לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  רביב דרוקר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

משרד הדתות


איכשהו חזרתו לחיים של משרד הדתות עברה קצת מתחת לרדאר התקשורתי. אני לא יודע להסביר בדיוק למה, אבל משום מה השוחד הפוליטי של אולמרט לש"ס עבר בשקט יחסי. השקט איפשר לכמה ח"כים להצביע אתמול באופן אישי, אישי להבדיל מענייני.
ח"כ יורם מרציאנו, למשל, מהעבודה הצביע בעד משרד הדתות. אכפת לו משירותי הדת? לא בטוח. שאר הח"כים של העבודה הצביעו נגד. מרציאנו עכשיו בקטע של דווקא. דפקו אותי, הדיחו אותי מתפקיד יו"ר הסיעה, אני אדפוק אתכם. אחרי ההצבעה ראו אותו באולם המליאה מלטף את אולמרט. חברים.
אבל עזבו את מרציאנו. מה שהכריע את ההצבעה, זו התנהגות חברי הכנסת הערבים. רובם נמנעו, אחד, ח"כ זכור, תמך. למה? אלוהים יודע. למען הסר ספק, לא שמעתי אפילו שמועות שהם קיבלו משהו. מצד שני, למה חברי הכנסת הערבים עוזרים לקואליציה במבחן כל כך בעייתי? טוב לב?
ח"כ ערבי אחד הסביר לי אתמול, שהסיבה נעוצה בקשרים הטובים שיש לשר יצחק כהן עם חברי הכנסת הערבים. הוא בא, דיבר איתם, ביקש, דיבר על ליבם, הם הסכימו. למה לא? אם ההסבר הזה נכוון אז הוא מקפל בתוכו, בסיפור אחד קטן, את הסיפור הגדול על מנטליות המיעוט הערבי במדינת ישראל. הח"כים הערבים מרגישים, מסתבר, כל כך לא מחוברים שהם מעדיפים את האינטרס האישי, עזרה לחבר, על מטרות פוליטיות שאמורות להיות קרובות לליבם כמו ניצחון אופוזיציוני על הקואליציה. במילים אחרות, הם אפילו לא מרגישים אופוזיציה. הם מרגישים לא רלוונטיים, משקיפים חיצוניים. כל אימת שהם יכולים לקבל משהו כתוצאה מהצבעה - איציק כהן בוודאי ירגיש חייב - הם יצביעו בהתאם לאותו משהו. עצוב.
הסבר אחר ניתן לי על ידי גורם בבל"ד. הוא הסביר שהשר כהן בא לפגישה עם חברי הכנסת של המפלגה. הם התלוננו על מצב שירותי הדת המוסלמיים. המשרד החדש לשירותי דת לא מקבל סמכויות בתחום הזה. לא תוכל לעזור לנו, כבוד השר, אמרו חברי הכנסת. השר כהן הסביר שהרעיון הוא קודם כל להקים את המשרד במתכונת מצומצמת. אחר כך לאט לאט הם מתכוונים לספח עוד ועוד סמכויות. גם שירותי הדת המוסלמיים ייכנסו בסוף למשרד.
תזכורת - הנימוק של אולמרט להקמת המשרד לשירותי דת הייתה שזה בסך הכול נועד להוריד ממנו עומס בירוקרטי. ששר אחר יעשה את זה. אנחנו לא מקימים משרד חדש ולא מוסיפים תקציב, טענו שם. אני חשבתי מלכתחילה שזה קשקוש מקושקש. ברור לכל שמהרגע שהוקם משרד יסופחו אליו עוד ועוד סמכויות, תקנים, תקציבים, משרדים, הוא יצטרך מקום משלו ועוד עוזרים לשר. בקיצור, חוזרים לאותו מקום. מסתבר, שהשר כהן חושב בדיוק כמוני. לא מפתיע.
ולסיום, בוא ננסה לזכור מי הצביע בעד הקמת המשרד הזה - ציפי ליבני, יולי תמיר וכל שאר סיעת קדימה.
נכתב על ידי רביב דרוקר , 15/1/2008 12:39   בקטגוריות אולמרט, פוליטיקה, דת ומדינה  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרביב דרוקר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רביב דרוקר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)