לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הבלוג של עומר


מחשבות על צילום ואומנות, דת חברה וכל הבלה בלה ... וגם צילומים כמובן. אה - וגם תכנסו לאתר שלי http://www.argaman-click.co.il

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2008

הנושא החם - "אם אתה מבשל ספגטי והמים לא רותחים"


אחלה רעיון לנושא חם.

 

זה מרענן, מנער את אבק מכמה תאים אפורים במוח. אבל בדיוק עם זה יש לי בעיה. צריך להתחיל לחפש את המשפטים, הרי לאף אחד אין באמת 10 משפטים לשליפה מהירה, ואז זה נעשה קצת מלאכותי ומצטדק, כי כשנגמרים המשפטים הנשלפים באמת, מתחילים לחפש בכוח משפטים עם משמעות, ואז זה קצת מתייפייף.

 

אבל למרות הכל, זה עושה לי חשק להזכר בשירים שלי, ואם אפשר קצת להתייפייף אז למה לא?

 

  1. "בכפיים בכפיים תנו לקצב ביידים, תנו לקצב ברגלים בעקב הנעליים." - שירו המדהים והנפלא הזה של יהודה פוליקר ( אמיתי לגמרי, פתאום הבוקר התחלתי לשיר אותו לילדים שלי כדי לרומם להם את המצב רוח, ואת קצב ההתארגנות בבוקר.)
  2. "לתת את הנשמה ואת הלב, לתת כשאתה אוהב." ההמנון הלא רשמי של העם מפיו של בועז שרעבי. ( מתייפייף לגמרי אני ממש מתעב את המסטיק הלעוס מדי, והדביק מדי הזה. אבל בין אם אני רוצה, או לא זה משפט אלמותי.)
  3. "אני הולך לבכות לך תהיה חזק למעלה" ( שוב, מתייפיף. במיוחד אחרי המסר החדש שהודבק לו. אבל המציאות קיעקעה לנו אותו ישר על הלב.)
  4. " מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להגמל מזה" - 'אגדה מקסיקנית' של מאיר אריאל האחד והיחיד. ( כל השיר נותן הרגשה טובה על הלב (לפחות שלי), והמסר מציאותי ופסימיסט, אבל מחוכם ומורכב כמו שאני אוהב.)
  5. "אם תרצי שאראה לך את העיר באפור". - לדעתי הענייה,אחד השירים הטובים של נעמי שמר, לדעתי מדבר  על יפו. ( שיר שאבא שלי שר אין ספור פעמים, אבל בכל השירים הוא זוכר רק את המשפט הראשון.)
  6. "הי הי כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר" - שוב מאיר אריאל האיש והטקסט. ( שיר שעושה חשק בלתי נשלט לגולדסטאר קרה ומזיעה.)
  7. אפשר לקחת כמובן את כל אחד ממשפטי הנצח של כוורת, סנדרסון ושות'... אבל צריך אחד בינתיים אחד. " בוא אלי גולית נחמד שב אצלי על כף היד. ככה מדברים? שאל גולית באשקלונית". (זה הציטוט שהכי בא לי עליו עכשיו, והכי מאגניב. אגב, נראה לי שגולית הוא אבי שפת הבובליל.)
  8. "השביל הזה מתחיל כאן, בין סניף בנק למעיין" - אהוד בנאי המלך המשוח של הציבור הכי אינדיווידואליסטי בארץ. ( כמה שהשיר הזה נעשה לעוס, עדיין לא הלך הטעם. וחוצמיזה כל פעם שאני שומע את השיר הזה יש לי צמרמורת אישית.)
  9. "יושב על הגדר רגל פה רגל שם" - אריק איינשטין הנפיל של הנפילים בפיסת התרבות הקטנה שלנו. ( דווקא את המשפט הזה מכל משפטיו החקוקים, כי הוא הזיכרון הראשון שלי ממנו, כי דוד שלי שר אותו ללא הפסקה, מאז שאני זוכר את עצמי.)
  10. "בחמש קם צייד ויצא את ביתו, אל היער צעד, ודרך קשתו." - אהוד מנור עם לחן של אריאל זילבר. ( המשפט הזה נכנס לי ממש ללקסיקון היומיומי, אני משתמש בו כל הזמן, ותמיד הוא מצמרר אותי, שיר על בדידות של איש מקצוע שלא מקבל את הפירגון הראוי לו. שיר לא חד משמעי - ממש כמו שאני אוהב.)

עצרתי אחרי העשירי כי זו ההוראה של הנושא. אבל עצרתי את עצמי בכוח, כי יש עוד המוני משפטים שאפשר להכניס לעשיריה הראשונה שלי, ואין אחד יותר ממשנהו, אלא רק מה שקפץ לי לראש וללב מיד עבר לכתב.

הרעיון נפלא ועשה לי דווקא את תחילת השבוע עם מצב רוח מרומם.  

תודה רבה על היוזמה.

נכתב על ידי omer omer , 2/11/2008 08:29   בקטגוריות אומנות, נוסטלגיה, רגעים של התעלות, סיפרותי, אופטימי, הנושא החם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





יום הולדת שמחAvatarכינוי:  omer omer

בן: 46

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לomer omer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על omer omer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)