לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: info. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כנס INFO מידע 2011


בשבוע שעבר התקיים במלון הילטון תל-אביב כנס Info מידע 2011, כנס חשוב של עולם המידע, המאורגן על ידי חברת טלדן. בחרתי להירשם למושב "חכמת ההמונים בקצות אצבעותיך". היו כמה מושבים מעניינים, כך שהבחירה לא הייתה קלה. הכי טוב היה אילו יכולתי לשמוע הרצאות שונות במושבים מקבילים, אבל לצערי מארגני הכנס לא מאפשרים זאת, כך ששמעתי רק את ההרצאות במושב שלי. כל בחירה היא הימור וחלק מההרצאות היו מעניינות וחלק לא.

 

היה לי כיף גדול לפגוש חברים, עמיתים למקצוע ומורים בעבר ובהווה שבאו להשתתף בכנס. תמיד משמח אותי להיווכח כמה אנשי המקצוע שלי נחמדים, מפרגנים ומוכנים לחלוק מהידע והזמן שלהם כדי לשתף פעולה אחד עם השני. האוכל היה מעולה ושכחתי מהדיאטה ליום אחד.

 

ההרצאה הראשונה הייתה של השר מיכאל איתן. ה"אני מאמין" שלו מתבטא ברצון לשפר את השירות לציבור והקשר איתו בעזרת האינטרנט וטכנולוגיות מידע מתקדמות. אתר שיתוף הציבור הוא יוזמה במסגרת פעילות השר איתן המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור. אז אם יש לכם משהו להציע שיכול לתרום לדיונים של הממשלה, עכשיו יש לכם גם כתובת.

 

מכיוון שהשר איתן שכח שהוא בכנס ולא בכנסת, (והמנחה היה יותר מדי מנומס להפסיק אותו) ההרצאה שלו התארכה מעבר לזמן שהוקצב לו. זה בא על חשבון זמן ההרצאה של ניר קוריס "מיתוג חיובי במדיה חברתית" וחבל שכך. ניר קוריס, מייסד ומנכ"ל חברת YOO Interactive לשיווק, מיתוג וניהול פעילות גולשים במדיה החברתית, הוא בחור מוכשר בן 28 וחמוד מאד (ישבתי לידו בכנס וקצת "חפרתי" לו, אבל הוא ענה בנימוס רב קריצה).

 

הוא מאמין שלא צריך להאשים, אלא לעשות, ליזום ולקחת אחריות. הוא סיפר על כמה פרויקטים אשר בהם הוא רותם את המדיה החברתית לטובת שיפור התדמית של מדינת ישראל בעולם. ניר ריגש את הנוכחים ביוזמות שלו וזכה לתגובות נלהבות. משמח מאד שיש צעירים כמוהו, כן ירבו.

 

יהונתן קלינגר בהרצאתו "הפרטיות האישית מול חכמת ההמונים" דיבר על איבוד השליטה על הפרטיות ברשתות החברתיות. יש צורך לקבוע בהן גבולות, כדי שהחברים שלך יידעו מה מותר ומה אסור להם לעשות עם המידע עלייך ברשת החברתית. רק על ידי יצירת מערכת כללים ברורה יהיה אפשר לשמור על פרטיות. הנה קישור למצגת של ההרצאה.

 

הרצאתה של תמי נויטל "איך ליצור סביבת עבודה אפקטיבית במדיה החברתית?" התמקדה בשימוש בתוכנות עזר וכלי עדכון אוטומטיים להקלה על העומס בעבודה השוטפת ברשתות חברתיות. מכיוון שיש צורך כל הזמן לעדכן, לפרסם ולענות על תגובות, כלים אלו עוזרים לחסוך זמן ומספקים ממשק נוח לעבודה.

 

יגאל חמיש, מומחה לניהול ידע, שבקורס שלו פתחתי את בלוגי, הרצה על "ניהול נוכחות מקוונת ברשת: מה ארגונים עושים ומה הם צריכים לעשות".  לדעתו הארגונים לא משתמשים נכון בנוכחות המקוונת שלהם. השימוש הוא בעיקר חד-כיווני, לפרסום עצמי, בזמן שהוא צריך להיות דו-כיווני, כדי ליצור דיאלוג עם הלקוחות על מנת לדעת מה הם רוצים. את הפוסט של יגאל אודות הכנס אפשר לקרוא כאן.

 

ההרצאות הנוספות לא חידשו לי הרבה. חלק מהמגמות ששמעתי עליהן בשנים קודמות ממשיכות ומשתכללות, כמו ריבוי היישומים לסלולארי והצורך לספק מידע תלוי מיקום גיאוגראפי.

 

אין ספק שאנחנו חיים בזמנים מעניינים עם שינויים רבים בדרך בה אנו צורכים מידע.

נכתב על ידי , 23/5/2011 20:51   בקטגוריות info מידע, Information Science, ספרנות -מידענות, כנסים, רשתות חברתיות  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-26/5/2011 17:28
 



כנס טלדן 2010


ביום שני השתתפתי בכנס Info מידע 2010, הכנס של עולם המידע הישראלי, המאורגן על ידי חברת טלדן. בחרתי להירשם למושב "כלים מידעניים בפעולה: פתרונות מעשיים לעולם המידענות והתוכן".

 

לא היה לי קל לבחור לאיזה מושב ללכת, היו הרבה מושבים מעניינים. יש שיקולים ענייניים, כמו מי המרצים, ויש גם נטיות לב. אני חושבת שמה שמשך אותי בסופו של דבר למושב הזה היו המילים "פתרונות מעשיים". אני בן אדם מעשי ואין לי יותר מדי סבלנות להרצאות תיאורטיות.

 

העובדה שעמי סלנט היה יו"ר המושב נתן לו עוד כמה נקודות זכות. רציתי גם לפרגן לדניאל ליפסון, מידען שאני מעריכה שהרצאתו  "הסוף ל SERPs: פתרונות בזמן אמת ומנועי תשובות" הייתה מצוינת. הוא טען שרשימת התוצאות המתקבלות היום במנועי החיפוש לא עוזרות הרבה מכיוון שהן לא נותנות תשובות לשאלות, אלא רשימת לינקים בלבד. הוא הביא מספר דוגמאות למנועי תשובות, ז"א לכלים שכן עוזרים לנו למצוא תשובות לשאלות שלנו.

 

שלומית פרי, מאוניברסיטת תל-אביב, התייחסה להתפתחויות ולחידושים בעולם מאגרי המידע של 2010. היא סיכמה בצורה מאד יפה את המגמות, שאת רובן אני רואה גם בספרייה שלי.

 

  1. הקוראים רוצים ממשקי חיפוש פשוטים, כמו גוגל. לכן יש להשקיע בכלי חיפוש ידידותיים למשתמש. לדעתה עדיף להשקיע כסף ברכישת תוכנה המאפשרת חיפוש אחד בכל משאבי הספרייה ביחד, מאשר בקניית עוד מאגר מידע.
  2. גלישה באינטרנט דרך המכשיר הסלולארי. מגמה ששמעתי עליה בשנה שעברה ורק תופסת תאוצה, היא עלייה חדה בגולשים באינטרנט בעזרת הסלולארי. הנושא חזר על עצמו בהרצאות נוספות בכנס. התחזית, לפי המחקרים, מראה שבשנת 2013 יותר גולשים יגלשו באינטרנט ממכשירים סלולאריים מאשר ממחשב.
  3. מגמת השימוש בספרים אלקטרוניים תגבר והספריות צריכות להיערך לכך.
  4. שינויים בהפצת תכנים - יותר ויותר הספרייה תהפוך ממקום פיזי למקום וירטואלי עם נתינת שירותים דיגיטאליים זמינים מכל מקום לקוראים. היא הפנתה אותנו לאתר JISC והמליצה לצפות בסרטון הדוקומנטרי בשם Libraries of the Future
  5. את הספרייה יש להפוך למקום מזמין לסטודנטים. יש להכניס ריהוט נוח ורך. בגלל שינוי בהרגלי הלמידה של הסטודנטים יש לאפשר למידה בקבוצות על ידי הגדרת אזורי רעש ואיזור שקט. יש לאפשר לאכול ולשתות בספרייה ואפילו להכניס בה בית קפה. (ימי המשיח (-;)

חדשות טובות הביאו שמואל שם טוב ומיקי אביאל ממרכז ההדרכה לספריות שדיברו על הקמת פורטל התוכן לספריות בישראל, אשר מטרתה העיקרית עידוד קריאה בקרב האוכלוסייה בישראל. הפורטל יאחד כ-900 ספריות ציבוריות ביחד ויהווה שער לעולם הקריאה. בנוסף לחלק המשותף יהיו גם קישורים לכל ספרייה ציבורית בנפרד.

 

דזירה פז, מידענית עצמאית, פתחה צוהר לעולם של מידענות מחקרית ואיתור של מידע תחרותי. זהו עולם של מידע עסקי ופוליטי איפה שמשתמשים במידע בצורה שונה לגמרי מאשר בעולם האקדמי. 

היא הפנתה אותנו בין היתר לארכיון של נרי אבנרי : http://neri-avneri.co.il/  איפה שאפשר למצוא אמירות של פוליטיקאים מכל הזמנים.

 

ריקי גרינברג דיברה על העיצוב מחדש של פורטל ספריית אוניברסיטת חיפה, שהוחלט עליו בעקבות סקר צרכים של קוראים. המסקנות היו דומות לאלה של שלומית פרי בקשר לרצון של סטודנטים לממשק פשוט וקל א-לה גוגל.

 

גל מור, העורך הראשי של “חורים ברשת” נתן הרצאה מרתקת אודות העתיד של העתונות הדיגיטאלית מול העתונות המודפסת. הוא עמד על הדומה והשונה עם דגש על המגמות העכשוויות של צריכת חדשות. אנשים נהיו יותר סלקטיביים במה שהם קוראים. הם רוצים לקרוא את התוכן שהם רוצים איך שהם רוצים ולכן חשובים אתרים מרובי מקורות  (אגרגטורים) המספקים את המידע ממספר מקורות. זה לא נכון להתבסס על אתר אינטרנט בלבד. המידע הוא החשוב וצריך להפיצו בכל הפלטפורמות האפשריות . קוראים רוצים הפצת תכנים הרלוונטיים להם בזמן אמת. הוא הזכיר אתרים שנותנים מידע שמושי על פי מיקום גיאוגראפי.

 

הוא גם דיבר על הנוכחות ברשת והצורך להגדיר את עצמך בעולם הוירטואלי. לדעתו היום כל אחד צריך להיות לא רק צרכן תוכן אלא גם ספק תוכן. יש צורך למתג את עצמך, לייצר קשרים, להיראות מקצועי וכן לבטא את עצמך מבחינה חברתית.

 

תמי נויטל, מהאוניברסיטה הפתוחה דיברה על סביבות עדכון דינמיות ומידענות בעידן Real Time. היא התייחסה לבעיה של שיטפון המידע ברשתות החברתיות. לטענתה הכלים של היום כבר לא נותנים מענה  לצורך שלנו לאחזור מידע בזמן אמת מכל הרשתות החברתיות. היא דיברה על מערך כלים מתפתח לאחזור מיידי של מידע מתוך מקורות מידע ברשת המתעדכנים באופן שוטף.

 

אהבתי את הרצאתה של רינת קורבט, מחברת Meidata  "לא רק גוגל 2084 (קריצה לספר 1984) - טרנדים ומגמות בתעשיית המידע של העתיד". מה אגיד לכם, העתיד נראה כמו סרט בדיוני. היא דיברה על שירותי מידע המבוססים על המיקום הפיזי של האדם. לא נצטרך להתאמץ, לפי המיקום ימצאו לנו כל מה שאנחנו רוצים, מסעדות, מונית, חברים. מדהים!

 

עוד יותר מדהים היא מגמת המציאות המוגברת. באנגלית, Augmented reality   אפשר להסתובב בעולם האמיתי ובעזרת מכשיר טכנולוגי (מכשיר סלולארי בדרך כלל) לקבל שכבות מידע על כל פריט פיזי שאנחנו רוצים באותו רגע שאנחנו מסתכלים עליו. בקיצור לא תהיה הפרדה בין העולם האמיתי לבין העולם הוירטואלי.

 

ההרצאה האחרונה הייתה של ענת קלומל, "מידענות על פי החשיבה התוצאתית". הרצאה מאד מעשית. ענת דיברה על תהליך איסוף ואספקת המידע והצורך להגדיר מראש איך ייעשה כל שלב באיסוף, עיבוד ואספקת המידע ללקוח. חובה להבין טוב את הצרכים האמיתיים של הלקוח ולסכם איתו מראש את כל הפרטים הקשורים לעבודה של המידען.

 

היה יום מהנה ומחכים. ההרצאות היו מעניינות ואין צורך להגיד שהיה כיף גדול לפגוש חברות ועמיתים למקצוע. כל פעם שאנחנו נפגשות אני מצטערת שלא יוצא לנו להיפגש לעתים יותר קרובות כי כל כך נעים לנו ביחד. לפחות אנחנו בקשר במציאות הוירטואלית. 

נכתב על ידי , 5/5/2010 20:24   בקטגוריות Information Science, ווב 2.0, כנסים, מאגרי מידע, מידענים, מקורות מידע, ספרנות -מידענות, אינטרנט, info מידע  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   23 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-23/5/2010 12:25
 



Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)