לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2021

גובה וקווי רוחב + אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)


כמצויין למשל כאן, כשבני זוג פוטנציאלים בוחנים זה את זו וזו את זה חיצונית, הם כנראה קודם כל מעריכים (לא בהכרח בצורה מודעת?) את הגובה ורק אח"כ דברים (כשמדובר במימד החיצוני) אחרים. הגבר 'אמור' להיות בין 5% ל9% יותר גבוה מהאישה, נניח משהו באמצע: 8%-7% יותר גבוה. זה גם בערך יחס ממוצעי הגובה בין גברים לנשים בהרבה אוכלוסיות בעולם (כמצויין למשל כאן).

 

ברמה האישית (גובהי כ1.70 מ' (עם הגיל מצטמצמים, אז אולי אני כבר 1.69(?). אני זוכר שפעם (לפני הרבה שנים) מדדתי 1.72) תמיד הרגשתי והייתי נמוך מהממוצע לאוכלוסיה המקומית. אני מדגיש מקומית, כי, כפי שאסביר אח"כ, ישראל לכאורה קצת יוצאת דופן לאזור. אני זוכר את זה כבר שעמדתי בתוך שלשות בטירונות...

 

כמו שחזה מאוד גדול (וגם אגן רחב ובכלל גיזרה מלאה אבל נשית עם קימורים) חשוב לי אצל בת-זוג פוטנציאלית, זהו רק פרט אחד. המכלול חשוב לא פחות, כך גובה הוא רק פרט אחד מתוך רבים, אבל כאמור יש לו משמעות רבה בבחירת בן/ת-זוג (אני רואה לפעמים באתרי הכרויות בחורות יפות עם גזרה נשית ואז כשאני מחפש את הגובה שלהן, אני מבין מדוע הן רווקות (הן גבוהות משמעותית מעל הממוצע לגבי האוכלוסיה בה הן נמצאות וזה מצמצם להן האפשרויות. בדומה ובאופן סימטרי זה המצב לגבי גברים נמוכים משמעותית מהממוצע).

 

אני מכיר את כללי ברגמן (בעלי חיים בעלי דם חם באזורים קרים נוטים להיות גדולים יותר בהשוואה לאלה שחיים באזורים חמים יותר) ואלן (לבעלי חיים, כנ"ל בעלי דם חם, הנמצאים באזורים קרים יותר, יהיו גפיים (ואיברים חיצוניים אחרים (למשל אוזניים)) קצרים יותר). שני הנ"ל נועדו לשמר חום גוף, כשמדובר באזור קר. אז חשבתי אולי יש איזה קשר בין גובה או מבנה גוף ובין קווי רוחב שונים של כדור הארץ, כי הטמפרטורות הממוצעות יורדות ככל שמתרחקים מהקו המשווה.

 

אמנם מצאתי בחיפוש זריז שהנושא כבר נבדק, אבל החלטתי, גם כתרגיל, שאבדוק זאת בעצמי. את הנתונים הראשוניים אספתי מכאן (ממוצע גובה גברים במדינות שונות), כאן (גודל האוכלוסיה במדינות שונות. גם אם הנתונים שם לא מעודכנים (נכונים ל2013)) ומפת העולם בה אפשר לראות מדינות וקווי רוחב (לחילופין אפשר להשתמש למשל בזה). החישוב לא בהכרח לגמרי מדוייק, כי יש פיזור אוכלוסיה בתוך מדינות, אבל ניסיתי בכל זאת לדייק קצת/להגיע לקירוב סביר.

 

לכל קו רוחב, מצאתי מדינות עם אוכלוסיה מספיק גדולה ועשיתי ממוצע משוקלל כדי לקבל גובה ממוצע לאותו קו רוחב ("משוקלל" פירושו שלמשל למדינה כמו סין, עם אוכלוסיה מאוד גדולה, יש יותר השפעה על הממוצע שחישבתי לאותו קו רוחב, מאשר למדינה עם אוכלוסיה קטנה יותר). עברתי מקו רוחב 60 צפון בקפיצות של 15, עד לקו רוחב 30 דרום. הבחירה בטווח הזה היא בגלל ששם מרוכזת רוב אוכלוסית העולם (יותר בכדור הצפוני). הזנתי הנתונים באקסל וקיבלתי הגרף הבא:




כפי שאפשר לראות, ככל שקרובים לקו המשווה ממוצע גובה הגברים נמוך יותר. באזור הקו המשווה 1.64 מ' בלבד. לעומת זאת בסקנדינביה למשל (צפון אירופה) בקו רוחב 60 צפון אפשר לראות שהממוצע גבוה משמעותית והוא קרוב ל-1.80 מ'. אגב, אפשר לראות תופעה דומה גם בתוך מדינות, למשל כמודגם כאן לגבי ארה"ב.

 

אם היה מתקיים רק כלל ברגמן ולא כלל אלן, זה היה מסתדר, כלומר ככל שקר יותר, בעל החיים (ואדם לצורך הדיון הזה הוא גם בע"ח) צפוי להיות גדול יותר, כדי לשמר טוב יותר את חום הגוף (הסבר מדוע זה כך, אפשר למצוא בערך הויקיפדי הנ"ל), אבל כלל ברגמן 'הולך' ביחד עם כלל אלן, כלומר יש לצפות לגפיים קצרים (אגב, גפיים הם זכר) יותר ולכן דווקא הייתי מצפה לראות אנשים נמוכים יותר באזורים קרים, אבל עם מסת גוף (משקל) גדולה יותר (במילים אחרות עם גו (טורסו בלע"ז. חלק הגוף ללא הגפיים) גדול יותר).

 

ייתכן (רק ספקולציה) שמבחינה אבולוציונית כלל ברגמן פועל מהר יותר מכלל אלן, כלומר בהינתן מספיק זמן (מספיק דורות) למשל אולי הגפיים של תושבי צפון אירופה היו קצרים יותר וקומתם היתה נמוכה יותר.

 

לא בדקתי משקל ממוצע לקו רוחב (שווה לבדוק בהזדמנות), אבל נזכרתי באוכלוסיה שמתקיימת כבר זמן רב באזורים מהקרים בעולם, למשל האסקימואים. כמצויין למשל כאן הגובה הממוצע שלהם (לא מצויין שם אם זה ממוצע גובה גבר או אישה או ממוצע של שניהם) הוא 1.62 מ' בלבד. זה לא מתיישב עם המגמה של הגרף לעיל, אבל זה מסתדר היטב עם כלל אלן (של הגפיים הקצרים). כאן מצויין שממוצע גובה גברים אסקימואים מאזור אלסקה הוא 1.65 מ' (וממוצע גובה הנשים הנ"ל הוא 1.53 מ') ושמדד מסת הגוף (BMI) שלהם גבוה. לגברים ממוצע של בערך 26 ולנשים בערך 27. מה שמתיישב עם כלל ברגמן.

 

ואחזור לארצנו הקטנטונת. כשאספתי נתונים למדינות בסביבת קו הרוחב 30 צפון, בחרתי במדינות הבאות (בסוגריים ממוצע הגובה לגברים): מרוקו (1.72), אלג'יריה (1.70), מצרים (1.70), ישראל (1.77) וסין (1.70). כפי שאפשר לראות ישראל יוצאת דופן לגמרי מבחינת קו רוחב 30 צפון. ממוצע גובה כזה מתאים לכאורה לאיזור קו רוחב 60 צפון, קרי צפון אירופה. זה לא שאני נמוך מהממוצע, הממוצע כאן מוזר ולא מתאים למקום...מוציא לשוןקריצה ולמרות הצחוקים... הנושא די רציני ומשפיע, לפחות במידת מה, על הסיכויים שלי למצוא בת-זוג מתאימה. 

 

נ.ב. ייתכנו הסברים נוספים לשונות בגובה (מעבר לכללי ברגמן ואלן) למשל זמינות של מזון, מצב כלכלי ואולי עוד.

 

 

"שיר על החיים המצחיקים שלי":

 

 

 



אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)

כדרכי בקודש אני שם כאן את הציור של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג. אז הנה דוגמא לבחורה (דימיונית) שהיא בערך הטעם שלי, לפחות כללית עם דגש על מבנה גוף:



כאמור זה תיאור כללי (כלומר יש 'דרגות חופש' לטעם שלי ואין מודל אחד ויחיד) של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ומה מושך אותי. אני תמיד מדגיש שאני מחפש מישהי אך ורק למטרה רצינית (אז... אני חוזר על זה שוב). על הצדדים האחרים (שלא פחות חשובים) של מה שאני מחפש בבת-זוג כתבתי בקישור *הזה* . עלי כתבתי בקישור *הזה*  (שני הנ"ל מקושרים כאן בבלוג ברשימות מצד ימין). האי-מייל שלי (לבחורות מתאימות, או מי מטעמן) לפניות הוא [email protected].



לילה טוב וחמים לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.
נכתב על ידי , 20/12/2021 19:12   בקטגוריות אבולוציה, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)