אמא של מתבגרים

חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.

<<    ספטמבר 2017    >>
17181920212223

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תמונות משטפונות בים המלח

ביום שלישי נסענו לשתי לילות נופש בים המלח. הייתי זקוקה לחופש כמו אוויר לנשימה ושמחתי שיכולתי לקחת את שלושת הימים האלה בחופשת הסמסטר כדי לנוח ולהירגע. בגלל השטפונות באזור ים המלח סגרו ופתחו את הכביש לסירוגין ולא היינו בטוחים שנוכל להגיע למלון בדרך הרגילה מירושלים לים המלח. יצאנו ביום שלישי מוקדם, אחרי שהתקשרנו למשטרה לוודא שהכביש אכן פתוח לתנועה, אחרי שהיה חסום יום קודם.

בהתחלה קצת התבאסתי ממזג האוויר הגשום והסגרירי דווקא בימים שיצאתי לנופש, אבל מהר מאד הבנתי שטעיתי ושזאת חווייה מיוחדת להגיע לאזור ים המלח כאשר יש שטפונות. עצרנו בדרך כדי לצלם וכמונו כל המכוניות שעברו שם, חוץ מנהגי המשאיות שהתעצבנו מהמכוניות שחנו בצדי הדרך והפריעו להם לדהור בכביש הצר.

המראות היו מרהיבות, צילמתי, אבל התמונות לא משקפות את העוצמה והיופי של המים שזרמו מההרים לתוך הוואדיות ועד לים המלח.

הבאתי כאן כמה תמונות ואני מקווה שדרכן תוכלו גם אתם לחלוק איתי, לפחות חלקית, את החווייה המדהימה הזאת.

המים עם הבוץ לא מתערבבים עם המים של ים המלח
המים עם הסחף לא התערבבו עם מי ים המלח ולכן יש 2 צבעים שונים.

הייתה לנו "חווייה" נוספת באותו ערב, הפסקת חשמל כללית בכל האזור, עד באר שבע. הגנרטור של המלון סיפק תאורת חירום בלבד, בעיקר באזורים הציבוריים. הסיטואציה הלא שגרתית הזאת גרמה לאורחים להתקבץ בלובי ולדבר אחד עם השני כמו משפחה, דבר שלא קורה כמעט בנסיבות רגילות.

פגשנו אנשים מאד מעניינים, ביניהם זוג רוסי, אסירי ציון משנות ה-70 מלנינגרד, שהזכירו לנו איזה זכות יש לנו לחיות במדינת ישראל החופשית ולא במדינה טוטאליטארית איפה שלאנשים אין חופש תנועה.

החופשה הסתיימה מהר מדיי, היה כיף. מזמן לא הייתי כל כך רגועה ושלווה ואני מקווה שההרגשה הזאת תישאר איתי גם בשבוע הבא כאשר אחזור לשגרת העבודה.

נכתב על ידי , 4/2/2011 14:05   בקטגוריות גשם, טבע, ים המלח, חופשה, נופש
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-16/2/2011 08:51

חוויות תל אביביות

הצטברו לי חוויות תיירותיות בשבועיים האחרונים מתל אביב, גם למקומיים וגם לתיירים.

החוויות התחילו בתל אביב עם ההשתלמות השנתית של עובדי הספרייה. כנראה שאנחנו עוד בטראומה מהביקור בכלא איילון, אז התכנית הייתה השנה על טהרת הרגוע והנעים. למי שמתעניין, שמעתי שהפסיקו את הביקורים בכלא עקב החלפת כוח אדם ושינוי תפיסה.

החוויה התל אביבית המשיכה עם שהייה במלון על חוף הים במשך חג הסוכות. הצטרפנו לאחותי וגיסי שבאו מאירופה כדי לעשות את החג בישראל. אינני זוכרת מתי בפעם האחרונה חגגתי חג עם אחותי, אבל זה היה לפני המון שנים. נהניתי מכל רגע איתה, חבל שזה עבר כל כך מהר.

התעצבנתי על חוסר הארגון במלון, במיוחד בכל מה שהיה קשור לסוכה. הרי הסיבה העיקרית שנסענו למלון היה העדר סוכה בבית. אפשר להגיד שבמלון עשו כמיטב יכולתם לשכנע את האנשים לא לאכול בסוכה. חוץ מאשר בערב חג ובערב שבת, שהיה מצוין, בכל הארוחות האחרות הסוכה הגדולה הייתה סגורה ופתחו רק סוכה קטנה ומצ'וקמקת (וחמה כמו סאונה) ליד הבריכה. יתרה מזו, את האוכל הגישו רק בחדר האוכל וכל מי שרצה לאכול ארוחת בוקר בסוכה נאלץ ללכת עד לחדר האוכל לבד כדי לקחת משם את האוכל ולהביא אותו בכוחות עצמו לסוכה. היו שם אנשים מבוגרים שהלכו עם מקל הליכה וממש בקושי החזיקו את עצמם שהיו צריכים גם להחזיק צלחות עם אוכל וללכת ככה עד לסוכה. ממש בושה!

על הכול כיפר הים. איזה ים, איזה חוף, איזה שקיעות, משהו לא מהעולם הזה.
כמעט הייתי מוכנה לעזוב את ירושלים בשביל הים הזה. הוא היה נקי, בטמפרטורה נעימה עם גלים קטנים, לא התחשק לי לצאת משם. אני כבר מתגעגעת אליו.

מומלץ בתל אביב:

הטיילת – כל כך נעים לטייל שם בגלל הרוח הנעימה וריח הים. אם מישהו ראה כמה משוגעים בבגדי שבת מטיילים ליד חוף המציצים בשבת האחרונה, אז ראיתם אותנו.
נמל תל אביב הישן – מקום קסום. לידיעת אוכלי הכשר – בית הקפה café cafe נהפך לכשר למהדרין.
סיור מודרך בבית המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק. הבית עבר שיפוץ יסודי והסיור היה מרתק בזכות המדריכה יהודית שהייתה מצוינת.
בית העיר הישן. גם כאן יש סיור מודרך, תערוכת תמונות וסרטון מאד מוצלח על תולדות העיר תל אביב.

אכלנו ב-2 מסעדות כשרות מומלצות. ליליות ומיתוס

בליליות כדאי לאכול לא רק בגלל האוכל אלא גם בגלל המיזם החברתי.
"במסגרת הפרויקט מוכשרים בני הנוער למקצוע הטבחות. בשיתוף עם עמותת עלם, העמותה לנוער במצבי סיכון, מסעדת ליליות מכשירה ומעסיקה כל שנה  כ - 15 בני נוער אשר רוכשים הדרכה, ליווי ותעסוקה לתקופה של עד שנה וחצי."

לא מומלץ:

תערוכת הרהיטים 2010 - בשנה שעברה ביקרנו בתערוכת הרהיטים וקנינו מיטות ושתי כורסאות טלויזיה. מאז יצא לנו לבקר בהרבה חנויות רהיטים וצברנו ניסיון. חזרנו לתערוכה במוצ"ש כדי לחפש שולחן מטבח ושולחן קפה ומאד התאכזבנו. לא מצאנו כלום. המחירים מאד גבוהים וההנחות אינן הנחות. נראה שהחנויות מעלים מחירים לפני התערוכה כדי כביכול לתת הנחות ביריד. הרבה חנויות לא מציגות שם ובעיקר יוצרים לחץ פסיכולוגי על האנשים.

מאד לא אהבתי שחייבים לעבור דרך כל הביתנים כדי להגיע ממקום למקום בגני התערוכה. סגרו את כל המעברים האחרים, מה שאילץ אותנו לחזור דרך כל הביתנים שכבר ביקרנו בהם כדי להגיע ליציאה ממנה נכנסנו כדי להגיע למכונית. אנשים שחיפשו קיצורי דרך ממש נתקעו ליד גדרות גבוהות ונאלצו לחזור את כל הדרך אחורה כדי למצוא פתח לצאת ממנו.

"העולם של מיכל נגרין", סיור מודרך במרכז המבקרים של מיכל נגרין. כולל בית החרושת, חנות עם מיטב עיצוביה  ובית-קפה "מנוגרן". הסיור בתשלום ואין הנחה בחנות המפעל. מרוב מתיקות בא להקיא. (אמנם בבת ים, אבל בכל זאת מספיק קרוב לתל אביב כדי להיכנס לפוסט הזה)

מועדים לשמחה וחג שמח.

נכתב על ידי , 28/9/2010 01:39   בקטגוריות ביקורת מסעדות, חגים, חופשה, נופש, סוכות, תל-אביב, תערוכת הרהיטים
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט