לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2022

למידה בzoom מול למידה מקוונת 'אמיתית' + אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)


אקדים ואציין (למי שלא קורא/ת כאן בד"כ) שאין לי ילדים (למרות גילי המופלג (60) ולמרות מאמצי חיפוש של עשרות שנים (נושא שאפשר לכתוב עליו ספר שאולי יכול להקרא "הטימטום של..." ("הצנזורה" מנעה פירסום של ה"..."... קריצה))) לכן אין לי הכרות מקרוב איך תלמידי בתי הספר לומדים בזום (אני יכול לשאול חברים עם ילדים. לחבר אחד שלי יש כבר נכדים, אבל הוא במיעוט..).

 

אבל יש לי ניסיון אישי בלימוד בזום. מטעמים שונים לא אציין את שם המוסד בו למדתי קורס מסויים, רק אציין שזה לא מוסד שולי. כשהתחילה הקורונה ההרצאות הפרונטליות עברו לזום. אני כבר טענתי מזמן שלימוד בזום אינו באמת יעיל כי יש שיטות לימוד הרבה יותר יעילות. זה ממש לא נושא חדש, הוא קיים כבר לפחות 20 שנה - למידה מקוונת "אמיתית".

 

כוונתי שבמקום מרצה שמנהל את השיעור ומדבר אל התלמידים/ות, יש תוכנה עם תוכן אינטראקטיבי, קרי נלמד נושא מסויים בשילוב של סירטונים מוקלטים קצרים, טקסט ותמונות ואחרי כל קטע יש מבחן ידע (יכול להיות "שאלון אמריקאי" (לבחור מבין מספר תשובות מוכנות) או שאלה פתוחה (זה קל למשל במתמטיקה (וכד') כשצריך להזין מספר וכד'). אחרי הרבה קטעים, אפשר לעשות עוד מבחן מסכם ולתת עבודות לתרגול נוסף (תלוי בנושא).

 

יצא לי ללמוד בקורס כזה באתר בין-לאומי מסויים. הקורס (בניגוד גמור ללימוד בזום לעיל) היה מצויין, למרות שהחומר הנלמד היה מורכב וכלל הרבה משימות. היתרונות הברורים של לימוד עם לומדה הם רבים, למשל:

1. קצב לימוד אישי (בנוסף אם תלמיד/ה מתקשה בנושא מסויים, הלומדה אוטומטית יכולה להוסיף לו/ה הסברים ותרגולים).

2. מעקב של המורה אחרי כל התלמידים ויכולת להתערב פרטנית לפי הצורך בהסברים.

3. למידה "אסינכרונית" (דומה ל-1 לעיל) כמובן עם הגבלות של טווחי זמן סבירים. כל תלמיד יכול ללמוד, בערך, בזמן שמתאים לו/ה.

4. לומדה טובה יכולה אולי להעמיס פחות על תעבורת הרשת (אין צורך בוידאו "כל הזמן").

 

כמובן שיש גם חסרונות, כי אין למשל את אווירת הביחד וההקשר החברתי, אין את המשמעת או הסמכותיות של המורה, לכן אפשר לשלב בין שני הנ"ל, למשל שרוב הלימוד יהיה אינטראקטיבי עם לומדה ונניח פעם בשבוע יהיה מפגש זום לסינכרון והצגת בעיות/שאלות.

 

כמו בכל תחום גם כאן עלולים להיות אינטרסים חבויים. אני משער שלמורים (או למרצים במקרה של הקורס שאני לקחתי) יש אינטרס שיהיה להם תפקיד. אני ממש לא מבטל את תפקיד המורה/מרצה. ברור שהם קריטיים. אני רק טוען שאפשר (וצריך!) להתקדם ולשלב נכון את המרצה/מורה בתהליך. הם יכולים לעסוק יותר בשיפור התוכן הנלמד, לעזור אישית ונקודתית לתלמיד/ה וכד'.

 

כמו שמערכת נחיתה אוטומטית במטוס (ILS) לא מבטלת הצורך בטייס, כך (עם כל השוני) לומדה טובה לא מייתרת לגמרי את תפקיד המורה/מרצה. היא רק משנה אותו. בגלל שכאמור, אינני יודע איך תלמידי בתי הספר לומדים, אולי אני "מתפרץ לדלת פתוחה", אבל אם לא, היה לדעתי חשוב לכתוב את מה שכתבתי.

 

 

הפוסט הבא, יהיה בלי נדר, על "שליש נושרים ושליש חושבים שטוב+" (שליש נושרים מלימודי מתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטאות ולפי סקר מסויים רק כשליש מאזרחי ישראל חושבים שמצבה טוב (או יותר מכך)).



אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)

כדרכי בקודש אני שם כאן את הציור של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג. אז הנה דוגמא לבחורה (דימיונית) שהיא בערך הטעם שלי, לפחות כללית עם דגש על מבנה גוף:



כאמור זה תיאור כללי (כלומר יש 'דרגות חופש' לטעם שלי ואין מודל אחד ויחיד) של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ומה מושך אותי. אני תמיד מדגיש שאני מחפש מישהי אך ורק למטרה רצינית (אז... אני חוזר על זה שוב). על הצדדים האחרים (שלא פחות חשובים) של מה שאני מחפש בבת-זוג כתבתי בקישור *הזה* . עלי כתבתי בקישור *הזה*  (שני הנ"ל מקושרים כאן בבלוג ברשימות מצד ימין). האי-מייל שלי (לבחורות מתאימות, או מי מטעמן) לפניות הוא [email protected].



אחה"צ טובים לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.
נכתב על ידי , 11/1/2022 15:53   בקטגוריות אהבה ויחסים, בית ספר, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)