לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  רביב דרוקר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2008

שובם של התחקירים


חברת החדשות של ערוץ 2 הודיעה על הקמת דסק תחקירים בראשות הכתב המוכשר, חיים ריבלין. בערוץ 10 פועל בחצי השנה האחרונה דסק תחקירים בראשות ישראל טויטו, דסק שכבר מתחיל להניב תוצאות. "הארץ" השקיעו מאמץ רב כדי לגייס את אבי זילברברג, עורך "עובדה", לתפקיד של ראש מערכת חדשות, במטרה מוצהרת להקים דסק תחקירים חזק. חוזקו של זילברברג הוא בדיוק בתחום התחקירי. ל"ישראל היום" הגיע לאחרונה מוטי גילת, שלא צריך שאני אחלק לו תארים, עם תחקירניו. משהו קורה בתקשורת הישראלית ויכול מאוד להיות שזה דווקא משהו מאוד טוב.
 
הקו הכללי בהתבוננות על התקשורת הישראלית בשנים האחרונות (ואולי תמיד היה) הוא קו של קינה. אין תחקירים, הכל רייטינג, הכוכבנית דחקה את העבודה הרצינית, המשכורות נמוכות, העיתונות הכתובה גוססת וכו'. לא, אני לא חושב שריבלין ועוד כמה תחקירנים יספקו תשובה לכל התופעות האלה, אבל עובדה שעוד ועוד כלי תקשורת מתחילים לחשוב שהדרך להצליח עוברת דרך עבודה יותר רצינית ודרך תחקירים.
 
עכשיו זה בעיקר עניין של סבלנות והתמקצעות. דסק תחקירים, מוטיביציוני ככל שיהיה, מתקשה לספק סחורה בזמן קצר. אין הרבה כתבים חוקרים ברמה גבוהה בתקשורת הישראלית. לוקח הרבה שנים להפוך לכתב חוקר, עם קשרים והבנה משמעותית בהיקף התחומים שנדרשים לתחקיר. כתב בעל הבנה, קשרים וניסיון כזה רוצה הרבה כסף. לקחת שני תחקירנים ב - 5,000 שקל ולהגיד להם להביא סיפורים, זה קשקוש. כלי התקשורת בארץ גם צריכים לקפוץ מדרגה או שתיים בתחום הטכנולוגי והשימוש במחשב, כחלק מעשיית תחקיר. טוב, אבל זו לא הייתה הכוונה של הפוסט הזה. להטיף. הכוונה דווקא הייתה להראות שאולי אולי קורה משהו מאוד חיובי ושגם בתור המתחרה, אני מאוד שמח על ההחלטה של חדשות 2 להקים דסק תחקירים. אפילו מעז לאחל בלחש - בהצלחה (אבל אל תגזימו).
 
ועוד הערה קטנה - ב"קדימה" מתנהל קמפיין, שקט מדי, לתפקיד יו"ר המפלגה הבא, שיהיה בסבירות גבוהה גם ראש הממשלה הבא של ישראל בעוד חודשיים וחצי. עכשיו הזמן לעשות תחקירים על מופז, לבני, דיכטר ושטרית. כל מי שיש לו חומר על האנשים האלה שיבוא עכשיו, או יידום לנצח. טוב, שלא יידום, אבל שיבוא עכשיו. שלא נגיד אח"כ, כמו עם ראשי ממשלה קודמים ,שאיך לא ידענו ולמה רק אחרי שנבחרו. עכשיו זה הזמן. ויש לי גם רעיון למי לבוא עם המידע...
נכתב על ידי רביב דרוקר , 28/7/2008 13:47  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרביב דרוקר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רביב דרוקר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)