לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

פילבוקס


חוויות, דעות, סיפורי סקס, אירוטיקה ואהבה שכתבתי על גייז וביסקסואלים, שירים שאהבתי ותמונות שאספתי, הכל לפי מצב הרוח והחשק.
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2007

Squadra azzurra: אוסף הכחולים שלי, הו איטליה


 

הקדמה

 

מי שקורא בבלוג שלי לא מהיום גילה בוודאי שיש לי חיבה רבה לאיטליה. החיבה הזאת מתבטאת בסיפורים, בשירים וגם בכדורגל ולכן בחרתי להקדיש פוסט מיוחד לכמה מהמאפיינים לחיבה הזאת. מאחר ואני חובב ארכיאולוגיה מובהק, החלטתי להתמקד דווקא בעבר, במיוחד בתקופה של שנות ה - 60' ותחילת שנות ה- 70'.

 

 

למה איטליה היא "הקבוצה הכחולה?"

 

 

דגלה של איטליה הוא בעל שלושה צבעים: ירוק-לבן-אדום אך למרות זאת כמעט בכל סוגי הספורט, הצבע המייצג את איטליה הינו צבע כחול השמיים, אשר על שמו נקראת הקבוצה האיטלקית בענף ספורט זה או אחר Squadra azzurra שפירושה "הקבוצה הכחולה".

 

 

עצרתם לשאול את עצמכם פעם למה צבע כחול ולא ירוק-לבן-אדום כצבעי הדגל? אז זהו: למרות שאיטליה ויתרה על המלוכה לפני למעלה מ- 60 שנה, יש לה כנראה חיבה גדולה לבית המלוכה סבויה שמלך באיטליה בשנים 1896 - 1946 ואשר צבע כחול השמיים היה צבעו, כך קרה שצבע זה אומץ ע"י מרבית נבחרות הספורט של איטליה. אז אגש אל אוסף הכחולים שלי: קודם קצת כדורגל ואחר כך שירים איטלקיים של פעם. בקיצור Squadra azzurra.

 

 

כדורגל

 

איטליה עשתה את הופעתה הראשונה במונדיאל 1934 בו גם זכתה. במונדיאל הבא גם סיימה במקום הראשון. אחרי מלחמת העולם השנייה איטליה התרסקה והנבחרת לא הגיעה להישגים. ב-1968 השתתפה לראשונה באליפות אירופה וזכתה בטורניר. זכייה זו סימנה את חזרתה של איטליה לצמרת הכדורגל. במונדיאל 1970 הגיעה עד לגמר שם הפסידה לנבחרת ברזיל.

 

למונדיאל 1970 החביב עלי במיוחד, כמה נקודות יחודיות משל עצמו: ראשית, הונהגו בו כמה חידושים כאשר לראשונה הותר לערוך חילופים במהלך המשחק, ולראשונה נעשה שימוש בכרטיסים אדומים (לציון הרחקה) וצהובים (לציון אזהרה). שנית, נבחרת ברזיל ששיחקה במונדיאל (בהנהגתו של פלה האגדי) ונחשבת עד היום כנבחרת הטובה ביותר של כל הזמנים, זכתה במונדיאל בפעם השלישית ולקחה את הגביע לצמיתות אליה לברזיל. שלישית, זה היה המונדיאל היחידי שבו השתתפה נבחרת ישראל מאז ומעולם ובו הובקע השער היחידי של ישראל במונדיאלים (ע"י מוטלה שפיגלר, במשחק נגד שבדיה שהסתים 1:1). אגב גם נבחרת ישראל שיחקה מול נבחרת איטליה במונדיאל זה, בשלב המוקדמות, במשחק שהסתיים בתוצאה המכובדת 0:0.

 

 

נבחרת איטליה בכדורגל למשחקי מקסיקו 1970 (וגם גרמניה 1974) זכתה להנצחה במדינות נוספות בעולם כמו הבול מאל סלבדור שתמונתו נמצאת משמאל. אחד המשחקים הבלתי נשכחים במונדיאל זה, היה משחק חצי הגמר בין איטליה לגרמניה, שנחשב לאחד מגדולי המשחקים בגביע העולמי בכל הזמנים. איטליה הובילה בתוצאה 1:0 לאורך רוב דקות המשחק, עד שגרמניה השוותה התוצאה בתוספת הזמן. הקבוצות נכנסו להארכה, שבה הפכו הגרמנים את התוצאה ל-2:1 לזכותם, אך האיטלקים שוב הפכו את התוצאה ל-3:2 לזכותם. גרמניה הישוותה שוב ל- 3:3, אך לבסוף הבקיע האיטלקי ג'אני ריברה את שער הניצחון של המשחק בדקה ה-111 של המשחק כשקבע 4:3 לזכות נבחרתו. את אחד השערים היפים במשחק הזה ניתן לראות כאן:

 

 

 

נבחרת איטליה האמביציוזית בניצוחם של ריבה וריברה אמנם זכתה להעפיל לגמר, אך מול נבחרת ברזיל שהיתה אז בשיא כוחה, לא עמד לה כוחה והיא הפסידה בגמר 4:1.

 

אמנם הבטחתי להתמקד Squadra azzurra של פעם אבל אי אפשר שלא להזכיר את הנבחרת הנפלאה של איטליה שזכתה במונדיאל האחרון (תמונה מימין). מה יכול להיות יותר טוב מאשר שידוך בין שחקני הנבחרת הנהדרת הזאת לבין שירו שלAdriano Celentano   משנת 1968, ואני מתכוון כמובן לשיר "Azzurro". השחקנים האלה, לא זו בלבד שחלק גדול מהם נראים כדוגמנים שיצאו מאחד ממסלולי האופנה במילנו (ראה תמונתו של מאלדיני משמאל), הם גם מתגלים כזמרים לא רעים בכלל:

 

 

 

 

 

 

מוסיקה

 

הסקוודרה אזורה שלי במוסיקה גם היא מתאפיינת בשירים האיטלקיים של סוף שנות ה- 60' ותחילת שנות ה- 70. הכל מתחיל בעצם מעיר קטנה בצפון מערב איטליה, סמוך לגבול הצרפתי בשם סן רמו. מדי שנה, מיטב זמרי איטליה והעולם כולו עולים אז לרגל ומתחרים ביניהם וזאת כבר במשך קרוב לשישים שנה. בסוף שנות ה - 60 היה הפסטיבל הזה בשיאו עם - "תיבת נוח" של סרג'יו אנדריגו, טוני הקטן , נאדה ששרה על "מלך הדינארים" , ניקולא די בארי ששר על "ימים של קשת בענן" וג'ליולה צ'קוונטי ששרה על ה-"גשם" (לה פיוג'ה), וכן אחד הגדולים מכולם, בובי סולו , בלהיט הגדול משנת 1969 "זינגרה".

 

באותן שנים היה פסטיבל סן רמו, מפסטיבלי הזמר החשובים בעולם. רבים משיריו תורגמו לשפות אחרות ואשתדל להביא את השירים המפורסמים בגרסאות הלא פחות מפורסמות באנגלית. המפתיע היה שזמרים מכל העולם אמצו משירי הפסטיבל, לאו דווקא מאלו שזכו במקומות הראשונים. העושר המוסיקלי והיצירתיות במוסיקה האיטלקית באותן שנים היה בשיאו ושירים מחוץ לשלושת הראשונים נשמעים למי שקצת מכיר שירים של פעם לא פחות מוכרים מאשר השירים הזוכים. במיוחד נכון הדבר בשנים 1967 - 1972 שהינן שנות השיא, והגדול מכולם הפסטיבל מ- 1970 שהיה כנראה אחד מהפסטיבלים האיכותיים ביותר.

 

לפני שאתחיל במקבץ השירים שבחרתי אציין רק כי לצערי רובם בינם בשחור-לבן ואיכות השמע גם כן אינה מן המשופרות. למרות הכל, כדאי להקשיב ולצפות ביופי המוסיקלי הזה ובימי התום שלא ישובו. הקליפים הבודדים שבצבע הינם ברובם משנת 1989 כשנערך איזה ערב נוסטלגיה בטלוויזיה האיטלקית וכך ניתן לראות מקצת מזמרי וזמרות סוף שנות השישים, כשהם עשרים שנה מבוגרים יותר מימי הזוהר שלהם, אך עדיין שרים, עושים את זה טוב והעיקר - בצבע.

 

אפתח עם השיר שסיים את חלק הכדורגל בפוסט הזה והפעם בביצוע המקורי של אדריאנו צ'לנטנו (Adrinao Celentano) והשיר Azzurro (כחול) משנת 1968 שהוא גם הבסיס לכל הפוסט הזה. באותה שנה בא יצא השיר אזורו הופיע אדריאנו צ'לנטנו בפסטיבל סאן רמו, אך עשה זאת עם שיר אחר -le altre canzoni in gara  Canzone – וזכה עימו במקום השלישי. למרות הכל, דווקא השיר אזורו הוא שזכה להצלחה המסחררת באותה שנה ונשאר בתודעה עד עצם היום הזה.

 

את השיר Azzurro בביצועו המקורי של Adriano Celentano אפשר לראות כאן:

 

 

שיר זה שהפך להמנון נבחרות הספורט האיטלקיות ואוהדיהם (במיוחד בתחום הכדורגל) זכה גם לגרסה ישראלית מפי אריק איינשטיין בשם "אמרו לו". שירו של איינשטיין עוסק גם הוא בספורט, באהדתו הגדולה לקבוצת הפועל תל אביב ולאכזבות הרבות שהנחילה לו במשך השנים, במיוחד קבוצת הכדורסל שלה. ליבי ליבי לאוהדי הפועל תל אביב באשר הם, אשר אני שולח להם את השיר "אמרו לו" בביצועו של אריק איינשטיין שאפשר לשמוע כאן:

 

 

 

 

 

אם נגענו כבר בשנת 1968 אי אפשר שלא להזכיר עוד שני שירים מופלאים הראשון שיר מרטיט שזכה במקום השני בפסטיבל סאן רמו באותה שנה ושמו Casa Bianca (הבית בלבן) מפיה של Marisa Sannia (מריסה סניה) אשר בחרתי להראותו כאן דווקא בהופעה משנת 1989 (יש איזו דקה של דיבור ואז מתחיל השיר, כדאי לחכות):

 

 

 

והשני שיר שלא השתתף בפסטיבל אבל הביא לפריצה עולמית של הזמרת Patty Pravo (פטי פראבו) בשם La bambola (הבובה). לא יודע מה היה להם משירים על בובות בסוף שנות ה- 60. חוץ מהבמבולה של פטי פרבו יצאו באותה תקופה גם "בובה על חוט" של סנדי שו ו"בובת קש" של פרנס גל. בכל אופן את הבובה של פטי פראבו תוכלו לראות כאן:

 

 

 

אנה איידנטיצ'י (Anna Identici) ששירה משנת 1968 לא זכה בדירוג גבוה, תזכר בכל זאת לאור הפרסום העולמי שזכה השיר אחר כך בזכות גרסתו באנגלית לשיר הזה. הזמר אנגלברט הומפרדינק שהיה אז בין הזמרים המצליחים ביותר באנגליה בסגנון הפופ-המתקתק-הלא-בועט שלו, עשה גרסה משלו לשיר שזכתה להצלחה גדולה מהרבה משירה המקורי של אנה איידנטיצ'י. תופעה זו של הסבת שירים איטלקיים מפסטיבל סאן רמו לאנגלית מאפיינת את תקופת סוף שנות ה- 60' ותחילת שנות ה- 70', כשהפסטיבל היה בשיא כוחו ושימש אבן שואבת לאומנים מכל העולם.

 

קבלו את השיר המקורי באיטלקית של  Anna Identici שנקרא Quando Me Innamoro:

 

 

 

ואילו את הגרסה של Engelbert Humperdinck והשיר A Man Without Love ניתן לראות כאן:

 

 

שיר נוסף בולט משנת 1968 שהשתתף בפסטיבל סאן רמו אך לא התברג במקום גבוה היה שירה של Wilma Goich שנקרא Gli Occhi Miei. השיר החמוד הזה קיבל דחיפה ענקית קדימה כאשר טום ג'ונס הזמר הוולשי נוטף הגבריות הסב אותו לאנגלית לשיר הידוע Help Yourself (תתכבד בעצמך) שזכה להצלחה סוחפת באנגליה ובכל רחבי אירופה.

 

אז קבלו את המקור, Wilma Goich - Gli Occhi Miei :

 

 

 

ואת ה"חיקוי" שעולה על המקור, Tom Jones - Help Yourself:

 

 

 

 

ובחזרה לאחור לשנת 1964 אשר הביאה לנו יבול יפה של שירים ולא רק מפסטיבל סאן רמו. אחד השירים שהצליחו מאוד בשנה זו, ולא רק באיטליה, היה שירו של Jimmy Fontana ששמו היה "העולם" או כפי שנקרא באיטלקית Il Mondo . ניתן לצפות בשיר הזה כאן מהופעה של הזמר שנים רבות אחרי, בשנת 1989:

 

 

 

בובי סולו (Bobby solo) היה אחד הזמרים הגדולים של הרומנטיקה האיטלקית של פעם. בשנת 1964 הוא הופע בסאן רמו, לא זכה, אולם שירו השקט Una Lacrima Sul Viso הרטיט לבבות רבים בשנות השישים. אומרים שילדים וכלבים תמיד גונבים את ההצגה, ואכן את ההצגה בפסטיבל ההוא "גנבה" זמרת צעירה בשם ג'יליולה צ'ינקווטי (Gigliola Cinquetti) שהיתה אז בקושי בת 16 ובקולה הצלול כבשה את לב הקהל בשיר השקט Non Ho L'eta.

 

זכייתה של ג'יליולה בסאן רמו שלחה אותה להיות נציגת איטליה באירוויזיון עם אותו שיר וגם שם זכתה במקום הראשון והביאה לאיטליה את הזכיה הראשונה בתולדותיה בתחרות זאת.

 

 

אז קבלו את שני הגדולים שלי מסאן רמו '64,Bobby solo - Una Lacrima Sul Viso

בהופעה שצולמה שנים מאוחר יותר, אך לפחות בצבע:

 

 

 

ו- Gigliola Cinquetti - Non Ho L'eta :

 

 

בובי סולו וג'יליולה צ'ינקווטי המשיכו לככב ולהתחרות ביניהם גם בפסטיבלים רבים אחרי שנת 1964 כשלפעמים בובי זוכה (1965) ולפעמים ג'יליולה (1966) אבל בפסטיבל של שנת 1969, שהיה עשיר בשירים מוצלחים העמידו שני הזמרים האלה שירים מעולים. הפעם היה זה זמנו של בובי סולו לזכות במקום הראשון עם שירו "זינגרה" שבעיני רבים הוא הטוב שבשירי סאן רמו של כל הזמנים. לג'יליולה צ'ינקווטי היה בפסטיבל הזה שיר לא פחות מוצלח בשם "לה פיוג'ה" (הגשם) אשר לא דורג בין הראשונים, אבל אני באופן אישי אוהב מאוד.

 

השיר Zingara בביצועו של Bobby solo:

 

 

 

  

השיר La Pioggia של Gigliola Cinquetti:

 

 

 

אם כבר נגעתי בפסטיבל של שנת 1969 אי אפשר שלא להזכיר עוד שני שירים בולטים, האחד, שיר קצבי ומקפיץ (במונחי הימים ההם) של  ריטה פבונה בשם "סוכר" והשני של נערת הפסטיבלים החדשה שפרצה לתודעת הקהל לראשונה בשנה זו הלא היא נאדה המקסימה בת ה- 16 עם שירה "כל כך קר" אותו היא שרה בקול קצת מתרגש. למרות ששיר זה לא זכה במקומות הראשונים הוא הפך אחר כך לאחר מלהיטי סאן רמו הגדולים.  

 

לצפיה בשיר  Rita Pavone - Zucchero

 

 

 

 

לצפיה בשיר Nada - Ma Che Freddo Fa

 

 

 

נאדה עצמה המשיכה להתבלט בפסטיבלים הבאים אולם אין ספק ששירה מהפסטיבל של שנת 1972 היה שירה הגדול ביותר, למרות שהגיע אז רק למקום השלישי. זה גם השיר האיטלקי של פעם שאני הכי אוהב בגלל קצב הואלס המסחרר שלו ושמחת החיים השופעת ממנו. שמו של השיר הוא "מלך הדינרים" (או מלך הכסף, למי שהמילה דינרים לא אומרת לו הרבה). אז קבלו את il Re Di Denari בביצועה של Nada:

 

 

 

 

השיר הזה זכה גם לגרסה עברית שחוברה ע"י עוזי חיטמן שעושה לי שמח כל פעם שאני שומע אותה:

 

"בואו ונשירה, בואו נשתה עוד בירה שיר שקולח בא ועושה שמח מה לא עשינו מה לא ניסינו שיר שיוצא מן הלב אל הלב הוא נכנס ועושה לנו טוב"

 

ניתן להקשיב לגרסה העברית של השיר "בואו ונשירה" בביצועו של שימי תבורי כאן:

 

 

 

Little Toni (טוני הקטן) היה ידוע כגרסה איטלקית לאלביס והוציא תחת ידיו כמה שירים טובים בסוף שנות ה- 60 ותחילת שנות ה- 70. אף אחד לא זוכר את השירים שזכו בשלושת המקומות הראשונים בפסטיבל סאן רמו 1967, אבל את השיר של טוני הקטן Cuore Matto (הלב המטורף) לא שכחו הרבה זמן. טוני הקטן היה שם להזכיר להם מדי פעם ופה ניתן לראותו בהופעה משנת 1989 יותר מעשרים שנה אחרי שהשיר יצא לאור:

 

 

 

הגענו לשנת 1970, השנה של המונדיאל אולי הטוב מכולם וגם השנה של פסטיבל סאן רמו המוצלח מכולם. אדריאנו צ'לנטנו הזכור לנו משירו "אזורו" שפתח את החלק המוסיקלי ברשימה זו, לא חדל מהופעות מפסטיבלי סאן רמו רמו השונים ומבין שיריו בחרתי להביא את המוצלח ביותר לדעתי, שגם זכה במקום הראשון בפסטיבל של שנת 1970. אז קבלו את Adrinao Celentano בשירו Chi Non Lavora Non Fa L'Amore:

 

 

השיר שהגיע למקום השני באותה שנה La prima cosa bella בביצועו של ניקולא די-בארי לא השאיר עלי רושם מיוחד ולכן אדלג בקלילות לשיר שזכה במקום השלישי והוא אחד השירים היפים בתולדות סאן רמו "תיבת נוח" של סרג'יו אנדריגו שזכה להצלחה גדולה גם בישראל, אז קבלו את sergio endrigo "larca di noe:

 

 

 

השיר La spada nel cuore כמו שירים נוספים כמנהג הימים זכה בפסטיבל לשני ביצועים, האחד של  Little Toni(טוני הקטן) והשני של פטי פראבו. למרות יופיה של פטי פראבו שכמעט גרם לי לבחור בביצוע שלה הרגשתי שחסרה בו משהו מהעוצמה שהשיר הזה צריך ולכן בחרתי בביצוע החזק יותר של טוני הקטן שניתן לראותו כאן:

 

 

 

שירים מוצלחים נוספים מפסטיבל 1970 היו השיר Tipitipiti של Orietta Berti שניתן לראותו כאן:

 

 

 

והשיר Pa' diglielo a ma' של Nada שניתן לראותו כאן:

 

 

 

 

בתחילת שנות ה - 70' היה הזמר העיוור חוזה פליסיאנו בשיא הצלחתו באמריקה. הצלחה זו ורצונו לפרוץ גם לשוק האירופאי הביאה אותו להשתתף בשנת 1971 בפסטיבל סאן רמו המהולל אך כוחו לא עמד לו מול ניקולא די-בארי הגדול שקטף כפרי בשל את אהדת הקהל האיטלקי הביתי ואת המקום הראשון, כשהוא מאלץ את חוזה פליסיאנו להסתפק במקום השני. אין כל רע בשירו של ניקולא די-בארי שאפילו די מצא חן בעיני, אבל דחילק, לתת לשיר "קא סרה" הענק של חוזה פליסיאנו רק את המקום השני? ככה זה כשיש שחקן ביתי מול שחקן חוץ. אבל לימים זכה שירו הנפלא של חוזה פליסיאנו להצלחה פנומנאלית בעוד שירו של ניקולא די-בארי נותר מוגבל לגבולות איטליה היפה שלא ידעה לפרגן בזמן למי שצריך.

 

אז הינה המקום השני מ- 1971: Jose Feliciano - Che Sera:

 

 

 

והינה Nicola Di Bari - Il cuore è uno zingaro בביצוע מ- 1989 את השיר שזכה במקום הראשון ב- 1971:

 

 

 

 

את שנת 1972 הזכרתי כבר מקודם עם שירה של נאדה מלך הדינרים שזכה במקום השלישי ורציתי לחזור אליה לקראת סיום עם שני שירים שלא זכו להגיע למקומות ראשונים אבל מצאו חן בעיני.

הראשון הוא Gianni Morandi - Vado A Lavorare שניתן לראותו כאן:

 

 

 

 

והשני הוא שיר מיוחד במינו ושונה מהחתך האופייני של שירי סאן רמו. נדמה לי שהוא התפרסם אחר כך גם בשפות אחרות כי משהו בו נשמע לי מוכר ולאו דווקא מהאיטלקית שהשיר הזה בוצע במקור. אם מישהו יודע פרטים נוספים על השיר הזה וגלגוליו, אשמח לשמוע. אז קבלו את להקת Delirium מבצעת את השיר שנקרא Jesahel:

 

 

 

אמנם הבטחתי להתמקד בשירים האיטלקיים של שנות ה- 60 ותחילת שנות ה- 70, אבל כרגיל אצלי, למי שלא יודע, לכל כלל יש יוצא מן הכלל. אצלי זהו שיר שהשתתף בפסטיבל סאן רמו בשנת 1983 ולא זכה. אני מדגיש שוב: לא זכה. עד כמה שישמע מוזר השיר L'Italiano (האיטלקי) בביצועו של Toto Cutugno (טוטו קוטוניו) אשר יהפוך ללהיט היסטרי באיטליה בהמשך אותה שנה, אפילו לא הגיע לשלושת המקומות הראשונים.

 

דורון מזר, שהיה אז זמר ישראלי בתחילת דרכו, שמע את השיר והתלהב. שמרית אור כתבה גרסה עברית ודורון מזר הפך את השיר הזה וקרא לו "אני חוזר הביתה". בישראל זה קרה ב- 1984, הצבא שקוע בעמק הבוץ הלבנוני ומלחמה שהיתה אמורה לקחת כמה ימים ולעומק 40 ק"מ כבר נכנסה לשנתה השניה ואין רואה את הסוף באופק. ואז החליטה הממשלה להשיב בנים לגבולם. חלקית לפחות. הנסיגה הראשונה מלבנון יצאה לדרך. צה"ל שהחזיק כמעט בחצי לבנון בואכה ביירות נסוג לרצועת בטחון מצומצמת בדרום לבנון. יחידות רבות שבו הביתה. על הרקע הזה הפך השיר "אני חוזר הביתה" ללהיט היסטרי בצבא ומהצבא לכל המדינה. אף אחד לא חלם אז שנשאר תקועים בלבנון עוד קרוב ל- 20 שנה גם אחרי שכביכול שבנו הביתה.

 

אז קודם כל המקור,  Toto Cutugno - L'Italiano:

 

 

 

 

ואחרון אחרון חביב, הגרסה הישראלית, דורון מזר - אני חוזר הביתה:

 

 

 

 

עם צמד השירים הזה התכוונתי לסיים את הרשימה הארוכה של פרגון לאיטליה, לכדורגל האיטלקי הישן והטוב (וגם של היום, מה לעשות, לקחו את מונדיאל 2006 כמו גדולים) ולשירים האיטלקיים של פעם. במיוחד רציתי  להקדיש את הרשימה הזאת כמעין מצבת זכרון לפסטיבל סאן רמו, בעבר: מוסד מוסיקלי מוביל וכיום: ארוע זניח.   

 

אך בכל זאת, על רקע השיר של דורון מזר "אני חוזר הביתה" שמתנגן אצלי במחשב בזמן שאני מסיים לכתוב את הרשומה הזאת, אוסיף עוד משהו אישי. רציתי רק לומר לכל מי שיוצא לחופשה במשך הפסח (כמוני) או שנוסע מחר לשבוע לחו"ל (כמוני), שתהיה לכולם נסיעה טובה וחופשה נעימה והעיקר שתחזרו הביתה בשלום. חג שמח לכולם, אני אהיה איתכם שוב אחרי הפסח.  

 

 

 

 

נכתב על ידי , 29/3/2007 23:12   בקטגוריות דעות ומחשבות, הרהורים, מוסיקה, סטרייט פרנדלי, אופטימי, מונדיאל, כדורגל, איטליה, מלדיני, Squadra Azzurra, סאן רמו, שירים של פעם, נוסטלגיה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של phillbox ב-30/3/2007 23:59
 



הבאנו שלום עליכם (סיפור גיי אירוטי)


 

"מר טמירי, הבאתי לך את המסמכים מזבורשטיאנו" שמעתי את קולו של השליח שנכנס למשרד תיווך שלי לפני כשבועיים.

"שים אותם שם על השולחן בצד" עניתי לו מבלי להרים אלי את ראשי והמשכתי לדבר בטלפון. כשסיימתי את השיחה הופתעתי לגלות שהוא עדיין בחדרי ולא יצא.

"מה?מה?" שאלתי בלי להבין מה הוא מחפש אצלי אבל במקום תשובה ראיתי חיוך ג'ינג'י אחד גדול וממשהו בו נראה לי מוכר.

"אתה לא זוכר אותי?" נשמעה השאלה מפיו, מה שגרם לי לחקור את פרצופו יותר לעומק. ההכרה כבר ניצנצה שם, אבל זה לא נראה לי הגיוני. דחילק, יותר מ- 20 שנה עברו !

"שלום? שלום בנישו? אני לא מאמין ! לא ראיתי אותך מכיתה ז'. מה אתה עושה פה?"

"אתה לא מאמין?! אני לא מאמין ! איך אתה מסוגל לזכור אותי מכיתה ז' תגיד לי? מילא אני, זה לא חוכמה, ראיתי את השם שלך על הדלת, אבל אתה? מה אתה פנומן?"

"לא פנומן ולא בטיח. בסך הכל יש לי זכרון טוב. מה אתה חושב שאפשר לשכוח כל כך מהר את הג'ינג'י שהיה עוזר לי כל יום לסחוב את התיק מביה"ס על האופניים שלו? פרצוף כמו שלך לא שוכחים כל כך מהר גם אחרי 22 שנה" עניתי לו.

 

"באמת?"

"באמת" עניתי בחיוך נוגה ששלום לעולם לא ידע מה פשרו "אבל מה פתאום אתה הבאת את המסמכים, מה אתה עובד בשליחויות? לא נראה לי, אז מה..."

"בגיל 34 שאני אעבוד בשליחויות? ככה אתה מכיר את שלום בנישו? אמנם לא הייתי מצטיין כמוך, אבל בכל זאת עד גיל 34 כל אחד מסוגל כבר למצוא לעצמו תעסוקה יותר קבועה. שליחויות זה לסטודנטים ואני כבר מזמן לא סטודנט. האמת שגם בקושי הייתי"

"נו, אז איזו רוח הובילה אותך לכאן, שלום?"

"האמת שבאתי לפה במיוחד כדי לראות אותך"

"אותי? איך בכלל ידעת שאני אהיה פה ומה לך ולמסמכים של זבורשטיאנו?"

"הוא אבא של אשתי, עוד מעט אשתי לשעבר, אבל הוא עוד לא יודע. איך ששמעתי שהוא מבקש מהפקידה להזמין שליח לעוז טמירי, ידעתי שזה חייב להיות יום המזל שלי ואמרתי שאני אעשה את המשלוח כי אני צריך להיות בסביבה. רק אתמול אשתי אמרה לי שנשבר לה סופית והיא רוצה גט והינה היום כאילו בעלת האוב העלתה לי אותך מהשאול אחרי 22 שנה. זה לא יכול להיות מקרי. זאת חייבת להיות הקארמה שלי."

קארמה, שמארמה, בעלת אוב, על מה אתה מדבר שלום? אנחנו לא ילדים בני 12, כאילו מה?"

 

שלום נעץ בי מבט ארוך ואחר כך הביט על ידי השמאלית, גילה את הפס הבהיר בקצה התחתון של האמה השמאלית וחייך חיוך גדול. "כמו שחשבתי, זאת הקארמה שלי" אמר.

"על מה אתה מדבר, שלום?"

"גם אתה. מתי זה קרה אצלך?"

"מתי מה קרה?"

"מתי התגרשת?"

"שלושה חודשים, אבל אני לא מבין - לא נפגשנו 22 שנה, מאיפה אתה יודע בכלל? מה, הכרת את סיגי?"

"לא הכרתי שום סיגי, הטבעת שכבר לא על האמה שלך היא שגילתה לי. אתה לא יודע איך זה, מי שמתגרש מחפש סימנים מסביב שהוא לא היחידי שאכל אותה, שיש לו עוד אחים לצרה הזאת, למרות שאצלי זו לא ממש צרה. זאת אומרת הצרה תגמר בקרוב."

"welcome to the club" אמרתי לו, "לפני שלושה חודשים זה קרה לי, אבל למה באמת באת, שלום? להעלות זכרונות בשביל הנוסטלגיה?" שאלתי.

"נוסטלגיה זה דבר טוב, רק שהיינו צעירים מדי כדי שתהיה לנו נוסטלגיה מהסוג הזה שהייתי רוצה" אמר שלום באופן מוזר משהו.

"שמע, אני קצת קצר בזמן היום, אולי נמשיך לדבר על ארוחת צהריים? בדיוק התכוונתי לצאת לאכול".

"אחלה" אמר שלום "גם אני כבר רעב".

לקחתי אותו למסעדת דגים טובה על חוף הים וישבנו במרפסת, נהנים מהבריזה הקלילה, מראה הגלים המרגיע וריח המלוח על המים.

"תגיד לי, שלום, אתה לא יושב וחושב לפעמים איך בעצם הגענו לאן שהגענו?"

"לא. מה יש לחשוב? לפה הגענו למשל בטויוטה שלך" ענה בבדיחות הדעת.

"די, תפסיק עם השטויות. עברו כבר יותר מדי שנים, שלום. אתה יודע למה אני מתכוון."

 

"מה, אתה עוד חושב על זה?"

"מודה באשמה"

"אין פה שום ענין של אשמה, עוז. היינו ילדים סקרנים בני שתיים עשרה וזה הכל. זה קורה לכולם. מה אתה חושב שאתה הנער הראשון בן שתיים עשרה שנגע לחבר שלו בזין?"

"אולי לא הראשון, אבל אני לא מכיר עוד הרבה נערים שעשו את זה ולא שמו לב שאבא של החבר שלהם עומד בפתח הדלת. איזה אידיוט הייתי. היינו חברים כל כך טובים והרסתי את זה במו ידי."

"אני דווקא אהבי את מה שמו ידך עשתה לי, למרות שזה גרם לאבא שלי להעיף אותי לפנימיה שבה יעשו ממני גבר, כמו שהוא אמר."

"אני מצטער, שלום, שסבלת את כל זה בגללי. אני... "

"ששש, עזוב. יותר מדי זמן עבר מאז כדי שנתחיל לחפור. חוץ מהפרידה ממך, הפנימיה דווקא עשתה לי טוב. זה לא שעשו ממני שם גבר, אבל אני כבר הראיתי שם ללא מעט נערים מי הגבר האמיתי, אם אתה מבין למה אני מתכוון. אבא שלי פחד שאתה תעשה ממני הומו, פחחח... אתה היית רק אחד, אבל מה שהלך שם בפנימיה, חבל לך על הזמן."

 

"מה הלך בפנימיה? שאלתי כשהסקרנות שלי מתעוררת ועוד משהו יחד איתה.

"מה זאת אומרת מה הלך? זיונים, זה מה. זיונים חופשי. הומואים, לא הומואים, כולנו היינו חרמנים. בנות לא היו שם, אז מה אתה חושב שכולם עשו? לא חשבנו על הומואיות בכלל. זה סתם היה פורקן זמני. עד שנכיר בנות. עד שתהיה איזו חברה או סתם מישהי שנותנת. עד ש...אתה יודע איך זה. בצבא כולנו שכחנו מזה, רובנו הלכנו לקרבי, הכרנו בחורות, זיינו בחורות ואחרי כמה שנים גם התחתנו עם בחורות. חוץ מעופר, זוכר אותו? גם הוא הלך לפנימיה יחד איתי, אבל הוא לא השתחרר מזה. נשאר הומו. תפסו אותו מוצץ למישהו בשמירה ושיחררו אותו על אי התאמה אחרי שאמר שהוא לא יכול לעצור את עצמו כי הוא הומו וזהו."

 

"ואתה, שלום?" העזתי לשאול בלא מעט תקוה.

"אני? רגע למה אנחנו מדברים עלי כל הזמן, ומה איתך?"

"מה זאת אומרת מה איתי?"

"חשבת עלי פעם?"

"לא רק פעם"

"ו...היה לך עוד מישהו ש...?"

"לא. כלום. הכרתי את סיגי באוניברסיטה, התחתנו, היו לנו שבע שנים לא רעות בכלל, עד  שנשבר לה".

"למה?"

"למה נשבר לה?"

"כן"

"היא אמרה שהיא מרגישה שאני לא נותן לה את כולי. שזו לא האהבה שהיא ציפתה לה ואלה לא הנישואים שהיא ייחלה להם. אמרה לי שאני יותר מדי חי את החיים של עצמי ומשעתיים - שלוש כל ערב מרגע שאני חוזר מהעבודה עד שהולכים לישון, אי אפשר לבנות זוגיות. היא אמרה שהיא מרגישה שהיא לא במקום הראשון אצלי ואפילו לא בשני."

"וזה נכון?"

"יש בזה משהו, אבל זה לא שלא הייתי בעל טוב ונאמן."

"להיות טוב ונאמן זה לא מספיק. אישה מרגישה דברים כאלה, אני יודע."

"ומה קרה אצלך?"

"עופר המניאק".

"איזה עופר?"

"עופר. עופר ההומו, נו. זה מהשכונה שהלך איתי לפנימיה."

"אז מה איתו?"

"תגיד לי, אתה דביל או משהו? אני צריך לאיית לך את זה?"

"את מה?"

"בוא הנה, נראה לי שאתה חי על הירח. סיגי שלך כישפה אותך לפני שבע שנים ועוד לא הסרת את הכישוף עד עכשיו. צא מזה עוז. מה, אתה לא מבין? זיינתי אותו. כן, את עופר ההומו. אצלי במיטה בבית ואשתי תפסה אותנו על חם. יותר נכון, תפסה אותי על עופר ההומו."

 

"מה, גם אתה הומו, שלום?"

"לא, אני לא הומו. אני סתם סטרייט משועמם שנהנה לתקוע את עופר ההומו כי הוא פשוט נותן לי" ענה שלום בציניות ואת הציניות שלו גם אני כבר הצלחתי לקלוט. הארוחה הסתיימה והמלצר החמוד הביא את תפריט הקינוחים ולא הפסיק ללטוש מבטים בשלום, דבר שבאופן מפתיע קצת הרגיז אותי אז תקעתי בו מבט מצמית משלי והוא עזב.

 

"אני לא מבין, מה כתוב לך על המצח שאתה אוהב גברים, שלום? איך המלצר הזה ידע? עד שהוא לא התחיל לבלוע אותך בעיניים שלו, אפילו לא חשדתי לרגע שהוא הומו."

"לא יודע, עוז. אומרים שלפעמים זה כמו רדאר כזה. גיי-דאר שמאפשר להומו לזהות הומו."

"לא נראה לי הגיוני. אני אף פעם לא מצליח לזהות מי..." אמרתי ולפתע תפסתי את הטעות שעשיתי, אבל שלום לא פספס מאומה. הוא חייך מאוזן לאוזן, הניח את ידו החמה על כף ידי ואמר לי: "זה בסדר, עוז, אנחנו כבר לא בני שתיים עשרה".

 

ידו היתה חמה וטובה. אחרי שסיימנו את הקינוחים ועזבנו את המסעדה היא נדדה מכף ידי אל כתפי ואחרי לחיצה קלה, עזבה. היתה לי תחושה מוזרה כזו. הרגשתי כאילו פני בוערות מחום וכל העולם מסתכל עלי, אבל טעיתי. אף אחד לא שם זין על שני גברים שאחד מהם מחבק חיבוק חברי קל לרגע קצר או שניים את השני. נכנסנו לאוטו ונסעתי הביתה בלי להבין מה אני עושה. כשעצרתי, אמרתי לשלום: "פה אני גר" ושתקתי.

 

"נו, אז אתה לא מתכוון להזמין אותי לקפה?" שאל שלום והוסיף "מה כבר צריך לעשות בחור שמחכה לזיון 22 שנה, תגיד לי ואני אעשה." לא אמרתי כלום ורק בלב הולם מהתרגשות הראיתי לו את הדרך. נכנסנו הביתה ושלום אמרת שהוא צריך להשתין. בלי לשים לב מה אני עושה, במקום להורות לו על שירותי האורחים, הצבעתי על חדר השירותים שצמוד לחדר השינה שלי, שהיה פעם החדר שלי ושל סיגי. בדיעבד נראה לי ששלום ידע שהתבלבלתי וזה משום מה הצחיק אותו. כאילו זו היתה איזו מין פליטת פה שחושפת את המאוויים האמיתיים שלי, שכבר שכנו להם בתת הכרה אך המוח שלי סרב להוציאם לאור היום.

 

התיישבתי על המיטה שלי, חלצתי את הנעליים ונאנחתי. 'מה אני עושה?' קדחה המחשבה במוחי. 'מה קורה פה?' אבל אז נזכרתי שזה שלום, זה שלום החבר שלי מכיתה ז' שכל כך התגעגעתי אליו כל השנים ומעולם לא שכחתי את דמותו הג'ינג'ית הנוגה כשעלה בפעם האחרונה לטנדר של אביו בדרך לפנימיה. שבועיים אחר כך מכרו הוריו של שלום את הדירה ועברו לעיר אחרת וכל תוכניותינו שנמשיך להתראות בחופשות שלו מהפנימיה, נגוזו לנצח. יותר נכון, נגוזו לעשרים ושתיים שנים. בלי לחשוב אפילו על מה שאני עושה המשכתי להתפשט ונשארתי לבוש בבוקסרס בלבד.

 

לפתע נפתחה דלת חדר השירותים, שלום יצא ממנה ערום כביום היוולדו ולפני שהספקתי להגיד ג'ק רובינזון דחף אותי לאחור, נשכב עלי וקרא בקול שמח: "הבאנו שלום עליכם" וכדי שאני לא אמשיך לשאול אותו כל מיני שאלות מיותרות, סתם לי את הפה בנשיקה. אחרי שסיים לי עם הפה התחיל לרדת בלשונו ובפיו המתוק מטה. כל חלק בגופי זכה לטיפול יסודי של לשונו ושפתיו שרגע לפני שנגעו בו, הכריז שלום שוב ושוב "הבאנו שלום עליכם". כל גופי עיקצץ מהגירוי הבלתי פוסק שידיו לשונו ושפתיו המיומנות העניקו לי.

 

 

כשחשבתי שעוד רגע אני הולך להתפוצץ, אמר לי שלום: "עוז, יש משהו שעדיין לא עשו לי עד היום ואני רוצה שאתה תעשה אותו"

"מה...מה..מה?" עניתי בגמגום כי בקושי יכולתי לדבר מרוב גירוי.

"אני רוצה שתזיין אותי בתחת" אמר שלום בבוטות האופיינית לו, כשהוא מלביש לי את הקונדום על הזין הזקור והמשתוקק שלי "תמיד הייתי אקטיבי, אבל אני רוצה שתזיין אותי עכשיו".

"אני לא יכול" אמרתי לו מבליע איזו בת צחוק בזוית פי.

"למה אתה לא יכול? מה אתה לא רוצה אותי? מה אתה רוצה שאני אזיין אותך?"

"לא, זה לא זה. אבל אני לא מתנגד לנסות, אולי אחר כך. אני לא מסוגל לזיין אותך ככה."

"ככה? איך? למה?"

"אם לא תשיר לי 'הבאנו שלום עליכם' בזמן שאתה מוריד את הישבן שלך על הזין שלי, זה לא ילך !" אמרתי לו משתדל להבליע את הצחוק החנוק, אבל שלום לא צחק. הוא רק התחיל לשיר "הבאנו שלום עליכם" בזמן שישבנו הרוכב יורד ועולה לי על הזין עד ששנינו התפוצצנו בתערובת של צחוק וזרע.

 

  

  

  

נכתב על ידי , 27/3/2007 15:35   בקטגוריות אירוטי, גייז, אהבה ויחסים, אופטימי, סיפרותי, פגז מן העבר, אחרי עשרים שנה, דמות מהעבר, ג'ינג'ים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של phillbox ב-31/3/2007 10:46
 



מישל פד'רסטון, מגרש ביתי וסיפור עצוב אחד בשם: חייב לעזוב


 

את קולה המיוחד של הזמרת Michelle Featherstone שמעתי לראשונה בתור איזה שיר רקע בתוכנית הטלוויזיה "מגרש ביתי" (One Tree Hill). דרך אגב, הסדרה הזו, מגרש ביתי שהינה בעקרון דרמת נעורים מצויה, הינה חגיגה לאוזניים לכל חובבי הפאנק והרוק. הסדרה נקראת ע"ש השיר One Tree Hill של U2 ורבים מפרקיה נקראים ע"ש שירי פאנק או רוק שונים. בנוסף לכך, בסדרה זו מתארחים זמרי ולהקות רוק ופאנק צעירות, לעיתים בהופעה בלבד במועדון ה- TRIC שקיים בעיירה הזו ולפעמים באיזה תפקיד קצר. בין היתר הזמרים, זמרות ולהקות שהתארחו בסדרה ניתן למנות את Gavin DeGraw, Sheryl Crow, Jimmy Eat World, Fall Out Boy, Nada Surf. גם Michelle Featherstone עצמה הופיעה בקטע קצר בפרק החתונה ואף שרה את אחד משיריה.

 

מישל פד'רסטון, בת 32, היא זמרת ילידת אנגליה היוצרת וחיה בדרום קליפורניה, ארה"ב. בתחילת דרכה עבדה כמלצרית וניגנה להנאתה בפסנתר המסעדה בעת שהנגנים הקבועים היו בהפסקה. ההתלהבות בה קיבל הקהל את שיריה האישיים והשאלות הבלתי פוסקות איפה ניתן להשיג את האלבום שלה גרמו לה להבין שיש לה סיכוי להצליח בקריירה המוסיקלית שלה.

 

במהלך השנים האחרונות הצליחו שיריה לעורר התענינות גוברת ולהכלל בסרטים וסדרות טלוויזיה שונות. כך השיר Stay נכלל בסדרה Alias (זהות בדויה)  ובסדרה One Tree Hill (מגרש ביתי). שיר אחר Over You הוצג בסדרה  Smallville (סמולוויל), השיר All That I Want בסדרה Las Vegas (לאס ואגאס).

 

 

 

 

שירה החדש ביותר Rest of My Life הוצג בסדרה Grey's anatomy (האנטומיה של גריי) ונדמה לי שעוד כמה משיריה השקטים הופיעו בפרק זה או אחר.

 

 

ובחזרה לסדרה שערכה לי את ההיכרות הראשונה עם מישל פד'רסטון, One Tree Hill (מגרש ביתי). סדרה זו הפכה להיות מעין סדרת הבית של מישל פד'רסטון כשכללה באפיזודות שונות את שיריה Stay, Looking For Love, Back Of The Church, Sunday, Go On My Child, God Bless The Child,

We Are Man And Wife ו- Coffee & Cigarettes.

 

אתרי המוסיקה מגדירים את סגנונה בתור "אינדי" אולי בגלל שקשה קצת להגדירו, אך למה להסתבך בהגדרות שיריה מלאי הרגש פשוט שירים טובים.

 

מבין שיריה של Michelle Featherstone בחרתי להביא ברשימה זו את השירים הבאים:

 

השיר Stay בקטע מתוך Alias (זהות בדויה). חדי האוזן ביניכם אולי גם יזהו את השיר הזה שהיה גם שיר הרקע לסדרה הישראלית "מרחק נגיעה" בפרומואים שהיו לפני שהסדרה עלתה לשידור, עם הקיר שהוצג בין שני האוהבים. בכל אופן ניתן לצפות בשיר הזה (על רקע Alias) כאן:

 

 

ובתור אוהב של הסדרה Grey's anatomy (האנטומיה של גריי) לא יכולתי שלא לצרף את השיר הכל כך יפה Stay פעם נוספת על רקע תמונות מהסדרה הזאת:

 

 

 

השיר Falling בקטע מהסדרה Lost  (אבודים) כאן:

 

 

 

השיר God Bless the Child על רקע קליפ תמונות הלקוחות מהסדרה Degrassi (דגראסי) וצורפו לשיר ע"י מישהו שאהב את החיבור הזה ובמיוחד את השחקן הצעיר JT Yorke:

:

 

 

 

השיר We are Man and Wife, על רקע הסדרה One Tree Hill (מגרש ביתי):

 

 

 

 

השיר Rest Of My Life על רקע קטע מהסדרה Prison Break (נמלטים):

 

 

 

ואחרון אחרון חביב, השיר Coffee & Cigarettes, גם הוא על רקע הסדרה One Tree Hill (מגרש ביתי):

 

 

 

 

 

שיר אחרון זה נתן לי את ההשראה לסיפור עצוב שכתבתי בשם "חייב לעזוב". זהו סיפור על עזיבה ופרידה דווקא מתוך אהבה, מרוב אהבה, כדי לא להטיל על האדם האהוב את המעמסה הקשה מכל. את הסיפור כתבתי אמנם על זוג גברים אוהבים, אך נראה לי שיש לו משמעות כללית שאינה מוגבלת לאהבה הומוסקסואלית דווקא. בכל אופן מי שרוצה להמשיך, מוזמן לקרוא את הסיפור כאן:

 

 

חייב לעזוב

נכתב בהשראת השיר השקט והמיוחדCoffee & Cigarettes   בביצועה של Michelle Featherstone.

 

 

 

מבט אחד אחרון לעבר גופו הישן על מיטתנו המשותפת שידעה ימים טובים כל כך. מבט אחרון על חלקת צווארו הנאה וכתפיו החלקות, מבט אחרון על גופו החטוב והארוך השרוע ברוגע. אני חייב לעזוב והוא לא יודע מכלום. הפתק בוער בכיסי השמאלי והכרטיס בכיסי הימני כבר שבוע, והוא לא יודע מכלום. יותר טוב שלא ידע.

 

חודש קודם התגברו השיעולים. זרקתי את הסיגריות וכשהקפה התחיל לעשות לי בחילות הפסקתי גם עם הקפה. את כל המשקאות החריפים שפכתי לכיור. "מה קרה לך, החלטת לחזור למוטב?" הוא שאל אותי בפליאה  אחרי שכל השנה האחרונה הפציר בי להפחית מכל הסיגריות-קפה-שתיה האלה שאני צורך בסיטונות. "ואם אחזור למוטב, עדיין תרצה אותי?" שאלתי, כי מהרגע הראשון שלנו ביחד הוא הכיר אותי כבּוּזי הבֶּאד-בוי. כבר כשהכרנו, הוא אמר לי ששמי הולם אותי. לא הבנתי למה, עד שהסביר לי שעם כל ה- booze שאני מכניס לגוף שלי, אני ממש בּוּזי. הוא אהב שעשועי לשון, אסף, תרתי משמע. היתה לו לשון שידעה לענג כפי שלא ידעתי מקודם וכשהיא התחילה לפעול הוא סחף אותי לשיאים חדשים. אהבתי גם כשהוא אסף אותי אל בין זרועותיו החמות וגופו החטוב.

 

 עכשיו הוא חייך, נשק לי ואמר: "סתום כבר, בּוּזי. אהבתי אותך למרות כל הזבל שדחפת לגוף שלך ולא בגללו" ואני נתתי לו עוד נשיקה מעושנת ונזרקתי איתו למיטה. המון זמן העברנו במיטה הזו בשנה שהיינו ביחד, אבל חצי מהזמן הייתי מעולף משתית יתר אחרי סיבוב ברים שעשיתי כל ערב אחרי העבודה, בלעדיו, או ממיגרנות של הרעלת ניקוטין, אך הוא טיפל בי במסירות ובלי שום תלונות. רוב הזמן הוא ראה אותי חצי שיכור או שיכור לגמרי, אבל הוא לא הרים ידיים והמשיך להשתדל בתקווה שאולי יום אחד אני אתפוס את עצמי בידיים ואשתנה. הוא היה אופטימי בלתי נלאה, אסף, והיה בטוח שבסוף זה יקרה.

 

הייתי עצוב כל כך הרבה זמן לפני שהכרתי אותו והטבעתי את יגוני יותר מדי זמן בסיגריות-קפה-שתיה האלה, עד שהפכו להרגל. לחלק בלתי נפרד ממני. הרבה זמן לא הבנתי מה אסף ראה בי מעבר למסך הזה שעטיתי על עצמי. מעבר לבור העצב ששקעתי לתוכו ושק המועקות שסחבתי על גבי כל כך הרבה זמן, אשר כל אהבתו לי ואהבתי אליו לא הצליחו לחלץ אותי מתוכו, עד לפני חודש.

 

לפני חודש זה הצליח לו. שיעולי החנק הבלתי פוסקים שלי בבוקר הנורא ההוא והאיום שלו שאם אני לא אפסיק הוא יקח אותי למיון עשו את שלהם. הוא אמר שהוא לא יכול לראות אותי יותר הורס את עצמי. תחינותיו הרכות שאתן לו לעזור לי והחשש שלא אראה אותו יותר, נפלו הפעם על אוזניים קשובות. בפעם הראשונה הסכמתי לתת לו לעשות את זה.  זה היה קשה. אם הייתי יודע כמה קשה זה יהיה להפסיק אחרי שנים של הרעלה עצמית, לא הייתי מעיז להתחיל. אבל אחרי שהתחלתי, הוא לא נתן לי לעצור.

 

הקאתי בלי סוף והוצאתי ליחה בכמויות שלא נדע, אבל שום דבר לא הגעיל אותו. הייתי חלש מכל זה והוא ניצל את זה ולא נתן לי לברוח לקפה-סיגריות-שתיה וגם נתן לי כדורי שינה והרגעה בלי סוף, כך שהייתי גרוגי רוב השבוע ההוא. אחרי שבוע לא יכולתי אפילו להסתכל על קפה או סיגריה בלי שהבחילה תאחז בגרוני והוא כבר היה בטוח שזהו. שהתנקיתי כבר מכל הרעל הזה, שעכשיו יהיה טוב.

 

אחרי ש"חזרתי למוטב" הוא היה באופוריה. הייתי פיכח והאובססיה לכל הרעל ההוא כבר נעלמה לי. סוף סוף רציתי להשתנות. לצאת מהדכאון הזה. חשבתי שאם אשוב ל"דרך הישר" ללא הרעלה עצמית ואתמסר לאהבה שלנו, אוכל להשאיר מאחורי את כל הכאב החבוי במעמקי נפשי. לתקופה קצרה אף חשבתי שהצלחתי, אבל המציאות סטרה במהירות על פני. זו היתה התקופה הכי טובה שלנו ביחד, הוא היה מאושר מעל ומעבר וגם אני. עד לפני שבוע.

 

כמה שאני אוהב אותך, חשבתי כשהצצתי שוב על גופו הישן רגע לפני שסגרתי את הדלת, מיששתי את כרטיס הטיסה שבכיסי הימני יחד עם הדרכון וירדתי למונית שלוקחת אותי לשדה התעופה.

 

 

אחרי שהיה כל כך מאושר בשלושת השבועות האחרונים, לא יכולתי לעשות לו את זה. שברתי את החסכונות, מכרתי את הדירה בה גרנו (שרכשתי לפני שהכרנו) עם מועד פינוי לעוד שנה, שיהיה לו איפה לגור בינתיים וטסתי לחו"ל. תחנה ראשונה ניו – יורק ואחר כך אלוהים גדול. תכננתי לנסוע לכל מקום שאי פעם רציתי לראות על פני כדור הארץ ולעשות כל דבר מטורף שלא הספקתי לעשות ב- 34 השנים הראשונות שלי, ככל שהכסף יספיק לי.

 

כבר שבוע ידעתי שאני על זמן שאול, מאז שקיבלתי את תוצאות הביופסיה, בפתק הארור שבכיסי השמאלי. אני לא יכול לתת לו לטפל בי שוב ולראות אותי דועך. אני לא מתכוון לבלות את שארית חיי בעינויי כימותרפיה והקרנות, במיוחד לא אחרי שהרופא הבהיר לי שאין מה לצפות לריפוי לאור מצב הריאות והגרורות שכבר עברו לעוד מקומות בגוף. ואז  כבר ידעתי. ידעתי לבסוף מה אני חייב לעשות, אני חייב לעזוב. לעזוב אותו. לפחות שהזכרון האחרון שישאר לו יהיה מהזמן המאושר כל כך שבילינו יחד בשלושת השבועות האחרונים, כך חשבתי.

 

לא רציתי לעזוב. כל נימי נפשי זעקו שאת מותר חיי אני רוצה להעביר בביתנו הקט והחמים. במיטתנו. איתו. בזרועותיו. שאותן העדפתי על פני כל מקום על פני כדור הארץ הזה. אבל אני לא יכול לעשות לו את זה. אני חייב לעזוב. לפני שנסעתי עשיתי עוד סידור קטן אחד: כתבתי צוואה שבה אני מוריש לו את כל מה שישאר לי, הסברתי לו למה עזבתי ואמרתי לו שהוא חייב להמשיך לחיות ולמצוא מישהו אחר אחרי שאני לא אהיה. כתבתי לו  שאת האופטימיות הנצחית שלו צריך לחלוק עם מישהו. עם מישהו לאהוב.

 

 

נכתב על ידי , 26/3/2007 16:44   בקטגוריות אירוטי, גייז, דעות ומחשבות, מוסיקה, אהבה ויחסים, סיפרותי, עצב, פרידה, טלוויזיה, מגרש ביתי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אדריאן ב-27/3/2007 13:05
 



לדף הבא
דפים:  

583,593
הבלוג משוייך לקטגוריות: גאווה , סקס ויצרים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפילבוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פילבוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)