לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פקעת צמר ומסרגות


כל הנושאים סביב סריגה, תפירה ובכלל עבודת יד.

כינוי:  klubok

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2007

ריגה


לפני חודשיים ביקרתי בעיר מולדתי  ריגה – בירת לטבייה. פעם אחרונה הייתי שם לפני תשע שנים. הפעם גיליתי הרבה שינויים גם בעיר וגם בעצמי. 

  נתחיל מזה שלפחות פעם בחצי שנה יש לי חלום שאני באה לריגה. קודם כל הולכת לחנות תכשיטים לבחור לי משהו מאמבר (אני מחובביי האבן), ואף פעם לא יוצא לי לקנות משהו. אחר כך אני מטיילת בעיר העתיקה, מבקרת בספרייה שבה עבדתי, ולפעמים עוברת במקומות אחרים מלאים בתים בסגנון אר-נובו, שאני חולה עליו ובריגה באמת יש המון בתים בסגנון. תמיד אותו תסריט, רק תפאורות מתחלפות – כל פעם עיר נראה אחרת, אבל אני תמיד יודעת שזו היא ריגה.  

  הפעם התגשם החלום במלואו – ידעתי שאני נמצאת בעיר שלי, שמחתי לראות שוב אותם בניינים, לפגוש חברים, אבל כל הזמן הרגשתי זרות וניכור. כפי שאמר פילוסוף יווני – לנהר אחד אי אפשר להיכנס פעמיים.

אי אפשר לחזור לעשר שנים אחורה. גם עיר השתנתה גם אני השתנתי – כל אחת בדרך משלה.

    בריגה בנו הרבה בניינים מודרניים גם במרכז העיר – נעלמו גינות קטנות שהיו בפינות הרחובות, ואילו הופיעו המון מכוניות (דרך אגב, יוקרתיות ויקרי ערך) ופקקים ארוכים שלא היו פעם ורחובות הפכו לחניונים צפופים.

  אנשים נראו לי שונים כי גם  אני השתניתי וכבר התרגלתי למראה ישראלי – פחות מתוחכם ויותר רגשי.  חדרה גלובליזציה גם לכאן – יש חנויות של כל המותגים, אפילו של קסטרו  שלנו, ורשתות של מזון מהיר וגם מחירי דירות כמעט כמו אצלנו.

 בריגה התחילה אהובתי הגדולה לאדריכלות וזה לא פלא כי ריגה נחשבת לפנינת אר-נובו. כאן אפשר לראות אוסף צילומים של הבתים בסגנון.

   עד גיל 12 גרתי בבניין הזה

בסגנון יוגנדסטיל שהוא חלק מאר-נובו. לריגה היו קשרים אדוקים עם גרמניה ובעיר התגוררו הרבה גרמנים – רובם התייחסו לאינטליגנציה ואנשי עסקים עשירים.  

 דירתי אחרת גם היא הייתה בבניין בסגנון אר-נובו:

 

חזית של הבניין תכנן אדריכל מיכאיל  איזנשטיין – אביו של במאי מפורסם סרגיי איזנשטיין שנולד בריגה.

כל הצילומים באתר של מיכאיל  איזנשטיין בוויקיפדיה  הם צילומי בניינים בריגה.

חלון שלי הוא מעל המעבר מקושט בראשי נשים ואורנמנטים מתוחכמים .

בניין סמוך לביתי גם הוא היה פרי עבודתו של מיכאיל  איזנשטיין.

    

הצילום נלקח מאתר של WIKIPEDIA

ובניין ממול שכל יום ראיתי אותו מחלון  וממנו הייתי מתחילה בקרים שלי גם הוא בסגנון אר-נובו.

 

הצילום מאתר של space pirates ויש שם עוד הרבה תמונות עם הסברים.

 

איך אפשר לא לאהוב אדריכלות אחרי זה?!

נכתב על ידי klubok , 25/11/2007 11:33   בקטגוריות ריגה, תמונות  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לklubok אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על klubok ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)