לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מאחורי הצלילים


"רַק מִי שְמִשׁתַּנֶּה, נִשְׁאַר לִי קָרוֹב" (ניטשה)
Avatarכינוי: 

בת: 42





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008


כל פעם אני נדהמת לגלות מחדש את מה שאני כבר יודעת היטב לא מעט שנים בכלל. מוזיקה בכלל, ושירים בפרט, שלא לומר שירים בעברית, משחררים אצלי מנעולים, ופותחים דלתות.

כבר שבועיים אני מתחבטת בין מילים, שותקת שיחות שהיו צריכות לקרות כבר מזמן. מחפשת בין דפים לבנים את הניסוח שיצליח לבטא סוף כל סוף את כל המחשבות האלו שרצות אצלי בראש.

אתמול הגעתי, אחרי שבועיים של העדרות, לחזרה הראשונה שלי השנה במקהלה.

אמרתי שלום נרגש, עידכנתי בכל מה שקרה/קורה (לא עוד לא סגרנו מקום, המבחנים נגמרו ועברו בשלום, נשארה רק עוד שנה לתואר, חוצמזה הכל טוב), התפעלתי מהגדילה הכמותית שהפגנו - וואו, יש עוד 3 (!) בנים, פתאום שומעים אותם! - נשיקות, חיבוקים, וקדימה לעבודה.

אחרי החימום הקולי, התחלנו לעבוד. שיר חדש בשבילי, שיר ותיק, של שתי חזרות כבר, בשבילם.

 

איפה מנגינת בוקר חיי
מנגינה חמימה שעלתה מתוך הדשא.
איפה מנגינת תכלת שמי
מנגינה תמימה שירדה בתוך הגשם.
 
צל מנגינה נופל לרגע על פני
חומק, לא שועה לתחנוני.
כמו כאב עמום, גדי תועה -
אנא אני בא?
שובי, שובי נא אל אצבעותי
שובי אלי.
 
מנגינות רבות ענו לי כשקראתי לך -
את עוד לא ענית
בואי ונתחבר שנית.
(אהוד מנור/מתי כספי)
 
מכל השירים של מתי כספי את זה אני פחות מכירה, רק בקטנה. הוא לא מאלו שאני שרה לעצמי בהזדמנויות שונות.
וככה, תוך כדי העבודה על השיר, עם העיבוד המסובך של המנצח שלנו, אני מתנתקת לרגע, מקשיבה למילים, ומחייכת לעצמי.
הנה המנגינה האבודה שלי.

כבר כמה זמן שאני (אנחנו) תוהות וחושבות על כל מיני ענייני עין-רעה ושאר כישופים שונים ומשונים.
כי זה התחיל עם בעיות בריאות משונות, המשיך בחולדה בבית, עבר הלאה לגב תפוס ש"תפס טרמפ" והצטרף לבעיות בריאות נוספות (ומשונות לא פחות) ושלשום הבנו שגם יש פרעושים בדירה (בלי שום חיית מחמד שמוחזקת בבית כזכור).
מצד אחד, שהוא הצד האשכנזי/רציונאלי/ריאלי שלי, אני אומרת שלא יכול להיות. קודם כל, כי נראה לי לא סביר שאנשים יכולים לשמור טינה כל כך הרבה זמן, שנית, כי כל הדברים האלו פשוט לא קשורים אחד לשני, ושלישית, כי אני לא באמת מאמינה באמונות טפלות. מצידי שיהיו לי 10 חתולים שחורים בבית.
הצד השני, זה שכבר מותש באיזשהו מקום מההתמודדות הזאת עם כל מיני מרעין-בישין, אומר שהגיע הזמן להרים טלפון לאיזו מכשפה שתבוא ותלחש איזה שְׁחוּר, כי מי יודע, להזיק זה לא יכול. מזוזה כבר החלפנו, וגם תרמנו איזה ח"י שקלים לבית הכנסת.
ואולי זה איזה תיקון שצריך לעבור מול העולם. לאזן את האושר היומיומי שלי (שלנו).
זה שקורה ברגע הזה, שאני סתם מחבקת אותה כי בא לי. ברגע הזה שהאייקון שהיא בחרה לעצמה מהבהב על צג הנייד שלי שאני בעבודה. ברגע הזה בבוקר שהיא לוחשת לי בעיניים עצומות כמה היא אוהבת (וחרמנית, אבל זה לא קשור). ברגע הזה בלילה שאני מסתובבת על הצד, ויד אחת שלה מונחת לי מתחת לצוואר, והיד השנייה עוטפת מלמעלה.
ברגע הזה, שנייה לפני שאני נרדמת, בו אני פיזית עטופה באהבה שלה. מרגישה שלמה.

ובונוס קטן לסיום:

(מצליחים לנחש מי אני? :)

נכתב על ידי , 17/9/2008 09:41  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דף חדש


                                     

קשה להאמין שהפצפונת הזאת, עלתה שלשום לכיתה א'. בהחלט נרשמה התרגשות רבתי. ואפילו קצת דמעות.

כמעט שש שנים עברו, ובלי ששמתי לב, התינוקת שלנו גדלה והפכה לילדה חכמה, דעתנית, קצת מפונקת, ופשוט מקסימה. (ואני אובייקטיבית לחלוטין, כמובן)

והנה בית ספר, והיא באמת כבר ילדה גדולה.

אל תגדלי כל כך מהר ילדה אהובה שלי, אל תברחי לנו.

 

דברי עכשיו ילדה אני שומעת, כל העולם מקשיב למלמולך. דברי, מלאך שלי, אני יודעת שלא תמיד יקשיבו לקולך.

דברו שפתיים יחפות, דברו עיניים, כל עוד חלב נוטף מחיוכך.

חבקי את כל פחדי בשתי ידייך, חבקי דובים גדולים מתוך שנתך.

עולם חדש וטוב אני אתן לך.

כבר במבט כחול את מגלה, כמה חשוב לראות פתאום חצי ירח, קורץ צהוב צהוב מתוך האפילה.

תהיי קטנה מאומה לא יפגע בך. סיכת פרפר קשורה בשערך.

תהיי קטנה מאומה לא יברח לך. אני אהיה גדולה גם בשבילך.

 

(שיר לשירה/יונתן גפן)



 

נכתב על ידי , 3/9/2008 09:12  
הקטע משוייך לנושא החם: נפתחה שנת הלימודים
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לlabyrinth אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על labyrinth ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)