוראים עם מחשבים ניידים יכולים לשבת בספרייה, לעשות כל מה שהם רוצים עם המחשב שלהם ולא זקוקים לחסדי הספרייה כדי להשתמש באופיס.

נראה לי שמהרגע שקוראים עם לפטופ יכולים להשתמש באופיס בספרייה מהמחשב שלהם, יש איזה אלמנט של אפליה, על רקע כלכלי, לא לאפשר לכל הקוראים להשתמש באופיס ממחשבי הספרייה. מצד שני, מי שמביא לפטופ לא "תופס" מחשב של הספרייה ולא גורע עמדה מקוראים אחרים.

אני גם יודעת שקיימים היום כלים ברשת, כמו גוגל דוקס, שיכולים לתפוס את המקום של אופיס בקלות, למי שיודע להשתמש בהם. לא כולם יודעים, אז גם כאן יש אפליה כלפי מי שחלש במחשבים על חשבון מי שמתמצא.

בקיצור, דילמה.

נכתב על ידי , 24/12/2009 15:18   בקטגוריות מחשבים, ספריות, ספריה, ספרנות -מידענות, ספרניות, ספרנים, עבודה, אינטרנט, תוכנות וישומים, אופיס  
86 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-1/1/2010 14:59
 



Avatarכינוי: 

בת: 69




135,223
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)