לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

זיווגים


מקום ממנו אני מקווה שיצאו זוגות מאושרים וגם נושאים אחרים. פרטים נוספים בפוסט הראשון .

כינוי: 

בת: 68





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

נובטופיה


קראתי לפני זמן מה  http://www.nrg.co.il/online/35/ART1/491/609.html

על תוצאות מחקר על ההשלכות של התחממות כדור הארץ .

אחד המגיבים המכונה QUACK כתב : "ביום שיזוהמו כל המים על פני כדור הארץ, כל העצים ייכרתו, והדגים האחרונים יילכדו, רק אז אולי יבינו בני האדם שאי אפשר לאכול כסף." .

ואני אומרת שרק בחברה נטולת כסף האנושות תוכל לקום להגן על האינטרסים שלה  ולמנוע  השמדה עצמית.

אם אתם תוהים מהיכן הבאתי את הרעיון על חברה נטולת כסף אספר לכם כי לפני כשלושים שנה נתקלתי בספרון ששינה את חיי . זה היה טקסט רהוט ופשוט מאד לקריאה שתיאר סדרת מפגשים של חבורה אשר נחשפת תוך כדי המפגשים לחיים בעולם אוטופי . הטקסט כתוב כסיפור המסופר בגוף ראשון. המספר מגדיר את עצמו נובטופיסט ומציג בפני חבריו את נובטופיה . תוך כדי קריאת הספר עברתי יחד עם חבריו של המספר תהליך שהחל מספקנות גמורה  והסתיים באימוץ הרעיון והפנמתו .

שנים הסתובבתי, בהשפעת הספר, עם הידיעה שהעולם יכול להראות אחרת  . שבני אדם לא צריכים להיות עבדים של השיטה או חיילים של אף אחד  , שניתן לחיות בחברה לא היררכית לא חומרנית וחסרת פקידים ושרים, שוטרים ופושעים ,חוקים ועונשים, בנקים ובורסות  שיווק וקידום מכירות או במילים אחרות מבלי שנאכל האחד את השנייה למען הישרדותנו ובלי כל אותם דברים  שאנחנו כולנו שונאים במציאות העכשווית.

ניסיתי להעביר את הבשורה לעוד אנשים .קניתי בזמנו כמות נכבדה של עותקים מהספרון וחילקתי בין חברי , קיוויתי שאלבה  את אש המהפכה שגחליה רוחשות מתחת לפני הקרקע . האמנתי שחבר יביא חבר ושנהפוך לגרעין המהפכה . זה לא קרה . לבסוף השאלתי את העותק האחרון שהיה ברשותי והוא לא הוחזר. המשכתי להתהלך עם הרעיון ומדי פעם לספר עליו למישהו ותוך כדי כך לחפש בכל הזדמנות עותק מהספר שהמהדורה היחידה שלו אזלה. העולם התחיל להיות אפרורי ופנטזית הנעורים שלי לשנות את העולם נרדמה לה למספר שנים.

חלפו שנים ונולד לו האינטרנט. גם אני התחלתי לגלוש וככל שהגלישה שלי היתה יותר ממוקדת למדתי יותר על  פורומים וקומונות על ויקיפדיה ושאר מיזמי ויקי , על תוכנות הקוד הפתוח ועל רוח האינטרנט כעולם אלטרנטיבי ללא גבולות ועם שיתופי פעולה רבים שלא למטרות רווח . החלום הגנוז שלי החל להתעורר וראיתי באינטרנט מנוף למה שאני קוראת המהפכה השקטה . מהפכה שמתרחשת מעצמה מכח הפצת מידע .

 חיפשתי ברשת פרטים על שמעון פרי - האיש שכתב את נובטופיה ,מצאתי כמה מילים על האיש . צויין שהוא היה האנרכיסט הישראלי הראשון או משהו כזה. חיפשתי עוד חומר עליו ועל ספריו ולא מצאתי כלום ואז גיליתי עוד ספר שהאיש כתב : "הישראלי הנחמד" . שוב זללתי ספר , וזה לא קורה לי הרבה , שוב נותרתי בשוק .זהו רומן סטירי על מצליחן ישראלי ,קומבינטור לתפארת מדינת היהודים. קראתי את הספר לפני כשנה , הוא נכתב לפני כשלושים שנה והוא מתאר את המציאות של תקופתו ,שהיתה תקופה נאיבית יחסית, באופן שמשקף את כל מה שכל כך ברור לנו היום על יחסי הון שלטון. הוא מתאר עולם כל כך רקוב ומושחת ויחד עם זאת התיאור שלו כל כך אמין  וכל כך משקף את מה שקורה לנו בארץ ובעולם היום שזה ממש מצמרר .

בנסיונות למצא את ספרו הראשון של שמעון פרי – נובטופיה  מצאתי את גדעון .

http://icard.comrax.com/client/?id=124

 

 גדעון הוא איש שאוהב ספרים שלמזלו מתפרנס ממה שהוא אוהב . הוא מוכר ספרים משומשים ברשת , מאתר ספרים נדירים ושמח לעזור ולתת מהידע הרב תחומי העשיר שלו. נפלתי על האדם הנכון . הוא הכיר את שמעון פרי אישית והיה מיודד איתו .הוא גם השיג לי עותק של נובטופיה וקראתי אותו שוב כעבור 30 שנה. זה נשאר בדיוק זה . משכנע פשוט ורהוט באותה המידה . ספר שכתוב בשפה שכל אחד יכול להבין ויחד עם זאת נושא בתוכו רעיון נשגב . די להפיץ אותו בכל הרשת בכל השפות בכדי לנטוע את גרעין המהפכה.

עכשיו כל שנותר לי הוא להצליח לאתר את חיה(ששם נעוריה הוא יוקר) אלמנתו של שמעון פרי ולבקש ממנה רשות להשתמש  בספר . אני מחפשת אותה כבר חודשיים ללא הצלחה . אם למישהו יש קצה חוט , יבורך.

בנתיים למדתי מגדעון שתורתו של פרי נובעת /נשענת / מושפעת מתורתו של אלברט איינשטיין  הולוסופיקה . אני מתכוונת בעזרת גדעון , שהבטיח להשיג לי את הספר ,ללמוד את הנושא לעומק .

 

 

נכתב על ידי , 4/1/2007 12:41  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דורית ב-26/1/2007 13:55



3,506
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החיים כמשל , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדורה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דורה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)