לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

8/2009

לסמוך, או לא לסמוך?...


קשה לי לסמוך על אנשים ולתת אמון.
למעשה, הרבה אנשים ששאלתי או שדיברתי איתם על הנושא הזה- אמרו שגם הם מתקשים בזה.
את החוסר אמון שלי בעולם קיבלתי דווקא מהשקפת העולם של ההורים שלי, מגיל 0 בערך.
אנסים, רוצחים, שיכורים, גנבים, שודדים, רמאים, וזוהי רק רשימה חלקית...
העולם הזה מסוכן, יש בו אנשים מסוכנים, יש אנשים מסוכנים בכל מקום ואין לדעת מי הוא אדם מסוכן ועל מי אפשר לסמוך.

צודקים.
בעולם כזה באמת אי אפשר להבחין...
את מכירה בנאדם כבר כמה חודשים, חושבת שהוא אחלה, ידיד טוב ונחמד, ואז כשאתם לבד הוא הופך ל... מפלצת?
כמה פרנואידי זה נשמע, וכמה הסיכוי שזה ייקרה סביר...

אני אוהבת להתווכח על הנושא הזה עם ההורים שלי, למרות שאני יודעת שהם צודקים בחלק מהדברים.
אני לא אומרת שיש רק אנשים "רעים" בעולם, אלא שפשוט רואים יותר מקרים רעים מאשר מקרים טובים- לפחות על פי התקשורת ועל פי עצמנו... אוהבים יותר אקשן ודרמות.

קשה להיקשר לאנשים כשמתחילים את הקשר עם הפחד שבכל רגע הסכין יכולה להינעץ,
ברגע שאני אפנה את הגב... בום.
זה הוכיח את עצמו, הפחד והחשש הזה מפני משהו שלא היה קיים- הוא התקיים.
הנבואה הגשימה את עצמה...

אפקט פיגמליון, זה נקרא. נבואה שמגשימה את עצמה.
אתה חושב שמשהו רע הולך לקרות, אתה מתנהג כאילו משהו רע הולך לקרות, המעשים שלך מובילים לכך שהמשהו הרע הזה יקרה.
לדוגמה, אפשר לתת את הסיפור ההוא על הבנק...
הפיצו שמועה שבנק אחד ב... לא זוכרת איפה, עומד לפשוט את הרגל.
מיד הוציאו כל הלקוחות שלו את כספם ממנו וברחו ממנו כמו מאש.
התוצאה- הבנק פשט רגל.

אני אהיה בטוחה שאם אני אוהב, אני איפגע...
אני אפחד כל הזמן, אני אגונן על עצמי, אני אתקוף לפני שהם יספיקו לתקוף אותי, אני אבנה סביבי חומות ו.... בסופו של דבר, זה יביא למעשה שלהם וזה- יפגע בי.


בקיצור.. יש לזה כמה צדדים וכמה צורות להסתכל על זה...
בסופו של דבר אתה בוחר על מי לסמוך- גם אם אתה לא יכול לדעת מה יהיה הגמול על כך...



P.S
אולי אני בכל זאת אחזור לכתוב כאן מדי פעם כמה השקפות עולם ותובנות...
אני צריכה להתחיל לחשוב שוב, עוד מעט מתחילים הלימודים...

נכתב על ידי , 28/8/2009 20:06  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של LiLy37 ב-2/9/2009 14:58



13,788
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18 , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל.Sensibleness. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על .Sensibleness. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)