לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כלב שחור


מוסיקה, אומנות ותובנות.

Avatarכינוי: 

בן: 33

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2009

הסינגל הראשון של ארקטיק מתוך האלבום הבא, ושוב מייקל ג'קסון


להרגיע את הרוחות, הסינגל עדיין לא יצא - אבל הוכרז מה הוא יהיה, והעוקבים מבינכם כבר מכירים את השיר - "Crying Lightning".



ובלי קשר לכלום, תודה ללינצ' על הגירסה המופלאה הזו של "Smooth Criminal" שהיא שלחה לי זה עתה.
נכתב על ידי , 30/6/2009 14:46   בקטגוריות מוסיקה, מוזיקה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הצד האפל של הקוסם מארץ עוץ.





כידוע לכולם, משחר ההיסטוריה של הרוקנרול קיימים מיתוסים/אגדות אורבניות כאלה ואחרות, אשר בדר''כ מתגלות/מסופרות ע''י 2 סוגים של אנשים: אנשים סקרנים ומשועממים במיוחד עם יותר מדי זמן פנוי, ושקרנים. ב69' התגלה לראשונה המיתוס הגדול באמת, "פול איז דאד" של הביטלס (שזה רק אחד מיני מיתוסים רבים שרק מעצימים את מה שהביטלס היו ככל שהזמן עובר). איזה משועמם התקשר לתחנת רדיו ואמר להם להקשיב ל"רבולושן 9" הפוך, כי הוא חושב שהוא שמע מישהו אומר "טרן מי און דאד מאן". מפה זה רק תפח ותפח, ועד מהרה החלו לנתח אינספור שירים מאחור (ומקדימה), עטיפות אלבומים וכו'. אבל צריך להיות ממש מטומטם בשביל לחשוב שמקרטני באמת מת והוחלף ע''י כפיל, כי בסה''כ מדובר ככל הנראה במתיחה הגדולה בהיסטוריה של המאה ה20. ח'ח ללנון על ההומור המשובח (ואני שם כסף שהוא המוח ולא מקרטני). ב81' התגלו לראשונה המסרים השטניים של "סטיירוואי טו הבן" של זפלין, ע''י מנחה תוכנית רדיו נוצרית. בבדיקה פשוטה ניתן לראות שמדובר באמת. אז איך מסבירים את ההכחשה של הלהקה שנים על גבי שנים? פשוט מאוד. בדיקה מעמיקה של שעות הפנאי של ג'ימי פייג' באותם שנים, ייתן לכם את התמונה השלמה - בזמנו התעניין פייג' בכישופים ומעשי קסם. למעשה היה גם חבר בכת כישופים, וגם יצא עם אחת מן הנשים הבכירות שם. פעמים רבות נצפה פייג' עושה טקסים מוזרים, ומשתעשע עם אותה בחורה בסטודיו. אז האחד ועוד אחד הוא פשוט - פייג' ופלאנט השתעשעו (או שלא) עם משהו שפייג' באמת האמין בו באותם זמנים. מיותר לציין שפייג' התפכח אחרי דקה בערך ועזב את כל המנהגים הפרימיטיבים הללו. וזה למה אני מתאר לעצמי שהם רק השתעשעו.

אני יכול להרחיב כאן שעות על גבי שעות על עוד ועוד מיתוסים וסיפורים נפלאים, אבל סביר להניח שכל מי שקורא את הבלוג הזה כבר שמע על כולם. כולם..אולי חוץ מהסיפור הבא. על הקשר בין "דארק סייד אוף דה מון" ל"קוסם מארץ עוץ" שמעתי לראשונה מהמורה שלי לקולנוע. אבל מאחר והמורה שלי לקולנוע היא אדם קצת..מעופף, בלשון המעטה, היא לא סיפרה לי על זה כמו שהיא הייתה אמורה לספר. היא אמרה שפינק פלויד עשו פעם "סרט משלהם לקוסם מארץ עוץ, עם פסקול משלהם". מה שכל אדם נורמלי יסיק מהמשפט הזה הוא שנעשה סרט שונה לחלוטין מהקלאסיקה הקולנועית "הקוסם מארץ עוץ", ע''י פינק פלויד, עם פסקול משלהם. כמובן שזה היה נראה לי תמוה, בתור אחד שיודע הרבה, אולי יותר מדי, על פינק פלויד (מצטער על הצניעות ) ומעולם לא שמע על כך. אך מאחר ומניית הפינק פלויד שלי עברה כבר ממזמן, לא דיגדג לי לחקור על כך אפילו. מסתבר שהיא גם הביאה את הסרט הזה לכיתה, אבל זה היה ביום שבו חליתי, וסופר לי על כך מאחד הילדים. הסרט הופסק באמצע כי הכיתה הורכבה ברובה מאנשים חסרי סבלנות (או מוח), ש"פינק פלויד" זה הדבר האחרון שיאמר להם משהו. אם כך עדיין לא הובן לי במה מדובר באמת. והנה, בערך שנה מאז הפעם האחרונה ש"הקוסם מארץ עוץ" ו"פינק פלויד" הוזכרו באוזני באותו משפט, המורה שלי להיסטוריה מפרסם את הסטטוס הבא בפייסבוק:

"מי שלא מכיר ישנה אגדה אורבנית שמסתובבת במשך שנים שהפינק פלויד בעצם יצרו מעין פסקול לסרט הקוסם מארץ עוץ בכיכובה של ג'ודי גארדנר. כלומר אם אתה רואה את הסרט ומשתיק את הקול, כל הדיסק של DARK SIDE OF THE MOON מתאים בצורה מושלמת. שנים לא האמנתי אבל מישהו עשה את זה ביוטיוב וז באמת מתאים....מדהים".

אחרי שקראתי את זה, במוח שלי הופיעה מילה אחת - "יוטיוב" בפונט גדול ומודגש למדי. ואז המוח שלי תירגם את זה לפעולות, וישר חיפשתי את מבוקשי. התוצאה היא ששת הסרטונים המדהימים הבאים, שמציגים את "הקוסם מארץ עוץ" כאשר ערוץ השמע המקורי מושתק, ובמקומו מושמע "דארק סייד" של פלויד מההתחלה ועד הסוף:

חלק ראשון - מעבר לתיאום מושלם בין הטמפו של המוסיקה למתרחש, הנה עוד כמה דברים בולטים במיוחד - כאשר השורות "Balanced on the biggest wave you race towards an early grave" נשמעות ברקע, דורותי עולה על המעקה ומנסה לשמור על שיווי משקל. כאשר היא נופלת, באופן פנטנסטי הטמפו משתנה ועוברים לטראק השני שבאלבום, "On the Run".

חלק שני - "טיים" מתחיל בדיוק בזמן בו מתחילה סצינה חדשה ומופיעה דמות חדשה. שימו לב לשלט של מגיד העתידות, "עבר, הווה ועתיד". מיותר לציין לאיזה שיר מקשיבים ברקע. בשורה "Ten years have got behind you" עוברים לשוט של דורות'י מאחור עם מזוודות. בשורה "Home, home again" אומר פרופסור מרוול לדורות'י לחזור הביתה.

חלק שלישי - זה נעשה טוב יותר ויותר עם הזמן. "דה גרייט גיג אין דה סקיי" מתחיל כאן. האם מדובר ברפרנס לטורנדו שבדיוק מתחיל? ההתאמה בין המוסיקה למתרחש על המרקע נעשת כאן עם הזמן למושלמת.

חלק רביעי - הסרט משתנה משחור ולבן לצבע בדיוק כשמתחיל השיר "מאני". כאן אולי מדובר בחלק הכי חלש, אבל חכו, זה עוד לא נגמר.

חלק חמישי - הבלרינות נכנסות בדיוק ב-"Us..us..us..", ורוקדות בתיאום מושלם עם המשך המוזיקה. המכשפה הרעה נכנסת בתיאום עם המילה "Black". השורה "Which is which" יכולה להיות רפרנס להבדל בין המכשפה הטובה והרעה, בתיאום עם המעברים ביניהן על המסך. בשורה "Out..out..out.." המכשפה הטובה עוזבת את המרקע.

חלק שישי - השיר המתנגן הוא "Any Colour You Like" כאשר דורות'י הולכת בדרך הלבנים הצהובות. השיר "Brain Damage" מתחיל כאשר דורות'י פוגשת בדחליל(!). דורות'י משמנת את איש הפח בזמן שמתנגנות ברקע השורות "All the you taste, All that you hear, All that you feel".



האלבום נגמר כמובן לפני הסרט, והוא נגמר כאשר מושמע דופק לב..בדיוק כאשר דורות'י בודקת את פעימות ליבו של איש הפח (הלב שאין לו).
אחרי שצופים במחזה ההתאמה המרהיב הזה, נותרת שאלה אחת פשוטה..מתוכנן או לא מתוכנן? ובכן..בניגוד לאגדות אחרות, לא מחזיקים אותנו במתח יותר מדי. ע''פי מתופף פינק פלויד ניק מייסון, מדובר בצירופי מקרים מדהימים ותו לא. מה אני חושב? קשה להחליט שניה אחרי שאתה צופה בזה..אבל לאחר התפכחות מסוימת אתה פשוט שואל את עצמך, "באמת נראה לך שלווטרס וגילמור יהיו את העצבים הדרושים בכדי להוציא פרויקט כזה לאור?". המסקנה שהגעתי אליה..היא לא. הם לא. אז כן..אני חושב שמדובר בצירופי מקרים מדהימים - שהולידו לנו מיתוס נפלא, ו..גירסה לא רעה בכלל של הקוסם מארץ עוץ. "הצד האפל של הקוסם מארץ עוץ".

מה אתם חושבים?
נתי.
נכתב על ידי , 29/6/2009 14:43   בקטגוריות מוסיקה, מוזיקה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רצון הרוב הוא שהמיעוט יכין לנו תה




עכשיו כשאני מקשיב להם כמו שצריך, אני מצטער שלא תפסתי אותם בלייב כשעוד הייתה לי הזדמנות. הבילויים - הלהקה הכי טובה שידע הרוקנרול הישראלי אי פעם. הוכחה חיה שאפשר לעשות רוקנרול בעברית, ועוד עם אמירה חברתית נוקבת.
נכתב על ידי , 27/6/2009 23:42   בקטגוריות מוזיקה, מוסיקה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

95,508
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , פילוסופיית חיים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFranky Hoon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Franky Hoon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)