לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

tאוגוסט70

אתר המנציח את מחזור אוגוסט70, צנחנים, גדוד 202. הוקם ע"י יוסי חורב - yossi horev


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2008

בגנותה של תורה - פרק 1


כשבאתי לעולם 2 מילותי הראשונות היו : HELLO WORLD. שמונה ימים אחר לידתי, "חתכו לי" , מלו אותי בשם תורה.

היום מתגאים הדתיים שהמילה טובה נגד מחלת האיידס (כל כך הרבה יהודים מתו מאיידס חרף מילתם...) צא ולמד, שכותב התורה בכבודו ובעצמו, האל, חזה מראש את מחלת האיידס ולפיכך ציווה על צאן מרעיתו למול את בניהם.

פסעתי יום אחד, כדרכי בקודש, ממקום מגורי אל מרכז העיר.

מהשכונה בה אני מתגורר, כדי להגיע אל מרכז העיר חייבים לחצות שכונות דתיות , אצל אלה שמורא האל נח עליהם והם מקיימים את מצוותיו ורק את מצוותיו.

המדרכות בשכונות הדתיות צרות מלהכיל את מסות בני האדם החולף על פניהם, וכך, במהלך צעידתי ראיתי מולי חרדי, גדול מימדים שהתקרב לכיווני בצעדים מהירים. נצמדתי לצד ימין של המדרכה בתקווה שהחרדי יעשה כמוני, יצמד לימין הדרך ונוכל להמשיך איש איש לדרכו באין מפריע..

לדאבון הלב גם החרדי בחר להצמד לאותו צד של המדרכה, צד שמאל שלו וכך התנגשנו איש ברעהו מצפים שאחד מאיתנו יעבור לצד השני.

"מדוע אינך פוסע בצד ימין של המדרכה?" שאלתי. "ומי אתה שתגיד לי באיזה צד של המדרכה עלי לצעוד ? " סנט בי החרדי.

בכל העולם חוץ מבריטניה בני אדם הולכים בצד ימין של הכביש והמדרכה ומכיוון שפה לא בריטניה הייתי מצפה שגם אתה תלך בצד ימין" עניתי. "את שעלי לעשות לא יאמר לי כל העולם ולא תאמר לי בריטניה" ענה החרדי מניה וביה "אני עושה את מה שכתוב בתורה".

מחלתי על כבודי, עליתי על הנתיב השמאלי ותהיתי: "מדוע לא כתוב בתורה שכאשר שני יהודים הולכים איש לקראת רעהו אין צורך להתנגש ולהתווכח אלה שכל אחד יקח צד קבוע מראש, ימין למשל ?".

ב 10 הדיברות כתוב לא לשכב עם אשת רעך, לשמור כל השבת ועוד מצוות שכבודן במקומן מונח אך תוהה אנוכי, האם לא היה ראוי להוסיף דיבר כגון: "סע ולך בצד ימין"? או שמא האל לא צפה מראש קיומן של מדרכות וכבישים ?

או שמא אלוהים כלל אינו קיים (וזו במפורש דעתי) ואת התורה כתבו בני אדם, אשר כתבו מסמך תקף לתקופה של לפני 2000 שנה ?

 

נכתב על ידי יוסי חורב , 13/12/2008 13:22   בקטגוריות שחרור קיטור, ביקורת  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  יוסי חורב

בן: 71




49
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוסי חורב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוסי חורב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)