לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מאחורי הצלילים


"רַק מִי שְמִשׁתַּנֶּה, נִשְׁאַר לִי קָרוֹב" (ניטשה)
Avatarכינוי: 

בת: 42





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2007

"שיערך הארוך נערה"


יום רביעי, שבוע שעבר, הסתפרתי.

קארה מדורג ממש קצר, בקושי נוגע בכתפיים.

לא הסתפרתי ממש כבר 3 שנים, אורך (א ליתר דיוק אי-אורך) כזה לא היה לי כבר 6 שנים.

יש משהו מאוד חשוף באורך כזה קצר. פתאום אין לי את מסך השיער הקבוע להסתתר מאחוריו.

הוא מאוד אהב את השיער הארוך שלי. בפעם הראשונה שהסתפרתי (סידור קצוות) הוא עמד מעל הספר וכמעט מדד עם סרגל כמה סנטימטר יורדים.

היה ברור לשנינו שאני לא מסתפרת אף פעם, עד שהשיער יגיע לי לברכיים או משהו.

והוא היה האדם הראשון שראה אותי חצי שעה אחרי התספורת... (קארמה, אה)

אני כבר לא הוא.

 

ככה זה היה:





התמונות באדיבות יונת הסלע המקסימה. פוסט על הסדנא בהקדם.

 

נכתב על ידי , 29/4/2007 07:51  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



והנה עברה עוד שנה ושוב אנחנו כאן


40 שנה,

40 שנה של תהיות,

40 שנה של חלומות שלא התגשמו,

40 שנה אחרי, הזיכרון מתעמעם והמיתוס מתעצם,

40 שנה אחרי, הדמעות פחות צורבות,

40 שנה אחרי, השתיקות מתארכות,

40 שנה אחרי, אין מנוחה.

 

אבא שלי הקריא את זה היום בטקס בקיבוץ, לזכר אחיו הבכור שנהרג במלחמת ששת הימים, לפני כמעט 40 שנה.

 

כל שנה הדמעות מתחילות מוקדם יותר. השנה התחלתי לבכות כבר בצפירה. גיסי עמד לפני עם האחיין על הכתפיים. והאחיין הסתכל עלי בזמן הצפירה, בעיניים חומות צוחקות, והוא כ"כ קטן, וכ"כ תמים, וכ"כ דומה... דומה לאחי, דומה לדוד ראובן. והדמעות פשוט הגיעו.


בדצמבר 2000, לפני 6 וחצי שנים. נהרג בן כיתה שלי, בפיגוע בבקעה, במהלך שירותו הצבאי.

זה היה יום אחרי שסיימתי טירונות.

ביום ראשון שאחרי, במקום להיות עם כל בנות הגרעין בדרך לקורס, עלינו להר הרצל. הלוויה צבאית ראשונה. ואז ה-30, והשנה, ושנה אחרי. והנה, יום הזיכרון ה-6 בלעדיו.

מידי פעם אני עוד רואה אותו בחטף, פתאום נדמה לי שהוא עובר במכונית לידי, אני רוצה לקרוא לו...

הוא לעולם לא ידע כמה הייתי מאוהבת בו אז בתיכון...


עוד יום זיכרון נגמר... 40 שנה - כבר יותר שנים שאתה מת מחי, ולי אין אפילו זיכרונות, רק עצב על בזבוז...

תמונה יחידה בקושי מחייך וכל שנה אני תוהה איך היית? כולם אומרים שרונן נורא דומה לך, באמת? דומה כמו שרוב דומה לאבא? ואתה? האם היית דומה לאבא, או אולי לשמעון, או אולי לאף-אחד - לא רק במראה… בתכונות. באופי.

כל שנה, כל-כך הרבה דיוקנאות יפים, כל-כך הרבה עצב וכל-כך הרבה בזבוז של חיים שלא יזכו לימי-הולדת, לחגיגות, לראות נכדים ונינים.

רונן היה בן 10 כשנפלת והילה בת 5 בסה"כ ועכשיו - תמי כבר בת שבעים (וגאה בזה), לרונן ודניה יש שני בנים ולהילה ושלומי שלוש בנות, מעניין אם הם דומים לך...

 

אני לומדת לחיות עם העצב, עם האובדן, עם האבל עד שהוא הופך להיות חלק ממי שאני מבלי שיש לי אפשרות לומר היכן הוא מתחיל והיכן הוא נגמר. לומדים לחיות עם הכל צד בצד עם השמחה והצחוק. כמו עננה אפורה, קטנה, ביום שמש אביבי שתמיד נמצאת שם.

והנה עברה עוד שנה ושוב אנחנו כאן...

 

 

נכתב על ידי , 22/4/2007 22:26  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני בלעדיו #2


 הקדמה:

רוב הקטע הנ"ל נכתב יום שלישי, בשיא של עצבים ואי שקט.

לשמחתי ההקדמה כבר לא רלוונטית. אני משאירה אותה כתזכורת בשבילי. לפעמים טוב לי לראות את הנפילות שלי, בעיקר כדי להעריך את המקום בו אני נמצאת עכשיו. 

 


 
17/4/07

בלאגן...

הוא חוזר ביום ראשון. לא רוצה. רוצה שהשקט הזה ימשיך. לא רוצה לחשוב אם להתקשר, או לסמס או לדבר במסנג'ר.

לא רוצה לדאוג אם אני פתאום אפגוש אותו, או לחשוב פעמיים לפני שאני מסתובבת במקומות "שלו", לא רוצה, לא רוצה, לא רוצה...

שביתה בנתב"ג מישהו?

כל כך הרבה תסריטים רצים לי בראש....

אולי זה יעשה לי קצת סדר בראש


אז איפה עצרתי?

אוקיי, נפרדנו, רשמית בלבד. ביומיים הראשונים אף אחד לא יודע. אנחנו עוד גרים ביחד, ישנים באותה מיטה, מתנשקים, מתחבקים, מדברים שעות על זה שנמשיך לרקוד ביחד, שנלך להצגות, לסרטים. (אפילו קבענו שאם אני אגיע לגיל 30 לבד, אז כן נתחתן וזהו...)

אחרי יומיים הבועה מתחילה להיסדק. אני מספרת לחברה ואז לעוד אחת ואז להורים ולמשפחה. ומתחילה לשמוע את אנחות ההקלה מסביב. כולם נורא מעודדים ותומכים ואומרים שזה מה שהיה צריך כבר לקרות. ואני? אני מתחילה להרגיש איזושהי הקלה קטנטונת, פיצית ממש.

 

(טוב, ידעתי שאת זה יהיה יותר קשה להוציא, אבל זה חלק, וחלק חשוב, והבטחתי- לעצמי בעיקר- לא להסתיר)

 

הזמן: יום שישי, שלושה ימים אחרי. מקום: המינרווה. סיבה: חברה טובה שמופיעה.

באתי עם חברה נוספת, ישבנו, היה נחמד. הופעה מוצלחת יחסית. זאת הייתה הפעם השנייה שהייתי שם. פעם קודמת, שבוע קודם, הייתי בשוק מהמבטים, וההתנהגות מסביב. הפעם אני כבר קצת יותר רגועה ובעיקר הרבה פחות בדיכאון. מה שכן, עדיין לא תפסתי ממש איפה אני נמצאת.

to make a long story short...

יצא שבלי כוונה התחלתי לכאורה עם מישהי. ביקשתי ממנה מסאז'. ודיברנו קצת, והזכרתי את זה שנפרדתי ממש עכשיו, והיא הפגינה המון סימפטיה ואמפתיה והייתה נורא אכפתית (כשלי כמובן, אין ממש מושג מה היא באמת רוצה...) ונתנה לי את הטלפון שלה, לקחה את כתובת המסנג'ר שלי והבטיחה להיות בקשר. סבבה. עוד חברה, למה לא.

ביום שבת אח"כ דיברנו במסנג'ר, ואז גם נפגשנו. וכל הזמן הזה לא סיפרתי לו. הסתרתי, אולי מתוך הרגל ואולי כי בכל זאת משהו היה לי מוזר.

למחרת היא כבר התחילה לאותת על כוונות רציניות יותר, אני קצת נבהלתי, אבל גם מאוד הוחמאתי וסוקרנתי, אז "זרמתי". והוא גילה בסופו של דבר. ולמרות שלא באמת קרה משהו ולמרות שכבר נפרדנו, הוא התייחס לזה כבגידה. והיו צעקות מצידו, ודמעות מצידי, ואחרי שעות הוא סלח, על תנאי. ובתוך כל זה עדיין לא סיפרתי על המסאז' (שאני ביקשתי כזכור), המשכתי להסתיר.

כמה ימים אח"כ הוא גילה הכל, דרך החברה שהייתה איתי. ואז כשהוא התעמת איתי על זה שהמשכתי לשקר, קלטתי את הדפוס המתמשך. ושיתפתי אותו. בכל השקרים של השנה הקודמת. ואז זה נשבר סופית. חוסר האמון שלו בי הפך להיות עמוק ומהותי. התדמית שלי מבחינתו, התנפצה.

כאב לו והוא הכאיב לי, והוא אמר שהוא לא רוצה קשר איתי יותר, ושהוא סופר את הימים עד שאני אצא מהדירה. (למזלי כבר מצאתי דירה ומיטה ויכולתי לעבור תוך שבוע)

אז היה שבוע קשה, מאוד. ישנתי בסלון, ארזתי את הדברים שלי. סגרנו את כל ענייני הלוגיסטיקה והכספים, אבל מעבר לזה לא תקשרנו בכלל. כלום.

ובכיתי, וכאבתי, אבל נורא בשקט, שאף אחד לא יידע, בטח לא הוא.

וסיפרתי, סיפרתי לכל מי שהיה מוכן לשמוע. זו הייתה אחת הפעמים הבודדות בחיי שהוצאתי את כל האמת החוצה. מול החברות ומול המשפחה ומול החברים המשותפים (לפחות אלו שהיו מוכנים להקשיב גם לי). עם המון פחד, והמון חששות, אבל עם החלטה נחושה – אני לא משקרת יותר. ואף אחד או אחת לא הפנה לי את הגב. כולם תמכו ואמרו שזה בסדר. שזה מותר. ושלא עשיתי שום פשע.

עזבתי את הדירה המשותפת סופית ביום שישי. הגעתי אחה"צ לשם, לסיים את האריזה ולחכות ל"מובילים" (שני ידידים יקרים). הוא היה בדירה, למרות שחשבתי (וקיוותי) שהוא לא יהיה. וסיכמנו את הנושא הכספי, ואז התחלתי לבכות. למרות שחשבתי שסיימתי עם הדמעות. בכיתי שעה וחצי בלי הפסקה. מולו.

והוא שאל אם אני רוצה חיבוק, וכמובן שרציתי, וזה רק הגביר את הבכי. בכיתי כמו שהוא בכה כשאני עזבתי אז. בלי שליטה, בלי יכולת להפסיק.

רק אחרי שהוא סוף סוף הלך נרגעתי.

ועברתי. וחשבתי שזהו. ושגם לא נהיה בקשר. הוא מצידו, חשב אחרת....


פרק שני... ולא נגמר. לא חשבתי שזה יהיה כל כך ארוך, ומפתיע אותי איך את הזמן הארוך שהיינו ביחד הצלחתי לסכם בפיסקה, ועל החודשיים האחרונים אני יכולה לכתוב ספר (מה שככל הנראה אני עושה ;-).

ואין ספק שהכתיבה עוזרת. כשאני כותבת אני מפרקת את בליל המחשבות, ומזקקת את המהות. משתדלת לצמצם במסיחי דעת מיותרים, או בחזרות. ודברים נעשים ברורים יותר, מוחשיים יותר.

נכתב על ידי , 19/4/2007 20:04   בקטגוריות אהבה ויחסים, שחרור קיטור  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לlabyrinth אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על labyrinth ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)