לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מאחורי הצלילים


"רַק מִי שְמִשׁתַּנֶּה, נִשְׁאַר לִי קָרוֹב" (ניטשה)
Avatarכינוי: 

בת: 42





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .


בערך בגיל 8, (חשבתי שפחות, בדיקה מדוייקת של השנים הוכיחה לי שטעיתי), אמא שלי הייתה פעילה לתקופה קצרה ב"נשים בשחור".

לרוב ההפגנות שהן עשו, מול נהגים מקללים בצומת של הכביש הראשי, היא לא לקחה אותי. בכל זאת, ילדה קטנה.

אבל לאחת, חשובה, כן.

היינו ליד בית כלא.

תוך כדי ההפגנה, אמא שלי לקחה אותי קרוב יותר לגדר. מאחוריה ראיתי איש, לא צעיר במיוחד, יושב ליד שולחן פיקניק, ומשוחח עם עוד שניים שישבו מולו.

אמא התכופפה אלי, הצביעה עליו, ואמרה לי שבגללו אנחנו פה. שהוא נכלא כי הוא נלחם למען השלום, ואנחנו פה כדי לתמוך בו מבחוץ, כי אסור לנו להיכנס.

כמה דקות לאחר מכן, הוא סובב את הראש, הסתכל לנקודה בה עמדנו, חייך ונפנף לי לשלום. .

זה היה אייבי נתן.

 

אני כבר לא שמאלנית כמו שהייתי פעם.

חלק מהאידיאולוגיות התנפצו לי בפנים, חלק סתם הפכו להיות לא רלוונטיות. הבועה התל-אביבית תורמת את חלקה, ואני מתקשה לגייס כוחות למאבקים.

אבל הידיעה על מותו צובטת.


לפני כמעט חצי שנה, הזכירה לי הבלונדה את הסיפור הזה, כשכתבה על "קול השלום" . עכשיו, הלוח הקטן הזה הוא גם לזכרו.


בחיי שרציתי לכתוב פוסט מעט יותר משמח, אפילו לי כבר נמאס מהרוח המדוכדכת שנושבת מהכתיבה שלי בזמן האחרון. לא יצא.

בספטמבר יהיה דף חדש.

 

נכתב על ידי , 28/8/2008 09:28   בקטגוריות ספר הזכרונות  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יום אחד


יום אחד, את מבינה, שאת ממש רוצה לשיר.

קצת זמן אחר כך את כבר עומדת על במה.

יום אחד, תוך כדי הליכה, את מחברת שיר בראש.

ביום אחר, את פוקחת עיניים אחרי סערת חלומות.

 

יום אחד, אחרי שיחות מרובות, מתברר לך שאת מתגעגעת, עדיין.

פעם אחרת, כבר נדמה לך שלא.

לפעמים את מנסה לנהל שיחות שלמות, אבל זה פשוט לא מצליח. וערב אחד, את נכבשת בריקוד.

 

יום אחד, את פשוט מחליטה להבריז.

 

לילה אחד, ממש מאוחר, קשה לך ללכת לישון. כמה לילות אחר כך, את מנסה שוב להיזכר.

בוקר אחד, את מתעוררת ליד ים טורקיז. נהנית מהשקט.

יום אחד, בזמן הכי לא צפוי, את מבינה שאת מאוהבת. ויום אחד, גם אומרים לך שזה לא ילך

אחר כך בעצם, מחליטים שכן. ואז את גם מבינה: את מאושרת.

בוקר אחד, את מתעוררת במיטה מוכרת, בבית חדש

 

יום אחד את נזכרת. היי, עברה שנה.

נכתב על ידי , 15/4/2008 17:32   בקטגוריות עכשיו תורי, ספר הזכרונות  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לא כל יום פורים?


לפני שיצאתי מהבית, עטיתי על עצמי, בשלווה מטעה, חוטיני, גרבונים מעוטרי תחרה ושמלה שחורה חשופת גב.

התאפרתי בקפידה מרובה, נזהרת בכל משיכת צבע.

אספתי את השיער בזהירות, ממקמת כל שערה במקומה הנכון. פעמים מיישרת, פעמים מסלסלת. מתאימה כל קווצה חופשית למקומה הראוי.

את הכובע הידקתי למקום בסיכות, שלא יזוז.

ענדתי שרשרת פנינים ארוכה וצמיד כבד על כפפות סטן בוהקות.

מתז בושם כבד וצעיף נוצות מתנפנף השלימו את החזרה בזמן.

ברחוב פסעתי בקצב הצ'רלסטון, הרשיתי לעצמי לפלרטט בחופשיות שנות ה-20 עם נהג המונית.

מחוץ לבאר, שבו ידעתי שלא יושמעו שירי קברט מעושנים, שאפתי עמוקות וצללתי לתוך עולם אחר.

באותו עולם, חייכתי כל הזמן דרך עיניים מצועפות ושתיתי מרטיני בכוס משולשת מוחזקת בעדינות.

באותו עולם, שהיה סמיך מעשן סיגריות, מצאתי בעצמי אומץ להסיר את המסכה.

 



 

באותו עולם, כשהיא שאלה אם היא יכולה לנשק אותי, אמרתי כן.

 

(פורים 2007)

נכתב על ידי , 23/3/2008 11:17   בקטגוריות הגדרה. גדר., ספר הזכרונות, עיניים עצומות לרווחה, עכשיו תורי  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לlabyrinth אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על labyrinth ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)