לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2009

שמיל במעבדה - ביקורת


אתם זוכרים את הפוסט הזה על מבקרי מסעדות?

בעקבותיו החלטתי להתחיל לכתוב ביקורות על המסעדות שאני מבקרת בהם, מנקודת המבט של אדם פשוט ולא מומחה למסעדות. כולי תקווה שעוד בלוגרים יצטרפו לפרויקט הזה וכך ייבצר מאגר של ביקורות על מסעדות בישרא. המסעדות יכולות להיות כשרות או לא כשרות (נא לציין אם כן או לא, תודה) ובכל מקום בארץ.

 

אני מציעה לתת לכל פוסט כזה קטגוריה בשם "ביקורת מסעדות" כך שבקלות יהיה אפשר לשלוף את כל הפוסטים בנושא לפי שם הקטגוריה. הביקורת הראשונה שלי תהיה על מסעדת שמיל במעבדה במתחם הרכבת הישנה בירושלים.

 

בימי ששי אנחנו לא עובדים וזאת הזדמנות להתפנק מדי פעם על ארוחת בוקר רגועה. הרבה מקומות מגישים ארוחות בוקר מורחבות, די סטנדרטיות והפעם בחרנו לאכול אצל "שמיל במעבדה". המסעדה,חלבית כשרה, נפתחה לפני שנתיים בערך והביקורות היו מלהיבות. נאמר לנו שצריך להזמין מקום מראש, גם בבוקר, כי המקום מאד פופולארי.

 

חברה לקחה אותנו לשם בפעם הראשונה לארוחת בוקר לפני שנה. המקום נחמד מאד, יש אווירה נעימה ורגועה, העיצוב יפה עם אח בוער במרכז המסעדה. ארוחת הבוקר היתה בסדר, אבל השירות היה מבולגן ולא מקצועי. משהו במקום לא זרם נכון.

 

בתור אלרגית לדברי חלב, התאכזבתי שלא היה להם חלב סויה לקפה והערתי על כך לבעל הבית במקום. לפני שנים היה נדיר למצוא חלב סויה בבתי קפה ובמסעדות, אבל בשנים האחרונות ברוב בתי הקפה כמו ארומה, קפה הלל ואפילו בפינת הקפה של עלית במכללה, אפשר למצוא חלב סויה.

לכן ציפיתי שבמסעדה כזאת תהיה מודעות לנושא. בעל הבית הגיב בצורה כל כך חיובית לדבריי  שהבנתי שהוא מתכוון להתייחס להערה שלי במלוא הרצינות ולהכניס חלב סויה למסעדה.

 

מאז לא אכלנו שם עוד פעם. במשך השנה שמעתי יותר ויותר ביקורות שליליות מאנשים שהתאכזבו מארוחות הערב במקום, במיוחד שהמחירים לא זולים.  אנשים שהתלהבו בהתחלה אמרו שחלה ירידה משמעותית באוכל, אבל שארוחות הבוקר עוד בסדר.

 

כך חזרנו לשמיל במעבדה ביום ששי בבוקר בפעם השניה בציפייה לחוויה נעימה וטעימה, אבל זה לא קרה. המקום פופולארי והיה די מלא. לא הזמנו מקום מראש, אבל מצאו לנו שולחן קטן ליד האח. כאשר אני אומרת שולחן קטן, אני מתכוונת לשולחן כל כך קטן שבקושי היה מקום להניח עליו את כל הכלים, דבר מעצבן כשלעצמו . אם יש דבר שאני לא אוהבת במסעדה זה הצורך לעשות תרגילי לוליינות עם כלים שבירים.

 

הזמנו ארוחת בוקר זוגית, זיס הזמין שקשוקה ואני חביתה עם עשבי תיבול. ארוחת הבוקר אמורה להגיע עם תוספות שונות, סלטים, ממרחים, גבינות, ריבה וזיתים ובסוף יוגורט עם פירות וגרנולה. הלחם לא היה טרי, אלא יבש וקר. החביתה הייתה שרופה, יבשה ולא טעימה.

 

השירות היה מבולבל ובלתי מקצועי לחלוטין. האוכל הגיע טיפין טיפין בלי שום סדר הגיוני.

את השתיה החמה הביאו מיד, לפני האוכל, כך שעד שהגישו לנו את האוכל, הקפה היה קר. במקומות רבים המלצרים שואלים אם רוצים את השתייה החמה עם הארוחה או בסוף. כאן פשוט הביאו אותה בלי לשאול שאלות וכאמור האוכל הגיע הרבה אחרי השתייה. את הביצים הגישו לפני שהביאו את הלחם, כך שלא היה עם מה לאכול אותם.

 

כאשר אמרנו שאנחנו לא אוכלים גבינות לא חשבו להציע לנו אלטרנטיבה אחרת. יתרה מזו, חלק מהדברים לא קיבלנו בכלל. כאשר בסוף הארוחה, אחרי שכבר פינו את הצלחות, שאלתי אם במקרה לא היינו אמורים לקבל גם זיתים וריבה המלצרית ענתה. "מה לא קיבלתם? אתם רוצים אותם עכשיו? ענינו שבשלב הזה של הארוחה אנחנו לא מעוניינים, תודה.

 

למרות שהסברתי כמה פעמים שאינני אוכלת דברי חלב, המלצרית הביאה לי את היוגורט עם הגרנולה. בשלב זה כבר הייתי כל כך מעוצבנת ששלחתי את המנה בחזרה וביקשתי את המנה בלי היוגורט, דהיינו פירות וגרנולה. היא חזרה רק עם פרי חתוך, בלי גרנולה. ראיתי שאין עם מי לדבר, אכלתי את הפרי שילמנו והלכנו הביתה. לשם אני לא חוזרת.

 

אה, כן, ואם זה מעניין אתכם לדעת, גם הפעם לא היה חלב סויה לקפה.

 

 

קישורים לכמה ביקורות על המסעדה.

 

שגיא כהן, חזון אחרית הימים - שמיל במעבדה מוכיחה שמסעדה ירושלמית כשרה יכולה להיות גם קולית לעילא.

 

מסעדת שמיל במעבדה בירושלים באתר המסעדות של ישראל rest

 

דניאל רוגוב, ניסוי מוצלח - "שמיל במעבדה" בירושלים תספק לכם חוויה שתרצו לחוות יותר מפעם אחת

 

נכתב על ידי , 30/3/2009 22:07   בקטגוריות אוכל, מסעדות, ביקורת מסעדות  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-8/8/2010 16:10
 



יהדות מקוונת - מקורות מידע ביהדות


התמונה מ"קובץ רוטשילד" לקוחה מהאתר הזה 

 

בכנס Multiידע 2009  של מרכז ההדרכה לספריות שהתקיים בכפר המכבייה בשבוע שעבר השתתפתי בסדנא שהעבירה רבקה זבולון, ספרנית מקצועית מאד, מרצה לספרנות/מידענות במכללה האקדמית בית ברל.

נושא הסדנא: מקורות מידע באינטרנט בנושא יהדות, עם דגש על מקורות מידע ללימוד ולהוראה.

 

מכיוון שיהדות זה תחום רחב, רבקה בחרה להתמקד ב-2 נושאים להדגמה, תחום המקרא ומידע בחיי יום יום. מפאת קוצר הזמן ועושר המקורות לא כל כך הספקנו את הנושא השני ונגענו בו רק בקצה המזלג כך שלא אתייחס אליו כאן.

 

כמו בהרבה תחומים, גם ביהדות יש יותר מקורות מקוונים באנגלית מאשר בעברית, למרות שהיה אפשר לצפות שיהיה אחרת. אביא כאן רק מבחר מקורות שהוצגו בכנס, בעיקר אתרים בעברית.

חלק מהמקורות שאזכיר כאן הזכרתי בעבר בפוסט על משאבים חינמיים באינטרנט. לא מזיק להזכיר אותם עוד פעם כי הם מאד שימושיים.

 

העצה הראשונה של רבקה הייתה להיעזר באתרים של אוניברסיטאות, ישיבות ומוסדות חינוך נוספים, כי מדובר באתרים מהימנים שהמקורות בהם עוברים סינון ובדיקה. למרות הדגש בסדנא על נושא מקרא, יש בחלק גדול מהאתרים המוזכרים קישורים רבים לנושאים נוספים בתחום מדעי היהדות. יש חפיפה מסוימת בין רשימות הקישורים באתרים השונים. 

 

הספרייה הלאומית - משאבי מידע אלקטרוניים ביהדות: יש קישורים למקורות מידע רבים, כגון מילונים, אנציקלופדיות, ספרים בטקסט מלא, כתבי-עת אלקטרוניים, מידע אקדמי ואתרי גנאלוגיה, רובם חופשיים.

 

אוניברסיטת בר-אילן - קישורים לספרים בטקסט מלא 

אוניברסיטת בר-אילן - קישורים של הספרייה המרכזית לאתרים ביהדות - כולל קישורים רבים לאתרים בנושא ספרות, היסטוריה, בלשנות, שואה, אנטישמיות, אנציקלופדיות, גנאלוגיה ונושאים כלליים במדעי היהדות.

 

אתר מט"ח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית. אתר מצוין למטרות לימוד והוראה בנושאים רבים, כולל יהדות. החומר מכוון לכל סוגי הציבור. יש באתר חלוקה לנושאים עם קישורים רבים לאתרים נוספים.

הספרייה הוירטואלית של מט"ח מהווה שער יוצא מין הכלל למשאבים מסוגים שונים בשלל נושאים.

 

התמקדנו בנושאי מקרא ותרבות ישראל. מכל דף יש קישורים לאתרים חשובים נוספים כמו:

גמראנט, שייחודו הנגשת לימודי התלמוד לציבור הרחב ולאו דווקא לקהל דתי.

עיון משנה, לימוד משנה מתוך התבוננות בכל פרק ובכל חטיבה של המשנה בתור מכלול שלם, בעל אמירה רעיונית ומסר רוחני.

פשיטא - פשוט ללמוד תלמוד, וויקי בנושא תלמוד. כולל טקסטים של התלמודים וחומר עזר ללימוד והוראה.

לקסיקון לתרבות ישראל, מאורגן היטב ונוח לשימוש.

מבחר, תרבות ישראל, אתר המיועד למורים להוראת נושא תרבות ישראל.

מקראנט, כולל קישורים רבים וחומר ללימוד והוראת מקרא, כולל קישור למאגר ספרות הקודש.

 

אתר דעת - אתר מאד ידידותי ללימודי יהדות ורוח. האתר מחולק לנושאים שונים ויש בו משאבים מכל הסוגים: מצגות, מבחני בגרות, מאמרים ומחקרים, קישורים לכתבי עת מקוונים ופורומים למורים. לאתר יש אוריינטציה דתית, הנותן מענה למערכת החינוך הדתי.

 

מת"ל של מכללת קיי - המרכז לתכנון לימודים - המאגר החינוכי ברשת האינטרנט מכיל חומרי למידה, מאמרים מקוריים ועבודות שנכתבו ע"י סטודנטים ומורים. יש קישורים רבים המאורגנים לפי תחומי עניין.  כמו כן, האתר כולל אינדקס של אתרים מומלצים הקשורים לעבודת המורה ומורי מורים.

 

ויקישבה - פרויקט האנציקלופדיה למושגי תורה ויהדות של Yeshiva.org.il. עד כה נכתבו 4,839 ערכים בפרויקט.

 

E-daf  ; הדף היומי  -  אתרים ללימוד הדף היומי בגמרא. אפשר לצפות בכל יום בדף המתאים ולשמוע שיעור בשפות שונות.

 

מכון הלכה ברורה ובירור הלכה – מפעל מיסודו של הרב קוק זצ"ל, לברר את ההלכה ממקורותיה בתלמוד ובמפרשיו. המטרה לשלב לימוד תלמוד והלכה.

 

רמב"י – רשימת מאמרים במדעי היהדות - זוהי רשימה סלקטיבית של מאמרים בתחומים השונים של מדעי היהדות ושל חקר ארץ ישראל ומדינת ישראל. רמב"י מבוסס במידה רבה על אוספי בית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי בירושלים. המאמרים הרשומים ברמב"י נלקטים מתוך אלפי כתבי עת - אם בדפוס ואם בצורה אלקטרונית, ומתוך קובצי מאמרים, באותיות עבריות, לטיניות או קיריליות.

רמבי"ש -  רשימת מאמרים שלבני הישיבות -  מאגר של מאמרים שיוצאים לאור על ידי ישיבות, בכתבי-עת וקבצי מאמרים, ובהם חידושי התורה שהתחדשו בישיבתם. המאמרים האלה לא נמצאים ברמב"י. כיום המאגר מכיל למעלה מ-3600 כותרים, מתוכם למעלה מ-1800 נמצאים ברשת וזמינים לקריאה מיידית.

 

אני מקווה שמקורות אלו יהיו לכם לעזר.

גלישה נעימה. 

 

עריכה מאוחרת!

 

הנה קישור למצגות של כנס Multi ידע באתר של מרכז ההדרכה לספריות בישראל, כולל למצגת  של רבקה זבולון

נכתב על ידי , 25/3/2009 14:39   בקטגוריות יהדות, כנסים, מולטי ידע 2009, ספרנות -מידענות, אינטרנט, מקורות מידע, מאגרי מידע  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-6/4/2009 10:48
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)