לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2008

בעל יצירתי


אני לא אוהבת להעיר אנשים. נקודה.

גם אם צריך להעיר אותם על מנת לתפוס מטוס לחופשה חלומית בהונולולו יהיה לי קשה לעשות זאת.

כנראה שזה נובע מהעובדה שאני שונאת שמעירים אותי.

אפילו הילדים הפנימו בגיל מאד צעיר שעדיף להעיר את אבא ולא את אימא.

 

לכן, לא יפתיע אתכם שאחד התפקידים השנואים עליי ביותר הוא להעיר את ילדיי בבוקר.

 

אל תספרו לי שזאת האחריות שלהם, אני יודעת.

אל תספרו לי שיש שעון מעורר, אני מכירה את כולם. יש לנו בבית שעונים מכל הסוגים והצורות.

עם נודניק ובלי נודניק. עם צלצול נורמאלי ועם צלצול מעיר מתים, אבל לא את ילדיי.

אני מכירה את כל סוגי הצלילים המעירים, של שעון יד, של טלפון סלולארי ושל רדיו.

 

אתם בוודאי יודעים שלא צריך באמת להתעורר כדי להשתיק את השעון ולהמשיך לישון, נכון?

לכן גם ניסינו לשים את שעון המעורר רחוק מהמיטה על מנת שיצטרכו לקום כדי להשתיק אותו.

זה עזר כמו כוסות רוח למת.  

 

מה נשאר? ההורים.

אנחנו הנודניקים הכי גדולים, אי אפשר להשתיק אותנו, אי אפשר לכבות אותנו ואי אפשר להתעלם מאיתנו ויש לנו חוש אחריות מאד מפותח.

אלא מה, מאז גיל ההתבגרות הילדים עומדים על זכותם להתעורר לבד, בלי התערבות ההורים,

כולל הזכות לא להתעורר ולקום בכלל.

 

איזה הורה יכול לסבול דבר כזה? לא זיס, זה מחרפן אותו.

מה עושים? הרי קיבלנו הוראות מפורשות לא להעיר אותם. בשביל זה יש לי בעל יצירתי.

הוא מצא כל מיני דרכים להעיר את הילדים בלי להעיר אותם בצורה מפורשת. הנה כמה שיטות:

 

ü      להדליק את הרדיו בפול ווליום כך ששומעים אותו חזק גם בחדרי השינה.

ü      לדפוק בדלת של החדר ולשאול "להכין לך קפה?"

ü      להציע "מה להכין לך לאכול לבית הספר?"

ü      לשאול  "יש לך כביסה? אני רוצה עכשיו להפעיל את המכונה".

ü      לשיר בקולי קולות שירים משנות הששים.

 

כל אלה שיטות בדוקות, אני ממליצה לכם לנסות. 

נכתב על ידי , 27/2/2008 18:38   בקטגוריות הומור, הורות, מתבגרים, משפחה  
71 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-4/3/2008 18:00
 



הכומר שרצה ללמוד גמרא


 נדמה לי שכבר כתבתי מתי שהוא שבתי לומדת גמרא בבית הספר. היא עושה 5 יחידות גמרא לבגרות ולומדת מדי פעם עם זיס. אני מאד נהנית לשמוע אותם לומדים ביחד. זה מאד מעניין, מכיוון שהלימוד שלהם נשמע שונה מהלימוד של זיס עם בני.

 

אינני יודעת אם זה נובע מצורת מחשבה שונה, מעצם היותם 2 אנשים שונים, או משוני מחשבתי בין גברים לנשים בלימוד גמרא.

אין לי תשובה לשאלה הזאת, אבל זה הזכיר לי את הסיפור הידוע על הגוי שרצה ללמוד גמרא.

כל פעם שאני שומעת את הסיפור הזה אני צוחקת מחדש. לכן אני מביאה אותו פה לטובת כל מי שלא מכיר אותו או שמכיר וייהנה לקרוא אותו פעם נוספת.

 

 

אומר הכומר לרב "הרבה דברים לימדת אותי אבל דבר אחד אני רוצה ללמוד ואתה לא מוכן - אני רוצה שתלמד אותי גמרא".

אומר לו הרב "אתה גוי ויש לך ראש של גוי, אין סיכוי שתצליח להבין גמרא".

הפציר הכומר ברב עד שהסכים.

אמר לו הרב "אני מסכים ללמד אותך גמרא בתנאי שתענה לי על שאלה אחת".

"
טוב" משיב הכומר "מה השאלה?"

שואל אותו הרב "שני אנשים נופלים דרך ארובה, אחד יוצא מלוכלך ואחד יוצא נקי, מי מבין שניהם ילך להתרחץ?"

"
פשוט מאוד" עונה הכומר "המלוכלך יתרחץ והנקי לא".

"
אמרתי לך שלא תצליח להבין" אומר לו הרב "בדיוק להיפך - הנקי מסתכל על המלוכלך, חושב שגם הוא מלוכלך והולך להתרחץ, המלוכלך לעומת זאת, מסתכל על הנקי חושב שגם הוא נקי ולא הולך להתרחץ".

"
על זה לא חשבתי" מסכים הכומר "שאל אותי עוד שאלה".

"
טוב" אומר הרב "שני אנשים נופלים דרך ארובה, אחד יוצא מלוכלך ואחד יוצא נקי, מי מבין שניהם ילך להתרחץ?"

"
פשוט מאוד" עונה הכומר בביטחון "הנקי מסתכל על המלוכלך, חושב שגם הוא מלוכלך והולך להתרחץ, המלוכלך לעומת זאת מסתכל על הנקי חושב שגם הוא נקי ולא הולך להתרחץ".

"
שוב טעית" אומר לו הרב "אמרתי לך שלא תצליח להבין. הנקי מסתכל במראה, רואה שהוא נקי ולא הולך להתרחץ, המלוכלך מסתכל במראה רואה שהוא מלוכלך והולך להתרחץ".

"
אבל לא אמרת שיש שם מראה" מתלונן הכומר.

"
זה מה שאמרתי לך" עונה הרב "זה הראש שלך, אתה גוי ולא תצליח להבין. לפי הגמרא צריך לחשוב על כל התרחישים האפשריים. צריך לחשוב על כל האפשרויות".

"
טוב" נאנח הכומר "בוא ננסה שוב, שאל אותי עוד שאלה".

"
פעם אחרונה" אומר הרב. "שני אנשים נופלים דרך ארובה, אחד יוצא מלוכלך ואחד יוצא נקי , מי מבין שניהם ילך להתרחץ?"

"
זה נורא פשוט" מחייך הכומר "אם אין שם מראה, הנקי מסתכל על המלוכלך, חושב שגם הוא מלוכלך והולך להתרחץ, המלוכלך לעומת זאת מסתכל על הנקי חושב שגם הוא נקי ולא הולך להתרחץ. אם יש שם מראה, הנקי מסתכל במראה, רואה שהוא נקי ולא הולך להתרחץ, המלוכלך מסתכל במראה רואה שהוא מלוכלך והולך להתרחץ".

אומר לו הרב "אמרתי לך שלא תצליח להבין, אתה גוי ויש לך ראש של גוי. תסביר לי איך יכול להיות ששני אנשים יפלו דרך ארובה, אחד יצא מלוכלך והשני יצא נקי?"

   

נכתב על ידי , 25/2/2008 21:22   בקטגוריות הומור, יהדות, לימודים  
96 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-4/3/2008 10:22
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)