"בהחלטה חסרת תקדים קובע בית הדין הרבני הגדול כי יש לפסול את כל הגיורים שנעשו משנת 1999 ע"י הרב חיים דרוקמן, העומד בראש מערך הגיור. בית הדין דחה את עירעורה של אישה, שהתגיירה לפני כ-15 שנה על-ידי הרב דרוקמן ובית דין אזורי קבע כי היא וילדיה אינם יהודים" .
הרקע לקביעה זו: הרבנים הללו הם חרדים, והם אינם אוהדים (בלשון המעטה) את הרבנים דרוקמן ואביאור, שהם מרבני הציונות הדתית. כבר זמן רב הם מנסים לעשות דה-לגיטימציה לגיורים של הרבנים דרוקמן ואביאור ולסגור את "המרכז לגר המתגייר" שלהם. הקביעה שלהם על ביטול כל הגיורים של הרבנים דרוקמן ואביאור משנת 1999 היא אחד מהמהלכים במסגרת זו.
אולם די ברור שמדובר במהלך אחד, ולא בסוף דבר. ואכן היו כבר 2 תגובות חשובות:
ועדת החוקה תכונס לדיון דחוף בעקבות פסילת גיוריו של הרב דרוקמן. ח"כ בן ששון: "הועדה לא תעמוד מנגד ולא תפקיד את הציבור בידיים לא אחראיות". נאמני תורה ועבודה: "אם הרבנות הראשית לא תתנער מפסיקת בית הדין היא תאבד את זכות הקיום"
ב) מאמר בווינט של הרב יואל בן-נון: אין בהלכה ביטול גיור
"דייני ישראל התחייבו לפסוק על פי ההלכה. ברגע שהם חולקים בגלוי על הרמב"ם והשולחן ערוך - עקרו את היסוד התורני למינוי שלהם ויש לראותם כאילו התפטרו מתפקידם. דייני בית הדין הרבני ביטלו את גיורי הרב דרוקמן, הרב יואל בן-נון קובע כי זו "רפורמה, בניגוד לתורת משה"
כתב הרמב"ם בהלכות איסורי ביאה, פרק י"ג הלכה י"ז: "גר שלא בדקו אחריו, או שלא הודיעוהו המצוות המצוות ועונשן, ומל וטבל בפני שלושה הדיוטות (=אפילו בפני שלושה יהודים פשוטים), הרי זה גר, ואפילו נודע שבשביל דבר הוא מתגייר (=טובת הנאה), הואיל ומל וטבל יצא מכלל הגויים, וחוששין לו עד שיתבאר צדקותו. ואפילו חזר ועבד עבודה זרה, הרי הוא כישראל מומר (=כיהודי שהמיר דתו), שקידושיו קידושין ומצווה להחזיר אבידתו – מאחר שטבל נעשה כישראל". ..
בדיוק כך פסק מרן ר' יוסף קארו בשולחן ערוך יורה דעה, סימן רס"ח סעיף י"ב, והרמ"א חיזק את דבריו. לפיכך, ביטול גיור למפרע סותר את התורה ואת ההלכה, בהיותו מנוגד לפסק הרמב"ם והשולחן ערוך...
ביטול גיור למפרע סותר את התורה ואת ההלכה מכל וכל, ומי שנוקט קו כזה, פועל בניגוד לתורת משה, ומערער את מעמדו שלו".
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
בקיצור, עוד לא נאמרה המילה האחרונה בנושא זה, ונקווה לטוב.