לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כלב שחור


מוסיקה, אומנות ותובנות.

Avatarכינוי: 

בן: 33

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2009    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2009

ואחרי הכל, אתה כבר לא הוונדרוול - אואזיס מתפרקים





אחרי 20 שנות פעילות, הבלתי נמנע קרה; אחרי אינספור שערוריות ורגעים מבישים, הלהקה עם האגו הכי גדול בהיסטוריה של הרוקנרול מתפרקת; מכות, ריבים וחילוקי דיעות בין האחים גאלאגר תמיד היו בכותרות, וחלק בלתי נפרד מאופיה ואורח חייה של הלהקה; עם זאת, המצב הפעם שונה לחלוטין. חדי האבחנה כבר יכלו לראות את זה קורה. בזמן האחרון עננה עפפה את אואזיס, עם משב רוח היסטרי של שמועות. כבר מס' חודשים ישנם ספקולציות לאלבום סולו של נואל, אם כי אף אחד לא חשש שפרויקט שכזה עשוי לטרפד את האלבום הבא של אואזיס. כמו כן, אואזיס הפציצו בטור ענק שלא בייש את תור הזהב שלהם, עם הופעות ענק במנצ'סטר, לונדון, דרום אמריקה ועוד. אך ההתנפצות הראשונה של הוונדרוול החלה עם ביטול ההדליינינג סלוט בפסטיבל V, שם החלו להבין המעריצים שהמצב לא טוב. ליאם מיהר להצהיר שמדובר בביטול עקב מחלה, אך העובדה שבגיליון הקודם של NME, בכתבת שער, הכריז ליאם ש"בפעם הראשונה בחייו אין לו זין של מושג מה קורה עם אואזיס", לא הוסיפה להם נחמה. גם הצהרה של אישתו של ליאם ש"אואזיס נצחית ולא תתפרק לנצח", בצורה סרקסטית למדי רק הוסיפה אש למדורה.

והיום, אחרי ביטול הופעה גדולה שניה של אואזיס במסגרת פסטייל א-סיין פאריז, הודיע נואל גאלאגר סופית: הוא עוזב את אואזיס. "עם עצבות גדולה, אך גם הקלה מסוימת, אני עוזב את אואזיס היום. אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים, אבל אני לא מסוגל לעבוד עם ליאם ולו עוד יום אחד", הצהיר נואל. שמועות רבות רצות באינטרנט על מריבה גדולה מאחורי הקלעים של ההופעה המתוכננת בפאריז, על כך שליאם ניפץ את הגיטרה של נואל. "דקה לפני עליה לבמה, ליאם מנפץ לנואל את הגיטרה!!! מריבה גדולה!!!", הטוויטה הזמרת הסקוטית איימי מקדונלד בטוויטר האישי שלה.

אחרי 20 שנות פעילות של חלוציות בתחום הבריט-פופ, חלק בלתי נפרד מהמוזיקה של שנות ה90 בפרט, ופנתיאון תקופות הרוקנרול בכלל - אואזיס מתפרקים. את דעתי, רוב קוראיי כבר קרוב לודאי שיודעים. אינני מכחיש את העובדה ש2 האלבומים הראשונים שלהם הם יצירות רוקנרול מופתיות, בעלות המנונים של דור שלם - שיזכרו לעוד שנים רבות, אך בעיניי אואזיס תמיד היו ואולי גם תמיד יהיו - הלהקה הכי אוברייטד בהיסטוריה של הרוקנרול. כי אם קיום הלהקה מתפרס על 20 שנה, 5 שנים של יצירה מוזיקלית פוריה ואל-זמנית, מכאן ש15 שנה לוו בעיקר בשערוריות, אגו מנופח יותר מבונו, לכלוכים, מכות לכתבים/צלמים וגידופים של אמנים שונים וחברים לתעשייה - ולא בהמשכיות מוזיקלית מעניינת ומסקרנת; אואזיס היא להקה שחיה על ריפיט ואי-רלוונטיות למשך תקופה של יותר משלושתרבע קריירה. נכון, הטור האחרון שלהם בהחלט היווה הצלחה גדולה; נכון, הם עדיין ממלאים איצטדיונים ואנשים מכל הגילאים נוהרים להופעות שלהם, וזה יזדקף תמיד לזכותם - אך מה השיר האחרון שבאמת זכור לכם מהאלבום האחרון של אואזיס? או אפילו מהאלבום השלישי שלהם? ובנוסף, מתי הייתה הפעם האחרונה ששמעתם על אואזיס באופן חיובי בלבד ולא בהקשר שערורייתי וצהוב?

בעיניי, הפירוק הזה הוא לא מקרי - הוא מסמל סוף תקופה. עם כתבות סיכום העשור הזה, ישנה תחושה של סיום והתחלה של משהו חדש. האינדי/פוסט-פאנק של שנות ה2000 סוגר את שעריו ונכנס לדפי ההיסטוריה, ומפנה מקום לעשור הבא ולמוזיקה חדשה ומסקרנת אשר באה עלינו לטובה; ובתקופה כזו, אין משהו סמלי יותר מהתפרקותה של להקה שכבר שנים רבות אינה רלוונטית, ואינה מחזיקה יותר בלפיד ההשראה והשינוי, שכבר שנים רבות אינה סוחפת אחריה דור שלם של אומנים ללכת בדרכה שלה. ניתן להסתכל על המקרה הסמלי הזה כעל דבר-מה עצוב, אך כפי שכתב נואל, גם בעל שמחה והקלה גדולה - שכן הכל הוא בעל חלוף, אפילו חומות פלא; כל להקה גדולה, תהיה אשר תהיה, סופה להעביר את הלפיד לאומנים חדשים, שימשיכו לשנות את המוזיקה, לרענן אותה ברוח נעוריהם ובאימרה החברתית שלהם, ולהוות סאונדטראק של דור שלם, תקופה שלמה.

"תהילת הבוקר" של אואזיס נגמרה סופית, אך אל לנו להסתכל בכעס; עתידה של המוזיקה ורוד יותר מתמיד
רול וויט איט,
נתי.
נכתב על ידי , 29/8/2009 10:09   בקטגוריות מוסיקה, מוזיקה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



95,508
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , פילוסופיית חיים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFranky Hoon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Franky Hoon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)