לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2008

רגעים קטנים של אושר


לפעמים נדמה לך שעבר עליך שבוע שגרתי לגמרי, בלי ריגושים גדולים, בלי חצוצרות ותרועות, עוד שבוע רגיל, שאין מה לכתוב עליו. אבל אז, אחרי שחושבים עוד קצת על אותו שבוע באים למסקנה שהוא היה מלא רגעים קטנים של נחת ואושר. כזה שבוע שבו אפשר, כמו שאמי ז"ל הייתה אומרת,  to count your blessings.

 

היה לי שבוע כזו. זה התחיל בבריאות. בשבוע שעבר לא הרגשתי טוב וב"ה יצאתי מזה בעזרת תרופות סבתא בלבד ובשבת חזרתי לפעילות מלאה.

 

שבת שעברה הייתה שבת מברכים לחודש כסליו. כתבתי בעבר פוסט, לפני פורים, אודות ברכת החודש. איך כל פעם אני מתרגשת מחדש מהתפילה הזאת, הנותנת תקווה לחודש חדש טוב יותר. הפעם שרו את התפילה במנגינה של מעוז צור, לכבוד חנוכה וזה היה מקסים.

 

הזמנתי חברים לארוחת יום שבת. היה להם, ולנו, כל כך נעים ביחד שבלי לשים לב הארוחה נמשכה עד שעה שלוש וחצי בצהריים. אפילו בתי, הצעירה היחידה בין "הזקנים" נהנתה וישבה איתנו עד סוף הארוחה.

 

במוצאי שבת ביליתי עם בתי בקולנוע. זמן איכות אמא-בת, בלי מריבות, בלי וויכוחים. כל כך נדירים הרגעים האלה של כיף נטו עם המתבגרת הסוערת שלי. בדרך כלל היא כל כך עסוקה בענייניה שאין לה זמן לבלות איתי. ראינו את הסרט "מאמה מיה", כי אנחנו אוהבות את השירים של להקת אבבא.

הביקורות על הסרט היו גרועות, אבל אנחנו לא מבקרות סרטים ונהנינו מהשירים ומהקלילות של הסרט. זה לא סרט שאפשר להתייחס אליו ברצינות, אבל הוא חביב ומצחיק מרוב שהעלילה מגוחכת. לדעתי גם השחקנים לא לקחו את עצמם יותר מדי ברצינות.

 

ביום שלישי בערב זיס ואני ראינו בתיאטרון החאן, איפה שיש לנו מנוי, את ההצגה "אותלו". מה אגיד לכם, הצגה ממש טובה. מומלץ. היה לי קצת מוזר לשמוע את שקספיר בעברית, כל הזמן הטקסט המקורי רץ לי בראש, אבל הסתדרתי.

כל פעם אני מתפעלת מחדש מהרלבנטיות עד היום של ההצגות של שקספיר, למרות שנכתבו לפני הרבה שנים. טוב, אתם לא צריכים אותי בשביל ניתוחים ספרותיים על שקספיר. רבים וטובים ממני כתבו אלפי מילים מלומדות אודות המחזות שלו. תענוג לראות הצגה כל כך טובה.

 

ביום רביעי חברה, ספרנית מאוניברסיטת בן-גוריון, באה לבקר אותי בירושלים. כל כך שמחתי שהיא תפסה יוזמה ובאה לכאן. אני מאד אוהבת אותה ובדרך כלל אין לנו הזדמנות להיפגש ולצאת ביחד לבלות. כל המפגשים שלנו הם מקצועיים ואנחנו מצליחות רק להחליף כמה מילים בהפסקות בין הרצאות או ישיבות.

לקחתי אותה לקניון ממילא, איפה שאכלנו ארוחת בוצר מול הנוף של חומות העיר העתיקה. מזג האוויר היה נפלא והזמן פשוט טס. לא הפסקנו לדבר ויכולנו להמשיך ככה עוד כמה שעות אילו היא לא הייתה חייבת לחזור הביתה. כל כך משמח לדעת שיש חברות המוכנות לעשות את המאמץ לקחת יום חופש ולנסוע לירושלים, בלי סיבה מיוחדת, פשוט כדי להיות ביחד. אני מקווה שתהיה לנו הזדמנות נוספת לבלות ביחד בקרוב.

 

בני קיבל אתמול הודעה שהוא התקבל לקורס שהוא מאד רצה להתקבל אליו. המיונים לקורס נמשכו המון זמן ובגללם הוא לא נסע איתנו לחו"ל לחתונה. אני מאד שמחה בשבילו. ההחלטה שלו לא לבוא לחתונה, אלא להישאר כאן למיונים, הייתה לא קלה ועכשיו שהוא התקבל אפשר להגיד שזה היה כדאי.

 

בעבודה היום קיבלתי הרבה מחמאות. גם עבור העבודה השוטפת שלי בספרייה וגם כמרצה בבית הספר לספרנות. זה נותן הרגשה מאד טובה.

 

בנוסף, כסיום לשבוע הנחמד הזה, יצא לי לשתות קפה עם ידיד צעיר, הקרוב ללבי, שלא ראיתי כבר כמה שבועות.

 

שבת בפתח ואני מקווה שהיא תהיה טובה ושקטה, גם לכם.

נכתב על ידי , 28/11/2008 01:00   בקטגוריות בילויים, הרהורים ומחשבות, משפחה, סיפורים מהחיים, אישי, אופטימי  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-7/12/2008 14:23
 



בין דמיון למציאות-כנס ספרות ילדים


עברה שנה ובחנוכה יתקיים הכנס לספרות ילדים ונוער במכללת דוד ילין.

הכנסים האלה מאד מוצלחים ואני ממליצה לכל מי שמתעניין בתחום להגיע לכנס.

הכניסה חינם.

 

הזמנה לכנס לספרות ילדים ונוער שיוקדש לנושא:

                         בין דמיון למציאות                             

 

סדר היום:

   חלק א':

 

9:45-9:15      התכנסות

 

10:00-9:45     פתיחה

 

10:30-10:00   ד"ר אילנה אלקד-להמן דמיון ומציאות בספרות לילדים ולנוער מאת נורית

                                                                 זרחי: קריאה ב"ספר הפנטסטי" וב"פז ואני"

                                  

11:00-10:30   ד"ר רות וולף מוטיב הנטישה באגדות ילדים והקשרו לתאורית

                                                 ההתפתחות של בולבי

                                 

11:30-11:00   תמי שם-טוב – להיות מישהו אחר: על ספריה "ואיך קוראים לך עכשיו"

                                                 ו"מהפכת התפוזים של מתי"

 

12:00-11:30   הפסקה וכיבוד קל

 

   חלק ב':

 

12:15-12:00   טקס הענקת הפרס ע"ש אביחי ברגסון ז"ל לעבודת מחקר בתחום ספרות הילדים והנוער

          

12:45-12:15   גילי בר-הלל סמו – המודל הפנטסטי בספרות לנוער

 

13:15-12:45   איילין מוסקוביץ' – כיתה ו' 2 כובשת את טרויה: פעילויות חווייתיות

                                           בספרייה בעקבות הספר "אודיסאוס" בעיבוד יחיעם פדן

             

14:00-13:15   שי צ'רקה – קווי דמיון ומציאות: קומיקס ואיורים כפרשנות

 

          הכנס יתקיים ביום שני, ב' בטבת תשס"ט, 29.12.08

  במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, רח' המעגל 7, בית הכרם, ירושלים

                                באולם התרבות ע"ש מאירהוף

 

            אוטובוסים מתחנה מרכזית  5, 13, 17,  18,  20,  21,  23,  27

 

     נא אשרו השתתפותכם עד לתאריך 21.12.07 בטלפון 02-6558179

               או בדואר אלקטרוני [email protected]

 

נכתב על ידי , 23/11/2008 16:06   בקטגוריות כנסים, ספרות ילדים, ספרות, ספרים, ספרנות -מידענות, ספריה, עידוד קריאה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-27/11/2008 23:01
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)