לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דיקלה שאינה קלילה

בחורה צעירה שנוכחת שהחיים בחוץ הם ממש לא מה שהבטיחו לה בספרים ושכמה או יותר מכמה קילוגרמים בתוספת לשכל הם מתכון בטוח לכישלון.

כינוי:  דיקלה שאינה קלילה

בת: 42



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2007

משטרת המחשבות או מה אורוול היה אומר


קראתי את זה ופשוט לא האמנתי. האם עצם העברת ביקורת של כותב בלוג על בעל שררה ועמדה (במקרה זה רפי גינת) עשויה לפגוע בו בצורה כל כך קשה, אם כן, אז אנא הגענו? אדם מפרסם בבלוג שלו דעה, אמירה, ומוגן על ידי חופש הביטוי שאמנם תקף בכל סוגי המדיה, אבל לתחושתי תקף יותר באינטרנט. לאותם מיעוט באוכלוסיית העולם ששולטים באינטרנט זהו מדיום דמוקרטי ואין ערך למהו מעמדך בעולם שבחוץ, פה אתה שווה לאחרים.

כך או כך לענייננו, מפרסם אדם את דעתו האישית בבלוג שלו והדבר גורם לפיטוריו. זה מביא אותי לחשוב שאורוול לא ממש טעה ב1984, רק טעה בשנה. מה זה קריאה בבלוג אם לא "משטרת המחשבות" וצנזורה על מילים? יש פה בדיוק שאיפה להעלמת מילים ודעות.

התקשורת הmass media לא כל כך מצליחה למלא את התפקיד שייעדו לה במקור: להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה, ודווקא המדיום שאיש לא צפה זאת הופך להיות הדמוקרטי ביותר. זה המקום להצגת דעות, לקריאות אופוזיציוניות ולשינוי שמתחיל מלמטה. אם דווקא על המקום הזה, הדמוקרטי כל כך, ישתלטו בעלי השררה, אם פה אנשים יפחדו להביע את דעתם ולשתף אזי כל עקרונות חופש הביטוי עליהם מושתת המשטר הדמוקרטי אינם תקפים עוד.

כנראה שיש לנו כחברה אנושית צורך לקלקל לעצמינו כי אחרת אני לא מצליחה להבין את סתימת הפיות הזו, ויותר מכך: אני לא מצליחה להבין את שלוות הנפש שכולנו מקבלים את זה. כי חלק מהקוראים בטח הנידו בראשם ותהו מה אני רוצה מהם והאמינו ש"ככה זה בכל מקום" ואילו אני אחרי שאסיים לכתוב את הבלוג לא אתעסק עם זה יותר ולא אלחם על חופש הביטוי ברשת.

נשאר לי רק לקוות כי אנחנו כקבוצה חזקים מהיחיד וכי יחד ניצור מצב ש"אפקט הרשת" כפי שנוהגים לקרוא לו ישפיע כי אחרת, אחרת אורוול צדק ו1984 זה כאן ועכשיו.

נקווה שלא... ננסה שלא... ונשמור פה, בחלקת האלוהם הקטנה שלנו על חופש הביטוי...

דיקלה 

נכתב על ידי דיקלה שאינה קלילה , 20/10/2007 22:52   בקטגוריות ביקורת, פסימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדיקלה שאינה קלילה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דיקלה שאינה קלילה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)