לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2007    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2007

יום הבלוגים הבינלאומי 2007


 

למרות שכבר פרסמתי פוסט היום ואני לא נוהגת לכתוב כל כך הרבה, אני חייבת להתייחס לנושא החם – 2007 Blog Day  מפאת כבוד למורי ורבי יגאל חמיש.

אעשה את זה בקיצור, עוד לא התחלתי את הבישולים לשבת, ואמליץ על 5 בלוגים.

בחרתי להתייחס לבלוגים מקצועיים הקשורים לספרנות, מידענות, מידע וידע. הקריטריונים יותר אובייקטיבים וזה יותר קל לי.  אני ספרנית במכללה להכשרת מורים.

1.      יגאל חמיש מורי ורבי שהכניס אותי לעולם הבלוגים. מומחה בניהול ידע

2.      סמדי – ספרנית מקצועית ביותר במכללת  כנרת בעמק הירדן

3.      מידע'לה – בלוג שעוסק בחינוך למידענות, בנוסף לפוסטים עצמם יש לה רשימות של קישורים לאתרים מאד מעניינים בנושא מידענות

4.      יענקל – למידה, אינטרנט... ומה שביניהם. מנסה לשלב בין תהליך הלמידה לאינטרנט. מעניין אותי גם הצד המידעני וגם הצד שקשור ללמידה.

5.      צמתי מידע – אתר למידענים ולמנהלי מידע ותוכן. כולל פוסטים מעניינים של הרבה אנשי מקצוע שעוזרים לי להשאר מעודכנת במה שקורה בעולם המידענות.

 קישור לאתר הפרוייקט  Blogday 2007 בישראל

קישור לפרוייטק הבינלאומי

קישור לאתר הרשמי של technorati

נכתב על ידי , 31/8/2007 12:44   בקטגוריות אינטרנט, BlogDay2007, בלוגוספירה, ספרנות -מידענות  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-2/9/2007 22:29
 



פרויקט לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה


בעקבות קריאה על היוזמה היפה של אורי קציר להרכיב לוח ימי הולדת של בלוגרים החלטתי להשתתף בפרויקט. זאת דרך כל כך נחמדה לקשר בין בלוגרים וזאת הזדמנות לגלות בלוגים מעניינים ולהכיר את האנשים שכותבים אותם.

אני אוהבת ימי הולדת, אין לי בעיה לגלות את גילי, אני בת 52 ו"הרווחתי" כל שנה ביושר.

גדלתי בחוץ לארץ ונולדתי ב-14 לדצמבר.  מכיוון שחודש דצמבר הוא שיא עונת החגיגיות הנוצריות, חג המולד וסילבסטר, מאד כיף לחגוג בדצמבר יום הולדת. העיר מוארת ומקושטת, החנויות מעוצבות בצורה מיוחדת ויש מבחר עצום של מתנות יפות.

אני תמיד הרגשתי שכל זה לכבודי וזה היה נחמד ביותר.

לא הייתי מודעת שיש לי תאירך לידה נוסף עד שהגעתי לישראל וביקשו ממני במשרד הפנים תאריך עברי. ידעתי שקיים דבר כזה, אבל למה צריך אותו? רק לקיום אזכרות ואמירת "קדיש". בכל אופן זה השימוש היחיד שאני הכרתי עד שעליתי לישראל.

מסתבר שזה לא כך, יש בארץ, בעיקר בציבור הדתי, אסכולה שלמה שטוענת שצריך לנהל את כל החיים על פי תאריך עברי. גם במערכת החינוך חוגגים לילדיי יום הולדת לפי תאריך עברי. גם ניסו לשכנע אותי לחגוג את יום הולדתי בתאריך העברי.

אני חושבת שזאת מחלה ישראלית לשכנע עולים חדשים לשנות כל סממן חוצלארצי שלא נראה להם.

דבר ראשון ניסו לשכנע אותי לעברת את שמי, פה מדובר על כווולם, לא רק דתיים. התנגדתי בחירוף נפש. יש לי מספיק סיבות לסכיזופרניה על רקע עלייתי לישראל, אני לא צריכה להוסיף עוד. השם הזה מלווה אותי מאז שנולדתי, התרגלתי אליו ואני ממש לא רוצה לשנות אותו. (צחוק הגורל, בסוף אני משתמשת בשם העברי שלי במקום הפומבי ביותר שיש - בבלוג!)

לגבי התאריך העברי המצב שונה, מכיוון שגיליתי שיש לתאריך הזה משמעות גדולה. נולדתי בי"ט בכסלו. חודש כסלו ידוע לכולנו כחודש של חנוכה (כ"ה כסלו), אך יש עוד חג חשוב בחודש זה, ידוע פחות. והוא - י"ט כסלו - "ראש השנה לחסידות".

זה יום הסתלקותו בשנת 1772 של המגיד ממעזריטש, ממשיכו של הבעל שם טוב ואחד מגדולי החסידות

משנת 1798 יום זה הפך לתאריך היסטורי בתולדות תנועת החסידות הכללית ותנועת חב"ד בפרט. בשנה זו הואשם רבי שניאור זלמן מלאדי (אדמו"ר הזקן - מייסד חסידות חב"ד ומחבר ספר ה"תניא") בבגידה במלכות, בעקבות עלילת שוא של מתנגדיו. בי"ט כסלו זוכה הרבי מכל אשמה ושוחרר מהכלא. יום זה פתח עידן חדש בהפצת תורת החסידות והוכרז בין החסידים כחג הנקרא "חג הגאולה". עד היום חוגגים אותו חסידים בכל רחבי תבל.

חג הגאולה – י"ט בכסלו באתר של צעירי חסידות חב"ד.

מנהגי חג הגאולה באתר של צעירי חסידות חב"ד

היום אני ממשיכה לחגוג בתאריך הלועזי -  old habits die hard, אבל יש לי מודעות גם לחשיבות של התאריך העברי. יש לי כמה חברות שמתעקשות לברך אותי דווקא בתאריך העברי ואני מקבלת את ברכותיהם בשמחה כי מהן אני מקבלת את הברכות הכי יפות. 

נכתב על ידי , 31/8/2007 11:43   בקטגוריות אישי, אני, בלוגוספירה, יהדות  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-9/9/2007 09:17
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)