לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עשרה בטבת- ירושלים במצור


מלכים ב פרק כה 

א וַיְהִי בִשְׁנַת הַתְּשִׁיעִית לְמָלְכוֹ, בַּחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ, בָּא נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ-בָּבֶל הוּא וְכָל-חֵילוֹ עַל-יְרוּשָׁלִַם, וַיִּחַן עָלֶיהָ; וַיִּבְנוּ עָלֶיהָ דָּיֵק, סָבִיב.  ב וַתָּבֹא הָעִיר, בַּמָּצוֹר, עַד עַשְׁתֵּי עֶשְׂרֵה שָׁנָה, לַמֶּלֶךְ צִדְקִיָּהוּ

 

תמיד אמרתי שלקב"ה יש חוש הומור מעניין. השלג בירושלים, דווקא בעשרה בטבת, עם כל כבישי הגישה לבירה חסומים, רק מחזק את דעתי. היום כל דבר צריך להיות "חוויה". אם ביקרתם בזמן האחרון באתר מורשת לאומית, דוגמא מחנה המעצר בעתלית או ביד ושם בטח שמתם לב שכבר לא מספיק לשמר ולהציג את החפצים. הקונספט החדש הוא להעביר את הסיפורים בצורה חווייתית, כדי לעורר את הזדהות המבקרים.

 

נראה לי שהשלג הזה הוא ניסיון של הקב"ה להעביר לנו את חוויית המצור על ירושלים דאז. זה ההסבר הכי טוב שיש לי לשלג הכבד הזה דווקא בעשרה בטבת  חיוך

 

ב"ה אנחנו לא סובלים מרעב, אבל מי שלא הספיק לעשות קניות בעוד מועד בהחלט מרגיש במחסור של מוצרים בסיסיים. בוודאי שלא יהיו לנו חלות טריות

לשבת. אבל זה כלום לעומת האנשים שנתקעו בכבישי הגישה לירושלים וחולצו בעזרת כוחות הביטחון ויבלו את השבת במרכזי איסוף בבירה. שלא לדבר על כל הבתים שנשארו בלי חשמל וחימום במזג האוויר הסוער הזה.

 

יש גם צדדים יפים לשלג, אין ספק. מראות מרהיבות של הלבן הלבן הזה שמכסה אפילו כיעור עירוני. עכשיו שהשמש יצאה והשמיים התבהרו אפשר לחשוב שאנחנו נמצאים בשווייץ. אני מקווה שהצמחים המסכנים שלי ישרדו את הכפור.

 



ואולי אני לגמרי לא בכיוון הנכון והקב"ה רצה לסדר לי שלג יפה ומיוחד לכבוד יום ההולדת שיחול מחר.

 

צום קל למי שצם ושבת שלום.

נכתב על ידי , 13/12/2013 10:55   בקטגוריות שלג, ירושלים, מזג האוויר, יהדות, יום הולדת  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-27/12/2013 13:23
 



לכבוד פרשת נח


ראיתי את זה בפייסבוק של איילת, אהבתי ואני משתפת. (אני לא כותבת את שמה המלא, כי אני לא יודעת אם היא רוצה שאפרסם אותו כאן).

 

משהו מקסים שקבלתי לפני שנים מאבא שלי, לכבוד פרשת נוח

 

את כל מה שאני צריך לדעת על החיים, למדתי מתיבת נח ...


1.   אל תפספס את הספינה.
2.   זכור שכולנו באותה הסירה.
3.   תכנן קדימה. לא ירד גשם כשנח בנה את התיבה.

4.   הישאר בכושר. כשתהיה בן 100 מישהו עשוי לבקש ממך לעשות משהו גדול באמת.
5.   אל תקשיב למבקרים. פשוט המשך במה שצריך להיעשות.
6.   בנה את העתיד שלך על יסודות גבוהים.
7.   למען הביטחון, הסתובב בזוגות.
8.   מהירות איננה יתרון בכל מצב. החלזונות היו על הסיפון יחד עם הברדלסים.
9.   כאשר אתה בלחץ – תצוף מעט.
10. זכור, התיבה נבנתה בידי חובבנים. הטיטאניק – בידי מקצוענים.
11. לא משנה מה עוצמת הסערה, כאשר אתה עם אלוהים תמיד מחכה קשת בענן.

 

נחמד, לא ? העבר את זה הלאה ותן לעוד מישהו לחייך.

 

שבת שלום

 

תודה לרותי קוטלר  ואוגניה על התמונה המקסימה



נכתב על ידי , 19/10/2012 16:07   בקטגוריות תורה, פרשת השבוע, יהדות  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-21/10/2012 17:56
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)