לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הרהורים מלומדים על מיטב הבלוגים והבלוגרים

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2003

ROM - אסרטיביות ואמהות






ROM בת ה-30 חיה כרגע עם ההורים. אחרי שנים של עבודה מאוסה בחברת היי טק ומגורים עצמאיים בתל אביב, היא עתה היא מובטלת המחפשת ג'וב עם משכורת ראויה. קשר זוגי רציני אין לה כרגע, אך בעברה כמה וכמה מערכות יחסים שהסתיימו, ארעיות יותר ופחות. את "האחד" היא עדיין לא מצאה.  יש בה ובבלוגה מהילד בן שלושים של אהוד בנאי, מברידג'יט ג'ונס של הלן פילדינג, ממוספי הנשים של ידיעות ומעריב ומסיפורי הסקס של מיכל שלו.  קוקטייל קריא ומרווה.
                                                      *                                   

"אבא שלי היה קצין חתיך ומטיל מורא ביחידה המהוללת שלהם, ואיך כשהוא התחיל עם אמא שלי, אז באחת הפעמים הראשונות, הוא תחב לה יד מתחת לחולצה. אין לי מושג אם זה היה בהסכמה או לא. זו הייתה האווירה הכללית בתקופה ההיא. גברים הרשו לעצמם. ומה שמפחיד הוא שהם כלל לא נטשו את הגישה השובניסטית, מעוררת החלחלה והא-פוליטיקלי קורקט הזו, אי שם בשנות ה-60, אלא ממשיכים לחיות אותה גם כיום"

במשקעים שהותירה רודנותו של אביה כלפי אימה מסבירה רום את התרחקותה מגברים דומיננטיים, שיביטו עליה מלמעלה.   לפרויד הייתה תיאוריה בדבר משיכה לבן זוג שמזכיר את ההורה מהמין השני. המקרה של רום לא תומך בה.


רום מפחדת ממעין פטרוקיו, מאלף הסוררת במחזהו של שייקספיר, שישלוט בה ביד חזקה.
לא נראה שיש לה ממה לחשוש. פטרויקו השייקספירי השתמש באמצעים כמו מניעת שינה, מזון ובגדים, ואילו בזמננו, אפילו הגברים שלא נטשו את הגישות השובניסטיות של הסיקסטיז, כבר לא נוהגים להגג באוזניי משרתיהם, בהתייחסות לבת זוגתם:"הנץ שלי כעוס ורעב. עד יִכָּנַע אַכְרִית טַרְפוֹ מפיהו, שאם לא כן לא יציית לי נצח".   ונראה שבאמצעים חריפים פחות, רום לא תישבר במהרה.  


החברה שלנו, כמו כל החברות שנחקרו אי פעם בידי אנתרופולוגים, אינה מגלה אהדה לעליונות נשית.  על כן הייתי אומר, כפסיכולוג בגרוש, שאסרטיביותה של רום, המבצבצת לא פעם מבין השורות, עומדת מאחורי קשריה הרומנטיים קצרי הפתיל.  אולם הראיות אינן תומכות.  את הגבר האחרון היא השליכה דווקא משום "שלא היה לו עמוד שדרה".  בניגוד לכלל הגורס שנשים שתלטניות חיות מזכרים כאלה. 

האם אישה חזקה יכולה למצוא את אושרה בזרועותיו של גבר שגם אינו במתכופפים ?

החוכמה המקובלת אומרת שלא. ניגודים נמשכים. הסאדו דורש את המאזו. הפסיכולוגים דווקא אומרים שהדמיון בין בני זוג, ולא הניגוד, הוא המנבא החשוב להצלחת זיווגם, אך לא ברור אם הכלל הזה, שנכון לגבי דמיון במאפיינים כמו אטרקטיביות מינית, אינטלקט, תחביבים והשקפת עולם, נכון גם כשמדברים על דמיון במידת הדומיננטיות.

                                                          *           
אגב, שלא אובן לא נכון, יש ברום הרבה חום.  לא רק ביצ'יות קרת מזג.

                                                            *

רום רוצה ילדים ומתכוונת להשיג אותם גם ללא גבר לצידה. רק שזהו חזון רחוק, משהו שיקרה "עוד עשר שנים".  ואולי גם עוד עשר שנים, יהיה צפוי לקרות רק "עוד עשר שנים".
בעייתי, בהתחשב בכך שעד גיל 45 ישמיע שעון הפוריות הביולוגי את תיקתוקיו האחרונים.


מעט טכנולוגיות והתקדמויות מדעיות שינו מהקצה אל הקצה את פני החברה שלנו כמו הגלולות למניעת הריון ואמצעי המניעה האחרים.   קשה לדמיין רווקות מתמשכת בחברה מתירנית כאשר משגל נסוג הוא השיטה היחידה למנוע הריון.

היום הרחם של האישה אינו משעבד אותה עוד לחיי משפחה.  התקופה שבה נישואים חפוזים היו הדרך היחידה להתמודד עם הריון בלתי רצוי נותרה רק ברומנים ההיסטוריים.
שום אישה לא מוכרחת ללדת היום, אבל הרבה מתעקשות.  סמדר שיר ואחרות הן חלק מהסטטיסטיקה הקובעת כי בישראל שיעור טיפולי ההפריה הגבוה בעולם.

מסורת הוולדנות היהודית-ישראלית, לא מאוד מדברת אל נפשה של רום, כמו הרבה מסורות מקומיות שמרניות אחרות..       אף על פי כן,יהיה זה חבל אם אחת מביציותיה לא תוּפְרֶה ביום מן הימים. ולו רק משום שהצאצא עשוי להיות, על פי הצפי הגנטי, חריף, אינטליגנטי ובלוגר מעולה.
 

נכתב על ידי , 1/3/2003 21:53  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



16,020
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למהרהר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מהרהר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)