לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2009

תכנת מעקב נוסח מפת הקונדסאים


כל קוראי הארי פוטר בוודאי זוכרים את מפת הקונדסאים (The Marauder's Map) המופיעה לראשונה בספר השלישי "האסיר מאזקבאן". מפת הקונדסאים היא מפה מפורטת המאפשרת למשתמש בה לראות את כל הוגוורטס, כולל כל המעברים הסודיים שבה, ואת שמם ומיקומם של כל האנשים שנמצאים בה ובסביבתה אפילו אם הם עוטים גלימת היעלמות או שינו את צורתם.

מפת הקונדסאים נכתבה על ידי הקונדסאים (רמוס לופין, ג'יימס פוטר, סיריוס בלק ופיטר פטיגרו) בתקופת לימודיהם בהוגוורטס. כדי להפעיל את המפה, יש לטפוח עליה בשרביט ולומר, "הנני נשבע בזאת חגיגית שאני מחפש צרות"; וכדי למחוק אותה, לומר, "תם ונשלם הקונדס".

 

 

בוודאי יש הורים שהיו שמחים אילו הייתה להם מפה כזו, כדי לעקוב אחרי ילדיהם. יש סיכוי טוב שבעתיד הלא רחוק יוכלו להשיג את מבוקשם.

נורמן שדה, פרופסור למחשבים באוניברסיטת קרנגי-מלון, מפתח תוכנת מחשב למעקב אחרי אנשים. מטרתו היא לאפשר לסטודנטים ולסגל ההוראה לאתר אחד את השני במידת הצורך. זה נעשה בעזרת מחשב ואיתור מיקום האנשים על מפה של גוגל. המחקר של פרופסור שדה מתמקד בפיתוח אמצעי בקרה לתוכנה, כדי להוריד את התנגדותם של האנשים למעקב אחריהם. לדוגמא יש כפתור "הסתר את מיקומי" שאפשר להפעיל כאשר מישהו לא רוצה שימצאו אותו.

Norman M. Sadeh, a computer-science professor at Carnegie Mellon University, knows exactly where his research assistants are. He can just pop open his laptop and see their locations on a Google map, represented as push-pin-like icons scattered around the campus.

Most of his test subjects started out reluctant to share their every move, even with friends. But users generally warmed to the system after they found the "hide my location" button for when they wanted to off the map. And people used the system, called Locaccino, even more after the research team allowed new options, including a setting that lets friends track you only when you're on the campus or within some set geographic area.

אפשר לראות הדגמה בוידיאו של התכנה כאן

 

מסתבר שקיימות תוכנות מעקב נוספות בשוק, גם של גוגל וגם של חברה בשם Loopt.

The technology to track your every move is already here. Google announced a service just this month called Latitude, which uses information from your cellphone or from your laptop's Internet connection to home in on your location and let you share it with friends. A company called Loopt, started by a Stanford undergraduate who put his studies on hold to seek his high-tech fortune, unveiled a similar friend-tracking service back in 2006 and announced new versions for the iPhone and other popular cellphones last year. Most of the services are free, and you can download them right now.

 

בינתיים אין הרבה קופצים על התוכנות מעקב ואפשר בהחלט להבין למה. המתעניינים העיקריים הם אנשי עסקים שמוצאים כאן אפשרות נוספת להציף את הצרכנים בפרסומות הקשורות למיקום שלהם באותו רגע.

Businesses have long dreamed of using location tracking to beam advertising — text-messaging coupons to someone as they walk past a store, for instance. That desire is driving investment in services like Google Latitude, but as a consumer it's hard to get excited about what sounds like a new form of junk mail.

 

בכל אופן יש עכשיו משמעות חדשה למילים Big brother is watching.

נכתב על ידי , 26/2/2009 17:34   בקטגוריות אינטרנט, מחשבים  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של wfjtok ב-17/2/2013 10:16
 



פנים רבות לפייסבוק


 

 

הצטרפתי לפייסבוק לפני שנתיים בערך בעקבות הזמנה של אחייניתי, שגרה בלונדון. ההזמנה לחברות באה כדי שאוכל לצפות בתמונות ובסרטונים של ביתה, היום כמעט בת 3, בפייסבוק.

לפני כן הם היו שולחים את התמונות וקישורים ליו-טיוב דרך המייל. זה היה נחמד, אבל די מסורבל לפתוח כל תמונה בנפרד. עד שגילו את פייסבוק. זה פשוט ונוח. אני נהנית מהממשק הידידותי וגם מהאפשרות לכתוב הערות לתמונות ולתייג אותם.

 

במשך הרבה זמן זה כל מה שעשיתי בפייסבוק. לא צירפתי חברים חדשים שאינם בני משפחה ולא נעניתי להזמנות לחברות מאנשים אחרים. אבל, לאט לאט התחלתי לגלות יישומים נחמדים נוספים. הוספתי עוד חברים, כולל חברות למקצוע, וצורפתי כחברה על ידי מכרים, לרבות כמה חברים של ילדיי.

 

גיליתי את קסם הפייסבוק. כל כך קל להישאר בקשר עם אנשים בעזרת פייסבוק. השתמשתי בצ'ט, במייל בהודעות וביישומים נוספים. הכל היה נפלא עד שהתוודיתי למשחקים, גם דרך הזמנות מחברות בפייסבוק.

 

מה אגיד לכם, התמכרתי למשחקי המחשב של פייסבוק!!!

בעיקר למשחקי מילים כמו pathwords, word twist ולא מזמן גיליתי Who has the biggest brain. המשחק הזה אישר את מה שכבר ידעתי, המוח שלי בסדר, חוץ מזיכרוני. ממש על הפנים. לא פלא שכל החברים הצעירים עוברים אותי במשחק הזה. אל דאגה, אמשיך להתאמן ואשפר את תוצאותיי.

ההתמכרות הזאת מוזרה, כי אני לא חדשה למשחקי מחשב ואני לא תחרותית. בכל זאת יש משהו במשחקים בפייסבוק שתופס אותי יותר מאשר משחקי מחשב סתם.

 

קצת מדאיג ההתמכרות הזאת. מאמר של עפרי אילני שהופיע בעיתון דה-מרקר ב-20.2.2009 מחזק את הדאגה שלי.

שם המאמר: "התמכרות לפייסבוק עלולה לגרום לסרטן ומחלות לב."

חוקר בריטי: שימוש אינטנסיווי ברשתות חברתיות מרחיק חברים ופוגע במערכת החיסונית.

 

הנה כמה קטעים מפחידים מתוך המאמר:

 

על פי מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Biologist, לפגישה פנים אל פנים יש השפעות בריאותיות חיוביות, שאינן מתרחשות בעת צ'ט באינטרנט. "זה לא לגמרי ברור איך זה פועל, אבל יש הבדל בין נוכחות אמיתית של בן אדם לבין נוכחות וירטואלית", אומר הד"ר אריק זיגמן, ראש צוות המחקר במכון הבריטי לביולוגיה. לדבריו, "אתרים כמו פייסבוק מבטיחים להעשיר את החיים החברתיים, אבל בפועל הם מרחיקים בני אדם זה מזה".

 

לטענת הד"ר זיגמן, במהלך האבולוציה התהוו מנגנונים שונים שמעודדים בני אדם להתנהג באופן חברתי ולהימצא זה במחיצת זה. לכן, הימנעות מפגישות פנים אל פנים עשויה להשפיע על האדם מבחינה ביולוגית, להביא לשינויים ברמת ההורמונים ובתפקוד המערכת החיסונית - מה שעשוי לגרור סרטן, מחלות לב וירידה בתפקוד המנטלי. הבעיה משמעותית במיוחד אצל ילדים: הרשתות החברתיות יוצרות אשליה של חברה, אך למעשה המערכת הרגשית של הילד אינה מקבלת את ההזנה החברתית הדרושה להתפתחותה.

 

מה שמביא אותי לנקודה נוספת. הרבה הורים לא מבינים את הרשת החברתית הוירטואלית הזאת. הם יודעים שילדיהם, בעיקר המתבגרים, מבלים שעות בפייסבוק, ותו לא. לדעתי חשוב מאד שהורים אחראים כן ייכנסו ויבינו במה מדובר. שיהיו מודעים לסכנות. שיתקשרו עם ילדיהם בגובה העיניים. באוניברסיטת סטנפורד הבינו את הצורך ופתחו קורס חינם ללימוד פייסבוק להורים. ההרשמה לקורס, הנקרא "Facebook for Parents", מלא.

 

אילני טוען שלא צריך לקחת את הממצאים של המחקר יותר מדי ברצינות מכיוון ש- יש לקחת בחשבון שהביולוג כבר התבטא בעבר באופן מעט היסטרי בנוגע להתפתחויות טכנולוגיות.

 

בכל זאת, אולי כדאי שאוריד את מינון הפייסבוק ואקבע פגישות עם חברים בבית קפה במקום זה.

נכתב על ידי , 22/2/2009 19:25   בקטגוריות פייסבוק, חברתי, אינטרנט, מחשבים, מתבגרים, התמכרות, הורות  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-12/3/2009 22:32
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)