לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הצגות – המלצות


מתוך אתר תיאטרון החאן

 

צפיתי ב- 2 ההצגות החדשות של תיאטרון החאן גן הדובדבנים של צ'כוב והלילה השנים עשר של שייקספיר והתמוגגתי. כבר כתבתי על היחס המיוחד שלי לתיאטרון החאן, למרות שלפעמים אני לא כל כך נהנית מההצגות עצמן. אני אוהבת את המקום, את הירושלמיות שלו שקשה לי לתאר במילים, את האווירה האינטימית, את השחקנים הנהדרים והעבודה הכל כך נפלאה שכולם עושים.

 

2 ההצגות מאד שונות אחת מהשנייה. "גן הדובדבנים" היא דרמה נוגעת ללב, המחזה האחרון של אנטון צ'כוב המספר על בעלת אחוזה קטנה וכושלת העומדת בפני פשיטת רגל. איש עסקים מייעץ לה לעקור את גן הדובדבנים הבלתי רווחי, כדי להפוך אותו למגרש לבניית בתי קיץ, על מנת להציל את האחוזה מפשיטת רגל, אבל בעלת האחוזה לא מוכנה להקשיב לו. זהו מחזה על עולם ערכים ישן מול עולם ערכים חדש, אשר בו קובעים שיקולים כלכליים בלבד.

 

מתוך אתר תיאטרון החאן
 

"הלילה השנים עשר" היא מן הקומדיות הידועות ביותר של ויליאם שייקספיר  המספרת על זוג תאומים, ויולה וסבסטיאן, שספינתם נטרפת בלב ים והם מגיעים כל אחד בנפרד לחופי איליריה, ארץ המוסיקה הקסומה. כל אחד מהם משוכנע שהשני טבע בסערה. ויולה מתחפשת לגבר ונהפכת למשרת של הדוכס אורסינו, המאוהב ברוזנת היפה אוליביה, שלא מחזירה לו אהבה. מכאן מתפתחת עלילה של בלבול זהויות ואהבות. כצפוי יש הפי אנד ולא מעט רגעים משעשעים, בהם מככבים בעיקר דמויות המשנה של המחזה.

 

את ההצגה "הלילה השנים עשר" ראיתי אתמול בערב עם בתי, כיף בפני עצמו. היא הזכירה לי שאת הסרט "יש לה ביצים" (She's the Man) ביססו על ההצגה הזאת.

 

באולם נכח גם שלמה בר אבא, שחקן מוכשר ומוכר, שבא לצפות בהצגה כמו כולם. שמחתי לראות שהצופים האחרים כיבדו את פרטיותו ולא הציקו לו או נעצו בו מבטים. נחמד לקבל תזכורת שיש ישראלים "יפים" שיודעים להתנהג בנימוס, כי בדרך כלל מדגישים את ההתנהגות הלא מנומסת של הישראלי המצוי.

 

בקיצור, אני מאד ממליצה לכם לראות את ההצגות ומקווה שתיהנו כמוני.

נכתב על ידי , 16/1/2011 22:24   בקטגוריות בילויים, ירושלים, תיאטרון, קומדיה, תרבות עולמית  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-23/1/2011 20:37
 



חול המועד פסח הרחק מהטבע


את מכסת הנסיעות שלי סיימתי עם הנסיעה הלוך וחזור לצפון לליל הסדר.

די, הספיק לי, יום שלם אחר כך עוד הרגשתי שאני נוסעת במכונית, למרות ששכבתי במיטתי.

 

את שאר החג בילינו בתיאטרון, בסרטים, במפגשים עם חברים ובשינה עד שעה מאוחרת.

היה כיף ורגוע. אני נהניתי.

 

אין צורך לספר לכם שאני לא בקטע של פריחה ולבלוב. האביב לא אוהב אותי.

אני שרה "שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע אלרגיה בא"

(אל תשימו לב לטעות בדקדוק, העיקר שיש חרוז (-:)

היחידים המרוצים מהמצב הם הרוקחים, שמוכרים לי כמויות מסחריות של אנטי-היסטמינים, והחברות המייצרות מוצרי נייר. לדעתי אני אחראית לעלייה של מניותיהן בזמן האחרון.

 

אז מה ראינו. קודם כל את הקומדיה "שמו הולך לפניו" של תיאטרון הקאמרי בשיתוף עם תיאטרון חיפה. 

קומדיה עסיסית ומבדחת של אפרים קישון, סאטירה על מערכת ממשלתית מושחתת, הרלבנטית גם היום.

השחקנים עשו עבודה נפלאה. מומלץ.

 

 

בקולנוע ראינו 2 סרטים טובים שאני בהחלט ממליצה עליהם. נער החידות ממומביי ו גראן טורינו.

 

 

 

את הספר שעליו מבוסס הסרט נער החידות ממומביי קראתי מזמן והוא נמצא ברשימת הספרים המומלצים שלי ברשימות שבצד הבלוג. הסרט מבוסס על הספר בקווים כלליים ויש הבדלים רבים.
הסרט עשוי היטב, מותח ולא בכדי זכה באוסקר. היו בסרט כמה קטעים לא ברורים שאילו לא הייתי קוראת את הספר לא הייתי מבינה, אבל זאת נקודה זניחה בתמונה הכללית.

 

מציאות החיים של התושבים בהודו, כפי שהיא משתקפת בסרט, מזעזעת. מכיוון שמדובר בילדים, זה עוד יותר קשה לראות. אני מקווה שבעקבות ההצלחה של הסרט יהיה שינוי לטובה לפחות בתנאי החיים של אותם הילדים שהשתתפו בסרט.

 

 

בסרט גראן טורינו של קלינט איסטווד יש גם מציאות קשה. איסטווד משחק מכונאי רכב בגמלאות שחי בשכנות עם חבורות מהגרים מדרום-מזרח אסיה שהוא מתעב. הוא ממורמר על הפרצופים הזרים הסובבים אותו ועל כנופיות הנוער של בני המונג-יוצאי לאוס. בעיקר כואב לו שילדיו התרחקו ממנו ושאין לו שפה משותפת איתם. למרות שבהתחלה הוא אינו רוצה כל קשר עם שכניו, הנסיבות גורמות לו להתקרב אליהם. הוא מפתח יחסי ידידות מיוחדים עם בן המשפחה שגרה לידו, נער ביישן המנסה בכל כוחו לא להיגרר לכנופיית רחוב. החברות הזאת תשנה את חיי שניהם לעד.

 

קלינט איסטווד זכור לי מסרטיו הראשונים, טרילוגיית המערבונים "האיש ללא שם" של סרג'יו ליאונה. כשחקן אז הוא לא היה מי יודע מה, אבל עם הזמן הוא השתפר. כבמאי לדעתי הוא מצוין.

לפני כמה שבועות הבת שלנו החליטה שהיא ואבא שלה, המשוגע על מערבונים, יראו ביחד את כל הטרילוגיה, כי שמעה רבות על הסרט הטוב הרע והמכוער ורצתה לדעת על מה המהומה. זה היה מאד משעשע לראות את הסרטים עוד פעם אחרי כל כך הרבה שנים. הסרטים היום הרבה יותר מהירים, ולמרות הנוסטלגיה, אפילו לי היה קשה לראות את הסרטים מההתחלה עד הסוף. לצפות בסרט גראן טורינו היה מין סגירת מעגל ואני חושבת שהוא סרט טוב. הלכנו לראות את הסרט עם חברים וגם הם נהנו ממנו.

בשבת היינו בבית. היינו מוזמנים לארוחת יום שבת, כך שלא היה לנו הרבה מה להכין. את החג האחרון בילינו בשכונה הישנה, מאיפה שעברנו לפני שנה וחצי, בחברת חברים קרובים וטובים. היה מאד נעים ולבבי.

במוצאי החג הלכנו למימונה, איזה יופי זה היה. גם המופלטה הייתה טעימה. 

עוד מעט שבת, וביום ראשון חוזרים לשגרה. מקווה שהחזרה לא תהיה טראומטית מדי...

קיץ טוב ובריא לכם.

נכתב על ידי , 17/4/2009 16:00   בקטגוריות סרטים, בילויים, פסח, קומדיה, תיאטרון  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-21/4/2009 18:14
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)