לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

לילות לבנים


בחורה - אישה - נערה שכותבת על מחשבות, תהיות, על גברים, על נשים, על יחסים. על שמח ועצוב. על שחור, על לבן. בעיקר על מה שקורה לה בלילה לבן.

Avatarכינוי:  נורמה ולא ג'ין

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עָבֶּד. דייג אוהב דגים?


סוף סוף סיימתי את התואר! בהצטיינות! בחיי, זה היה התואר הארוך ביותר בהיסטוריה. את הקורס הראשון לקחתי עוד בתיכון ומאז שקעתי לתוך הקריירה בתקשורת כשהניסיון משחק תפקיד יותר מכל תואר, אפילו דוקטורט. קורס פה וקורס שם והזמן חלף לו, ולפני שבועיים הגשתי את עבודת הסמינר האחרונה שלי בנושא ערפדיות, וקיבלתי מאה. בזאת, תם ונשלם. כעת משמוחי פנוי יותר לדברים אחרים ורגע לפני שאמצא לי תואר שני, יש לי קצת זמן לחשוב שוב על הכתיבה, על סיפורים שקופצים לראש, הגיגים וכל מיניישן. את הסיפור הקצר הבא כבר הכנתי בראש ממזמן בביקור האחרון הארוך בארץ כשהלכתי עם הקטנצ'יק בעגלה בפארק הירקון.

 


 

לעָבֶּד לא היו הרבה חברים. "הוא ילד רגיש", אמו תמיד אמרה עליו בשיחות חולין עם השכנה כשתלו כביסה ונפגשו לכמה רגעים בין המרפסות. "את יודעת, בוכה כשאבא לא בבית, מתרגש אם אחיו לוקח לו את הצעצוע, רגיש". עם או בלי הרגישות שליוותה אותו, הוא היה מתבודד. הולך ברחבי יפו העתיקה, ילד בן שש עזוב ומעט מלוכלך, יחף על האספלט הלוהט מחפש פינות נסתרות ודרכים חדשות, מקומות מסתור מפני המבוגרים. לא אחת חטף מכות מאבא כי נעלם ולא שב הביתה בלילות, שהתחיל לספור את הכוכבים מתוך אחד השיחים בחושך והתבלבל והתחיל שוב מהתחלה והתבלבל שוב...

יום אחד הגיע אבא מהעבודה עם חיוך גדול. "היום נערוך סעודה גדולה, כיד המלך...רוחי, רוחי רוצי למטבח מריאן צריך לחגוג". האירוע כך מסתבר היה קידום בעבודה של נסר, אביו של עבד. משוטף מכוניות פשוט במכונה האוטומטית הוא קיבל קידום להיות מנהל סניף "אוטו ספא יאסוף ובניו" בעיר בת-ים השכנה. בתום הסעודה, ממש כמו הגירסא הערבית של סנטה קלאוס, שלף נסר שק כבד ובו צרור מתנות: רובה פלסטיק ודיסק של שאקירה לאללה, גיטרה לנור, טלפון גלאקסי לבשאר הבן הבכור ואילו לעבד הקטן מבין כולם, שלף את המתנה הארוכה ביותר עטופה היטב בנייר חום שלא נגמר. רץ עבד עם המתנה לחדר אותו חלק עם אחיו הגדול, נכנס לארון וסגר את הדלת. עם פנס קטן האיר על המתנה והחל לקרוע את העטיפה, משתדל לראות מה מסתתר שם כמה שיותר מהר. משחשף את המתנה עיניו נצצו, הלא יאומן קרה הוא קיבל את מה שתמיד רצה "חכה". חכה חדשה טלסקופית עשויה פיברגלס מבריק, עם מבחר קרסים ופתיונות. חכה כמו שראה בטלווייה, חכה כמו שראה בנמל את הזקנים הולכים על אונייה וחוזרים באישון ליל...

 

כשהוא חדור רוח הרפתקנית החל במנהג חדש מדי בוקר; היה מעמיס את החכה על כתפו וצועד יחף מיפו ועד לנחל הירקון דרך הפארק. העוברים והשבים מביטים בו המומים, ילד קט עם חכה כמעט בגודל שלו, קופץ בדילוגים ושר שירים בערבית לאורך הטיילת. אבל כשאסף את החכה לחיקו הרגיש שהוא לא אותו ילד רגיש יותר. המבטים לא הזיזו לו, הליחשושים לא הטרידו אותו, החכה היתה הנשק שלו או ליתר דיוק המגן מפני העולם. כשהיה מגיע לירקון היה מחפש בין השיחים את המחבוא שלו, שם קבר את הדלי והפתיונות ומתיישב בפינה רחוקה מההמולה של האופניים והאצנים בקרבת מפל מים נסתר. ומחכה. ומחכה. ומפהק. ומחכה. סופר עד עשר, ומאה ומיליון ומיליונתלאפים. ומחכה. המון סבלנות. 

ועבר שבוע, ושבועיים. ווהנה כבר חודש שהוא צועד עם החכה. ועבד כלל לא רוצה ללכת לבית הספר לכיתה א'. אביו שפרש מלימודים בגיל 12 לא התנגד ולא לחץ עליו "לכל אחד הייעוד שלו, מי ללימודי הספר ומי לעבודת כפיים" אמר, למורת רוחה של האם.

ועבר עוד חודש ועבד התחיל לדוג דברים מקרקעית הירקון וליצור אוסף של חפצים בלי תכלית. בהתחלה היו אלה פחיות חלודות של רד בול וקולה, אחר כך מצא נעליים עלומות, סנדלים ותחתונים. בהמשך אסלת שירותים שבורה וגלגל אופניים. את החפצים היה אוסף לתוך שק גדול וגורר אותם חזרה ליפו. לא ברור למה, גם הוא לא הבין, אבל זה נראה לו נכון. יום אחד בעודו יושב עם חכתו על הנחל, ראה אדם אחר עם חכה, ודלי גדוש מלא בדגים לעייפה. רץ אליו עבד ורצה לשאול אותו מה הסוד שלו? כיצד משנים את המזל מאשפה חסרת ערך לדגים? אבל האיש היה גס רוח "עוף מפה ילד. אין לך בית ספר ללכת אליו? ההורים שלך יודעים שאתה מסתובב פה במקום ללמוד?" סובב את גבו והלך. ועבד, ילד רגיש, הזיל דמעה וחזר לשבת ליד החכה שלו שלא נעה ולא זזה אף לא מילימטר.

 



 

מדוכא מכך ששוב אין דגים באמתחתו היה חוזר הביתה עצוב. פרצופו העצוב היה הופך גם את אימו מריאן לעצובה. בנה הקטן, שבור לב. יום אחד החליטה אימו לעשות מעשה. היא עקבה אחריו בדילוגיו לכיוון הירקון. התחקתה אחריו בדרכים לא דרכים ששמורים רק לילדים קטנים וזריזים. לרגעים נדמה שאיבדה אותו אבל הנה שוב החכה מבצצבצת לה בגאון מבין השיחים. כך גילתה את מקום המיסתור וצפתה בבנה יושב שם במשך שעות ארוכות, מחליף פתיונות, מדבר לפכפוך המים כמעט בתחינה מבקש מאל הים פוסידון שישלח לו דג אחד בלבד, לדוג ולשחרר חזרה אל הים. הביטה בו עד ששקעה השמש והחל להטמין את הדלי הריק בחול מתחת ללבנה גדולה. לפני שהבחין בה הספיקה להתחיל את דרכה הביהת כשליבה אף כבד יותר מבעבר.

בעודה חושבת על המקרה עלה במוחה רעיון. למחרת הלכה לשוק, קנתה דגים חיים ורשתות. עוד לפני שעבר התעורר לקחה מונית עם בעלה של השכנה לפארק. קשרה את הרשתות בזרם הקט ויצרה מתחם קטן לדגים שבינתיים נהנו מעוד כמה שעות של חסד אינם במטבח עילית תל אביב כלשהו מככבים כ"חריימה" או "דג היום עם רוטף עגבניות חריף ושום".

עבד הגיע כהרגלו הגיע אל הפארק חולף על פני העוברים והשבים המביטים בו כרגיל בהשתאות. כמדי יום, חפר והוציא את הדלי, ניקה אותו מהחול והרכיב את הפתיונות. הבעת פניו הראתה על עייפות רבה וחוסר שביעות רצון אך במקביל גם על תקווה. שלח את חכתו על פני המים ולפני שהספיק להבין מה קורה החלה החה לרעוד, לרקד, לרצד, ולהימתח. עבד הקטן נלחם בכל כוחו לסובב את הידית והרגיש כי ידיו כושלות. הדג היה כבד מדי לידיים קטנות שכאלה. אבל עבד לא ויתר. נלחם ונאבק וצעק והשתולל כמעט כמו הדג בצד השני ואז זה קרה  -דג יפייפה כסוף ובוהק עלה בגאון בקפיצה חדה ובאותה מהירות שקפץ כך גם נחת על האדמה והחל מחרחר, מפרפר את פירפורי הגסיסה של כל יצור מיימי מחוץ לסביבתו. מהר שיחרר עבד את הדג והחזירו למים. ואז שלח שוב את חכתו והפעם היה זה דג בצבע כתום בוהק כמו השקיעה מעל יפו. גם אותו שיחרר במהרה. וכך שלח את חכתו ובכל פעם דג אחד חדש, מעט שונה, מעט צבעוני יותר או פחות ואת כולם שלח חזרה עם פירסינג קטן, סימן הכר של "עבד דג אותי"...

שמח וטוב לב קבר שוב את הדלי מתחת לאבן. הפתיונות נעלמו אל מעמקי הים. כך רץ יחף בשיא המהירות הביתה לספר להוריו על הנס שקרה. ואימו חייכה כמו שלא חייכה כבר הרבה זמן, לפחות מאז שנולד. ומאז אותו יום בר מזל היה מבקר מדי פעם את הנחל עם הדגים, מביא עימו פירורים להאכיל אותם ויושב וממתין לא ברור למה. אבל היה לו את כל הזמן שבעולם.

אין לסיפור מוסר השכל. גם לא תובנה גדולה. אבל אם תטיילו בירקון ותראו ילד קטן, שיערו סתור, מבטו שובב, אולי בן שש, רץ הלוך וחזור יחף עם חכה, תמסרו לו נשיקה או תביאו לו דג. רק אל תלעגו לו, "הוא ילד רגיש" אימו אמרה. 

נכתב על ידי נורמה ולא ג'ין , 19/7/2013 23:20   בקטגוריות סיפרותי  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נורמה ולא ג'ין ב-15/8/2013 00:04
 



הנערה על האי



אני זוכרת אותה על האי. שיערה התבדר ברוח שמצננת מעט את הלחות הטרופית, רוח שמשאירה שאריות של קלות של מלח ים על השפתיים. במבט מהיר אי אפשר היה להתבלבל; בטן קטנה והריונית בלטה מבעד לחצאית הקפלים שעיטרה אותה ילדת האיים. והיא נראתה רגועה, רגועה בהרבה מהסופה שהשתוללה יום קודם על האי.

דיברנו כמו שנהוג לעיתים בטיולים כל אחת סקרנית לגבי השנייה. היא סיפרה על האי ועל המסעדה עם הבונגלוס של בעלה ואיך הגיעה מאנטרטיקה הרחוקה פגשה את בעלה והחליטה להישאר וללדת את תינוקה על האי. היא סיפרה סיפורים מחייה. סיפרה איך ראש המאפייה התאילנדי דורש כופר מכל שוכני האי פעם בחודש ואיך הוא נפטר בגיל 70 עם בחורה בת 17 לצידו וכמות לא מבוטלת של סמים ואלכוהול.


ובאמצע הסיפורים היא הכירה לי חבר חדש - ניגשנו שתינו להכרות עם תינוק מסוג אחר, קוף קטן וחמוד שאת שמו כבר שכחתי אבל את מראהו הקשור לעץ מקפץ מעלה ומטה לא אשכח. והיא ההריונית שיחקה איתו כאילו אין מחלות בעולם. את כל ההורמונים האימהיים המתגבשים אצלה בגוף היא הביעה במשחק עם אותו יצור קטן שקיפץ וריקד מעליה מעל כל חלק ממנה לעיתים באלימות, אבל נשאר מחובר במן חבל טבור אל העץ.

היא סיפרה שהם שומרים עליו כי הבעלים שלו רוצה למכור אותו ושאלה אם אקח אותו אבל מה לי ולקופיף קטן? השארתי אותם למשחקם ושבתי לחפש הרפתקאות. למחרת חיפשתי אותה אבל היא לא היתה שם ויותר לא פגשתי בה.


מדי פעם אני מדמיינת אותם על האי. היא עם ילד קטן ליד הגלים שבאים והולכים כמו אנשים שנכנסים ויוצאים מחיינו. אני מדמיינת אותה, נערת פרחים על האי שזופה ויפה. ובדמיון שלי הקוף הקטן חופשי ומשוחרר וקופץ על עצים שונים, מטפס על צוקים ואולי הקים משפחת קופיפים קטנה משלו אי שם על אי רחוק רחוק מכאן.




נכתב על ידי נורמה ולא ג'ין , 11/5/2012 14:33   בקטגוריות טיסה, סיפרותי  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עידו הראל ב-4/7/2012 08:45
 



נקודת מבט גברית על העולם - סיפור בדיוני לשעת לילה


חם. כל כך חם להם. שני גופות זזים ביחד, מזיעים, נדבקים, מתהפכים, מלקקים, נושכים, גונחים. הם זזים מהר, לפעמים מדי ואז עוצרים. ומאיטים. וחוזר חלילה. השמש של הבוקר חמה בחוץ, חודרת מבעד לחלונות כמו סכינים שמש של קיץ לח.
הוא עוצם עיניים. מנסה להיזכר בתחושת עבר, כמה הוא אהב לשכב בלי קונדום בימים שהיתה לו חברה קבועה. כמה הוא אהב אותה. וקיבל אהבה. וכמה הכל התחרבש כששניהם ברחו כמו רומיאו ויוליה מודרנים, הורגים את עצמם מבפנים, כי זה היה חזק מדי. אבל אין זמן לצביטות בלב, הוא מעליה, היא עוצמת עיניים והוא חייב לעמוד בציפיות של סקס ראשון עם הדבר הזה שהוא תקוע בתוכה עכשיו. וגם זה חזק מדי.

היא דווקא חמודה היצורית החד פעמית ללילה - אף קטן, ריח טוב, נקייה ויפה. כמעט ולא מוציאה אף הגה מהפה, וחבל. אבל הוא כבר מכיר את עצמו ויודע שבעוד איקס זמן כשהבוכנות האנושיות יגיעו לפירקן, הוא יסובב אליה את הגב. אולי יתן נשיקה קטנה, שתרגיש חיבה מהונדסת, ואז כמו שהוא מכיר את עצמו היא תאבד את קיסמה, אם היה כזה בכלל.

הוא עוד רחוק מלגמור. מנסה לשווא להתעלם מכך שכל הגוף כואב לו. הרבה שעות בתוך כלי סגור, נסיעה ארוכה, בחושך, בלילות. הגב שלו נדפק במשענת של הכסא שאף פעם לא עטופה ומפנקת. משענת ברזלית, קשה. מפתיע אותו מחדש איך הוא שעות מבלה שם סגור עם החבטות בגב ועדיין כשהוא מביט בעצמו ערום כל ערב לפני המקלחת -אין ולו סימן כחול אחד. עור לבן וחלק, עם קצת 'שיזוף של אשכנזים' אבל שום עדות לחוויה המטלטלת. עדיין זזים. הוא גונח, גם קצת מכאב. וזה מדליק אותה. והיא גומרת. הוא מדמיין את האקסית וגומר גם. ובאותה שנייה, נגמר לו ממנה גם.

על הגב עיניים לשמיים. שקט של אחרי הסקס. אפילו היתושים בחדר נחים. הדופק מהיר. יש שקט, אבל רעש בתוך הראש, כמו הרעש הבלתי פוסק בעבודה שמטרטר ומטלטל את עור התוף. עייף. עייף מדי. עייפות כבדה של יום עבודה אבל קיצונית. אותה עייפות ששמורה רק לימים עמוסים. ימים שקמים בהם לטיול בנגב בגיל 20 בחופש מהצבא. ימים שמתעוררים עם אבא לבריכה וחוזרים גמורים ועם ריח של כלור. עייפות של אחרי הסקס. הוא רוצה להירדם ולשכוח אותה. אבל היא מתעקשת לעלות על גבו ולעשות לו מסג', כי ברגע של חולשה סיפר לה על הכסא והגב והבום, בום, בום שדופק בך כמו לוחם מיומן המבקש להכריעך ולך אין ברירה אלא לספוג את זה כמו גבר. לספוג הכל. את החיים. 

היידים הקטנות שלה הופכות אותו על גבו ומעסות אותו והוא יודע, בתוך הלב שבקרוב ממש זוג ידיים אחר שלא פגש עוד ילוש אותו. אבל הוא נוהם "זה נהדר..." ועושה קולות של נהנה, וחושב שאולי היא בעצם נחמדה ושתישאר קצת. היא גם מוצצת לא רע בכלל. אולי נשאיר אותה ככה שבועיים. גג שבועיים. אבל אז נזכר בכרטיס טיסה שמחכה על השידה ליד תעודת הסיום של ההדרכה בבית ספר שדה של החברה להגנת הטבע. ומבין שהטיול הגדול עוד שבועיים. ובחצי שעה האחרונה כבר לא עומד במכנסיים. ובכלל רוצה לגמור עם כל העולם, עם כל בחורה שפוגשים בטיול ורוצה. ולא יעזרו האזהרות. "ובכלל היא נראית פחות טוב אחרי הסקס", חושב. "והיא לא מריחה כמו ההיא ש... ועכשיו בכלל אני לא אוהב. ולא מרגיש. בעצם כן מרגיש שבא לי להשאיר אותה כאן ולחזור הביתה". עייף ומסטול ניגש לסלולארי לכוון שעון השכמה לשעה מוקדמת. לשבע בבוקר. ונרדם. 

פוקח עיניים בבהלה. שלוש שעות שינה. החדר מתמלא בצלילים "הו, הנה בוקר בא. אנ'לא יכול להתעורר", קולו של שם טוב לוי והפסנתר ממלאים את האוויר "כמו אותו עובר, מתקשה להיוולד...". מושיט יד לכפתור האדום "ובשמיים, השמש זורחת מאיצה בי לקום..." והמנגינה נגדעת באחת. זוג עיניים גדולות מביט בך קם, ממש מזנק, לובש את הבגדים, נועל נעליים ומתכונן לזוז. מחפש את הקונדום והעטיפה וזורק לפח. "קפה?", פה קטן עם הבל פה מפהק לכיוונך. מנסה לחשוב על תירוצים.  נזכר במילים של גדולים כמו למשל מתי שרצית לטייל עם ההורים ביום חופש מהעבודה שלהם אבל הם היו עסוקים מדי בשבילך. לפתע באמת נזכר במילה של גדולים "יש לי סידורים" מודיע. מרוצה מעצמך. היא מעקמת גבות "סידורים??", תוהה. נושק לה נשיקה אוטומטית מרפרפת "כן. מרפאת מטיילים. חיסונים" אומר ורומז באלפי רמזים שלמעשה הינם ברורים ביותר שכל המצב שהגעתם אליו הוא אירעי, וזמני וסתמי. אירעי כמו פתיתי שלג אותם תגלה בקרוב על הפסגות בנפאל. זמני כמו החברים מארצות אחרות שתכיר בטיול, חברים שבאותו רגע יהיו עולמך אבל בעולם האמיתי יהפכו לתמונות, וקולות וחוויות רחוקות. סתמי, כמו הבחורה מלפני חודש. כמו לפתור תשבץ. כמו לצאת לרכב על האופניים בככר רבין. כמו לקשור את אותם אופניים ברחוב הסמוך לביתה. סתמי.

ואתה לא מבין, למה אתה כזה מניאק. אתה סחבק, איש טוב, מלא חברים עם כינויי חיבה מהצבא, מנגנים בגיטרות, שרים ויש לך אחיינים חמודים שחושבים שאתה הדוד הטוב, הכי טוב. ואיתה אתה רע בלי שתרצה, אגואיסט. איך זה קורה לך? כותב שירים, תמימים, ילדיים על העננים הגבוהים בשמיים, אלה בשורה השניה שאיש לא רואה אותם, כי העננים הנמוכים יותר תופסים להם את כל הבמה ומסתירים. בכלל, ביישן. לפחות כך מעיד על עצמך בפניה שאתה ביישן. בבר מתבייש לנשק לה. מזמין עוד ועוד אלכוהול וזה משחרר את המעצורים. וכשלא נתנה לך מפרי גופה, מעבר לנשיקה בפגישה הראשונה למרות שממש רצית לביתה זה הדליק אותך. חיזרת, התקשרת אמרת 'כמה מדהימה את' ו-'מחכה בכיליון עיניים לפגישה הבאה'. ובאמת חיכית, עד שהמטרה הושגה. 

מנסה לתרץ לעצמך את המצב. במיפגש האחרון, יצאתם לשתות באחת בלילה 'בשביל הפרוטוקול'. עצירת בינים להרגשה טובה לפני חדר המיטות. בכל זאת, האלכוהול מפרק, האלכוהול יעמיד אותו גם אם תיזכר בהיא ש... 
חצי ליטר בירה. הביתה? לא, היא רוצה עוד. עוד בירה. צ'ייסר. אתה תוהה בראשך המלוכלך, מלא בגריז של מחשבות זימה איזה תחתונים היא לובשת הלילה. היא תוהה בפניך על עצם ביישנותך שאינה נגלית עוד. "לאן היא נעלמה" מביטה בך בחצי חיוך. כבר לא מבוייש מתוודה ש.."עבר לי". 

מדחיק בכוח מחשבות על 'איך יצאתי זבל?'. מעדיף להתרכז בעצמך ומאווייך, ליצן מחושב שאוהב חולצות של קרמיט הצפרדע בפוזות מצחיקות עם מגאפון. וגם הברמנית אתמול הזכירה לך צפרדע. כי צפרדעים זה מצחיק. "אני מצחיק" אתה מפרגן לעצמך. בטח שמצחיק. מצטלם בטיולי חבר'ה שוחים בנהרות עם חצי אבטיח אכול על הראש כמו קסדה של קפטן אבטיח, מעיף חברים לנהר ומטביע אותם עם אבובים. מבין שבכלל יצאת סוג של חנון. תואר ראשון בגיל 22, סנדלי שורש, טיולים, צלילות מלהיבות עם דיונונים מזדווגים, גיטרה ושירה בציבור. מבין שדיונים מזדווגים יותר מלהיבים אותך מלהזדווג עם מישהי קבועה. אולי חוץ מההיא שאהבת,הדיונונית לשעבר.

ובלילה יוצא בין ערביים, קדימה לעבודה. שוב נסיעה ארוכה ומטלטלת. המשענת של הכסא שוב תדפוק על הגב, כמו שדפקת אותה. והכאבים ידרשו מסג' ואז תחשוב לסמס בפלאפון לה לחד פעמית ש'נהניתי איתך. מחכה לפעם הבאה שניפגש'. ואז תבין 'היא אישה, היא נקשרת' ותפסיק את ההודעה שהתחלת. אם בכלל התחלת. אין תגובה. אתה נעלם, כי זה הדבר הנכון עבורה. שקר, זה נכון עבורך. אתה נעלם כי יש רק היגיון. קר. כמוך. 

והשמש חמה. וחם לך. כל כך חם. חם בכל מקום, בכל איבר, בכל תא בגוף שלך. חם, חוץ מבמשאבה המפמפמת, חוץ מבלב. 

נכתב על ידי נורמה ולא ג'ין , 31/8/2010 23:25   בקטגוריות אהבה ויחסים, סיפרותי, מחשבות, תהיות וזיוני שכל  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דאלי ב-9/9/2010 10:16
 




דפים:  
60,050
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנורמה ולא ג'ין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נורמה ולא ג'ין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)