לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חג המלך


לפני כמה שבועות קיבלתי במייל הזמנה מהקונסוליה הבלגית להשתתף בקבלת הפנים המסורתית לכבוד חג המלך, המתקיימת כל שנה במעונו של הקונסול הכללי של בלגיה. הנוסח הצרפתי לפניכם וכמובן שהתלווה בהזמנה זהה בפלמית. בבלגיה יש מלחמת שפות קשה, המאיימת לפרק את המדינה, וכל פיסת נייר חייבת להיות כתובה בשתי השפות.

 

A l'occasion de la Fête du Roi,

Geert Cockx

Consul général de Belgique

a le plaisir d'inviter

Monsieur et Madame …

à sa Résidence pour une réception le dimanche 27 novembre 2011 de18h30 à 20h30

  

כל שנה אני מתעלמת מההזמנה, מה יש לי לחפש שם? משפחת המלוכה הבלגית לא מעוררת עניין כמו משפחת המלוכה האנגלית. היא ממוצא גרמני והמלך ליאופולד השלישי, שמלך בזמן מלחמת העולם השנייה, נחשב למשתף פעולה עם הנאצים. הוא נאלץ לוותר על הכתר בתום המלחמה ובמקומו מלך בנו בודואן עם המלכה פביולה. לזוג המלכותי לא היו ילדים ולכן המלך הנוכחי, אלברט השני, ירש את אחיו. אלברט השני ואשתו פאולה די פופולריים, אבל מכיוון שעזבתי את בלגיה לפני שהוא נהיה מלך הרבה אני לא יודעת עליו.

 

המלך אלברט השני והמלכה פאולה

 

ליהודים הבלגים יש בדיחה קבועה, שהם הבלגים האמיתיים היחידים, כי בלגי לא יהודי מגדיר את עצמו קודם כל כוולוני או פלמי ורק אחר כך כבלגי. בכל זאת לא הרגשתי צורך גדול להשתתף בקבלת הפנים (הלא כשרה) בקונסוליה לכבוד חג המלך.

 

השנה חל שינוי והודיעו בחגיגיות שקבלת הפנים תהיה כשרה. נו, מה לעשות, עם מחווה כזאת לא נלך? אז הלכנו. האמת שזה לא היה בשביל האוכל (לא נגעתי בכלום) אלא בגלל שרציתי לראות מי הבלגים הירושלמים האחרים שיגיעו ובעיקר כי מזמן רציתי לראות את מעונו של הקונסול מבפנים.


 

אפשר להגיד הרבה דברים על הבלגים, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת מהם, יש להם טעם מעולה בבניינים. מעונו של הקונסול במערב העיר נמצא בוילה סלאמה בטלביה, אחד הבניינים הכי יפים בעיר.


 

גם משרדי הקונסוליה של בלגיה, בשכונת שייח׳ ג׳ראח׳ במזרח ירושלים, שוכנים בבנין יפה.

 


משרדי הקונסוליה הבלגית במזרח ירושלים

 

לא התאכזבתי, הבניין אכן מדהים. לצערי לא נתנו לנו להסתובב חופשי. הגבילו אותנו לשתי אולמות בקומת הכניסה, בלי אפשרות לראות את החדרים האחרים. קצת צילמתי באזור המרכזי, אבל מהרגע שהתרחקתי משם שומר התקרב אליי עם מבט כועס והפסקתי לצלם.

 

נשארנו בערך חצי שעה, פטפטנו עם כמה מכרים ועזבנו את המקום. לא נראה לי שאחזור לשם כל כך מהר.

 

הנה כמה תמונות:


כניסה לוילה סלאמה

מבט מאחור לוילה סלאמה

אחת הגינות בוילה

 

נכתב על ידי , 29/11/2011 00:09   בקטגוריות אישי, בלגיה, דיור, ירושלים, מפגשים  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-2/12/2011 12:39
 



החג הסתיים, מחר חוזרים לשגרה


"לך לשלום חג הסוכות, בוא בשלום חג המצות".

כך שרו במוצאי חג הסוכות בבית הכנסת הצפון אפריקאי איפה שזיס מתפלל. אני מתארת לעצמי שיש אנשים שיגידו: "רגע, תנו לנו קצת מנוחה אחרי החג הזה לפני שאתם מכניסים אותנו כבר לחג הבא" ואפשר להבין את התגובה הזאת. אני דווקא אוהבת את תחושת ההמשכיות של גלגל השנה היהודי.

 

החגים הסתיימו ומחר חוזרים לעבודה. הייתי שמחה לעוד שבוע חופש. לא מתגעגעת לעבודה, לפקקים, ללוח זמנים לוחץ, לקום לפי השעון ולא לפי הרצון. היה לי חג מאד נחמד וחבל שהוא נגמר. לא עשיתי הרבה, יותר נכון לא עשיתי כמעט כלום. אפילו עם הבישולים לא השתוללתי ואיפה שיכולתי עשיתי לעצמי חיים קלים ולא בישלתי שום דבר מסובך.

 

בעיקר ישנתי, המון. הייתי מאד עייפה ולחוצה לפני החופש ואצלי התרופה הכי טובה היא שינה. גם לא היו לי אמביציות לטייל. לא יכולתי אפילו לחשוב על לנסוע בכבישים הפקוקים למקומות העמוסים של חול המועד. זה לא פשוט לוותר על טיולים, מכיוון שבעצם רק בחול המועד וביום העצמאות אנחנו יכולים לטייל ואז אין חשק לטייל, כי כל הארץ פקקים פקקים. הכי רחוק שהגענו היה קריית יערים, יישוב ליד אבו גוש, כדי לבקר משפחה שבאה מחו"ל לחג.

 

היו לנו 2 שמחות גדולות החג. אחת לאומית, חזרתו של גלעד שליט הביתה, ואחת פרטית, בניית סוכה על המרפסת שלנו, אחרי 3 שנים שהיינו בלי סוכה משלנו והתארחנו אצל אחרים או נסענו לחג למלון. תמיד אהבתי את חג הסוכות בישראל, אבל בשנים שלא הייתה לנו סוכה החג היה עצוב. זיס לא שם פירור בפה מחוץ לסוכה ולהיות תלויים בטובות של אחרים זה לא נעים.

 

גרנו שנתיים בשכירות בדירה בלי מרפסת ושנה שעברה גם בדירה שלנו המרפסת לא הייתה גמורה. הסיפור הזה גרם לנו (ועוד גורם לנו) להרבה עגמת נפש. מלכתחילה בתכנית שהוגשה על ידי האדריכל לעירייה הייתה צריכה להיות לנו מרפסת בעומק של 2.5 מ"ר, שזה יופי. אבל בשלבי הבנייה הסתבר שהאדריכל טעה ושיש לנו מרפסת רק בעומק של 1 מ"ר. בגלל שהמרפסת עקומה אז בצד אחד יש לנו 1.20. אחרי שהטעות התגלתה לא סיימנו לבנות את המרפסת, כי ניסינו לשכנע את השכנים לאפשר לנו להוסיף עוד חצי מטר, כך שהמרפסת תהיה בגודל סביר.

 

לעירייה לא הייתה התנגדות, אבל 2 שכנים סירבו בתוקף לאפשר זאת. כבר כתבתי שיש לנו שכנים מהגיהינום, נכון? מדובר ב-2 שכנים מתחתינו שהשתלטו בצורה לא חוקית על השטח המשותף כדי לבנות לעצמם חצרות, אבל הם התנגדו שנוסיף חצי מטר בצורה חוקית למרפסת שלנו! תאמינו לי, זה לא היה מפריע להם בכלל ודי ברור שהם ניסו לסחוט מאיתנו כסף. מדובר באנשים אלימים שלא כדאי להתעסק איתם.

 

אחרי שהתברר לנו שאין סיכוי שיסכימו, סיימנו לבנות את המרפסת בקיץ ובנינו סוכה צרה על השטח שיש. יצאה סוכה חמודה ואפילו אירחנו בה משפחה וחברים. היה צפוף, אבל היה שמח כי כל כך הערכנו שיש לנו סוכה משלנו. הרי ההצטופפות הזאת היא חלק מחוויית הביחד בסוכה. איך אמרתי לאורחים שלנו: "אם יש מקום בלב אז יש מקום בסוכה".



 

אני מאחלת לכם, לפי המסורת שלי, A gitten winter – חורף טוב, הרבה בריאות וממחר דיאטה.

נכתב על ידי , 23/10/2011 01:12   בקטגוריות דיור, חגים, חופשה, סוכות  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-28/10/2011 11:28
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)