לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כלב שחור


מוסיקה, אומנות ותובנות.

Avatarכינוי: 

בן: 33

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2010

ניו אקט: Tame Impala





פעם בהרבה, הרבה זמן מגיעה להקה אחת שגורמת לי להתרגש כך; אחת שתגרום לי לזרוק הרבה תוכניות לפח, בין היתר, מהדברים שתכננתי לעשות כאן בבלוג בעדכון הבא, אבל סקרו דיס, הנה הדבר הגדול הבא - טיים אימפלה ("Tame Impala" - "לאלף אנטילופה", איף יו וויל), פור פיס-בנד (טריו בסטודיו, ארבעה בלייב) מאוסטרליה, לבושים כאילו בזה הרגע נעלו את הסאמר אוף לאב, הם לא פחות מהקרים/הנדריקס אקספיריינס של 2010.

ב05' הקים סולן וגיטריסט הלהקה קוין פארקר את ה"Dee Dee Dums", צמד בלוז/ג'אז/סייקדליק שכלל את פארקר על התופים ובחור בשם לוק אפסטיין על הגיטרה. אחרי זכייה איזוטורית בתחרות בפסטיבל הגיעה גם זכייה במקום שלישי ב"דבר הגדול הבא" האוסטרלית. אבל ההתעניינות נשארה בינונית, והשניים עברו תהליך התפכחות; לוק עובר לנגן עם להקה חדשה ("Superpuss") ופארקר עובר לבייבי החדשה שלו, הגיטרה, תוך כדי הקמת "Tame Impala" עם חבר הילדות דומיניק סימפר על הבס, ובד-אסס דראמר העונה לשם ג'יי ווטסון. לייב, זהו ניק אלברוק על סינת' ועוד גיטרה; אחד הדברים המבלבלים בלאלף אנטילופה (סטגדיש), היא העובדה הקצת מגוכחת-קצת מגניבה, שלפעמים הם פשוט מחליפים כלים מהופעה להופעה. בסטודיו, שלושת הפרינסיפל ממברז מנגנים כמעט על כל הכלים יחדיו; חיפוש פשוט של תמונות תחת השם "Dominic Simper" יזכה אתכם בחלק מן התמונות ב-Dude עם השיער השחור, ובהוא או ההיא שעדיין לא החלטתי אם הוא בן או בת - פשוט בגלל ששניהם מנגנים גם על הבס וגם על הגיטרה השניה, ולכל הופעה עם פשוט עולים עם ההרגשה שלהם באותו רגע. גימיק מרשים, זה נכון, אבל זה בטח ימאס מתישהו, וחוץ מזה, באמת מפריעה העובדה שגם אחרי חיפוש של שעה בגוגל אני עדיין לא בטוח מי זה דומיניק;


ניק? דומיניק? ביטס מי.

"אנחנו מצפים לאיזה 15 איש", אומר קווין לקראת הופעתם הראשונה בUK, וכמו כן הופעתם הראשונה אבר מחוץ למדינת הקנגורו - תגובה קצת מוזרה ללהקה שחתומה במודיולר רקורדינגז, ה-לייבל האוסטרלי שהחתים את וולפמאת'ר והאבלנצ'ז; יריית הפתיחה לבאזז המטורף סביב האנטילופות החלה איפשהוא ב08' (כבר לפני שנות אור במונחים אינטרנטים), כאשר הלהקה הוציאה סלף-טייטלד EP הכולל את הסופר-פאקינג-סמאש-אינטרנט-היט "Half Full Glass of Wine", שכאשר קוין העלה את הוידאו שלו ליוטיוב, הוא ממש לא ציפה לכמות כזאת מטורפת של תגובות. הקליפ, מלווה בסייקדליק סיקסטיז שיט כמיטב המסורת, כמו כן השיר עצמו אשר מלווה במקצב וריף בלוז רוק פנטסטי, שלא לדבר על השירה ואפקט הגיטרה בו קווין משתמש לרוב, העלו את ההשוואות הבלתי נמנעות לקרים - השוואה שמתחילה לעייף כבר את הלהקה. "אני מניח שקרים הייתה ההשפעה הכי גדולה בעת הכתיבה (של "Half Full Glass of Wine"), אבל השיר הזה הוקלט למעשה לפני ארבע שנים, קצת מייאש שזה השיר שכולם מכירים, אבל אי אפשר לעצור אנשים מלאהוב אותו"; בחיים הקצרים של הלהקה, הם הספיקו כבר לחתום כאמור בלייבל גדול ותוך כדי גם להגיד חתיכת "לא" למפיקים עם שמות גדולים ועיניים נוצצות בעקבות האזנה לEP שלהם, ביניהם גם כריס גוס שהפיק את קווינז אוף דה סטונאייג'; "הקטע עם מפיקים הוא, יש להם את האג'נדה שלהם, הם רוצים לשים את הפוטפרינט שלהם על המוזיקה - זה לא מה שאנחנו רוצים, למרות שקיבלנו כמה הצעות מטורפות כמו כריס גוס, וזו בהחלט הייתה החלטה קשה לדחות את ההצעה", אומר קווין, שמפיק ועורך את כל ההקלטות בביתו.

אז הזמן עבר לו מעט והנה אנו בתחילתו של עשור חדש; אלבום הבכורה של טיים אימפלה ("InnerSpeaker") יצא רק לפני חודש וחצי והם הספיקו כבר להפוך ליקירי "Pitchfork" ו-"NME", תוך כדי טור מטורף ברחבי העולם כלהקת החימום של MGMT (אותם קווין אוהב במיוחד, "הם כ'כ אבסולוטים ומדהימים בלייב, "Siberian Breaks" הוא טראק מדהים") וכמובן - סינגל חדש שתופס את מקומו המעצבן של "Half Full.." כחביב הקהל - "Solitude is Bliss" המיינד-בלואינג (גם הוידאו עצמו). נתקלתי בטיים אימפלה לראשונה תוך כדי קריאה עליהם בפיצ', וקליק אחד חסר חשיבה ומאוד זומבי-לייק על הוידאו של "Solitude is Bliss". מהרגע שהריף התנגן לראשונה - דאטס איט, ליבי נשבה בקסם האנטילופות; ורדיקט קצר על האלבום: מהטראק הראשון ועד לאחרון, מעולם לא תרגישו קרוב יותר לסייקדליק הארד/בלוז רוק של הסיקסטיז, "InnerSpeaker" הוא יקום מקביל חדש ומטורף לתקופה ההיא, עם מספר שינויים; ראשית כל, הוא יוצא ב2010. כל המשתמע מכך היא ההפקה והסאונד הנהדר של היום; "Desire Be Desire Go" למשל, נשמע כמו רימסטרד מלוטש ומהוקצע של קרים (אם היה לי שקל על כל איזכור ל"קרים" שהיה לי פה..); ההשוואות לקלפטון והנדריקס הן בלתי נמנעות, מעבר לעובדה שהיוו השפעה ברורה על קוין והחבר'ה - קוין משתמש כמעט כל הזמן באותו אפקט גיטרה אטום וחסר בהירות שהזכיר את "Disraeli Gears", ואת הנדריקס בחיפוש אחר סאונד משלו (העובדה שהנדריקס בעצמו הושפע מקרים, מוסיפה כאן מעט פילפל לסיפור). התוצאה אומנם מרהיבה ביופיה, אבל כן - האלבום הזה אכן סובל בסופו של דבר מסוג מסוים של מונוטוניות וחוסר גיוון, מה גם שמדובר בשירים ארוכים מאוד יחסית. ועם כל האהבה והשפעות העבר, טיים אימפלה ניחנים בין היתר גם בסאונד מאוד אלטרנטיבי וחדשני שמוסיף הרבה עניין וחדשנות לסיפור; "Solitude Is Bliss" הוא סינגל נהדר (שלא לומר - מטורף) שמכיל בתוכו את היופי של רדיוהד בתקופת "The Bends", בתיבול של הרבה, הרבה סייקדליק שיט. כמו כן, הפקת הווקאלז פה בפרט ובאלבום בכלל מזכירה הרבה פעמים את "Screamadelica" הפנטסטי של פריימל סקרים; ב"Solitude Is Bliss" וכמו כן גם ב"It's Not Meant To Be" מראה קוין גם כישורי כתיבה לא רעים בכלל ("יש מסיבה מטורפת בראש שלי - ואף אחד לא מוזמן", "חברה זה נחמד, בדידות היא ברכה; לעולם לא תתקרבו אפילו לאיך שאני מרגיש", אולי רק נשמע אימו בעת דיקלום אבל פנטסטי בעת האזנה). כמו כן חשוב גם לתת איזכורים לשאר הנגנים, כמו ג'יי ווטסון הפנטסטי שמגיע לשיאו בעיקר ב"Jeremy's Storm" האינסטרומנטלי, ובכלל, מדובר במתופף כריזמטי שיש לו הכל - יצירתיות, סאונד משלו, בחיים לא תוכלו לחזות את הצעד הבא שלו, כמו ג'אמ שפשוט לא נגמר; באשר לדומיניק וקוין, פשוט פאקינ איי וח'ח על הכל - מה באמת אני יכול לומר על חבורת מוטציות-אנטילופות שמנגנות בכל הכלים בסטודיו ומעבדים תפקידי בלוז מושלמים אחד עם השני? "לאלף אנטילופה"? הייתי אומר - האנטילופות הן אלה שאילפו אותי.



מייספייס הלהקה
האתר הרשמי
"Solitude Is Bliss" בלייב

שבת שלום,
נתי.
נכתב על ידי , 26/6/2010 13:14   בקטגוריות מוזיקה, מוסיקה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



95,508
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , פילוסופיית חיים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFranky Hoon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Franky Hoon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)