לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Dark Chest Of Wonders


We reach for the ones who ever dear

כינוי: 

בת: 33

MSN:  תבקשו ואני אתן בשמחה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2008

נמממממממ


לא כזה היה לי כח לעדכן ומה קורה לי בחיים אבל חזרתי נראלי >< אז עידכון בקרוב
אבל לא כרגע כי אני עצלנית ><
נכתב על ידי , 24/5/2008 10:23  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נמאס נמאס נמאס


כל כך נמאס לי מהמשפחה שלי אני כבר לא יכולה לסבול יותר......אני לא סובלת אותם

רע לי איתם זה כבר בילתי נסבל לחיות בבית הזה ...אני בכלל לא מרגישה שייכת למשפחה

הזאת . כל אלו שאומרים שהמשפחה זה הכל המשפט הזה כל כך רחוק ממני ולא ברור לי =\

דיי נמאס לי..

נכתב על ידי , 3/5/2008 13:22  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לכל איש יש שם..


אתמול היה יום השואה אחד הימים ההכי קשים לי בשנה ובטח לעוד הרבה אנשים.

כל כך הרבה מחשבות ושאלות מסתובבות לי בראש ביום הזה ואולי בעצם לא רק ביום

הזה אלא כמעט תמיד.

כל כך הרבה לא ברור ולא מובן כל השאלות של למה? ואיך? הכל מתאסף יחד ואנחנו

יכולים רק לשער לעצמנו אבל לעולם לא לדעת באמת,לא לדעת באמת איך דבר כזה יתכן.

טבע האדם...ביטוי מעניין מאוד טבע האדם...אבל מה זה באמת טבע האדם? האם זה

ניתן לשינוי? והאם זה בכלל קיים או שאולי זו המצאה בלבד.אני תלמידה במגמת פסיכולוגיה

למדתי על 3 תאורטיקנים לשנים מהם היו 2 דעות מנוגדות אחת לשניה פרויד אמר שהבן

אדם נולד עם היצרים השלילים והחברה מחנכת את הבן אדם אומנם רוג'רס אמר שהבן אדם

תמיד נולד טוב והחברה היא זאת שיכולה להרוס אותו ולהשפיע עליו לרעה.

לדעתי? שניהם יכולים להיות נכונים ולא נכונים באותה המידה שניהם נשמעים הגיונים באותה   המידה בידיוק. אבל מה שאני מאמינה בו זה שבן אדם לא נולד רע אך גם אינו נולד טוב.

אם מישהו יומר לי שבן אדם הוא אלים,אגואיסט,רודף בצע וכו' מלידתו כנראה שלא אסכים עם כך

כלל וכלל אבל גם אם יאמרו לי שהאדם נולד אך ורק אכפתי,אוהב ואינו רודף בצע כמובן שגם עם

זה איני אסכים לדעתי בן אדם הוא משהו בין שני אלו ומצב נתון הבן אדם בוחר איך להתנהג.

כמובן שבן אדם שעושה הרבה רע הוא בן אדם רע וזה שעושה הרבה טוב הוא בן אדם טוב אך

טבע האדם אינו קשור לזה כלל חוץ מזה שגם להיות בן אדם טוב ורע זה דבר יחסי מאוד כי

הרי כל אחד עושה לפעמים טוב וכל אחד עושה לפעמים רע.

ולמה אני החלטתי לדבר על זה? פשוט מאוד...כי זה מתקשר מאוד לשואה.

יהיו אנשים שיאמרו שטבע האדם הוא רע והרי בגלל זה קרה מה שקרה אבל אני בתור אחת

שחושבת שבעקרון דבר כזה לא קיים לא יכולה להאשים את "טבע האדם" במעשי הזוועות הללו

אין זה טבע האדם זה האנשים הספציפיים האלו נכון הם היו המון המון אנשים אבל הם עדיין האנשים הספציפים האלו הרי עובדה שהיו גם אנשים טובים שסיכנו את החיים שלהם בשביל

לעזור ליהודים שינדלר לדוגמא. איך להתנג ומה לעשות זאת בחירתו החופשית של הבן אדם

שאני קשורה ל"טבע האדם".

דבר שחשבתי עליו המון ולא נותן לי מנוחה זה השתיקה של ה' יש אימרה שאומרת "נסתרות

הן דרכי האל" אכן במקרה הזה דרכו מאוד נסתרת. אני? אני אחת שמאמינה בה' אבל איני

מסוגלת להסכים עם מה שקרה ואולי אני חשה כעס על ה' שנתן לדבר כזה לקרות.

אין לי שום זכות  לשפוט את ה' שכן לעומתו אני 0 אחד גדול אבל אני יודעת שבמקרה הזה

איני יכולה להסכים איתו,אני לא שופטת ולא מסכימה איתו.

הנושא האחרון הוא שתיקת העולם...זה ברור וידוע לכולנו שהעולם ידע ושתק וכשארות הברית

החליטו להתערב זה היה בשבלב ממש מאוחר. אבל האם באמת יש לנו זכות לשפוט אותם

ולהאשים אותם? אני אומרת שלא כי אנחנו בעצם בידיוק אותו הדבר ממתי ישראל עוזרת?

דברים כמו השואה עדיין קורים בעולם אולי לא במימדים כאלו אבל עדין קורים. ומה ישראל עושה?

כלום..ככה שאל לנו להאשים את העולם בשתיקה קודם אנחנו צריכים לבחון את ההתנהגות שלנו.

ולסיום תזכרו ולעולם אל תשכחו והכי חשוב תזכרו לא רק את אחינו היהודים תזכרו שמתו גם

אנשים לא יהודים תזכרו גם אותם תזכרו כל בן אדם.

לכל איש יש שם...

 

 

 

 

נכתב על ידי , 2/5/2008 14:04  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBloodyMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על BloodyMary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)