לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2011    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2011

שלום, מדברים מההוצאה לפועל


הסיפור הקפקאי הזה התחיל בשיחת טלפון של בני לאבא שלו:

 "אבא, אתה עבריין תנועה, חיפשו אותך מההוצאה לפועל של משטרת התנועה כי ביצעת עבירת תנועה ולא שילמת את הקנס". בעלי, הנהג הכי זהיר ושומר חוק בעולם, כמעט התעלף.

 

כאשר דיברנו עם הפקידה מההוצאה לפועל, הסתבר שמדובר בקנס שלא שולם מיולי 2009 (?!) על עמידה במקום שאין עצירה, ברחוב לא רחוק מהבית שלנו. לא עמדנו שם אף פעם, לא קיבלנו אף פעם דו"ח כזה, אבל הדבר הכי יפה הוא שמדובר ברכב שלא שייך לנו. ברגע שהיא אמרה לנו את מספר הרכב הודענו לה שאין לנו, ואף פעם לא היה לנו, רכב במספר כזה ואיך הם בכלל הגיעו אלינו. הפקידה כמובן התנערה מכל אחריות והפנתה אותנו לטלפון של משטרת התנועה, כדי לברר את הסיפור הלאה.

 

אתם יכולים לתאר לעצמכם שזה ממש לא הוסיף לנו בריאות הסיפור הזה, במיוחד שזה קרה ביום חמישי אחרי הצהריים והיינו צריכים לחכות עד יום ראשון כדי לטפל הלאה בצרה הזאת. בינתיים אנשים הלחיצו אותנו עם סיפורי הוצאה לפועל אלימים, עיקול רכוש וחשבון בנק, מה שלא תרם לשלוות הנפש שלנו, שבכל מקרה לא היה משהו.

 

ניסיתי לחפש דרך להודיע על הטעות לפני יום ראשון דרך אתר משטרת התנועה. פייר, יש להם אתר יפה ועדכני, עם חיבור לפייסבוק, טוויטר ויו-טיוב וגם אפשרות להוריד טפסים מהאתר של מרכז פניות נהגים ארצי. למדתי משהו, לא ידעתי שקיים אתר כזה, מה שרק מראה כמה אנחנו שומרי חוק.

 

רציתי למלא את הטופס "פניית נהג - בגין דוח תעבורה", אבל הפלא ופלא, לא ניתן למלא אותו בלי מספר הדו"ח, שלא היה לי, מכיוון שאף פעם לא קיבלנו אותו.


 

כמוכן יש לבחור מטרת הפניה מתוך רשימה מוכנה מראש. נמצאות שם הרבה אפשרויות, אבל על אפשרות שמטרת הפנייה היא "נשלח דו"ח לרכב שאף פעם לא היה בבעלותי" לא חשבו.


 

 

יום ראשון בבוקר הוקדש לטיפול בדו"ח. במשטרה אמרו לבעלי שהמכונית שייכת לחברת השכרת רכב ושהוא צריך להתקשר לחברה כדי לקבל מהם הוכחה שלא הוא שכר את הרכב. בשיחה עם חברת ההשכרה הסתבר שמישהו באותו שם שכר את הרכב, אבל הם מיד ראו לפי הפרטים האחרים שמדובר באדם אחר.

 

בשיחת וועידה בין בעלי, המשטרה וחברת ההשכרה הובהר סופית שמדובר באדם אחר. במשטרה אכן השתכנעו שמדובר בטעות, אבל לא היו מוכנים לשלוח לנו אישור שמדובר בטעות ושבעלי חף מפשע "מפאת צנעת הפרט". שמעתם תירוץ מעצבן כזה? האשמת שווא מותר, אבל לזכות, לא!

בטרטור נוסף, כדי לקבל אישור כזה עליו לגשת לתחנת המשטרה במרכז העיר, לבקש אישור בכתב ורק בעוד 45 – 60 ימים ישלחו לו את האישור המיוחל.

 

אז מה כן קרה? השוכר של הרכב קיבל דו"ח. במקום לתת אותו לחברת ההשכרה לתשלום או ליידע את חברת ההשכרה שהוא קיבל דו"ח, הנהג כתב מכתב למשטרה וחתם עם שמו בלבד, בלי פרטים נוספים. מכיוון שהוא לא שילם את הדו"ח זה הגיע בסופו של דבר להוצאה לפועל.

 

במקום לבדוק כמו שצריך, הרי למשטרה יש את כל האמצעים לדעת שמדובר ברכב שכור ולברר בעצמה מול החברה מי שכר אותו, בחרו לטרטר אזרח תמים על לא עוול בכפו.

 

עובדה שכאשר בעלי דיבר עם המשטרה הם אלה שאמרו לו שמדובר ברכב שכור. במקום לעשות עבודה יסודית, העבירו את הטיפול בדו"ח להוצאה לפועל. החלמאים שם חיפשו באופן אקראי בספר הטלפונים מישהו בשם של הנהג, הגר באזור. מצאו במקרה את בעלי והחליטו שהוא הנהג האשם בעבירה שלא שילם את הדו"ח והתקשרו אליו.

 

מה אנחנו, עולם שלישי! פשוט לא יאומן שבעידן המחשבים עוד קורים מקרים כאלה. אני שמחה שהאמת יצא לאור, (למרות שעד שלא יהיה אישור ביד שמדובר בטעות לא אהיה שקטה), אבל על עגמת הנפש והעצבים אף אחד לא יפצה אותנו.

 

היזהרו מטלפונים של ההוצאה לפועל. בפעם הבא שיתקשרו תבררו טוב טוב אם באמת אתם על הכוונת ולא מישהו אחר.

נכתב על ידי , 26/5/2011 20:34   בקטגוריות שחרור קיטור, ביקורת, תנועה, נהיגה, משטרה  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-2/6/2011 23:31
 



כנס INFO מידע 2011


בשבוע שעבר התקיים במלון הילטון תל-אביב כנס Info מידע 2011, כנס חשוב של עולם המידע, המאורגן על ידי חברת טלדן. בחרתי להירשם למושב "חכמת ההמונים בקצות אצבעותיך". היו כמה מושבים מעניינים, כך שהבחירה לא הייתה קלה. הכי טוב היה אילו יכולתי לשמוע הרצאות שונות במושבים מקבילים, אבל לצערי מארגני הכנס לא מאפשרים זאת, כך ששמעתי רק את ההרצאות במושב שלי. כל בחירה היא הימור וחלק מההרצאות היו מעניינות וחלק לא.

 

היה לי כיף גדול לפגוש חברים, עמיתים למקצוע ומורים בעבר ובהווה שבאו להשתתף בכנס. תמיד משמח אותי להיווכח כמה אנשי המקצוע שלי נחמדים, מפרגנים ומוכנים לחלוק מהידע והזמן שלהם כדי לשתף פעולה אחד עם השני. האוכל היה מעולה ושכחתי מהדיאטה ליום אחד.

 

ההרצאה הראשונה הייתה של השר מיכאל איתן. ה"אני מאמין" שלו מתבטא ברצון לשפר את השירות לציבור והקשר איתו בעזרת האינטרנט וטכנולוגיות מידע מתקדמות. אתר שיתוף הציבור הוא יוזמה במסגרת פעילות השר איתן המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור. אז אם יש לכם משהו להציע שיכול לתרום לדיונים של הממשלה, עכשיו יש לכם גם כתובת.

 

מכיוון שהשר איתן שכח שהוא בכנס ולא בכנסת, (והמנחה היה יותר מדי מנומס להפסיק אותו) ההרצאה שלו התארכה מעבר לזמן שהוקצב לו. זה בא על חשבון זמן ההרצאה של ניר קוריס "מיתוג חיובי במדיה חברתית" וחבל שכך. ניר קוריס, מייסד ומנכ"ל חברת YOO Interactive לשיווק, מיתוג וניהול פעילות גולשים במדיה החברתית, הוא בחור מוכשר בן 28 וחמוד מאד (ישבתי לידו בכנס וקצת "חפרתי" לו, אבל הוא ענה בנימוס רב קריצה).

 

הוא מאמין שלא צריך להאשים, אלא לעשות, ליזום ולקחת אחריות. הוא סיפר על כמה פרויקטים אשר בהם הוא רותם את המדיה החברתית לטובת שיפור התדמית של מדינת ישראל בעולם. ניר ריגש את הנוכחים ביוזמות שלו וזכה לתגובות נלהבות. משמח מאד שיש צעירים כמוהו, כן ירבו.

 

יהונתן קלינגר בהרצאתו "הפרטיות האישית מול חכמת ההמונים" דיבר על איבוד השליטה על הפרטיות ברשתות החברתיות. יש צורך לקבוע בהן גבולות, כדי שהחברים שלך יידעו מה מותר ומה אסור להם לעשות עם המידע עלייך ברשת החברתית. רק על ידי יצירת מערכת כללים ברורה יהיה אפשר לשמור על פרטיות. הנה קישור למצגת של ההרצאה.

 

הרצאתה של תמי נויטל "איך ליצור סביבת עבודה אפקטיבית במדיה החברתית?" התמקדה בשימוש בתוכנות עזר וכלי עדכון אוטומטיים להקלה על העומס בעבודה השוטפת ברשתות חברתיות. מכיוון שיש צורך כל הזמן לעדכן, לפרסם ולענות על תגובות, כלים אלו עוזרים לחסוך זמן ומספקים ממשק נוח לעבודה.

 

יגאל חמיש, מומחה לניהול ידע, שבקורס שלו פתחתי את בלוגי, הרצה על "ניהול נוכחות מקוונת ברשת: מה ארגונים עושים ומה הם צריכים לעשות".  לדעתו הארגונים לא משתמשים נכון בנוכחות המקוונת שלהם. השימוש הוא בעיקר חד-כיווני, לפרסום עצמי, בזמן שהוא צריך להיות דו-כיווני, כדי ליצור דיאלוג עם הלקוחות על מנת לדעת מה הם רוצים. את הפוסט של יגאל אודות הכנס אפשר לקרוא כאן.

 

ההרצאות הנוספות לא חידשו לי הרבה. חלק מהמגמות ששמעתי עליהן בשנים קודמות ממשיכות ומשתכללות, כמו ריבוי היישומים לסלולארי והצורך לספק מידע תלוי מיקום גיאוגראפי.

 

אין ספק שאנחנו חיים בזמנים מעניינים עם שינויים רבים בדרך בה אנו צורכים מידע.

נכתב על ידי , 23/5/2011 20:51   בקטגוריות info מידע, Information Science, ספרנות -מידענות, כנסים, רשתות חברתיות  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-26/5/2011 17:28
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 69




135,223
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)