לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כלב שחור


מוסיקה, אומנות ותובנות.

Avatarכינוי: 

בן: 33

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2013

נקודות למחשבה על השטרות החדשים


1. אתמול ישב אצלי בבאר מישהו ואמר לבעז, "היי, תגיד לי מי זה הבחור הזה על השטר 50 שקלים". בעז שאל אותו, "מי?", והוא ענה לו "אני אגיד לך - למי איכפת!!".

 

2. הניסיון הפתטי של בנק ישראל לשלב אנשי רוח עם כסף הוא מעורר רחמים, ואני לא מעז לחשוב אפילו מה המשוררים עצמם היו חושבים על זה מוסרית ופילוסופית. איך שלא תסתכלו על זה, כסף מודרני הוא נייר. נייר שהערך שאנחנו מעניקים לו מכתימה את האנושות עוד מימי קדם. הנייר הזה, והמספר הבדיוני והלא פיזי שיש לי או לכל אדם אחר בחשבון הבנק, לעולם לא ישתווה למילים ולמשמעות האישית שכל אחד מכם מעניק לשיר שאתם אוהבים ומפרשים כרצונכם. האנושות ככלל ובנק ישראל בפרט מנסה לייפות את מה שאנחנו עושים עם הכסף ע"י תהליך רומנטיזציה. קצת רוח לכולם, מה יש?? וואלק, אבל עובד להם טוב.

 

3. אריה דרעי הוא גאון. כאשר הוא מתלונן על חוסר ייצוג של מזרחים בשטרות, הוא גם מעלה את הנושא של השד העדתי, אשר מעלה אותו שוב על הגל - וגם מוציא אותו כגיבור אשר נלחם בשם השוויון והצדק. פשוט גאון.

 

4. מה שפתטי בנו (עדיין) כחברה היא התפיסה שעל כל דבר אנחנו צריכים לעשות אפליה מתקנת. החשיבה הגזענית היחידה שעולה מתוך כל הדיון הדבילי על השטרות החדשים היא העובדה שכבר כמעט שבעים שנה אנחנו עדיין מסרבים להבין שהכל זה אינדיוידואלי. מכאן בחרו ארבעה משוררים טובים. כי הם משוררים, והם היו משוררים טובים, והם במקרה ארבעה אינדיוידואלים ממוצא אשכנזי. בעיני הועדה-לבחירת-הלמי-באמת-איכפת הם גם המשוררים הכי ראויים להתנוסס על הנייר המגוחך שלנו. אם היו ארבעה אינדיוידואלים טובים יותר שבמקרה היו ארבעה מזרחים, אז הם היו נבחרים במקומם. אבל אין כאלה. במקרה.

נכתב על ידי , 29/4/2013 13:56   בקטגוריות כסף יאמי יאמ יאמ בבטן שלי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הפח הגדול


אני סקרן לדעת, האם העם יתן יד לתוכנית הדבילית הזו לדרדר עצמו שוב לעבר בידור זול ורביצה בכורסא? האם הספירה המזדיינת הזו מעל מסך הטלויזיה שלי באמת אומרת משהו למישהו? האם מישהו באמת חושב שיש איזהשהו ערך רציני ובעל משמעות ל"ניסוי הפסיכולוגי" הזה מעבר לאופיום להמונים, חוץ מקברניטי קשת שמפמפמים דיונים כביכול רציניים בתוכניות הבוקר שלהם וב"מגזין" מאקו? האם מישהו מהצופים ההדוקים קרא את "1984"? שיהיה ברור, בידור זול להמונים היה קיים משחר ההיסטוריה וגם ציינתי את זה פה בעבר, יש לו יתרונות וחסרונות כמו כל דבר בחיים אבל ביום בו ניתן משקל רב לדבר חלול וקל, המצנח יתפוצץ וניפול כולם. יתרה מכך אם הפח הגדול הוא שיא הקונצנזוס בישראל של 2013, אזי אנחנו באמת חברה שחיה בתוך פח ולא סתם פח גדול אלא פח ענק. פח גדול ומצחין שלא שם לב לסביבה שלו, שמעדיף אוננות על פני תרבות, רייטינג על פני חינוך, אינטרסים קורפרטיבים על פני אינטרסים חברתיים ומלחמה על פני שלום. אז שבוע הבא שוב יפתחו דלתות הפח וכולם יביאו ביד על המרקע והחברה שלנו תמשיך לקיים את הסטטוס קוו של לא-איכפת-לי-מכלום-כולל-מעצמי. בתיאבון לכולם.
נכתב על ידי , 28/4/2013 17:42  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





95,508
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , פילוסופיית חיים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFranky Hoon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Franky Hoon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)