
לדעתי האישית, כל אדם הוא או היא אינדיבידואל. כלומר, לכל אדם יש רגשות, מחשבות, רצונות, צרכים, אישיות, אופי, תכונות, דרכי הפעולה והתגובה, ביוגרפיה, משפחה ועוד ועוד ועוד ייחודיים, מיוחדים, נבדלים. ולכן לדעתי, כדאי לנסות להתבונן על כל אדם בנפרד, ולא לומר ולכתוב הכללות שאינן קולעות לאמת הפנימית העמוקה של כל אדם ואדם.
כל אדם הוא או היא אינדיבידואל, וזה נכון גם לגבי הורים שאימצו וילדותים שאומצו. והשילוב בין ילד\ה מסוים\מת לבין הורים מסוימים או אם מסוימת הוא ממש חד-פעמי: זו התחברות ייחודית בין כמה אינדיבידואלים ייחודיים. ולכן אי אפשר לנבא מראש איך ילד מסוים ירגיש ואיך ילדה מסוימת תגיב על נושאים שונים הקשורים לאימוץ, לאימוץ יחידני וכו': לכל ילד וילדה אישיות אינדיבידואלית משלהם, לכל ילד וילדה יש ביוגרפיה ייחודית משלהם. כל ילד וילדה חיים במשפחה אחרת עם אימא אחרת, שגם היא אינה דומה לאף אם אחרת.
זאת ועוד: גם כל משפחה היא אינדיבידואלית, ייחודית וחד-פעמית: יש משפחות קטנות מאוד ויש משפחות בינוניות ויש משפחות גדולות. יש משפחות שיש בהן בן או בת יחידים, ויש משפחות שיש בהן בן ובת או 2 בנים או 2 בנות, ויש שיש בהם 3 ילדים בשילובים שונים ויש משפחות מרובות ילדותים וכו' וכו'. ויש משפחות שיש בהן סבתא וסבא והרבה דודות ודודים ובני\ות דודים, ויש משפחות שיש פחות ויש משפחות שאין בכלל.ולכל ילד וילדה המקום המיוחד במשפחה: בן\בת יחידים, בן\בת בכורים, בן\בת קטנים וכו'. ויש הבדל אם במשפחה יש 3 בנות או 2 בנים וכו' וכו'. ויש הבדל בין אחים ואחיות שקרובים מאוד בגיל לבין אחים ואחיות שיש הבדל גדול בגילאים.
בקיצור, כל ילד\ה וכל אם וכל משפחה הם אינדיבידואלים ומיוחדים, ויש הרבה גורמים שמשפיעים על הרגשות, התחושות, החוויות וכו' של הילדותים: האישיות המיוחדת שלהם, הביוגרפיה המיוחדת שלהם, האישיות המיוחדת של הוריהם, הדינמיקה המשפחתית בין כמה אינדיבידואלים ייחודיים, המבנה המשפחתי המיוחד, ההרכב המשפחתי, מקומם של הילדותים במשפחה וכו' וכו' וכו'.
ולכן, לדעתי, כדאי להתבונן בכל ילד וילדה בפני עצמם, ולא לנסות להשוות או להכליל או להשליך ממה שנכון אצל ילד\ה אחר\ת. זה שילד מסוים מרגיש כך, לא אומר בהכרח שילדים וילדות אחרים ירגישו אותו הדבר. כל אדם לגופו, כל מקרה לגופו. לדעתי, הכללות ממילא אינן קולעות לאמת הפנימית העמוקה של כל אדם ואדם.
וכל מה שכתבתי הוא תשובתי לשאלות כגון:
מה הבעיות המאפיינות ילדותים שאומצו?
מה הבעיות ההתנהגותיות\החינוכיות\הלימודיות\הנפשיות\החברתיות\וכו' וכו' המאפיינות ילדותים שאומצו?
ותשובתי היא: כל אדם הוא או היא אינדיבידואל נפרד ונבדל וייחודי וחד-פעמי!!!
ומה שכתבתי, נכון לדעתי גם לילדותים שהוריהם התגרשו, לילדותים שאחד מהוריהם נפטר, לילדותים שעברו לעיר אחרת או לארץ אחרת, לילדותים שיש להם 2 אימהות או 2 אבות, לילדותים שיש להם הורה אחד, לילדותים שהוריהם מבוגרים, לבנים ולבנות יחידים, ועוד ועוד ועוד ועוד: כל ילד וילדה = אינדיבידואל נפרד ונבדל וייחודי וחד-פעמי, ואי אפשר להכליל ממה שאינדיבידואל אחד מרגיש, חושב, רוצה, פועל וכו' וכו' על מה שאינדיבידואל אחר מרגיש וכו' וכו'. ואי אפשר לנבא מהפעולות של אינדיבידואל אחד על הפעולות של אינדיבידואל אחר. ומשום שאני נגד הכללות, ברור שאני נגד סטיגמות, נגד הכללות גזעניות, נגד הכללות המשקפות דעות קדומות וכו'. אבל זה כבר נושא לרשימה נפרדת :-)