לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כשלאל נמאס אז הוא פשוט מחייך - וחותך

בעטיפה חדשה , אולי עמידה יותר..או שאולי חלשה יותר.

כינוי: 

בן: 34

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

למה בחרתי בביבי?


גם אני כמו רבים מכם שקלתי למי להצביע בבחירות האחרונות והתנדנדתי בין המפלגות. כמה ימים לפני הבחירות החלטתי לחזור הביתה, למפלגה היחידה שיכולה להוביל את המדינה הזו. המצב במדינה אכן לא מושלם וישנם מגוון נושאים הזקוקים לשינוי או טיפול בצורה כזו אחרת – אבל דבר אחד ניראה לי שקצת שכחנו במערכת בחירות המגוחכת והמקורקסת הזו: אנו חיים במדינת ישראל. להיות אזרח מדינת ישראל זה לא פשוט. אנו המדינה היחידה בעולם שחייה במציאות שונה לחלוטין. אנו נמצאים במצב ביטחוני לא פשוט בו סובבים אותנו מדינות ערב שלא מתות עלינו וגם פלשתינים שחיים פה והסיכסוך איתם לא מוסיף למצב הביטחוני, מצב מדיני לא קל בו אנו המדינה היהודית היחידה בעולם וכל דקה אנחנו נאבקים על קיומנו. וכמו שאר העולם שנמצא במשבר כלכלי עולמי מאז 2009 גם פה זה ישנה בעיה כלכלית. אבל אני מרגיש שאם כל הכבוד למציאות היומיומית הלא פשוטה נוצר במדינה מצב בו אנו לא מעריכים מה שיש לנו. המציאות מחייבת אותנו לראות מעבר. התרבות הישראלית הוקצנה בשנים האחרונות – תרבות ה `יש לי` ו `מגיע לי` , שאתם בטח יודעים על מה אני מדבר מורגשת בכל פינה ותחום בחיינו. התרגלנו כל כך לתרבות הזו שהפכה לחלק מאיתנו ובלי שאנו שמים לב אנו מתלוננים ומוחים על כל דבר גם אם אין לו בסיס. רק בשביל ה `התלוננות`. שתדעו שהתלונות האלה לא רק שלא מוסיפות הם מסכנות אותנו , את התרבות שלנו ואת המדינה בה אנו חיים. אולי חלקכם יתפלאו לשמוע אבל בתחומים מסוימים אני דווקא מרוצה מהמדינה. נכון המחייה פה יקרה אבל אני מוכן לשלם עוד 20 אגורות לקוטג` כדי שלתושבי הדרום (שעכשיו אני נמנה איתם) יהיה קצת שקט. ביטחון עולה כסף וישנם עוד דברים עולים כסף והמדינה מספקת בכל זאת או מסבסדת. אני נהנה משירותי בריאות מסובסדים - בארה"ב למשל ביטוח בריאות מגיע לאלפי דולרים לאדם לחודש וכמובן שיש כאלו שאין ביכולתם להרשות סכומים כאלה ולא מקבלים שירותי בריאות – ואני? אני משלם 150 שקל לחודש!. אני נהנה מחשבון טלפון סלולרי של 100 ₪ - כן כן!! הכל ללא הגבלה ואין אפילו התחייבות! בזמן שממוצע החשבון הסלולר בארה"ב עומד על 80 דולר עם התחייבות!. נהניתי מחינוך חינם בבית הספר (טוב נו – לא ממש חינם.. צריך לשלם גם על טיולים וכאלה, לא? אבל היי – בארה"ב מדובר באלפי דולרים וזה עוד לחינוך הציבורי ולא הפרטי שעומד על עשרות אלפי דולרים) , אני משלם ביטוח לאומי - 150 שקל בחודש , אבל יהיה לי פנסיה!!! , עכשיו בתור סטודנט אני נהנה משכר אוניברסיטאי של 10 אלף שקל לשנת לימודים – קצת יותר מממוצע המשכורת החודשית הממוצעת בישראל לחודש ואלו שלא יכולים להרשות לעצמם אפילו סכום כזה – ישנם אין ספור מלגות שאפשר לקבל, בעוד שבארה"ב לימודי השכלה גבוהה עולים עשרות אלפי דולרים לשנת לימודים. והשנה אני אפילו נהנה משנת לימודים ראשונה חינם ממשרד הביטחון! , אני נהנה מחבילה מצומצמת של ערוצי טלוזיה מסחריים ב 130 לחודש - כמעט חצי מהחבילה הבסיסית שהייתה נהוגה עד לפני כמה חודשים. וכל זה עוד בלי שדיברתי ששכר הממוצע במשק עלה ואנחנו אחת המדינות היחידות שממשיכה להציג צמיחה כלכלית בצל המשבר הכלכלי העולמי. בקיצור , הבנתם את הרעיון. יש המון דברים שהמדינה נותנת ואנחנו מתעלמים כי הכי נוח לחפש במה המדינה והממשלה לא בסדר או באיזה נושא ישנם חסרונות – ואז להקים מפלגה על עניין אחד בו אנחנו לא מושלמים (כי אין דבר כזה מושלם). אז ישנם תחומים מסוימים שאכן זקוקים לטיפול אבל לא על סמך נושאים אחדים שמתי פתק בקלפי. צריך להסתכל על התמונה הכוללת. התמודדו 34 מפלגות המתמודדות לכנסת – מספר מגוחך. לא ייתכן המספר העצום הזה וריבוי המפלגות המגוחך הזה. על מנת שהממשלה באמת תהיה יציבה ותוכל לפעול בנושאים שחשובים לי ולך – מפלגת השלטון צריכה להיות גדולה ומשפיעה. לכן , למרות הסכמתי עם חלק מהדברים של המפלגות הקטנות. החלטתי לחזור הביתה ולחזק את מפלגת השלטון. החלטתי לתת את המנדט שלי למי שהולך להרכיב את הממשלה הבאה – בתקווה שלא יצטרכו עוד להתחנף למפלגות הקטנות ולהיענות לדרישות מגוחכות שמפריעות לפעילות הממשלה ויציבותה. לצערנו עם ישראל לא חשב כמוני , ואמנם הליכוד ירכיב את הממשלה , אבל בזכות הבוחרים בעם ישראל ביבי נתון כרגע לסחטנות ואיומים מצד המפלגות הקטנות שכידוע הוא זקוק להם על מנת להרכיב קואליציה. וחבל , נכון הכסף שהמפלגות הקטנות סוחטות בשביל להיכנס לממשלה? אז זה הכסף שלנו....לקטע המלא...
נכתב על ידי , 6/2/2013 10:11   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, אינטרנט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-6/2/2013 10:44
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידנדו. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידנדו. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)