לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  רביב דרוקר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אורי ודידי, דידי ואורי


יותר ויותר אני מוצא את עצמי חושב על דידי לחמן מסר. בעיניי, היא הגיבורה הכי מעניינת בפרשת טלנסקי. אצלה שוכנים, כנראה, הקונפליקטים הכי מרתקים, נאמנות לבעל מול שיתוף הפעולה עם המשטרה, הרצון לעזור לאולמרט מול הרצון לפגוע באולמרט. אני, כמובן, לא מגיע לסיפור שלה מהזווית הספרותית-אינטלקטואלית. זה סתם מסווה דק. אני מתחבר אליה, כי אני די משוכנע (בלא מעט יהירות) שלא יכולתי להיות אורי מסר וסביר להניח, שאנשים מהציבור גם לא יכולים באמת להתגלגל להיות טלנסקי או אולמרט. דידי, לעומת זאת, היא כמו עובר האורח שהלך על המדרכה ורכב סטה מהכביש ודרס אותו. על פניו אין לה שום אחריות ושום אשמה.
אני אלך שנייה אחורה.
דידי לחמן מסר היא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. היא משנה לעניינים כלכליים ובמשך שנים ארוכות ניהלה קרבות הירואיים נגד טייקונים מסחריים בשם האינטרס הציבורי. הרבה אנשי עסקים ישמחו להשמיץ אותה באוזניכם, אבל לא שמעתי מישהו מהם שטוען שהיא לא פעלה בתום לב, או שהיא לא האמינה בכל ליבה שהיא מייצגת את האינטרס הציבורי. כשהייתי קורא על מאבקיה, מצאתי את עצמי מקנא בה לא מעט. אנחנו נוהגים להשמיץ את הבירוקרטיה, אבל בירוקרטית אחת, עם משכורת צנועה למדי, יכולה לעמוד בפני אנשים ששווים מיליארדים ולהגיד להם את מה שהם כל כך לא רגילים לשמוע - לא, אדוני. לא פה.
במשך כל השנים האלה היה נדמה לי שלחמן מסר חיה קצת חיים כפולים. השמועות וחצאי הידיעות על הקשר הלא נקי בין אורי בעלה לאולמרט, התעופפו בברנז'ה. היו גם תחקירים עיתונאיים ומבקר מדינה וכל הזמן הזה דידי שתקה.
פעם אחת, לפני כשנתיים, החלטנו לעשות אייטם קצר עליה ל"שישי". זה היה עוד לפני מבקר המדינה והמשטרה. לחמן מסר הייתה מסוייגת. היא פחדה משאלות על בעלה והקשר עם אולמרט, שבדיוק נבחר לראש ממשלה. הרגעתי אותה שהאייטם לא על זה, אבל שהיא תישאל על כך. שאלתי. היא ברחה באיזו תשובה מוכנה מראש ובכך זה נגמר. לפני כן ואחרי כן, לא ראיתי אותה מדברת בפומבי אי פעם בנושא.
מקורותיי ידעו לספר לי שלחמן מסר בכלל לא אוהבת את אולמרט, בלשון המעטה, שהיחסים ביניהם כמעט ולא קיימים ושהיא מפעילה לחץ על בעלה מעת לעת לקרר את היחסים. יצא לי כמה פעמים לדבר על הנושא הזה עם מקורבי אולמרט. הם נהגו לנחור בבוז למשמע הטענות האלה. "מה, היא לא שואלת מאיפה אורי התעשר פתאום? מאיפה יש לו כסף לבנות בית בקיסריה? איך פתאום הם נוסעים לטיולים יוקרתיים לחו"ל?". האמת, שאלות טובות. יש זוגות כאלה, כנראה, שהאישה לא ממש מתערבת בעיסקי בעלה וההפך. אצלי בבית זה בדיוק ההיפך, אז זה נראה לי קצת מוזר, אבל לא כולם חיים ככה. מצד שני, האם יכול להיות שלחמן מסר החדה, החריפה, הישרה לא שואלת קצת יותר שאלות? ואולי היא שאלה, ואולי אורי לא ענה לה, או שלא סיפר לה הכול ואולי סיפר לה והיא החליטה לחיות עם זה, או לא לחיות עם זה. אלוהים יודע. אתם מבינים למה אם היו מאפשרים לי לבחור רק בן אדם אחד לראיון הייתי בוחר בדידי?
זה כבר לא סוד שעו"ד מסר לא נמצא בחודשים האחרונים במצב בריאותי מזהיר. הלחץ כבד עליו. לפני כמה חודשים שמעתי מה עבר עליו (גם פה אני לא כותב במה בדיוק מדובר כי עדיין, למרות הכול, יש גבול שאני חושש לעבור) והחלטתי לפרסם רק את התוצאה של מצבו הבריאותי, כלומר את העובדה שהוא לא מגיע לחקירת המשטרה. התקשרתי לדידי. זו הייתה שיחה מזעזעת. הרגשתי כמו כתב צהובון בריטי שרודף אחרי המכונית של דיאנה. דידי ניפנפה אותי ואת שאלותיי החודרניות. אני לא בטוח, בדיעבד, שהייתי צריך את השיחה ההיא.
כך או כך, עכשיו מסר בחקירה. מצבו הבריאותי, כך אומרים לי, עדיין לא מזהיר. הוא מתייעץ הרבה עם דידי ועד כמה שאני שומע, התקשר אליה אפילו מחדרי החקירות. לפני איזה שבועיים דיברתי עם אדם מאוד מקורב לאולמרט. הוא האשים את דידי בכל העניין. התיאוריה שלו (מאז שמעתי אותה עוד כמה פעמים) הייתה שהיא יושבת על האוזן של אורי, בעלה, ומסיתה אותו נגד אולמרט. משכנעת אותו לפתוח את הפה. אין לי מושג אם זה נכון, אבל בשביל הדמות של דידי לחמן מסר, שחיה בראש שלי, אני מאוד מקווה שכן.  
נכתב על ידי רביב דרוקר , 2/6/2008 22:42   בקטגוריות חקירות משטרה, מבקר המדינה, שישי, פרשת טלנסקי, אורי מסר, דידי לחמן מסר, אולמרט  
91 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פרשת טלנסקי - רעש לבן


בימים האחרונים הדוברים (המעטים. ילדים יקרים, עיזרו בבקשה לאהוד למצוא את אמנון דנקנר...) שמדברים עבור אהוד אולמרט מנגנים את אותה שורה. סיפרו לכם שאולמרט קיבל מייל משולה זקן על כך שעבר כסף מ"הכובס", הלא הוא טלנסקי. אז סיפרו לכם. כאן מגיע החיוך הזחוח והפאנץ'. לאולמרט בכלל אין מייל.
חשבתי (למעשה, ברוך קרא חשב, אבל אין לו בלוג, אז גנבתי לו) שהגיע הזמן למקם את הטיעון בקונטקסט שלו. ביום חמישי הופיעה ב"ידיעות אחרונות" הידיעה על המייל הזה. כנראה שהידיעה לא מדויקת, אולי אפילו לא נכונה. ברמת הבוץ בה מבוסס אולמרט עכשיו, אי אפשר להאשים אותו שהוא נאחז בכל אי דיוק קטן, אבל גם הוא יודע שעל זה לא בונים זיכוי ציבורי. התמונה הזאת של נדבן אמריקני שמגניב מעטפה ובה אלפי דולרים לכיס החליפה של אולמרט, היא תמונה שכנראה קשה להכיל, אפילו בתוך ים של אדישות ציבורית.
עוד דבר שצריך לנכש מהשביל הוא סיפורו של אבי שרמן. למי שלא עקב, זהו נהג שנשכר מעת לעת על ידי הקונסוליה הישראלית בניו יורק. שרמן טען כי העביר מעטפות מזומנים לאולמרט. הוא דיבר על לפחות 10 מעטפות. מלכתחילה, כל הסיפור של שרמן נראה כמו היריון מחוץ לרחם. עד מפתח לכאורה, שלא ממש מקבל תשומת לב מהמשטרה, אבל כן מדבר בלי סוף עם התקשורת. 
כלי תקשורת רבים פירסמו את סיפורו בלי בדיקה מינימלית. היום נכשל שרמן בבדיקת פוליגרף אליה נשלח ביוזמת ערוץ 10. שרמן הסכים להיבדק ואז התחרט שוב ובסוף נבדק במכון הפוליגרף של זיגי הורוביץ. עכשיו, מן הסתם, דוברי אולמרט יעשו שימוש גם בשרמן כדי לסדוק את תיק טלנסקי. במקרה הזה, אני לא מאשים אותם. אנחנו פרסמנו את הדברים של שרמן ואנחנו נצטרך לשלם את המחיר.
אגב, זו הרגשה די מזופתת כל הסיפור הזה עם שרמן. אני לא בטוח שמישהו יאמין להתבכיינות שלי (ספק אם אני הייתי מאמין) אבל מדובר באדם שהחיים לא חייכו אליו. הוא, כנראה, מיסודו, גם ממש לא אדם רע (אולמרט, בצדק, בטח חושב אחרת). אני, לעומת זאת, ישבתי איתו כמה שעות, ניהלתי איתו שיחות ידידותיות ואז חירבתי לו את היום ואולי לא רק את היום. נכון, יש אינטרס ציבורי וכל זה, אבל כששרמן התקשר אליי אחרי השידור קשה לי לומר שהייתי גאה במה שעשיתי.
 
נכתב על ידי רביב דרוקר , 25/5/2008 22:16   בקטגוריות אולמרט, חדשות 10, חקירות משטרה, תקשורת  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



‏"כולם עושים את זה"


"חשבונות המלון של פרס/ברק/אולמרט נראים אחרת?". מכל הטענות שהפנו מר נתניהו ואנשיו כלפי התחקיר שלי, זו, כנראה, הטענה שהכי תפסה. כולם נהנתנים, לכולם יש מממנים מיסתוריים, כולם ככה, למה נטפלתם לביבי. נתניהו, בתגובתו, אפילו אמר זאת במפורש. אולמרט שהה במלון יותר יקר ממני בלונדון, טען יו"ר האופוזיציה.

אז ככה:

 

א. ייתכן מאוד ששלישיית פב"א (פרס, ברק, אולמרט) טסה ברמת הוצאות דומה לזו של נתניהו. אבל "ייתכן מאוד" לא מספיק. השאלה היא לא מה אנחנו חושבים שקורה, אלא מה אנחנו יכולים להוכיח שקרה. זו הציפייה של הציבור מהתקשורת וזו חובתו של העיתונאי. להביא עובדות ועובדות מוצקות. לא שמועות, לא "ייתכן מאוד". סיפורים על פרס גם אני שמעתי. אני לא יכול להוכיח אותם ובהיעדר הוכחה, הם לא קיימים. שמעתי גם המון סיפורים מביכים נוספים על נתניהו, שמעולם לא פירסמתי. אין לי איך להוכיח אותם.

 

ב. אולמרט הוא ראש ממשלה בשנתיים האחרונות. ביקורת על רמת ההוצאות שלו בעת נסיעותיו לחו"ל היא הרבה יותר קשה. נתניהו, כראש ממשלה לשעבר, יודע זאת מצוין. החלטה על בית מלון בו תתאכסן פמליית רה"מ כרוכה באלף ואחד שיקולים שלא נוגעים לרצונו של ראש ממשלה. אבטחה, נכונות בית מלון להשבית את עצמו כמעט לגמרי בעת שהות פמליית ראש ממשלה ועוד. אהוד ברק היה אזרח פרטי מפברואר 2001 עד אמצע 2007. כל נסיעותיו בתקופה הזאת לא חשופות לעין הציבור בהיותו איש פרטי. לפני כן, הוא היה ראש ממשלה ועכשיו שר ביטחון. שמעון פרס הוא נשיא המדינה. לפני כן היה שר ומשנה לראש הממשלה במשך תקופה ארוכה. מרחב ההחלטה של נושא בתפקיד רשמי בכיר הוא אחר לחלוטין מזה של יו"ר אופוזיציה.

 

ג. למרות האמור לעיל, אם יש בין קוראי הבלוג הזה אדם אחד שמחזיק בחומר מביך על נסיעות האישים הללו או אישים אחרים במערכת הפוליטית, שינסה אותי. אני אגיע אליו הביתה באותו היום לקחת את החומר. בעבר פירסמתי את "יומני עומרי", שהביכו את עומרי שרון ואת "קדימה" זמן קצר לפני הבחירות. לפני קצת יותר משנה פירסמתי את "רשימות אולמרט", מסמך שהביך את לשכת ראש הממשלה וגרם לפתיחת חקירה פלילית נגד אולמרט. בין לבין, פירסמתי תחקירים נגד אברהם הירשזון, אריק שרון, משה קצב ותיחקרתי את נושא הזיופים בבחירות בסיבוב השני המפלגת העבודה. האם אני רודף את בנימין נתניהו? כן, בטח, בדיוק כמו שאני רודף את כל השאר. אין יום שאני לא מחפש חומר עיתונאי מביך על האישים הפוליטיים המרכזיים בחיינו. ככה אני תופס את תפקידי ואין פוליטיקאי אחד שלא אפרסם כנגדו חומר כזה, אם יגיע אליי.

 

ד. בטענה "כולם עושים את זה" חבוי מסר משתמע שזה בסדר. אם כולם עושים את זה אז, כנראה, שזו נורמה. אז זהו שזו לא נורמה. רוב הפוליטיקאים שאני מכיר, לא מוציאים 131 אלף שקל בשבוע בלונדון או 84 אלף שקל ב 4.5 ימים (נתניהו ממעט להתייחס לנסיעה השנייה שחשפתי ביולי 2005) ולא נזקקים למימון של אנשי עסקים פרטיים, שמחזיקים עסקים בישראל. חוץ מזה, גם אם יש עוד אחד או שניים, שנוהגים כך,  האם הדבר מכשיר את ההתנהגות? לפי ההיגיון הזה, הטענה של הירשזון במשפטו לא צריכה להיות "לא גנבתי" אלא "כולם גונבים".

 

ה. עוד מסר משתמע שעולה מהטענה של מר נתניהו היא שלי ולעיתונאים אחרים יש מגירה. במגירה יש לנו את חשבונות ההוצאות של אולמרט, פרס, ברק ונתניהו ואנחנו, משיקולים פוליטיים, כמובן, בחרנו לפרסם את אלו של נתניהו. זה קישקוש, כמובן ומר נתניהו יודע את זה. יתרה מזאת, גם כל אחד מהבכירים האחרים נמצא תחת אותו מאמץ אקטיבי - עיתונאי להשיג חומר כנגדו. על עצמי כבר העדתי, אבל זה נכון גם לגבי עיתונאים רבים שאני מכיר.

 

ו. יחסיי האישיים עם מר נתניהו עד לפירסום התחקיר האמור היו תקינים לחלוטין. יתרה מזאת, לא פעם בשיחותינו האישיות הוא החמיא לי מאוד. לא אחזור על המחמאות. זה היה בשיחות אישיות ואתם גם לא תאמינו לי. אין לי גם שום דבר אישי נגדו. הכנתי תחקיר, פירסמתי, פה זה מתחיל ופה זה נגמר. מבחינתי לפחות.

נכתב על ידי רביב דרוקר , 23/3/2008 16:25   בקטגוריות אולמרט, אהוד ברק, חדשות 10, הירשזון, תחקירים, פוליטיקה, תקשורת  
216 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרביב דרוקר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רביב דרוקר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)