לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  רביב דרוקר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

התרגיל המבריק (והמוצדק) של בייניש


התקשורת קיבלה בטעם חמוץ את התרגיל של נשיאת ביהמ"ש העליון, בייניש ושני חבריה לביהמ"ש העליון. אני דווקא חושב שזה היה תרגיל חכם ונכון והכי חשוב - עמוק בתוך כללי המשחק הקשוחים ששורטטו בפועל על ידה ועל ידי שר המשפטים, פרידמן. פרופסור פרידמן עקץ אתמול את בייניש, שגם היא מונתה בממשלת מעבר, אחרי רצח רבין. חתיכת דו פרצופית שכמוה. העובדה הזאת מופיעה גם בערך שלה בויקיפדיה והכי מעניין, מבחינתי - בנאום ההגנה של בייניש, באמצעות מקורביה. אפילו הם טענו שאז לא הייתה קיימת הפסיקה על ממשלת מעבר וכו'.

למה זה כל כך מעניין? כי בייניש לא מונתה בממשלת מעבר. לפחות לא ככל שאני מבין את המצב החוקתי.

תנו לי שנייה להיות חנן קריסטל. בייניש מונתה לביהמ"ש העליון ב -25.12.1995 , חודש ושלושה שבועות אחרי רצח רבין. אכן, היה ראש ממשלה חדש, שמעון פרס, אבל ממשלתו לא הייתה ממשלת מעבר והבחירות נועדו להתקיים רק באוקטובר 1996. פרס ניהל מו"מ לשלום עם הסורים והפלשתינים, בו זמנית. חודשיים וחצי לאחר מכן, ב - 11.2.96, פרס הודיע על הקדמת הבחירות. רק אז ממשלתו הפכה באופן מעשי לממשלת מעבר.‏ מספר גולשים הזדרזו לתקן אותי שעצם פטירתו של ראש ממשלה הופכת את הממשלה לממשלת מעבר.‏ אני לא זוכר מה היה מצב החוק אז,‏ אבל לכן כתבתי "באופן מעשי ממשלת מעבר" כי מה שחשוב,‏ בעיניי, זו לא הקביעה הפורמליסטית אלא הדרך בה פורשה וכלפי פרס,‏ עד שהקדים את הבחירות,‏ לא נטען דבר בעניין הלגיטימיות שלו לקבל החלטות. ‏.

ואם כבר אני מטריח אתכם בעובדות היסטוריות - למיטב זיכרוני, כאשר הבחירות הוקדמו בפעם האחרונה ב - 2005,  על ידי אריאל שרון, הודיעה שרת המשפטים דאז, ציפי לבני, שהיא לא תכנס יותר את הוועדה לבחירת שופטים, מכיוון שהממשלה היא ממשלת מעבר. נכון, היה מבוי סתום בדיוני הוועדה גם לפני כן, בגלל רצונה של לבני למנות את פרופסור גביזון והתנגדותו של נשיא ביהמ"ש העליון, אהרון ברק, אבל עדיין, נקבע תקדים ואין סיבה שפרופסור פרידמן לא יפעל על פיו.

חוץ מזה, מה זאת הטענה של מזוז שההשפעה הפוליטית בוועדה מצומצמת ויש רק שני שרים? נשמע לי קצת מוזר. ציביון הוועדה והמינויים מוכתבים במידה לא מעטה על ידי יו"ר הועדה, שר המשפטים; ושר המשפטים, חברים יקרים, עשוי להיות מועף בקרוב מאוד. נשמע לכם הגיוני שפרופסור פרידמן ימנה עכשיו כמה שופטים לביהמ"ש העליון, שיכהנו שנים ארוכות, כאשר הוא עצמו עשוי להיות מוחלף תוך חודש? מה לא הגיוני בעמדת בייניש? לא רק הגיוני, גם חכם. פרופסור פרידמן מירר את חיי בייניש, תוך הסתמכות על כל אות בספר החוקים. הוא, למשל, טען טענה פורמליסטית שאין בשום מקום בחוק הוראה שבייניש עומדת בראש מערכת המשפט. כל שרי המשפטים, שקדמו לו, התייחסו לנשיא ביהמ"ש העליון כאל מי שעומד בראש המערכת, אבל לפרידמן יש חוק יבש והוא עומד מאחוריו. אז זהו, פרופסור פרידמן, עכשיו גם בייניש הולכת אחרי החוק היבש, ממש יבש.
נכתב על ידי רביב דרוקר , 23/9/2008 10:26  
63 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרביב דרוקר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רביב דרוקר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)