|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
מדיטציה להסרת כל המשקעים,החסימות,העכבות והגבולות
המדיטציה נערכה והוקלטה על ידי רינת ידלין מאתר: www.meditationlibrary.net
http://www.youtube.com/watch?v=Hjg_jUnbQh4&feature=g-all-u
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
21/11/2012 13:56
בקטגוריות רוחניות, קבלה עצמית, עבודה רוחנית, עבודה אנרגטית, מימוש עצמי, מדיטציות, מדיטציה, כדור, טרנספורמציה, חיבור אל האני הפנימי, חוסר גבולות, חופש, הסרת חסימות, אנרגית הכדור, אנרגיות, אנרגיה מינית, אינטימיות, YouTube
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של JennyDoll ב-28/2/2013 20:26
|
מדיטציית אנרגיית כדור הזהב
מדיטציית אנרגיית כדור הזהב
הקדמה:אנרגיה מינית או מיניות לא באה לידי ביטוי יום-יומי רק במין שהוא פן אחד שלה אלא בכל חיבור בין שני צדדים גשמיים. הדבר יכול להיות גם באמנות לסוגיה השונים,ברכישת חפץ כלשהו שאליו חשנו משיכה מיוחדת,באכילת מאכל שמאד טעים לנו,בראיית ציור יפה וכו' ואף בעולם החי,הצומח והדומם. האנרגיה המינית ממלאת את הבריאה כולה והיא למעשה מקור החיים של היקום כולו. היקום מתואר בספר קדמון בשם "הספר של האדם הראשון" כעשוי רקיעים עגולים-רקיע בתוך רקיע כשכבות הבצל וצורת האורות הרוחניים כשהם מעורבים עם חושך הם בצורה של ספירלה=עיגול שבור. בכדור על אף צורתו אין גבולות ואין "שבירות" או "קוצים" ומהמרכז הוא מאפשר ראיה וגישה לכל הכיוונים מה שמעניק לאני הרוחני שלנו להיות מודע לכל החסימות אצלנו מה שבכל דרך אחרת ישנם צדדים בתוכנו שלעולם לא נוכל להיות מודעים להם,במיוחד אלו שמצויים ברבדים הכי עמוקים שבתוכנו שמסומלים במעשי האהבה על כל סוגיהם-המותרים והאסורים במיוחד.
המדיטציה:נשום אל תוך הבטן התחתונה בנשימות עמוקות אנרגיה שמשחררת את כל
החסימות,העכבות,הגבולות ושחרר ממך בשאיפות עמוקות את כל האנרגיות השליליות,החוסמות,המעכבות,המגבילות.
אתה חש במשהו שמתקרב אליך מלמעלה בתנועה רגועה ושלווה,שומע את קול החיכוך באוויר ומרגיש באנרגיה שלו בהתקרבו אליך. אתה מביט למעלה ורואה כדור ענקי עשוי כולו זהב טהור נע כלפי מטה,לאט לאט הוא עוטף בירידתו את הראש ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא בראשך,ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבראשך ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד ראשך נעשה רפוי יותר ויותר. הכדור ממשיך לרדת ולעטוף אותך באזור הצוואר והעורף ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבצוואר ובעורף,ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבצוואר ובעורף ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד הצוואר והעורף נעשים רפויים יותר ויותר. הכדור ממשיך לרדת לאזור הכתפיים ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבכתפיים,ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבכתפיים ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד הכתפיים נעשים רפויים יותר ויותר. לאזור הידיים והבטן ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבידיים ובבטן ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבידיים ובבטן ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד הידיים והבטן נעשים רפויים יותר ויותר. האגן והישבן ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבאזור האגן והישבן ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבאגן ובישבן ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד אזור האגן והישבן נעשה רפוי יותר ויותר. הירכיים ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבירכיים,ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבירכיים ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד הירכיים נעשים רפויים יותר ויותר. הברכיים ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבברכיים,ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבברכיים ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד הברכיים נעשים רפויים יותר ויותר. השוקיים ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבשוקיים,ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבשוקיים ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד השוקיים נעשים רפויים יותר ויותר. כפות הרגליים ואתה מרגיש איך אנרגיית הכדור ואנרגיית הזהב מחלחלות אל כל תא ותא שבכפות הרגליים,ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת,הן ממשיכות וחודרות אל כל האברים הפנימיים שבכפות הרגליים ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ואתה חש כיצד כפות הרגליים נעשים רפויים יותר ויותר. אתה מרגיש איך כל גופך משתנה והופך לאנרגיה כדורית מוזהבת,אנרגיה ללא חסימות,עכבות וגבולות.
בתוך הכדור הענקי שכעת עוטף את כל גופך אתה רואה סביבך חול מוזהב ועליו זוגות זוגות שעושים אהבה ללא שום עכבות וגבולות,כל סוגי מעשה האהבה המותרים והאסורים שקיימים בעולם נמצאים בתוך הכדור. אתה חש בפעימות המהממות והרטטים הנפלאים של האנרגיה המינית שבוקעת מהם,עוטפת אותך ומחלחלת לתוכך. אתה דורך על החול המוזהב שאף הוא פועם ורוטט בפעימות והרטט של האנרגיה המינית. אתה חש איך האנרגיות של הכדור,הזהב והאנרגיה המינית חודרות אל כל המלבושים הרוחניים שלך ממוססות אותם ומשנות אותם לאנרגיה כדורית מוזהבת ,אל הנפש ממוססות אותה ומשנות אותה לאנרגיה כדורית מוזהבת ,אל הרוח ממוססות אותה ומשנות אותה לאנרגיה כדורית מוזהבת ,אל הנשמה ממוססות אותה ומשנות אותה לאנרגיה כדורית מוזהבת עד שאתה כל כולך נהיית אנרגיה כדורית מוזהבת שפועמת ורוטטת בפעימות והרטט של האנרגיה המינית,אנרגיה ללא שום חסימות,עכבות וגבולות.
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
14/11/2012 15:32
בקטגוריות אנרגיה מינית, מדיטציות, מדיטציה, מיניות, מימוש עצמי, הסרת חסימות, תרגילים, שינוי מציאות, רוחניות, כדור, זהב, אנרגית הכדור
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מצלמות סקס תחת גדול ב-12/10/2023 14:24
|
מדיטציה לצ'אקרת המין
מדיטציה לצ'אקרת המין
מאת:גלית שראל
הרפיה.
כעת, שימי לב לכדור כתום חזק, פורה וחושני, הנמצא במרכז החדר והוא שולח אלייך קרן אור כתומה, חמה, ממריצה ומלאת אנרגיה.
הקרן מגיעה אל בסיס עמוד השדרה שלך, אל הבטן התחתונה מתחת לטבור אל הצ'קרה השנייה ומתחילה להציף את המקום בחום נעים.
האור הכתום מתפשט מלפנים ומאחור.
הרגישי איך הוא ממלא את חלל הבטן ואת הגב התחתון בחום, בזרימה, בהתעוררות מחודשת מבפנים – בתוך אברי המין... בתוך אברי הרבייה – הרחם, השחלות... הנרתיק, שלפוחית השתן, שרירי הגב התחתון, שריר הבטן...
כעת הוא מציף את האזור גם מבחוץ.
תני לעצמך שהות להרגיש וליהנות מתחושת התעוררות זו.
כעת שימי לב, כיצד הקרן הכתומה מתחילה להסתובב סביב אזור הבטן התחתונה – היא מקיפה אותך בתנועות מעגליות, ההולכות וגדלות, הולכות ומתרחבות מרגע לרגע...
התנועה הסיבובית נעשית מהירה יותר ואחידה יותר, את חשה את האזור כולו רוטט ונע בסיבוביות.
אפשרי לעצמך לראות כאילו המקום הוא כמו עלי כותרת ההולכים ונפתחים וגדלים ונעשים כתומים בוהקים מרגע לרגע.
כעת את מאפשרת לתחושות של אשמה, בלבול, כעס וכאב לצוף ולעלות, את מבחינה בהם עולים ועולים, מתרחקים, מתמוססים ונעלמים...
את מקומם תופסים כעת תחושות של תשוקה, עונג, אהבה וקבלה עצמית... ראי אותם קרבים אלייך, נכנסים לתוכך ומתפשטים בכל הגוף...
מרגע לרגע את חשה כי המקום נעשה גמיש יותר, משוחרר יותר, קל יותר את חשה זרימה איתנה...
צפה ועולה בך תחושה חדשה, אמיתית, פנימית כי את חשה בטחון בעצמך, במראך, בגוף – את אוהבת את עצמך ואת גופך על כל חלקיו, את חשה יכולת לבטא את תחושותיך, לבקש אין עוד אחת כמוך בעולם את יצירה יחידה ומיוחדת.
את רואה כעת כי כולך מוצפת באור כתוך, המקיף אותך מבפנים ויוצא ממך הלאה ומציף את כל החדר הזה בו את יושבת ואף גולש ממנו החוצה בתנועות סיבוביות חיות ונמרצות.
תוכלי כעת לשמר עמך את תחושות הפתיחה באזור הצ'קרה ה- 2, הנמרצות, החמימות, הנעימות, החושניות, הביטחון והאהבה העצמית ולחזור עמה אל החדר הזה, אל הנשים הישובות סביבך, אל המוסיקה המתנגנת ברקע כשאת יודעת שתמיד תוכלי לחזור ולהרגיש כשאספור עד 3 תפקחי את העיניים 1...2...3...
באדיבות האתר למאמרים עסקיים ומקצועיים: http://articles.portal-asakim.com
| |
אושו הפמיניסט
NRG-ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/43/HP_866.html
הנשים של אושו
בשנות השישים הנשים בקומונה של אושו היו השולטות: נשים בשלות בגילאי 35-40 שתפסו את כל תפקידי המפתח ונחשבו לבודהות מלידה שיכולות להציל את הגברים בעזרת סקס משוחרר. החוקרת סוזן פאלמר בדקה האם הגורו הפמיניסט, שהמליץ לתלמידותיו להימנע מלידה וללדת את עצמן מחדש, אכן הצליח לכונן סדר נשי חדש
מאת:ירון שוורץ
נשים חוגגות באשראם
אחד האישים הכי דחויים באקדמיה הוא אושו. לאקדמיה קשה איתו, גורו נערץ על ידי מיליונים שהפך לשם נלווה כמעט לכל פעילות רוחנית. אושו-שמושו, כך שמעתי לא מזמן שדרנית מתבטאת בגלי צה"ל. המדיטציות של אושו, התרפיות של אושו – העידן החדש שייך לאושו. באקדמיה מביטים בו בעין עקומה ואומרים, אושו? דבריו הרי ריקים מתוכן. בנוסף, הפלילים שנחשד בהם, העושר הרב שיוחס לו בחייו, כל אלו הופכים אותו לאחד שלא היה מתקבל אפילו לחוג לפילוסופיה.
בכלל קראו לו ראג'ניש, אבל ארבעה חודשים לפני מותו הוא החליט לשנות את שמו, בידיעה ברורה שמיתוג עצמי מחדש עשוי למחוק היסטוריה של שלושים שנות פעילות שנויה במחלוקת. שלושים שנים אמרנו? נו, זה כבר היסטוריה, והיסטוריה היא רקע מצוין לחקירה אקדמית.
שלושה עשורים של פעילות, מיליוני תלמידים, מאות שיחות שתועדו, הוקלטו ונשמרו. אדם שפעילותו הרוחנית חצתה גבולות, מדינות ואת שלושת העשורים החשובים של המאה העשרים – שנות השישים, השבעים והשמונים – שהיה הנביא של הניו אייג' המודרני, שעסק בדת, בפילוסופיה, במדיטציה, בפסיכולוגיה, בפוליטיקה ואפילו בספרות, תזונה והומור. אם נתבונן בעובדות הללו דרך משקפיים של ארכיאולוג תרבות, או של היסטוריון מודרני, נגלה ש"מחקר ראג'ניש" עשוי לתת לנו עוד מבט על המאה העשרים ועל פוטנציאל אנושי אחר שאולי היה שם. כתבה זו תעסוק בנשים, בראג'ניש ובפוטנציאל הייחודי שניתן להן באותם ימים שהתאגדו סביבו בהמוניהן.
סקס הוא אחת הדרכים המומלצות להתפתחות רוחנית
אושו
לא רבים יודעים זאת, אבל בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת התוודו כמה חוקרים בינם לבין עצמם כי הם עוקבים בשקט ומהצד אחרי ראג'ניש ותנועתו. לאחר מותו החליטה קבוצה זו לקיים כנס חד פעמי בנושא "מה בעצם היה שם?". אותם חוקרים הכירו מחייהם האישיים את ההתנגדות העמוקה של האקדמיה לפעילותו של האיש, ולכן הזמינו לכנס רק את תלמידיו של אושו, הסניאסים. לכבוד האירוע ניסתה חוקרת בשם סוזאן פאלמר להבין מה היה מקומן ותפקידן של הנשים בתנועתו של ראג'ניש. פאלמר ראיינה עשרות נשים שהגיעו מפונה לקומונה המרכזית שהקים ראג'ניש בצפון אמריקה, במדינת אורגון, בשם ראג'ניש-פורם (עירו של ראג'ניש), וגם נשים מקומונה מקבילה שצמחה במונטריאול, קנדה. עבדכם הנאמן מתכוון לעשות שימוש באסופת הנתונים שגיבשה פאלמר ולבדוק מה עומד בצומת שבין נשים, ראג'ניש, מיניות ודת.
ההיסטוריה מטבעה נוטה להרחיק אותנו מעובדות העבר, וככל שעובר הזמן, אנו נוטים לראות את המצב כיום כעדות למה שהתרחש פעם או כתוצאה שלו. כיום, באשראם של אושו ובקומונות מקבילות שממשיכות את פעילותו, הרוב המוחלט הינו גברי. המנחים, המנהלים, התחזוקה, כולם נתונים בידיים גבריות.
אבל כשראג'ניש היה עדיין בחיים והתנועה היתה בשיאה, היו שם יותר נשים מגברים. באותה תקופה התנועה של ראג'ניש התקיימה לא רק בפונה אלא גם במרכזים מקבילים בארצות רבות, ביניהן יפן, גרמניה, אנגליה, קנדה וכמובן ארצות הברית. גם במרכזים הללו היוו הנשים רוב פעיל ודומיננטי על פני הגברים, ובהתאמה גם ניהלו אותם. מי היו הנשים הללו, מה היה מעמדן, כיצד נראו חיי המשפחה שלהן ומה משך אותן לראג'ניש?
ראג'ניש הכין את הקרקע לכך שבקומונות שלו תהיה חלוקת התפקידים בין גברים לנשים שונה מזו הנהוגה בחברה. הוא לא דיבר באופן ברור על מה שאנחנו מכנים היום בשם "מגדר", ובמקום זאת הציע התייחסות קצת אחרת לנושאים כמו זוגיות, סקס ומדיטציה:
א. הסקס הוא אחת הדרכים הנכונות והמומלצות להתפתחות רוחנית. המודעות מגיעה לשיא לאחר האורגזמה, הזמן חדל מלהתקיים וכל מחשבה נעלמת, ממש כמו ברגעי השיא של המדיטציה.
ב. בני האדם אוהבים לחקור הכול, גם זה את זה, לכן היו מעדיפים לקיים יחסי מין עם כמה שיותר בני זוג. אבל הגברים פוחדים מנשים, המיניות שלהן מרתיעה אותם, ולכן הם החליטו לכפות על החברה חיים של זוגיות קבועה, וכך הפך מוסד הנישואים ל"ארון המתים של האהבה והתשוקה המינית".
ג. הדרך להארה היא אינדיווידואלית ולכן יש לצעוד
בה לבד. בייחוד חשוב הדבר עבור נשים, מכיוון שבאופיין הן עצמאיות הרבה יותר מהגברים.
ד. לפיכך המשפחה הביולוגית מיותרת. הפתרון הוא חיי קומונות וקיום "משפחות רוחניות" בלבד. ה. היריון? פעם זה היה אידיאל קדוש. היום זוהי דרך גברית לניצול האישה, להשארתה בבית ולנטילת כוחה הרוחני. מי שבכל זאת רוצה ילדים יוכל להשתמש במדע שבקרוב יציע לנו הזרעה, הפריה ורחם מלאכותיים.
וכך הוא מסכם:
"משחר בריאתה היתה חווה כפופה לאדם. ומאז חיו הנשים בעבדות לטובת הגברים. מבחינה כלכלית לא הורשתה להן עצמאות, מבחינה חינוכית לא הורשה להן להשתוות לגברים, והכי חמור, מבחינה דתית היא נחשבה לפחותה, וכתבי הקודש היו תמיד סגורים בפניה. כנפי הנשים קוצצו בדרכים רבות, אבל הנזק הגדול ביותר שנגרם להם היה בנישואים. הפסיכולוגיה של הנישואים מכריחה הן את הגברים והן את הנשים לפעול כנגד היצר הטבעי שלהם, אולם עבור הנשים היה הדבר כרוך בסוגים רבים מדי של עלבונות. מכיוון שאף גבר לא יכול היה להסתפק באישה אחת בלבד, יצרו הגברים את מוסד הזנות, והפיכת האישה לזונה הינו הרצח הנורא ביותר שיכול היה הגבר לגרום לה".
בקומונה שלו, הבטיח ראג'ניש, תוכל האישה להיפטר מאזיקי המעמד החלש, להפוך למנהיגה ולהוביל עידן חדש בראשות הנשים.
כוהנות ונהגות בולדוזרים
טנטרה
האם באמת הצליח ראג'ניש לעמוד בהבטחתו לכונן חלוקת תפקידים אחרת בין גברים לנשים אצלו בקומונה? חשוב לזכור שראג'ניש סתר לא מעט את ההצהרות של עצמו, גם בנוגע לדרך הנכונה לקיום חיי משפחה. זו כנראה הסיבה שתלמידים פירשו ועדיין מפרשים בצורות שונות ומגוונות את דבריו. בזמן ששהה בארצות הברית, היה קרוב חזונו הנשי של ראג'ניש למימוש, אבל לאחר שגורש בחזרה להודו ננטשו הקומונות הבינלאומיות, ואלו ששרדו הפכו ליותר מיינסטרימיות, או במילים אחרות, חזרו לשליטה גברית. הדברים הבאים מתייחסים אם כן לתקופת השיא של ראג'ניש.
הנשים היו הכוהנות של הקומונה. הן עסקו בטקסי חניכה והעברת אנרגיה לתלמידים חדשים. אבל מעבר לעמדות הכוח הרוחניות הן קיבלו על עצמן כמעט את כל תפקידי הניהול והשתלבו גם בתפקידים שדרשו יכולת פיזית גבוהה כמו הפעלת ציוד כבד, בולדוזרים ומשאיות.
מהגברים ציפה ראג'ניש לשהות כמה שיותר בקרבת הנשים, והם חלקו עימן את חדרי המגורים, המקלחות, האוכל והשינה על מנת שיוכלו להתחקות אחר דרכן ולזכות לעצות מאלו שנחשבו בעיני ראג'ניש לקרובות יותר למהותו של הבודהא.
פאלמר מספרת כי בקומונות רבות שביקרה בהן הגברים דמו לנשים עד מאוד, היו מסופרים בצורה דומה, ענדו עגילים ואפילו לבשו חולצות עם מחשוף קל. הגברים עודדו לשיח נשי רוחש חיבה וקרבה פיזית. לעתים קרובות היה ניתן לראותם בוכים אחד בחברת השני, מחזיקים ידיים ומלטפים זה את שיערו של זה.
שלא תטעו, ראג'ניש לא תמך בפעילות הומוסקסואלית. ברוב הקומונות, הדחף לקיום פעילות מינית עם בן אותו המין נחשבה בעיניו למשחק ב"פאזל הקטן", שמשמעותו בריחה מההתמודדות עם "הפאזל הגדול", כלומר עם פיצוח אתגר היחסים בין גברים לנשים. כדי ללמוד את הפאזל הגדול עודדו בקומונות יחסים זוגיים ומיניים קצרי טווח.
בקבוצות התרפיה נלמדו טכניקות שעודדו את המשתתפים לשחרר מעצורים ועכבות, לבטא רגשות מיניים וללמוד להשתמש במגע אינטימי לתרפיה ולחיזוק אנרגטי ולא רק לפורקן צרכים גופניים. עדויות רבות מספרות שעל התלמידים הופעל לחץ מסוים להתנהג באופן היפראקטיבי מבחינה מינית. יחסי מין עם בן זוג אחד היו גורמים לרוב לכיווץ מצח קל ולפליאה. התפישה היתה כי האנרגיה הזוגית "נתקעת" כאשר בני הזוג מתעקשים לבלות רק זה עם זה. מנגד, כל התמסרות לבני זוג נוספים, אפילו ללילה אחד, נחשבה לשחרור אנרגטי ולצעד חשוב בדרך להתמודדות עם רגשות כמו קנאה, שנאה וכעס.
הסקס נתפש כאמצעי להבנת העצמי ולביטוי עצמי, מוטיבים שהיו חשובים הרבה יותר משיתוף פעולה הדדי. התפתח קוד חדש של מוסר מיני שכלל מושגים ניו אייג'ים כמו "אמון", "להיות פתוח" ו"לחלוק". החופש המיני הצליח להסיר במהירות מכשולים תפישתיים, מוסריים וחברתיים שהפריעו לשינוי תודעתי, והמטרה היתה ללמוד להיות אותנטי בכל אינטראקציה ולא לנסות להציג דמות עקבית. יחסים מיניים כנים ללא מעצורים נתפשו כדרך הנכונה ביותר לעורר באדם אהבה עצמית מחדש. מובן שהיו גם תלמידים שנהנו מאוטונומיה זוגית בחייהם הפרטיים, אך דרכי ההתמודדות שלהם עם בעיות היו שונות מאלו המקובלות בחברה שמחוץ לקומונה.
מאינטימיות לאוטונומיה
אושו
"אישה יכולה להביא ילדים לעולם, אבל היא גם יכולה מתוך חיפוש רוחני אמיתי ללדת את עצמה מחדש. לנשים לא נתנו מעולם את האישור לפעול כך, הייתי רוצה שהנשים שלצדי יחקרו את הצד הזה לעומקו".
מי שאפשרו למעשה את היחסים הפתוחים הללו בקומונות לא היו הגברים, אלא בעיקר הנשים, שראו את תהליך ההיפתחות כחלק משיפור ההיכרות האינדיווידואלית שלהן עם עצמן. חלק חשוב ממה שבנה את העוצמה הנשית היה היתרון המספרי הבולט שלהן על הגברים – לרוב היה מספרן גדול פי שניים ממספר הגברים ואפילו פי שלושה.
בנוסף הן היו מבוגרות יותר. שלא כמו הצעירות שממלאות היום את פונה, הגיל הממוצע של אישה סניאסית היה אז בין 35 לארבעים, בהחלט לא המודל החברתי הרגיל שהיה ניתן למצוא בכל דת או כת מודרנית אחרת, שבהן תמיד היה רוב דומיננטי גברי. רוב הנשים היו רווקות או גרושות וללא ילדים; נשים שהצליחו כלכלית בעברן והחזיקו במשרות נחשבות בחברה: רופאות, עורכות דין, תרפיסטיות, יוצרות ואקדמאיות.
מדוע הגיעו לקומונות של ראג'ניש דווקא נשים מצליחניות, רווקות/גרושות וללא ילדים? התשובה לשאלה זו עשויה להצביע על הדילמות החברתיות, הרגשיות והרומנטיות שנשות המערב התמודדו עימן באותה תקופה. ראג'ניש ביקש להוציא את הפמיניזם מהתחום התיאורטי ולהציע פרקטיקה חברתית שתאפשר לנשים לממש את עצמן באמת.
הנשים הוזמנו להנהיג ולממש את הניסיון, הידע והפוטנציאל שצברו במהלך חייהן, באופן שלא יכול היה לבוא לידי מימוש בחברה שהעניקה תמיד עדיפות לגברים. בקומונה של ראג'ניש הן יכלו לנטוש בקלות את אותם תפקידים שבאופן מסורתי-חברתי הוקצו להם, הן כבר לא חשו מחויבות להיות עקרות בית או אמהות וגם לא נאלצו לחוש כישלון אם לא מילאו בהצלחה את התפקידים הללו. נשים קרייריסטיות שוויתרו על ילדים, נשים שלא הצליחו להרות, נשים שאיבדו את ילדיהן ומשפחתן בתאונות, כל אלו מצאו מפלט בחברה ששמחה לקבלן.
עניין נוסף, שאינו טריוויאלי כלל וכלל, היה העובדה שנשים רווקות מעל גיל ארבעים הוזמנו לחזור ולמצוא את כוחות הפיתוי והחיות שהודחקו עם השנים מכורח הלחץ החברתי. בניגוד למסורות דתיות רבות, שבהן אישה מבוגרת אמורה להפנות עורף לחיי ההוללות ולתור אחר חיים רוחניים בנזירות ופרישות סקסואלית, קיבלו הנשים אצל ראג'ניש את התמיכה החברתית לחזור וליצור את עצמן כסקסיות ואטרקטיביות ולחדש את פעילותן המינית.
"המאהבת" היתה המעלה הרוחנית הגבוהה והנחשבת ביותר. בנוסף, שמירה על אורח חיים צמחוני, עבודה פיזית, השתתפות יומית במדיטציות אקטיביות, בריקוד ובשירה וכמובן גם הימנעות מהיריון, כל אלו העניקו לנשים בקומונות מראה רענן ובריא, שהוציא אותן ממשוואת ההזדקנות.
"כל אישה יכולה להפוך לחץ לכיוון האלוהות. הברכה שהיא מביאה עימה, הנועם, היופי שלה, האהבה שלה, הדבקות שלה יכולים להראות לנו את הדרך למציאות גבוהה יותר של ההוויה, לאזור הגדול של התודעה"
אורגזמה כפנס להארה
אושו
אך האם בכך מסתכם החלום הפמיניסטי? האישור להימנע מנישואים ומאמהות? האישור למתירנות מינית נשית ולדומיננטיות נשית בחברה? האישור של "המאהבת" כתפקיד רוחני? ראג'ניש זיהה משהו מעבר לכך; הוא הבחין ביכולת רוחנית שלא היתה מובנת מאליה, שהוחבאה והוכחשה על ידי המין הגברי:
"אישה יכולה להפוך לתלמידה המושלמת ואף למאסטרית המושלמת, אף גבר אינו יכול להתחרות עם נשים באיכויות הללו... לנשים היתה מאז ומתמיד היכולת לחדור לפנימיות של הגבר, לבחון את המוסר שלו, את האאורה שלו, את הכריזמה שלו. אבל הכישרון הזה הפחיד את הגברים, הם עשו כל מה שיכלו כדי לקחת מנשים את היכולות הרוחניות שלהן, הם בחרו להדגיש רק את הממד הפיזי, רק את המשיכה הסקסואלית, כל דבר שהיה יכול להיתפש כרוחני מצדן הציגו הגברים ככישוף, כמקור הרע. לכן היו חייבות הנשים לשמור על גופן כל הזמן ולא יכלו לטפל בצד הרוחני שלהן... מיליוני נשים חיו ומתו ללא הידיעה שהן מסוגלות לחוות אורגזמה, ומובן שאף אחת מהן גם לא ידעה שאותה אורגזמה שנאסרה עליה יכלה גם להעביר אותה לממד רוחני שונה, ואפילו להיות הפנס בדרך שלה להארה. "בחזון שלי, העידן הבא יהיה עידן הנשים. הגברים ניסו במשך יותר מ-5,000 שנה ונכשלו. עתה הגיע הזמן לתת לאנרגיות הנשיות להשתחרר, ואם הנשים עצמן לא ישתחררו הן לא יוכלו להפוך למוארות. אותן תנועות לשחרור האישה לא יוכלו לעולם להעניק להן את אשר הן מחפשות. רק אישה-בודהא תזכה לחופש מהאזיקים החברתיים שבהם היא שבויה... אלפי נשים נאספות סביבי, דבר זה לא קרה לפני כן מעולם, המסע הרוחני היה תמיד עניין גברי. עתה הגיע תורן של הנשים".
אם נבחן את החברה הנורמלית, אם נתבונן בדתות השונות שבהן נשים יכולות או מאולצות להיות חברות, אם נבדוק את רוב הכתות והדתות שנדדו מהמזרח למערב, נראה כי אף אחת מהן אינה מאפשרת לנשים את ההתנהגות החברתית האחרת שמציע להן ראג'ניש. רבים מהתלמידים הרוחניים שהסתובבו בהודו בשנות השבעים והשמונים ידעו לציין שראג'ניש היה אחד הגורואים היחידים דאז שלא התייחסו בזלזול לנשים, לא ראו אותן כנחותות ולא התעקשו על פרישות מינית.
אישה שבאמצע החיים חשה את עצמה נטושה, לא מושכת ומדוכדכת הוזמנה להצטרף לקומונה של ראג'ניש, להחיות את עצמה מחדש ואף להעניק לחייה נופך רוחני. סביר להניח שאישה שהיתה פועלת בסגנון ראג'נישי מחוץ לקומונה היתה נתפשת כבעיה מוסרית, כדמות מגוחכת שיש להתייחס אליה בחמלה בשל חולשותיה. אצל ראג'ניש התנהגות כזו היתה מתפרשת באופן ברור ככריזמטית.
בסיכום מחקרה אומרת פאלמר כי לאחר שבחנה יותר מעשר כתות ודתות חדשות שהתפתחו באמריקה, ואף כאלו שנדדו מהמזרח למערב, כמו תנועות זן ומסדרי הארי קרישנה, היא לא מצאה באף אחת מהן מקום כה נרחב לנשים כמו אצל ראג'ניש. מקום שהעניק להן אפשרות למנהיגות נשית, חיים מדיטטיביים וביטוי מיני ללא הגבלה. מקום שבו גם נשים בנות ארבעים, קרייריסטיות וללא ילדים, יכלו לראות עצמן כמבורכות וכרוחניות. נכון, כתבה זו מתעלמת מחשדות רבים שהועלו לאורך ההיסטוריה לגבי אותו אושו-ראג'ניש על ניצול תלמידים, הפקרות, הדחה לפשעים ועוד מעשים פליליים, אבל, מעבר לכך, היא מבקשת להציג כת ייחודית לזמנה שהציעה מרחב למנהיגות נשית, אינטימיות פיזית וחיים קומונליים שכוונו להתפתחות רוחנית ומדיטציה.
קיומה של קומונה כזו, כאירוע היסטורי ייחודי, בתקופה המודרנית יכול רק להעיד על התקופה שבה אנו חיים ולהעלות את השאלה, האם זה באמת העידן החדש, או שמא אנחנו למעשה משחזרים את עצמנו משחר ההיסטוריה שוב ושוב ללא כל התקדמות של ממש?
על המחבר
ירון שוורץ הוא בוגר החוג למדעי הדתות באוניברסיטת תל אביב והתמחה בהגות הודית מודרנית. כיום הוא סטודנט בתוכנית ללימודי מגדר של אוניברסיטת בר-אילן
המאמר פורסם לראשונה בגיליון יולי של המגזין "חיים אחרים", ירחון אלטרנטיבי לרפואה טבעית, תרבות רוחנית ומעורבות חברתית
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
31/7/2008 20:36
בקטגוריות אהבה, אהבה חופשית, אהבה שווה לכל, אהבת הגוף, אושו, פמיניזם, יחסים פתוחים, יחסי מין, יופי, מדיטציות, מיניות מקודשת, מיניות, מין, מימוש עצמי, מין מזדמן, סקס חופשי, סקס, סקסולוגיה
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של gavriel ב-28/7/2014 12:53
|
מדיטצית צבעים
מתוך האתר "מגעים": http://www.contacts.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=217074
תראפיה בצבעים
במשך שנים רבות נעשה השימוש בצבע לא רק בשל הערך האסתטי שלו: כתום וצהוב משמשים במזללות ובמסעדות מזון מהיר בשל עוררות התיאבון שהם גורמים. כחול בהיר, ירוק ואוף-וויט משמשים כצבעים שולטים בבתי חולים ובמיוחד בחדרי טיפול נמרץ מכיוון שהם הצבעים המרגיעים ביותר. כולנו יודעים שאדום מסמל מיניות ותאווה ולא סתם קיבל האדום את הסמליות הזו. הוא מעורר את התשוקה הפנימית, האומץ והערכה עצמית אצל מי שלובש אותו או נושא אותו (שמלה אדומה קטנה בשבילה או מכונית ספורט אדומה מבהיקה - בשבילו). השפעתם של הצבעים השונים הופכת אותם ליעילים ביותר למטרות ריפוי. מאחר והצבעים כל כך נגישים וזמינים בעבורנו כל שצריך הוא שנכניס אותם בצורה מודעת אל חיינו ונשתמש בסגולות שלהם לרפא בעיות שונות.
טבלת הצבעים שלהלן מבוססת על שבעת צבעי הפריזמה ושני הצבעים הבסיסיים: שחור ולבן. בעזרת השיטות שיתוארו בהמשך, ניתן להשתמש בטבלת הצבעים להקלה ולריפוי מצבים טעוני עזרה.
טבלת הצבעים, סימפטומים וצבעים מוצעים לטיפול
סימפטומים הצבע המוצע לטיפול בריאות הנפש: דיכאון, תחושה של להיות אבוד, ניכור, ניתוק חברתי
בריאות פיסית: בעיות גסטרו של המעיים אדום: צבע טעון מאוד. משמש בעיקר לתיפקודים בסיסיים כגון אכילה, מוטיבציה מינית, רגשות חזקים. עובד מצוין לקרקוע. בריאות הנפש: עצבנות, דאגנות, שינויים באישיות לא רצויה.
בריאות פיסית: הנעה מינית, הפריה ורביה, אי פוריות/עקרות כתום: צבע טעון מאוד. שימושי ומועיל בעבודה על מיניות ואי פוריות וכן בטיפול עם הפרעות עיכול. בריאות הנפש: תחושת אובדן, חוסר איזון, אי-שלמות (פגום)
בריאות פיסית: חולשה כללית בגוף, בעיות בבטן צהוב: גוונים כהים משמשים לאיזון האנרגיה ולהוספת חיוניות. הצבע מרומם את מצב הרוח ויעיל בתהליכי ייעוץ בריאות הנפש: רגשות מודחקים, מצבי רוח משתנים, שפלות רוח, דיכאון
בריאות פיסית: קשיים בריאות או בלב ירוק: צבע מרגיע, מנחם ומפייס. יעיל לאיזון מצבי רוח, שימושי לטיפול במצבי רוח בתקופת טיפולי פוריות, ולטיפול בליקויים בסמפונות. בריאות הנפש: הרהורים ומחשבות המעוררים קשיים, קושי בתקשורתיות עם הסביבה, דיכאון.
בריאות פיסית: כאבים בגרון, צרבת, בעיות בסינוסים, בעיות בפה ובשיניים כחול: גוונים בהירים עובדים מצוין בהרגעת מצבי רוח ובאיזונם. הכחול מנקה חסימות אנרגטיות בגרון / בדיבור / באזור הסינוסים. בריפוי לרוב ישמש כצבע משני בצד הלבן. הגוונים הכהים של הכחול משמשים להרגעה ולהשקטת מצב הרוח. בריאות הנפש: בריחה מהמציאות, איבוד האמונה, העדר חיבור לרוח, רגשנות יתר.
בריאות פיסית: כאבי ראש, בעיות ראיה, סינוסים אינדיגו: צבע עוצמתי המשמש להרהורים, למדיטציה ולעבודה פנימית. בריאות הנפש: הפרעות נפשיות חמורות, ניכור וניתוק נפשי ורוחני, הזיות.
בריאות פיסית: כאבי ראש, מגרנות, בעיות ראייה. סגול - צבע עוצמתי המצריך מידה של התמחות בכדי להשתמש בו. הצבע מפזר את האנרגיה וגורם לתחושה כללית של בריאות, מאזן את הצ'אקרות (מרכזי האנרגיה בגוף) ועובד על שדה השמיעה. בריאות הנפש: כל דבר
בריאות פיסית: כל דבר. לבן הוא צבע רב תכליתי. יכול להיות בשימוש בשילוב עם כל אחד מהצבעים או להועיל בשימוש בפני עצמו. לבן: מפיח מרץ, טוהר ובריאות. יוצר הרמוניה ומסייע באיזון הכוחות האנרגטיים. בריאות הנפש: לא מכוון.
בריאות פיסית: אנרגיות שליליות. שחור: קולט אנרגיות שליליות, אוסף את החולי, מסייע להסיר מכשולים אנרגטיים.
תרגיל נשימה עם צבעים
מצא/י מקום נוח לשבת, בין אם זה על הרצפה עם כרית או על כסא או מושב כלשהו. וודא/י שבמידה ותזוזו הצידה או אחורה או קדימה - במהלך התרגיל לא תיפגעו מחפץ כלשהו שנמצא באזור הישיבה שלכם. לעיתים קרובות, אנשים צוללים בהדרגתיות אל שינה תוך כדי תרגול בהתמקדות בנשימה (די דומה למה שקורה בזמן מדיטציה עמוקה).
ברגע שמצאת את עצמך בנוח, התחל/י להסדיר את הנשימה. שימו לב כמה שאיפות אתם שואפים במשך דקה. כעבור דקות אחדות, בכל שאיפה שלישית, נסו לשאוף עמוק יותר אל תוך הראות. בעזרת העיניים התודעתיות שלך, התבוננו בנשיפה עוזבת את הגוף כאילו היא ענן של אוויר שחור. עננים שחורים אלה יתחילו לנקות את הגוף מאנרגיות שליליות ופוגעות.
לאחר מספר רגעים, ברגע שתתחיל להרגיש נוח עם התדירות הזו, עבור לכל נשיפה שנייה ושחרר מהגוף ענני אוויר אדומים. המשך להתבונן בנשימה ולדמות ענני אוויר אדומים משתחררים מהגוף אל היקום - במשך כחמש דקות בערך או עד שאתה מרגיש שאתה נושף את הצבע בטבעיות. בשלב זה, עבור אל הצבע הבא בטבלת הצבעים. אל דאגה - תת המודע שלך ירשום לעצמו את תרשים הצבעים אשר בגוף שלך ויתחיל עם הנשיפה הצבעונית כאשר יהיה מספיק מהצבע המסוים בשדה האנרגטי שלך. אם אתה מרגיש שתוכל להפיק תועלת מנשיפה ארוכה יותר של צבע מסוים (מעל חמש דקות לדוגמה), המשך לדמות את ענני הצבע המסוים ננשפים אל מחוץ לגוף עד שתרגיש מוכן לעבור לצבע הבא. כעת, סקור את הגוף הפיסי. האם השרירים שלך רפויים? אם כן, יתכן ותרצה להפסיק לתרגל כעת שכן התרגול תרם את תרומתו. בכל אופן, אם אתה מרגיש בחוסר יכולת לשבת (כמו קוצים בישבן), בסוג של עודף אנרגיה - חזור לתרגיל, והתחל מהתחלה. הפעם, במקום להשתמש בטבלת הצבעים המומלצת, פשוט השתמש בלבן. עם השאיפה הכנס אוויר לבן. עם הנשיפה שחרר ענן של שחור.
אם יש לך איזור מסוים בגוף הפיסי איתו יש לך עניין כלשהו, תוכל לבדוק בטבלה מהו הצבע שמתאים לטפל באזור או בבעיה ועבוד עם הצבע הזה על האזור הטעון טיפול בצורה שתוארה למעלה.
ברגע שתשלים את התרגול עם כל הצבעים או על האזורים בהם אתה רוצה לטפל, חזור לנשימה רגילה למשך רגעים ספורים. בתום רגעים אלה, השתמש שוב בעיניים התודעתיות שלך סקור באיטיות את הגוף הפיסי. גלה כיצד אתה מרגיש בשרירים, באיברים השונים. בדוק מהי ההרגשה הכללית שלך. פתח עיניים אל רמת מודעות גבוהה יותר בעצמך. התרגיל הושלם!
| |
קורס טנטרי להכשרת דקה/דקירי
הכשרת דקה / דקיני (חלק א')
מסלול ההסמכה המעמיק בישראל לטנטרה* רוצים ללמוד טנטרה במסלול ההסמכה המעמיק ביותר בישראל? * רוצים להנחות טנטרה? מאמינים שיש לכם את זה? * רוצים להתוודע לידע האזוטרי והמעמיק ביותר העומד בבסיס תורות רוחניות כה רבות? מסלול הכשרת דקה / דקיני הינו המסלול הדורש והמעמיק ביותר כיום בישראל (ולמיטב ידיעתנו - בכלל). התרגול במסגרת המסלול הינו תרגול אמיתי, מעמיק, חוויתי ודורש היוצר שינויי ממשי בחיינו ומעביר אותנו תהליך עמוק שמאפשר לנו להתחיל ולהנחות טנטרה ממקום של אמת, חוויה ונוכחות. בתום חלק א', המורכב מ-10 ימי תרגול אינטנסיביים ומעמיקים, אנו נחווה טראנספורמציה אדירה בחיינו שתאפשר לנו להציץ למהות התרגול הטנטרי ולהעניק לנו מצפן אישי שינחה אותנו לתרגול והנחיה נכונים בטנטרה. כמו כן, אלו מאיתנו שיעברו את בחינת ההסמכה שלאחר חלק א' בהצלחה יזכו לתעודת הסמכה ולתואר "מתמחה באמנות הדקה / דקיני" שמאפשרים לנו להתחיל להנחות זוגות ויחידים בטנטרה ברמה בסיסית.
ללמוד עם המנחים המובילים בישראלבועז שגב, מחבר ומפיק הערכה "אינטימיות טנטרית" ומביא אמנות הדקה / דקיני לישראל מנחה אנשים באמנות הדקה / דקיני משנת 2002. בועז שגב ינחה בעזרת תלמידים מתקדמים של מרכז "להיות" שיוכלו לתמוך ולתרום למסע קסום זה. ללמוד איתנו זה לדעת שלצוות המנחה יש את הכישורים והידע להביא רמה מעמיקה ומשמעותית של תובנות והנחיה.
ללמוד ברמה המקצועיתהדרך הטובה ביותר ללמוד, היא ללמד... ההסמכה כדקה (לגברים) או כדקיני (לנשים) מאפשרת לנו ללמוד את הטכניקות של הטנטרה לעומק ולחוות אותן באופן שיאפשר לנו להעביר ידע זה הלאה. כמו כן, לאלו מאיתנו שעוסקים באומנויות הטיפול והמגע (כגון עיסויי, שיאצו, הילינג וכיוב'), לימודי הדקה / דקיני משלימים את התמונה באופן ברור. כמטפלים אנו רגילים לנטרל את האנרגיה המינית שלנו, דבר המוביל למיניות מופחתת גם בבית ובזוגיות. מצד שני, כאשר אנו לומדים ומלמדים טנטרה, אנו לומדים להשתמש באנרגיה המינית ולנווט אותה כך שגם הטיפולים הרגילים שאנו מעבירים הופכים שלמים יותר וגם חיינו האישיים מקבלים את הנפח המיני והמלא לו הם זקוקים. מעבר לכך, מפגשי הטנטרה שאנו נעביר כדקה / דקיני יתרמו ליכולת שלנו להיות אינטימיים יותר ולחוות מיניות עוצמתית יותר מאי-פעם (בעיקר לאלו מאיתנו שלומדים ומלמדים כזוגות).
ועוד לא התחלנו...במהלך המסלול אנו נלמד נושאים רבים מעולם הטנטרה ונעמיק את ההבנות שלנו לגבי מיניות, אתיקה, מרחב מקודש, טכניקות ריפויי, טקסים טנטריית, הרמוניזציה ועוד נושאים כה רבים עד שאנו מתקשים לכתוב כאן את כולם. באתר של מרכז להיות תוכלו למצוא רשימה ארוכה ויותר מלאה וגם היא לא מכילה את המגוון הרחב של הנושאים בהם לימודי הטנטרה נוגעים. אין ספק שהלימוד של הטנטרה נוגע בכל תחום ולתחום בחיינו!
לא רק למען המקצועיות...גם לנו מגיע זמן לעצמנו, זמן לזוגיות, רגע לנשום, לחוות, ללמוד ולצמוח. זה הזמן שלנו, כאן ועכשיו, במרחב בטוח ומאפשר, למצוא מחדש את עצמנו באמצעות הטנטרה ולחוות את האינטימיות בחיינו כפי שלא חווינו אותה מעולם.
הרשמה ופרטים נוספים:מתי? מיום חמישי (התאספות בשעה 18:00) עד יום שבת בשבוע שלאחריו (סיום משוער - שעה 18:00). (תאריכים מעודכנים בפינה השמאלית עליונה של העמוד) איפה? חלק זה של קורס ההכשרה יתקיים בקיבוץ ענבר. כמה עולה? מחיר לזוג נרשמים בהרשמה מוקדמת (לפני 21.1.08): 7860 ₪ לשני בני הזוג. מחיר לזוג נרשמים בהרשמה מאוחרת: 8670 ₪ לשני בני הזוג. מחיר מיוחד לזוג מתמחי דקה / דקיני (הרשמה מוקדמת בלבד): 6840 ₪ לשני בני הזוג. מחיר מיוחד לזוג אמני דקה / דקיני (הרשמה מוקדמת בלבד): 5200 ₪ לשני בני הזוג. * רשום הוא רק זוג ששילם מקדמה בלתי חוזרת ע"ס 10% מהמחיר. מועד הרישום הקובע הינו מועד תשלום המקדמה. צריך להביא ציוד? מעבר לציוד האישי שכל אחד/ת מאיתנו מביאים עימם כאשר אנו ישנים מחוץ לבית, יש להביא מגבות ו/או סדינים ליצירת מרחב זוגי אינטימי ובטוח. צריך בן/בת זוג? נרשמים יחד עם בן/בת זוג לתרגול. עדיף להירשם יחד עם בן/בת הזוג הקבועים שלנו, גם אם הם לא מעוניינים לעסוק במקצוע ואין להם נסיון קודם. אם אין לנו בן/בת זוג קבועים, עדיף להירשם עם בן/בת זוג שעוסקים באומניות הריפוי ו/או שיש להם נסיון קודם. יש דרישות מוקדמות? מידע על דרישות הקבלה וההשתתפות, כמו גם על המחוייבות אותה הבוגרים לוקחים על עצמם, ניתן למצוא בעמוד הדרישות יש עירום, מגע או מין בסדנה? יש לזכור כי כחונכים למיניות טנטרית, נדרשת רמת מיומנות מינית גבוהה. משכך יועברו תכנים מיניים כחלק מהמסלול. כדקה / דקיני אנו מהווים דוגמה להקשבה עצמית ולאורך המסלול נדרשת מאיתנו הקשבה מתמדת לגבולות האישיים שלנו. תמיד מותר לאמר ”לא“ (או ”כן“) לתרגול מסוים אם אנו מרגישים שלא בנוח עמו... בסופו של יום, כולנו מתרגלים מתוך ההבנה ששלמות נפשנו חשובה לנו יותר מהצלחה במסלול לימוד כזה או אחר. מחליפים בני זוג בסדנה? אנחנו מאמינים בהעמקה דרך עבודה זוגית. בן/בת זוג קבועים יכולים לתת פידבק לאורך תהליך מלא. על כן התרגול המעמיק ייעשה אך ורק עם בני/בנות הזוג עימם נרשמנו. יתקיימו גם תרגילים קבוצתיים בהם נתרגל עם בן/בת זוג חדשים באופן זמני. לאן מתקשרים כדי להירשם? ההרשמה נעשית באמצעות טופס ההרשמה שבאתר מרכז "להיות". טלפונים ופרטי הרשמה נוספים נמצאים בפינה השמאלית-עליונה של עמוד זה. אנו נשמח להקשיב לכל שאלה. נא לקרוא היטב את הפרטים המלאים שבאתר מרכז "להיות" בטרם פתיחת הליך ההרשמה. *** האמור לעיל כפוף לתנאים המלאים המנויים באתר מרכז "להיות". בכל מקרה של סתירה ו/או של טעות, האמור באתר מרכז "להיות" הוא הקובע. *** מפיקי הסדנאות ו/או המנחים שומרים את זכותם לעדכון מחירים ו/או פרטים אחרים בהתאם לצורך.
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
5/12/2007 04:33
בקטגוריות סקס, סדנאות, טנטרה, אהבה חופשית, אורגזמות, אינטימיות, אירוטיקה, אלטרנטיבי, אנרגיה מינית, אנרגיות, בנים, בנות, גברים, הדרך הטנטרית, זרימה, חוגים, חיבור אל האני הפנימי, חילופי מיצים, יחסי מין, לימודים, מדיטציות, מין, מימוש עצמי, מיניות, משגלים, עבודה טנטרית, עבודה אנרגטית, עבודה רוחנית, עוצמה מינית, עירום, פעילויות, פתיחות מינית, צ'אקרות, קורסים, רוחניות, שחרור מתחים, תשוקה, דקיני, דקה
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
מסעות נשים
מהאתר מסע נשי: http://www.masanashi.com/index.php
על עצמנו
פתאום באמצע החיים, זה קרה לנו: גילינו חלום משותף לשלושתנו: לסחוף ולשתף נשים רבות ככל האפשר בחוויית ההעצמה שעברנו במסעותינו שלנו ולאפשר לנשים אחרות לעבור את הדרך הזו , בשביל הזה, להעז ולהגשים את חלומותיהן שלהן… הנכן מוזמנות להשתתף בחוויה..
ריקי – (ריביקה, בפי ההודים) נשואה לעמירם ואם לשלוש בנות. בוגרת האקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל-אביב, ו-M.A. בתרפיה במוסיקה באוניברסיטת בר-אילן. מתמחה בטיפול משפחתי ב'מכון שינוי' ומטפלת במתבגרים עם הפרעות נפשיות. מובילה פרויקטים שונים בארגון טיולים, מופעים וסדנאות בתחומי המוסיקה והטיפול. משלבת כיום את הסקרנות וההרפתקנות בתחומי התרבות, האנתרופולוגיה, הטיפול וההעצמה נשית ומשלבת ב"מסע נשי" את ההתמחויות המקצועיות שלה וכישורי היזמות והארגון.
רותה – נשואה למנחם, אם לשלוש בנות. התמחתה בתיירות ובארגון טיולים לחו"ל. עוסקת בהוראת מחשבים וחברת צוות בפרוייקטים שונים בחינוך המיוחד. כאישה שחיפשה כל העת את הדרך למצות את יכולותיה וכישוריה, מוצאת את הדרך להגשים את חלומה ביוזמה זו ולקרב נשים נוספות אל חלומן, במסע האישי שלהן.
גלית – טיילה ושהתה שנים רבות במזרח: יפן, הודו, תאילנד, בורמה ונפאל. התחברה אל ההוויה המקומית, אל הצלילים, הטעמים ואורחות החיים של המזרח. עוסקת בהוראה בחינוך המיוחד ומתמחה בשירה וצילום ומביאה ל"מסע נשי" את האנרגיות והרוח שהטמיעה בארצות המזרח.
החלום שלנו
קבוצת מסע נשי שמה לה למטרה להעצים את החוויה הנשית באמצעות ארגון מסעות ויצירת מפגשים עם נשים ברחבי תבל. חווית המפגש עם נשים 'מכאן ומשם' משכבות ותחומי עיסוק שונים, בדיאלוג פתוח ובלתי אמצעי אשר ירחיבו את ספקטרום האפשרויות, יעמיקו את הבנת המהות הפנימית של כל אחת מהמשתתפות ויאפשרו לה לחשוף ולהעצים את כוחותיה
המסע הראשון שיצא להודו, הוא יציאה מהמציאות היומיומית המוכרת, לשבועיים של שחרור והרפיה, יצירת פסק זמן המאפשר התבוננות פנימית ובדיקה מחודשת של מאוויים, חלומות כמוסים, רצונות וערכי החיים. זהו אתגר רגשי שמאפשר לנשים להעז ולקחת לעצמן את משאבי הזמן והכסף ולהתגבר על מחסומים של זרות והתמודדות במרחב בלתי מוכר, המחזקים את ההכרה ביכולת האישית של כל אישה ואישה.
עוד יתמקד המסע בתחומי עניין הקשורים לנשיות: זוגיות ונישואין בפולקלור המקומי, מעמד האישה ומקומה בחברה, אופנה בתרבויות שונות ושימושיה, משמעות האיפור כסמל מעמדי, תכשיטנות, מאכלי עמים, מוסיקה, ציור, סרטים, אסטרולוגיה, מחול ועוד ועוד.
הקבוצות היוצאות למסע מתגבשות בתהליך הכולל מספר סדנאות הכנה ייחודיות המונחות ע"י אנשי מקצוע מתחומי הטיפול, האומנות והפולקלור המקומי של ארץ היעד.
תחומי פעולה:
גיבוש קבוצות נשים המיועדות למסע. מדינת היעד הראשונה: הודו. סדנאות העשרה וגיבוש חווייתיים כהכנה לקראת המסע. המסעות ילוו ע"י מדריכים המתמחים בארץ היעד ומומחים מתחומים שונים: סופרים, מוסיקאים, רקדניות, אנשי תקשורת, אופנה. המסעות יכללו מפגשים והעשרה עם אנשי רוח ואמנים מקומיים. סדנאות המשך של קבוצות שהתגבשו במהלך הטיולים.
מטיילות מספרות על טיולי "מסע נשי"
"טיבו של טיול מאורגן נמדד לפי הרבה מדדים. אין ספק שמבחינת ההדרכה והליווי הוא מקבל ציון 100. אני בטוחה שאחזור ואסע איתכן גם בעתיד.חזקו ואמצו!! בתודות רבות, אירית- יולי 2005".
"המסלול נפלא! טעימה נפלאה של הודו, מפגש מרתק וייחודי עם בנות לאדאק. ההדרכה- הכי טוב שיש,מקצועית בהמון סובלנות,נחמדות תוך תשומת לב לכל אחת מהקבוצה. הליווי של "בנות מסע נשי" תרם לתחושת השייכות ולגיבוש ייחודי של נשים, ניבה, יולי 2005 ".
"מבחינת הארגון - 10! יש לציין לטובה את רמת המלונות המעולים,זה היה סוג של נחמה לחזור לבועת המלון האסטתי והנקי. יש לציין לטובה את הצ'ופרים החביבים שדאגו לחלק לנו...הפתעות קטנות של תשומת לב נעימה ,ממש תענוג. בזכות קשריכן המופלאים זכינו לבלות בממחיצת משפחה לאדאקית מקסימה,חבורת נשים בעלות מודעות ועוד פעילויות ייחודיות ומרגשות. חשוב,מעניין ומעניק ערך מוסף לטיול.נועה, יולי 2005 ".
"המון תודה על חוויה מקסימה ולא נשכחת.אני חושבת שזכינו לראות המון מקומות שמטייל רגיל אינו זוכה לעשות זאת. נורית, יולי 2005 ".
"הרעיון של לטייל עם נשים נפלא, התחלנו כיחידות וסיימנו כמשפחה. היה נהדר,הגעתי עד קצה גבול היכולת וגיליתי שגם שם אפשר עוד להמשיך....זה מה שרציתי. עידית, אוגוסט 2005".
"מעל לכל השאיר עלי רושם הביקור בחבל לאדאק: הנוף האנושי והמפגשים עם המקומיים שהיו בעיני מרתקים. והכי הכי בעיני היא המסגרת של קבוצת נשים מודרכות ע"י אשה נהדרת ונתמכות ע"י נהדרת נוספת שעשתה לנו את הודו יפה יותר והרבה יותר קלה לעיכול. אם עברנו את הודו נעבור כמעט כל דבר. לילי, אוגוסט 2005".
"הודו ללא ספק מטלטלת לטוב ולרע, אי אפשר להשאר אדישים כלפיה ואי אפשר להשאר אותו דבר אחריה. תודה למדריכה על היותה אנציקלופדיה מהלכת,אשר העשירה אותנו בידע רב,הובילה אותנו בהצלחה עם תדרוך מצויין לכל אורך הדרך. תודה לליווי מטעם מסע נשי על היד המלטפת,האוזן הקשבת ועל כך שהיא חלק מהקמת המסע הנשי. אילולא היא וחברותיה - לא היה לנו המזל לחוות חוויה זו. תודה,תודה,תודה .טל, אוגוסט 2005".
"שום שיחה וסרט אינם שווים למראה עיניים,משמע אוזניים...והריח. נהניתי מאד! " חנה, אוגוסט 2005.
"הודו- צבעים בוהקים המנקרים את העין בססגוניותם וממול העניים הלבושים בגדים כהים(גם מלכלוך) ואת כל זה לחוות במסגרת קבוצת נשים מקסימות. עוד לא תם הטיול, אבל כבר עכשיו התחושה היא שזכיתי". רחל, אוגוסט 2005.
"רותה וריקי יקרות,
רציתי להודות על חויה מטלטלת שזכיתי לעבור ולא מעט בזכותכן. חסרות המילים לתאר את שעבר/עובר עלי. רותה, אני מרגישה כמו שיכורה, כמו בספינה בלב ים, זה לתמיד? פתאום לא מרגישה בבית, הכל עובר לידי למרות שהפעלתי אתמול 8 מכונות כביסה וגיהצתי ערימות של בגדים, ואפילו הכנתי ארוחת צהריים לילדים. הודו חסרה לי מאד. ריקי, לא התוודעתי אלייך מספיק, אבל רותה היא נכס למסע נשי, כל כך "הודית" בחשיבה, ברוגע, בשקט ובשלווה, בהתנהגות. מאחלת לכן הצלחה, אל תפחדו כלל, אתן שליחות של האל ברעיון גם אם אתן מרוויחות מזה, זה מגיע לכן.
באהבה רבה ובתודה ענקית,
שמיטנקה מרב - מרץ 2006".
לכל בנות מסע נשי,
"כשאגיע לשדה התעופה בדלהי בעוד שבוע יעצרו אותי על מטען חורג, 10 חברות יקרות למסע מרתק. 10 אלילות, ככה זה בהודו. יצאתי ל"מסע נשי" כדי לחוות ואולי להכיר את הודו שכל כך הרבה נכתב עליה ואולי בדרך יתמזל מזלי ואוכל לראות מרחוק דברים שמקרוב לא רואים אותם. אין ספק שהבנתי שהודו מדהימה, מקסימה וכה שונה בעת ובעונה אחת. אבל קיבלתי בהודו מתנה לא צפויה שלא נכללה במפרט הדרישות שלי מהטיול, אתכן. מחבקות, חמות, מזדהות, תומכות ומבינות. גדלתי במסע הזה ב- 10 מידות. מילה קטנה לגבר שביננו, מוטי אפשטיין המדריך - תודה! זה היה שיעור מאלף (והכוונה לא רק לסיפורי המקדשים). אני מאחלת לכולנו שלא יגמר לנו המסע אף פעם ונותנת לכל אחת מכן חיבוק גדול, חם ודביק. כן, מיסטר מוטי גם לך.
ממני....."
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
28/8/2007 16:04
בקטגוריות טיולים, מסעות, הודו, אנרגיה נשית, אנרגיות, בנות, העצמה נשית, זרימה, חו"ל, חופש, חופשה, חוויות, לב פתוח, מדיטציות, נשיות, נשים, נקביות, עוצמה נקבית, עוצמה נשית, עבודה רוחנית, עבודה אנרגטית, רוחניות
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
דפים:
|