לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


כעת ניתן לכבות את המחשב

כינוי: 

בת: 36

ICQ: 378643313 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2006

דרך המורדים, פרק ב'


יום ב'

בוקר יום ב' מתאפיין בעיקר בדיווחים על המאורעות המסעירים של הלילה (התנהגות של אנשים שיכורים זה עניין משעשע ביותר). בדרך לארוחת הבוקר בועית מבחינה שמאחד החדרים של הבנים נודף ריח חזק, חזק, חזק של קטורת.

 

ג': חשבתי שאולי זה יעזור, אחרי שו' הקיא לי על התיק אתמול

 

אלה שלא משתפים זה את זה בנפלאות האלכוהול מאתמול יושבים או שוכבים נשפכים על הספסלים והתיקים.

מסתבר שלישון שעתיים בלילה זה לא המתכון הכי מוצלח לבוקר עירני של טיול שנתי. מצד שני, אחת הנשפכות העיקריות היא אותה בועית הזכורה לכם בוודאי, שדווקא הלכה לישון לא הרבה אחרי החזרה לחדרים מעיר המלכים (אחת בלילה, השכמה בשש בבוקר). אז עכשיו גם יצאתי חננה ואני גם עייפה, יופי.

 

מבחינה מסלולית התכנון ליום השני היה כזה לכל תלמיד בשכבה ניתנה האפשרות לבחור בין שתי אופציות  - מסלול אחד "אתגרי וכיפי", להגדרת המורים, ומסלול שני "למיטיבי לסת". מממ. מצד אחד, מיטיבי לסת זה דפנטלי אני. מצד שני אם המורים טוענים שהמסלול השני הוא "כיפי", הוא מוכרח להיות כזה, לא? ההחלטה נפלה.

 

(בעצם ההבדל הוא שמיטיבי הלסת מתחילים את המסלול מנקודה הקרובה יותר לסיום, ככה שהחלק ה"אתגרי" נחסך מהם, והם ילכו בסך הכל 5 שעות. האתגריים הכיפיים יעשו שעתיים יותר).

 

בועית משפשפת את עיניה ומפהקת בקול כשקריאה רמה נישאת באוויר "תלמידים שרוצים להשתתף במסלול המקוצר, לעלות לאוטובוסים". טוב, זה ברור, הם הרי עושים מסלול מקוצר, צריך לתת להם יתרון ולהוציא אותם קודם, לא? אז מחכים. מחכים. מחכים. לבועית נמאס לנסות לנמנם והיא מתיישבת. מחכים.

סוף כל סוף נקראים גם האתגריים היקרים לעלות לאוטובוסים. נו, שואלת בועית, למה לא נוסעים, נו?

(ט': נראה לי שזה כי אין מי שיסיע אותנו)

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה, איפה איפה איפה איפה איפה הנהג??

מסתבר שזה החלק האתגרי במסלול שלנו. השכמה בשש כשהיציאה בשמונה וחצי. "כיפי", בלי ספק.

(כשאנחנו כבר מגיעים למסלול המדריך מחליט מייד על הפסקת ופלה וטרופית. אחרי הכל, צריך לתת לקבוצת מיטיבי הלסת להשלים פערים..)

 

ובינתיים

מסתבר שאחד החדרים של מיטיבות הלסת לא התעורר עדיין. צוות ההשכמה פספס אותן או שאולי לא שמעו אותו, זה לא ברור עדיין. אחרי ההתעוררות המאוחרת של הבנות הן צריכות עוד שעה כדי לעשות פן, להתלבש, ולנעול את נעלי העקב ההולמות כל כך את המסלול. בזאת מיוסדת קבוצה חדשה המסלול המקוצר עד מאוד מאוד שאורכו, נגיד, כשעה וחצי

 

החלק ה"אתגרי" של המסלול

I.        צעידה אחרי השכמה בשש בבוקר, המתנה מייגעת לנהג וטרופית מתוקה מידי.

II.     התמודדות מייגעת עם אחד המכשולים המסוכנים ביותר בטבע אבנים.

"זהירות, אבן!"

"היי, היי, מה זה, מישהו שם לי אבן בדרך!"

"מישהו שם לי אבן דרך"

"יש לי אבנים בנעליים. זה כמו אבנים בכליות, רק יותר כואב"

ו- " ~פםררפררפ~ זה היה בכוונה! בחיי!"

III.   כבר בהתחלה הזהיר אותנו המדריך שאנחנו עומדים לעבור בהמשך "דרך מפולת סלעים". אני חוזרת מפולת סלעים. בסופו של דבר התברר שמדובר בשני צוקים גדולים שהתקרבו קצת זה לזה. אני מצידי התאכזבתי קצת שלא מצאנו שם לחם, ביצים וחלב כמו בכל מכולת מכובדת.

IV.   שימוש טראומטי למדי בשירותי הטבע, תרתי משמע.

V.      עלייה אחת רצינית למדי במהלכה הבנתי את הסוד של "איתמר מטפס על הקירות".

 

החלק הכיפי במסלול

אחרי התנשפויות מרובות, מעידות, קללות ואבנים מתגלגלות נדחקנו לבסוף בינות מפולת הסלעים וטיפסנו את העלייה האתגרית. היפ היפ הוריי, עכשיו נותרו רק עוד 5 שעות של המסלול הרגיל

 

שכחתי לציין עדיין שהמדריך ח' התחלף באחד חדש. השינוי ניכר בבירור. את "לכולם חזר הדופק?" החליף המדריך החדש ב: "כולם סיימו לאכול? מי שלא סיים, שיאכל עכשיו ויבלע אחר כך, אנחנו מתחילים ללכת."

נסיים חלק זה בבונוס למתמידים, שיר מאת חנוך לוין שהקריא לנו המדריך בזמן אחת העצירות.

 

ציפור המכנסיים הקטנה/חנוך לוין

פעם בעודני ילד, גיליתי במכנסי כפתור,
כאשר פתחתי אותו, ראיתי תחתיו ציפור.
ציפור קטנה ורטובה מקור.
"ילד", היא אמרה לי, "אני אביא לך את האושר הגדול"

אחר כך נעשיתי נער, וליטפתי בלילות את הציפור.
היא פרשה כנף כל הלילה, רוטטת מכוח עצור.
כל תקוותי תליתי בציפור.
"נער", היא אמרה לי, "אני אביא לך את האושר הגדול"

ציפור מכנסי השבת שלי,
ציפור תחתוני המתוחים.
זמיר מנגינת הלילות שלי,
דרור חלומותיי השכחים.

בא היום, נעשיתי גבר, ויצאתי בלילות עם הציפור,
והייתי מוצא לה טרף, פה חור וגם שם איזה חור,
והיא ניקרה ללא כל מעצור.
"גבר", היא אמרה לי, "אני אביא לך את האושר הגדול"

השנים חלפו, הזדקנתי, נעשתה קצת עייפה, הציפור.
פה ושם היה כבר צורך להושיט לה יד ולעזור.
ולפעמים היא נמנמה בחור.
"חבר", היא אמרה לי, "תעיר אותי כשיבוא האושר הגדול"

עכשיו הכל עבר, ובמכנסי עוד רועדת ציפור.
ציפור קטנה ומצומקת, כל הלילה רועדת מקור.
ועוד טיפה תלויה בקצה מקור.
"סבא", היא לוחשת לי, "טעיתי, אתה יכול לסגור את הכפתור"

 

ובינתיים

מיטיבי הלסת חזרו מהמסלול המקוצר שלהם קצת, קצת מוקדם. אז חלקם החליטו לנצל את הזמן בחוכמה וללכת לים. ומי צריך אישור מהמורים כשיש שמש כזאת יפה בחוץ? ההשתובבות בים נקטעת באכזריות כשאחד המשתובבים פותח את הראש ומובהל לחדר מיון. כיף, כיף, איזה כיף.

 

מאותגרים ומכוייפים אנחנו חוזרים לביתספרשדה, אל המנוחה, הנחלה, ומשאת נפשו המרכזית של כל אדם שפוי מקלחת. אנחנו מזדרדזים קצת כי בחמש כבר מתוכננת יציאה לטובת זמן חופשי באילת סיטי. איזה חיים משוגעים, נהדר. אלא שאז מוזעקת השכבה כולה לשיחה חשובה עם הרכזת. זה נשמע קצת פחות כיף

ובכן, רבותיי, בפי הרכזת מספר בשורות:

1.       שמנו לב שהשתכרתם והייתם ילדים רעים אתמול ובכל זאת בחרנו לא לעשות שום דבר כי אנחנו נורא נחמדים. "הבלגנו". אבל באמת, זה רק כי אנחנו נורא נחמדים.

2.       אנחנו לא מוכנים שזה יקרה שוב היום. הלילה כולם חוזרים לביתספרשדה, "נועלים את עצמם בחדרים" והולכים לישון. (כן, כן, בטח, אני כבר רואה את זה קורה התלמיד א' מתרה בעצמו: "טוב, עכשיו שתים עשרה בלילה, כבר מאוחר. הנה, אני נועל על עצמי את הדלת  ~מסובב מפתח במנעול~ זהו, נעול. ועכשיו אני לא יוצא, הבנתי?")

3.       אין זמן חופשי ומגניב באילת, במקום זה אתם מנקים את הבלאגן שעשיתם באכסנייה.

(יאללה, חבר'ה, הולכים לישון).

(כשחושבים על זה, זה אפילו יותר טוב מאילת, במובן מסויים)

 

לילה ב'

האטרקציה של הערב השני באילת נקבעה להיות ארוחת ערב ו"מסיבת ריקודים" בחוף הויל'ג (באילת, מן הסתם). אם אתם שואלים אותי, כל הפואנטה מתפספסת כאן. כלומר למה ללכת לים בלילה כשקר כל כך ואי אפשר להיכנס למים? עזבו אתכם מאוכל וריקודים, אני רוצה לבנות ארמונות בחול!

 

מוטיב החוויות-טראומטיות-בים שהחל לאפיין את היום הזה הוכיח את עצמו שוב כשהמורות ראו לנכון להתחיל להתערבב בשיחות התלמידים היושבים וקופאים מקור על החוף, כשא' ניסה להכריח את בועית לספר בדיחה ("טוב, יש לי אחת. אתה מקשיב? יש לנו עוד שעתיים וחצי לבלות כאן. נכון מצחיק?") וכשחלק מהתלמידים (אהמ, בועית, זוכרים אותה?) החליטו לנסות להתעלם מן המוזיקה המזעזעת ולהיכנס פנימה, היכן שנמצאה רחבת הריקודים הקטנה. אגב, בסוף כן בניתי ארמונות מחול, עם כוסות הפלסטיק החד פעמיות שנמצאו לפתע שימושיות כל כך.

(וד' ונ' אפילו נכנסו (בתחתונים!) למים לאיזה דקה וחצי, עד שצעקו עליהם לצאת החוצה ~סגידה~)  

 

ובינתיים

שתי בנות מהשכבה מחליטות בקור רוח לקנות אלכוהול ולשבת לשתות אותו בבר של המקום. באיזשהו צירוף מקרים מופלא המורות עלו על זה (היי, איך זה קרה?). אלכוהול, אלכוהול ועוד אלכוהול נמצא בכל מיני תיקים של כל מיני אנשים. באיזשהו צירוף מקרים מופלא המורות מחליטות כנראה לא להבליג על זה. הולכת ונבנית רשימה של תלמידים שמיועדים לחזור הביתה במונית/עם ההורים.

 

רכזת השכבה, אחרי בררה עם בועית והשאר איך הם נהנים, מפטירה: "טוב, הבנו שקצת מיציתם את המקום הזה, אנחנו עולים לאוטובוסים".

(על מי את עובדת, אישה? אם הייתם מחזירים אותנו כש"מיצינו את המקום הזה" זה היה קורה לפני שעה וחצי. את פשוט עייפה, זה בסדר, דונט בי שאי).

אז אנחנו עולים לאוטובוסים וחוזרים חזרה. עזבו אותי באמא'שלי, רק שתבוא א' עם המפתח ואני נועלת את עצמי בחדר כעצתה של רכזת השכבה ודואגת שלא אצא החוצה (ראית, בועית? נעלתי. עכשיו אני לא יוצאת).

תנו לישון בשקט, בערוגה בכפר, אמרו בתחזית שתזרח השמש גם מחר וזה אומר שאנחנו הולכים לעוד מסלול מלא חול ואבנים.

א' באה עם המפתח. שששש. בועית מאחלת לילה טוב וחלומות פז לבנות החדר ועולה על יצועה הקריר (איזו שמיכת צמר דקה יש בבצפרשדה הזה, קצמנים). ששששש. הולכים לישון. ליל מנוחה וחלום.

 

ובינתיים

בחוץ עומדים המיועדים לגירוש הביתה ומתלהמים. מסתבר שהחברים שלהם לא מוכנים למצב הזה, וצועקים ש"אם הם חוזרים הביתה אז תחזירו גם אותנו איתם". זה לא כל כך נעים באוזניים, כי מדובר באיזה 50 אנשים. תלמידים נוספים יוצאים מהחדרים כדי לראות מה קורה. "כולם בשביל אחד, ואחד בשביל כולם!!" מכריזים החברים האו-כה-נאמנים. קולות שירה וצעקות ממשיכים להגיע מבחוץ. "אנחנו לא חוזרים היוםםםםם, אנחנווו לאאא חוווזרים היוווווווםםםםםם!" צורחים אצילי הנפש לפי המנגינה של   

"מי שלא קופץ אדום" (שנייה, אבל חשבתי שאתם כן מתכוונים לחזור? או שלא? או שכן?)

שאר תלמידי השכבה יוצאים החוצה לצפות במחזה.

 

יום ג'

כמו שהבטיחו בתחזית, הבוקר עולה, השמש זורחת והציפורים מצייצות.

רכזת השכבה נכנסת לעשות השכמה בחדר של בועית ומייד מנדבת שתיים מחברות החדר לעזור להשכים את הבנים (זה בסדר, את עייפה, תוציאי את זה, מאמי, אנחנו לא כועסים).

כשס' ובועית מסיימות למלא שוב את הבקבוקים שלהן ב3 ליטרים ארורים של מים, נכנסת המחנכת לחדר ושואלת בתמיהה: "מה אתן עושות?"

"אתן לא מעודכנות, בנות. כל השכבה קיבלה עונש על מה שהיה אתמול. מה, לא ראיתן? הייתה כאן התפרעות המונית בלילה מרד 80% מהשכבה השתתפו אז אנחנו חוזרים ישר הביתה, אין מסלול היום."

 

אז כן. קריאות ה"אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד" הפכו להתפרעות המונית. מזמורי ה"אנחנו לא הולכים היום" הפכו למרד. והנה לכם, תלמידי השכבה שיצאו להסתכל בהתפרעות הזאת הפכו למורדים פעילים, שבסך הכל מייצגים 80% מהשכבה.

בית הספר של בועית הפך למקום ידוע לשמצה. הטיול השנתי הפך לשערורייה בעיתונים המקומיים. עונש ההחזרה הביתה הפך לחזרה הביתה בעקבות "התנהגות בלתי הולמת ומסוכנת". ו16 תלמידים מושעים "עד להודעה חדשה."

 

יאללה, לרוקן בקבוקים, חוזרים הביתה.

 

באיחור קליל, יום אהבה שמח לכולם,

בו :]

נכתב על ידי , 15/2/2006 12:58   בקטגוריות ביקורת  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בועית ב-27/2/2006 14:47



15,438
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18 , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבועית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בועית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)