לפני שאני מתחיל בכתיבת הפוסט, רוצה לשתף משהו קצר:
לפני קצת יותר משלוש שנים, דובר על לסגור את פלטפורמת ישראבלוג. אציין שבאותה תקופה האתר היה בדעיכה יחסית, אמנם לא כמו היום אבל היו בו פחות ופחות בלוגרים. בסופו של דבר החליטה ההנהלה לגנוז את הרעיון אך הפסיקו את עבודתה של מנהלת האתר והשאירו את האתר כפי שהוא.
אז עכשיו בואו נחזור קצת קדימה..
שמועה לא פורמלית הגיעה אליי שעומדים לסגור את הפלטפורמה הזאת.
את האמת שכואב לי. כן, הבלוג הזה בבעלותי כבר יותר מעשור ואמנם יהיה לא מדויק להגיד ש"גדלתי" פה, אבל כן, חלקתי פה עם הגולשים (ועם עצמי, בטיוטות) המון רגעים שמחים ועצובים כאחד וגם רגעים מפדחים/מלחיצים מאותה תקופה שגורמים לי לפרוץ בצחוק רם כשאני קורא אותם היום.
זה נראה לי פשוט תמוה לחלוטין ששוב מדברים על לסגור את האתר הזה. עם כל הדעיכה המטורפת אני כן רואה שיש כן המון בלוגרים שכן מעדכנים באופן שוטף וכן קיימים בלוגים שעולים לחמים באופן קבוע עם 50-60 תגובות כל אחד.
אני לא סטטיסטיקן ולא כלכלן. אבל:
א. אני משער שעדיין קיימים אלפי גולשים ומאות בלוגרים שנכנסים לכאן לפחות 2-3 פעמים בשבוע. בואו נגיד, לפחות 5000 כניסות לאתר ביום?
ב. קיימים ברחבי הרשת המון אתרים/פורומים/קבוצות ברשתות החברתיות חסרי כל הצדקה או חסרי כל פואנטה, אבל כן הם מצליחים לתחזק ולשמר את האתרים שלהם ואפילו לייצר הכנסה בזכות הפרסומות.
ג. "ישראבלוג" הינה פלטפורמה מוכרת בעיקר בקרב ותיקי גולשי האינטרנט הישראלים.
אז איך לעזאזל עדיין מדברים על לסגור את האתר הזה?
דווקא ההפך הוא נכון.
עם קצת שיווק נכון דווקא לאתר הזה יש פוטנציאל להיות מקור הכנסה (ממש זרם לי לכתוב כאן מכרה זהב, אבל בפוסט כזה אני משתדל להיות מדויק ככל האפשר חח).
אז בבקשה, מי שרק קורא את זה ויש אפשרות לשנות משהו. שימו לב למה שאני כותב כאן. בעולם העסקים ברגע שיש מותג מוכר וכושל הרבה אנשי עסקים פוטנציאלים מחפשים לקנות אותו ולשקם אותו במחיר מציאה, וזאת בגלל שהרבה יותר קל "לרענן" מותג קיים מאשר ליצור אחד חדש כזה.
תחשבו אלף פעם לפני שאתם מורידים את האתר הזה מהרשת. זה יבאס.
ואיך לעזאזל אני יכול להוריד קובץ PDF עם כל הפוסטים שלי אי פעם? :(