לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חן גוסלר



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2011

מבוגרים יותר מתגרשים יותר - מאת בני דון יחיא





על ריבוי מקרי הגירושין בשנים האחרונות בגיל מתקדם, וביוזמת נשים, אומר המומחה לדיני אישות עו"ד בני דון-יחיא, כי "השינוי הדרסטי במעמד האשה גורם להן להפסיק לעצום עיניים כפי שנהגו אמותיהן. הנשים כיום משכילות יותר, הן מוצאות ענין מחוץ לבית במסגרות שונות, מעמדן הכלכלי השתפר והן חוששות פחות שלא יסתדרו ביום שאחרי". 
סיבה נוספת לכך שנשים מרבות ליזום גירושין, גם בגיל מבוגר, תולה עו"ד דון-יחיא במציאות: נשים רואות עוד ועוד גרושות מסביבן, בשכונת המגורים ובעבודה, ואלה מספרות כי חייהן השתפרו לאחר הפרידה. "נוצרת  התסמונת הידועה של תופעה המזינה את עצמה", מסביר עו"ד דון-יחיא.
"המעניין הוא", מעלה עו"ד דון-יחיא היבט נוסף, "שהעולם ממשיך להתנהג כמו בתיבת נוח: זוגות זוגות. לדעתי המצב האנושי הזה בן אלפי שנים לא ישתנה, אלא שהתיבה מיטלטלת כיום על מים סוערים מתמיד ויותר ויותר נוסעים יקפצו מתיבה לתיבה ומאהבה לאהבה. ובימינו יותר מבעבר אפשר לטעום שוב את טעם ההתרגשות והאהבה גם כשיש נכדים".
על ריבוי מקרי הגירושין בשנים האחרונות בגיל מתקדם, וביוזמת נשים, אומר המומחה לדיני אישות עו"ד בני דון-יחיא, כי "השינוי הדרסטי במעמד האשה גורם להן להפסיק לעצום עיניים כפי שנהגו אמותיהן. הנשים כיום משכילות יותר, הן מוצאות ענין מחוץ לבית במסגרות שונות, מעמדן הכלכלי השתפר והן חוששות פחות שלא יסתדרו ביום שאחרי". סיבה נוספת לכך שנשים מרבות ליזום גירושין, גם בגיל מבוגר, תולה עו"ד דון-יחיא במציאות: נשים רואות עוד ועוד גרושות מסביבן, בשכונת המגורים ובעבודה, ואלה מספרות כי חייהן השתפרו לאחר הפרידה. "נוצרת  התסמונת הידועה של תופעה המזינה את עצמה", מסביר עו"ד דון-יחיא.
"המעניין הוא", מעלה עו"ד בני דון יחיא היבט נוסף, "שהעולם ממשיך להתנהג כמו בתיבת נוח: זוגות זוגות. לדעתי המצב האנושי הזה בן אלפי שנים לא ישתנה, אלא שהתיבה מיטלטלת כיום על מים סוערים מתמיד ויותר ויותר נוסעים יקפצו מתיבה לתיבה ומאהבה לאהבה. ובימינו יותר מבעבר אפשר לטעום שוב את טעם ההתרגשות והאהבה גם כשיש נכדים".
נכתב על ידי , 21/6/2011 22:18  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הסיפור שלא נגמר - מאת בני דון יחיא


כשהיה הבעש"ט רואה שפורענות מתרגשת על ישראל, היה הולך ליער, מתייחד עם נפשו, מדליק אש ואומר תפילה - והגזירה היתה מתבטלת.

 

וכך נהג תלמידו המגיד ממזריטש כאשר צריך היה לבקש רחמים על ישראל. הולך היה לאותו מקום ואומר: ריבונו של עולם, איני יודע כיצד מדליקים את האש, אבל את התפילה אני יודע - ונס היה מתרחש.

 

לימים היה ר' משה לייב מסאסוב הולך אף הוא ליער כדי להציל את עמו ואומר: איני יודע כיצד להדליק את האש ואיני יודע את התפילה. אבל את המקום ביער מצאתי - ודי היה בכך.

 

וכאשר הגיע זמנו של ר' ישראל מרוז'ין לבטל את הגזירה, היה יושב בכורסתו בביתו ומשיח עם הקב"ה: את המקום ביער לא אוכל למצוא, איני יכול להדליק את האש ואין אני יודע את התפילה. איני יודע אלא לספר את הסיפור הזה - וצריך שיהיה די בכך. ודי היה בכך לבטל את הגזירה.

 

 עו"ד בני דון-יחיא מסביר את בחירתו:    

 

- 2 -

 

הסיפור הזה מרגש אותי בכל קריאה מחדש. החוט המשולש שלא יינתק - זהו כל הסיפור, החל מהמשנה הראשונה במסכת אבות: "משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה".

 

בין שורות הסיפור מהדהדת התפיסה הסובלנית, הסלחנית - שאינה מצרך החודש בימינו - שכל דור ודור וכל יחיד ויחיד מתקשר עם אלוהיו כפי יכולתו והשגתו. "יפתח בדורו כשמואל בדורו" (מסכת ראש השנה כה, ב).

 

המשנה במסכת אבות שפתחנו בה מסיימת בדברי אנשי הכנסת הגדולה: "הוו מתונים בדין והעמידו תלמידים הרבה ועשו סייג לתורה". הוו מתונים בדין, אומר על כך הרהמצ"ז, בדינו של מי שאינו יודע כמותכם, שאינו מקפיד כמותכם - ובדרך  ז ו  תעמידו תלמידים הרבה.

נכתב על ידי , 21/6/2011 22:09  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 47

ICQ: 229271018  

תמונה




194

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחן גוסלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חן גוסלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)