לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כבד את עצמך ואת הזולת


מים גמישים ,רכים ,מלטפים ומרככים אבן ....

Avatarכינוי:  maylo

בת: 75

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

זה היה בחג סוכות


 

 

הימים שנות ה-50 המאוחרות אולי 56 אולי 57 אני לא זוכרת בדיוק, גרנו במושבה קטנה במרכז הארץ הדירות ניבנו כחצרות סגורים , כמו האות ממם סופית. אך פתח היה  בפינה בכדי להיכנס לחצר ומיישם   למסדרון ארוך שבוא דלתות לחדר של כול משפחה , בקצה כול מסדרון היה שירותים משוטפים  לכול דירי המסדרון . כול משפחה קיבלה יום בשבוע להתקלח וביום הזה היה תורה לנקות את המקלחת ובית השימוש .

בחדר האחרון גרה "יפיפייה".   אישה ערירית שעלתה מהונגריה קטנת קומה רזה שפתיה משוחות תמיד באודם אדום כדם, ציפורנים ארוכות משוחות בלק אדום.  באותם זמנים זה היה מאוד צורם. אנחנו הילדים רצנו ושרנו לה והיא שיתפה פעולה ולא נעלבה וסיפרה לנו סיפורים על המשפחה שיש לה באמריקה הרחוקה . ליפיפייה היה צחוק צייצני שהולך רברס   חי חי חי חי ......... ששמעו אותו בכול החצר. כאשר היה טורה לנקות את השירותים   יפיפייה ביקשה מאימי לנקות במקומה כי פחדה שהציפורנים ישברו .

         בוקר אחד דלתה של יפיפייה לא ניפתח והיא לא יצאה מחדרה, זה היה מוזר אך כול הדירים חיכו אד הצהרים , בצהרים נקשה אימי בדלת ולא היה תשובה .

יפיפייה , יפיפייה , זה משונה אמרה יפיפייה את חולה אך שום קול לא יצא מהחדר.

אבי פנה לבעלת הדירות גברת קלפקוף אישה עבת  גוף שריח של עופות נדף מימנה ,הגברת קלפקוף הייתה קצבית  . התגלגלה הגברת הכבודה לדירה נקשה בדלת ושזו לא נפתחה הוציאה את צרור המפתחות פתחה את הדלת צחנה של בושם זול יצא מהחדר , ובחדר אין איש הכול נקי ומסודר אך ריק מתמונות , המזוודה נעלמה   .היא בכתה היא לא שילמה לי שלושה חודשים .מאחור נישמה קולו של יענקל'  הקטן היא נסעה לאמריקה .

  מזה שאלה אימו ותפסה אותו באוזנו איך אתה יודע היא , היא אמרה שיש לה משפחה באמריקה הוספתי אני , אימה של יענקל' אישה דתית והיה לה מאוד קשה לגור בשכנות עם יפיפייה .

עברו חלפו הימים . ראש השנה, כיפורים , הנה ומתקרב חג סוכות אספנו סכך  מעץ האיקליפטוס בחצר האבות הכינו שלד לסוכה , האימהות נתנו סדינים ישנים , מפות קרועות .אנחנו הילדים הכנו קישוטים מעיתונים ישנים סלסילות ששמים אבן במרכז בכדי שהיה משקל .מתחו חוט חשמל מאחד הדירות והיה אור כמה שמחנו צעקנו כול הילדים אור    !   !  !     

 אבא של יענקל' חזר מבית הכנסת ובידו -4-המינים כול הדירים הגיעו לסוכה לשימוע את הברכה ולשיר סוכתי הסו

חי חי חי.......נישמע בכניסה לחצר יפיפייה נכנסה ובידה חבילה גדולה כול הילדים רצו ליקירתה פתחה יפיפייה את החבילה וחילקה מתנות לילדים בגדים , משחקים , צעיפים בכול מיני צבעים ההורים עקמו את העף והילדים שרו ורקדו . יפיפייה נכנסה לחדרה .

 

כעבור שבוע שוב לא נפתחה החדר של יפיפייה ושוב קראנו לגברת קלפקוף אך הפעם הסוף היה עצוב יפיפייה עברה מהעולם ,יום אחרי שמחת תורה .

 

כעבור חודש אני זוכרת טוב ירד גשם ירדה אלינו גברת קלפקוף לידה עמד איש מכופתר בידו תיק שחור כול הדירם מהדירות השכנות ניכסנו לחדרינו ,

יפיפייה הורישה את כול כספה לדירים ברחוב ביאליק  9 שווה לכול ראש .

 

 

         לזיכרה של יפיפייה שמעולם לא ידנו את שמה האמיתי .  

 

 

נכתב על ידי maylo , 27/9/2007 22:00  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-1/10/2007 19:45
 



שבעת האושפיזין שלי


 

שבעת האושפיזין שלי הם :

 

נלסון מנדלה   איש גדול מהחיים נלחם לשוויון זכיות של השחורים בדרום אפריקה, ישב שנים בכלא ,  לא יום לא יומיים, לא חודש לא חודשיים , לא שנה לא שנתיים.  האיש הגדול הזה ישב עשרות שנים. ושיצא לחופשי בשביל עמו מחק את הטינה הנקמה .

ישב  עם שוביו דיבר ופתר בעיות , פתך את דרום אפריקה לדרך חדשה, הדרך ארוכה עדין אך מנדלה עשה צעד חשוב וגדול .

רוצה אני לשבת בסוכה ולשאול אותו איך עושים את זה (  הלוואי בין ארצות ערב כולל הפלסטינאים ובין ישראל ).  

 

בני הנינים שלי   דור ההמשך שלי לשימוע ולדעת רק לשעה מה חדש בשנים  הבאות איך ילדי נכדי ניני וילדיהם מצאו את דרכם בחיים ( מה לעשות יצר הסקרנות גובר  

 

עובר אורח  איש מהישוב, אלך ,אדם או אישה סתם לשיחה של יום יום על החיים ,לשיר הנה מה טוב ומנעים שבת אחים גם יחד . ולהיות פתוחים  לאנשים חדשים .

 

המורה הראשונה שלי  לומר לה שסלחתי לה על השנה הקשה שבו היא לימדה אותי כי אז לא ידעו מה זה דיאסלקט  והיפר אקטיבי .

 

אלביס פרסלי אליל נעורי ששעות ישבתי , רקדתי שמעתי את שירו (אני שומעת את אימי צועקת סגרי את הרעש הזה כואב לי  הראש ) .שישיר לי ונרקוד עד הבוקר  .

 

 

דודתי היקרה  שהייתה לי כאם חברה אשת שיחה והיא מאוד חסרה לי בשנים האלו לצערי נפתרה  לפני 3 שנים , אני מרגישה מאוד בחסרונה

 

ובסוף היקרים לי מכול

בני כלתי נכדותיי שנשב ביחד עם כול האורחים נואכל נשיר נרקוד נספר סיפורים  וחשוב נתחבק נריח אחד את השני כי הם חסרים לי מאוד כול השנה ( בשנה הבאה בהרצינו הקטנה )

 

  

                           ותבוא שלווה על הארץ

 

                                 חג- שמח

 

נכתב על ידי maylo , 26/9/2007 18:34  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של shakti g ב-30/9/2007 17:52
 



אני אוהבת את הסתיו


 

 

 ערב ירד על המושבה הקטנה שלנו. מהפרדסים הרוח מגיע,עם  ריח נעים של הדרים

משחר ילדותי הריח הזה מלווה אותי ,

,אני קוראה לזה ריח הסתיו . 

יושבת אני במרפסת השמש אט יורדת כאילו לא ממהרת לשום מקום .

בשמים עט ציפור לחטוף את ארוחת הערב רגע לפני שבו לקינו שם ודאי מצפים הגוזלים .

     יובל !  יובל !  מרחוק נישמע קולה של אם שקוראת ליבנה לשוב הביתה .

אני אוהבת את הסתיו, ביום לא כול כך חם פחות מזעים  . בערב נעים עוד לא כול כך קר זה משהו ראשוני דקה לפני משהו..... ציפייה לפריחה ראשונה  אנו חשים בגופינו את השתוקקות לגשם .

    זה כמו השחר רגע לפני הזריחה .

    זה כמו צמא למים רגע לפני הלגימה .

    אני אוהבת את הסתיו .   

 

 

 

 

 

                                                      חג שמח

נכתב על ידי maylo , 25/9/2007 23:37  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של mother 1 ב-28/9/2007 20:52
 



לדף הבא
דפים:  

17,068
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmaylo אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על maylo ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)